|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

רגע השיא במשפט השחיתות הגדול ביותר בתולדות המדינה

שש שנות מאסר לאולמרט, <br>שבע שנות מאסר לשטרית

3.5 שנות מאסר לצ'רני שלוש שנות מאסר לדנקנר שלוש שנות מאסר לקלנר חמש שנות מאסר לרבין 3.5 שנות מאסר לשמחיוף ריצוי העונשים נדחה ל-1.9.14 רוזן: "אולמרט ראוי לעונש שיהיה בו כדי לשרש את אותו נגע ממאיר שפשה"
13/05/2014  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט הולילנד   |   תגובות
רוזן ואולמרט. "חמדנות וחזירות" [צילום: פלאש 90]

"בוגד ואיש מעל"
"נותן השוחד הוא איש מושחת ומשחית. מקבלי השוחד מעוררים יחס של תיעוב ובכוחם להשניא ולהמאיס מוסדות המדינה על הציבור. עובד הציבור הנוטל הוא בוגד ואיש מעל, בוגד באמון שניתן בו, אמון שבלעדיו אין מינהל ציבורי מתוקן"

"לזהם ולטמא"
"מדובר בעבירות מהחמורות בספר החוקים. יש במעשיהם של הנאשמים כדי לקעקע אמונו של הציבור במנהיגיו ובטחונו בטוהר שיקוליהם. בעבירת השוחד יש כדי לזהם ולהטמיא את השירות הציבורי. היא מתפשטת וממוטטת מוסדות ציבור ושלטון. היא מנוונת את השירות הציבורי מתחתית עד ראש"

התיקון המקולקל
איתמר לוין
כמה הערות עם סיום היומיים של הטיעונים לעונש במשפט הולילנד: על העונשים הצפויים, הבעייתיות של תיקון 113, שני היבטים בנוגע לאהוד אולמרט ומצב מוזר שיצרה הגישה של רוזן
לרשימה המלאה

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן, מפרסם (יום ג', 13.5.14) את גזרי הדין במשפט הולילנד. רוזן מוסר את החלטתו לגבי שבעה מבין תשעת הנאשמים שהורשעו בעבירות של מתן שוחד וקבלת שוחד (וחלקם גם בהלבנת הון ובעבירות אחרות), ובראשם אהוד אולמרט. רוזן דחה את ריצוי העונשים עד 1.9.14 והטיל עליהם ערבויות גבוהות.

"מדובר בעבירות מהחמורות בספר החוקים. יש במעשיהם של הנאשמים כדי לקעקע אמונו של הציבור במנהיגיו ובטחונו בטוהר שיקוליהם", פתח רוזן את גזר הדין. "בעבירת השוחד יש כדי לזהם ולהטמיא את השירות הציבורי. היא מתפשטת וממוטטת מוסדות ציבור ושלטון. היא מנוונת את השירות הציבורי מתחתית עד ראש.

"נותן השוחד הוא איש מושחת ומשחית. מקבלי השוחד מעוררים יחס של תיעוב ובכוחם להשניא ולהמאיס מוסדות המדינה על הציבור. עובד הציבור הנוטל הוא בוגד ואיש מעל, בוגד באמון שניתן בו, אמון שבלעדיו אין מינהל ציבורי מתוקן", המשיך רוזן. הוא שב והזכיר, כי דבריו של שמואל דכנר היו מבוססים לא מעט.

רוזן ציין את הלל צ'רני כדוגמה למי שהושחת בידי מערכות כאלו, אם כי הדגיש שעבירