|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

הצבעת בל"ד - הצבעת פלשתין

מטרתן של שתי בל"ד ושל רע"מ-תע"ל זהה היא: השבת פלשתין לבעליה החוקיים וכל השאר זה שימוש בניואנסים להשגתה תנועות אלו קוראות לפגיעה בזכותו של עם ישראל למדינה בארצו
14/01/2009  |   יחיאל שבי, יחיאל שבי   |   מאמרים   |   בחירות לכנסת 18   |   תגובות
להצביע למדינה פלסטינית. טיבי [פלאש 90]

בדיון בפני וועדת הבחירות הדגיש ח"כ ג'מאל זחאלקה מבל"ד כי התנועה נמצאת בקשר יומיומי עם עזמי בשארה, שהואשם בסיוע לכוחות אויב והוקע כבוגד. דומני כי אין ראיה חזקה מזו כדי להצביע על מגמות התנועה ועזות המצח המאפיינים את פעולתה

המפלגות הערביות: נחרים הבחירות לכנסת
איציק וולף
ועדת הבחירות המרכזית פסלה את רשימות בל"ד ורע"מ-תע"ל * ח"כ טיבי: מדינת כל גזעניה * המפלגות הערביות יעתרו לבית המשפט העליון
לרשימה המלאה

ועדת הבחירות של הכנסת החליטה לפסול את רשימות בל"ד ותע"ל-רע"ם מהתמודדות לכנסת. הוועדה קבעה שהמפלגות מסכנות את המדינה בכך שאינן מכירות בישראל כמדינה יהודית, ותומכות במאבק מזוין נגדה.

מיהן התנועות הללו ומה מניע אותן?

תנועת בל"ד – הברית הלאומית דמוקרטית, היא ממשיכת דרכן של תנועת אל-ארד ותנועת בני הכפר (אבנאא אל-בלד) הלאומניות שפעלו בשנות השישים. תנועות אלו תמכו ברעיון הפאן-ערביות ומבחינתן, שטחי מדינת ישראל הנם שטח בלתי נפרד מאדמות האומה הערבית. בשמן מתגלמת תביעתן, משמעות המילה בלד בערבית היא ארץ. כך גם אל-ארד או אבנאא אל-בלד – בני הארץ...

בל"ד במהותה, באופייה ובתכניה, היא מפלגה לאומנית קיצונית אשר מידי יום ביומו מזדהה עם התביעות הפלשתיניות ואין לה כל קשר של מחויבות למדינת ישראל במהותה הנוכחית. מצע בל"ד קורא להבטיח את זכותם של הערבים הפלשתינים אזרחי ישראל לניהול ענייניהם התרבותיים והחינוכיים בעצמם, כחלק מזכויותיהם הלאומיות כעם יליד במולדתו. בל"ד דורשת להכיר בערבים בישראל כמיעוט לאומי, כעם בעל זכויות לאומיות קולקטיביות. משמע, אין הם דורשים אך ורק זכויות אזרחיות על בסיס שוויון מלא, הם דורשים הגדרה עצמית.

לדעת בל"ד, הפלשתינים בתוך ישראל הם הילידים שהפכו למיעוט במולדתם, הם חלק מהעם הערבי הפלשתיני ומהאומה הערבית מבחינת שייכותם הפטריוטית, הלאומית והתרבותית.

בעוד שישראל הסכימה למתווה של שתי מדינות לשני עמים כפתרון לסכסוך: ישראל כמדינה יהודית ושטחי הגדה ועזה כמדינה ערבית – בל"ד תובעת בלעדיות של זכויות "מולדות" בפלשתין כולה.
נראה כי כדי להשיג מדינה, יכירו הפלשתינים בזכותו הנרכשת של העם היהודי-ישראלי להקים מדינה בשטחה של פלשתין, אך לעולם לא יכירו בלגיטימיות הציונות. למעשה מדובר בהקמת שתי מדינות – מדינה לערבים בלבד ומדינה לישראלים (יהודים כערבים). ישראל, שתשנה זהותה למדינת כל אזרחיה, תהפוך עם הזמן למדינה ערבית נוספת שבה יהיו היהודים מיעוט, שייאלץ להיאבק על זכויותיו.

תנועות מעין אלו, בהפגנותיהן, בפעילותן, בהתרסתן - פוגעות בכל סמל של חיים משותפים, של דו קיום ושואפות לשמוט את הקרקע מתחת המפעל הציוני שהשיג מדינה לעם היהודי בארצו. ההשוואה שלהם, הפלשתינים, לילידים - הופכת אותנו, היהודים, לקולוניאליסטים, לא פחות ולא יותר.

רע"מ-תע"ל היא השלוחה הישראלית של תנועת האחים המוסלמים. היא אומנם מכירה בישראל דה-פקטו, אולם גם היא רואה בשינוי אופייה של המדינה, בשלב הסופי, ממדינה יהודית למדינה איסלאמית, מטרה נעלה ולגיטימית.

התנועה גיבשה הצעת חוק בה היא תובעת לשקם ממניעים הומניטאריים את כל נכסי הואקף הנטושים והחרבים, ובהם המסגדים ובתי-הקברות, ובמקומות מסוימים, אף להחזירם לפעילות. בפעילותה של התנועה להשיב את אדמות הואקף לידי האוכלוסיה הערבית טמונה הסכנה שבפעילותה. בפנייה לתומכיה, בני המגזר הערבי, טוענת התנועה כי הרס המסגדים ומחיקת העדויות (לנוכחותם של המוסלמים), לא תשנה את קדושת הארץ וזהות תושביה. יש להיאבק בניסיונות הישראלים למחות שרידים לנוכחות החומרית הפלשתינית, ולדרוש להשיבם לבעליהם החוקיים – מוסלמים ונוצרים. לאחר מכן, יש לדאוג לשיפוצם משום שהקודשים: המסגדים, בתי הקברות ורכוש הוקף, הם התרבות-החומרית המהווה עדות לקיום הפלשתיני בכפרים ובערים בארץ.

לדבריו של ח"כ עבאס זכור: "בית הקברות, שיחי הצבר ועץ התאנה הם סימן שהיה לי כפר ערבי כאן... ואותם צריך לשמר".

נאמנים לשיטתם בדבר הנצחת היישובים הפלשתינים שחרבו, החלה אגודת אל-אקצה הקשורה לתנועה להוציא חוברות שעסקו בקורותיהם של כפרים שחרבו. מחקרים אלה מחזקים את הדרישה הערבית להשבת אדמות ההקדש לידי המוסלמים. בנוסף לכך, מתכוונת האגודה להקים מוזיאון לארכיאולוגיה ולתרבות-חומרית איסלאמית בפלשתין.

ח"כ אבראהים סרסור, ממנהיגי התנועה האיסלאמית, טוען כי הצלחתה של התנועה בשימור התרבות החומרית-הערבית, נראית לעין בעיקר בערים המעורבות: חיפה, עכו, רמלה, לוד, יפו ובאר-שבע, שהמדינה ניסתה להופכן מערים ערביות לערים יהודיות. כיום ניתן להצביע באופן ברור כי ערים אלו היו איסלאמיות בעברן התרבותי. כיוצא בזה, האגודה סיכלה את כוונת המדינה לייהד כפרים נטושים והחזירה את הנוכחות האיסלאמית אליהן.

בכך נוצר קשר בל יינתק בין האוכלוסיה המוסלמית בישראל לבין קרקעות עמה... ונעשה שימוש בפעולת הצימוד (ההיצמדות לקרקע). התנועה האיסלאמית לוקחת דוגמה מהמצביאים המוסלמים בעבר, ובהם צלאח אל-דין, אשר הוסיפו אדמה זו לאדמות האיסלאם, וגם כאשר נשמטה זו מידיהם, הרי שהם פעלו בכל דרך להשיבה.

למעשה, מטרתן של שתי התנועות זהה היא: השבת פלשתין לבעליה החוקיים וכל השאר זה שימוש בניואנסים להשגתה. תנועות אלו קוראות לפגיעה בזכותו של עם ישראל למדינה בארצו.

ראשיתה של פסילת רשימות לכנסת בשנת 1965. בית המשפט העליון, ברוב דעות, אישר אז את החלטת ועדת הבחירות המרכזית לכנסת השישית אשר פסלה את 'רשימת הסוציאליסטים' הערבית מלהתמודד בבחירות לכנסת. יסוד גישתו של בית המשפט היה שרשימה זו והארגון שזוהתה עמו חותרים תחת קיומה של מדינת ישראל.

"חתירה תחת אופייה הדמוקרטי של ישראל" - כך מגדיר פרופ' מרדכי קרמניצר את החלטת ועדת הבחירות. השופטת (בדימ.) דליה דורנר מרוצה שהמילה האחרונה ניתנה לבג"צ. אז מה יקרה עכשיו? האם נראה את בג"צ מאפשר שוב לתנועות אלו להתמודד לכנסת, כפי שעשה במקרה דומה בשנת 2003?

באותם ימים, אישר בג"צ לתנועת בל"ד לרוץ לכנסת תחת הנהגתו של ח"כ עזמי בשארה. המדינה טענה כי יש לה חומר גלוי וחסוי לפיו המפלגה והעומד בראשה פועלים נגד קיום המדינה היהודית. בשארה ומפלגתו טענו כי אין למנוע מהם ריצה לכנסת וכי כל פעולותיהם נעשו במסגרת החוק.

במסיבת עיתונאים שכינס, תקף ח"כ בשארה בחריפות את היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, ואמר כי "הראיות של היועץ המשפטי לממשלה נגד בל"ד הן ראיות שלא היו בהן שום אספקטים משפטיים, והם לא עמדו במבחנים משפטיים. מר אליקים צריך לחשוב על הזמן הרב שבזבז לציבור הישראלי".

מה עשה אותו בשארה במלחמת לבנון השנייה, כולנו יודעים כיום.

בדיון בפני וועדת הבחירות הדגיש ח"כ ג'מאל זחאלקה מבל"ד כי התנועה נמצאת בקשר יומיומי עם עזמי בשארה, שהואשם בסיוע לכוחות אויב והוקע כבוגד. דומני כי אין ראיה חזקה מזו כדי להצביע על מגמות התנועה ועזות המצח המאפיינים את פעולתה.

חשוב להדגיש, כי יש הבדל בין תנועת בל"ד ושאיפותיה הלאומניות-רדיקליות לבין התנועה האיסלאמית רע"מ-תע"ל ושאיפותיה הדתיות. התנועה האיסלאמית אומנם מאמינה כי לעתיד לבוא עתידה ישראל להיהפך לחלק ממדינת האיסלאם העולמית, אך עדיין מדובר בעניין של אמונה, ואמונה הנה עניין לגיטימי. תנועת בל"ד כופרת מבחינה לאומית בזכותו של עם ישראל לארצו. קשה להצביע איזו סכנה חמורה יותר לישראל לעתיד לבוא, אולם כדאי לציין שאת ההפגנות הסוערות בעניין שחרור מסגד אל-אקצה הוביל פלג אחר, רדיקלי הרבה יותר, של התנועה האיסלאמית, בהנהגתם של השיח'ים ראאד צלאח וכמאל ח'טיב. הפלג הזה של התנועה האיסלאמית הנו פרגמטי הרבה יותר. יש שיאמרו כי מדובר באותה הגברת בשינוי אדרת. סבורני, כי ההבדל בין שתי התנועות עדיין הנו מהותי דיו באופן שניתן לאפשר לה להביע דעתה ולהשתתף בבחירות לכנסת, גם אם יש מקום לבחון השקפות מסוימות במצע האידיאולוגי שלה.

הסכנה החמורה יותר נובעת מצדה של בל"ד הלאומנית, אשר הוכיחה בפעילותה, בתכניה ובצידוד בעמדת מנהיגה (בדימ.), כי דרכה ומהותה אינם עולים בקנה אחד עם תנועה אשר מוכנה לקבל את ישראל כמדינה יהודית שבמסגרתה יכולים לדור בכפיפה אחת בני כל העדות והדתות.

ההתמודדות לכנסת הנה זכות לגיטימית של כל אזרח אשר מאמין בזכותה של מדינת ישראל להתקיים כמדינה יהודית ודמוקרטית. מאידך, על המדינה להגן על עצמה ועל אזרחיה, ללא מורא ובנחישות, מפני כל איום שהוא – אידיאולוגי כמעשי.

על בית המשפט העליון לשקול היטב, ואף "לשבת שבעה נקיים" לפני שיוציא מתחת ידו החלטה אשר תתברר, במבחן השנים, כמוטעית והרסנית למדינת ישראל.

הכותב הנו ד"ר ללימודי ארץ ישראל ומזרחן, מומחה לנושא: הסכסוך הישראלי-ערבי
תאריך:  14/01/2009   |   עודכן:  14/01/2009
ד"ר יחיאל שבי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הצבעת בל"ד - הצבעת פלשתין
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קורן נאוה,טבריה
15/01/09 08:11
2
שמאלני
15/01/09 14:36
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בעיצומה של מלחמת לבנון השנייה, ב-2.8.2006, בראיון לסוכנויות אי-פי ורויטרס, חשף ראש הממשלה אהוד אולמרט את תוכניותיו, לאחר הניצחון הצפוי על החיזבאללה, במילים אלה: "המלחמה בצפון תקנה תנופה לקידום תוכנית ההתכנסות ופינוי היישובים בגדה המערבית".
14/01/2009  |  גורי גרוסמן  |   מאמרים
בין העבריינים הפליליים, כך מקובל להניח, קיימת מעין "חלוקת עבודה". כך למשל, עברייני המין אינם מבצעים גניבות או מעשי שוד, והשודדים אינם מבצעים עבירות מין. כל עבריין ותחום ההתמחות והעיסוק שלו.
14/01/2009  |  עו"ד יוסי דר  |   מאמרים
אחת מאי-ההבנות הגדולות ביותר כרוכה במושג, "טרור".
14/01/2009  |  אביתר בן-צדף  |   מאמרים
בשבוע זה אנו חווים שני מהלכים משמעותיים: יופיטר (צדק) כוכב המקושר עם שפע נכנס למזל דלי, מרקורי כוכב התנועה והתקשורת נכנס לנסיגה במזל דלי.
14/01/2009  |  צילה שיר-אל  |   מאמרים
השמנה הפכה בשלושת העשורים האחרונים לבעיה רפואית שכיחה בעולם המערבי והיארעות השמנה התגברה באופן משמעותי באוכלוסיות בעלות מרקם חברתי וסוציאלי גבוה. בארה"ב, כמעט שליש מהאוכלוסיה מעל גיל 20 שנה נחשבת לשמנה, נתון המייצג נטייה כלל עולמית של עלייה בשיעור ההשמנה בקרב האוכלוסיה. שיעור ההשמנה בקרב ילדים ובני נוער בכל העולם גם הוא עלה באופן עקבי ב-35 השנים האחרונות.
רשימות נוספות   /   בחירות לכנסת 18  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי  
המאבק על הבית הלאומי  /  עידן יוסף
המלחמה טובה או רעה לקדימה?  /  יואב יצחק
נכשל ניסיון מרצ לפסול את משה פייגלין  /  רותי אברהם
מי לא שומע לרבנים?  /  מנחם ויצמן
פסילת מפלגות - חומר למחשבה  /  עו"ד משה מכנס
ח"כ נתניהו מתקשה להתאפק!  /  רות פורסטר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il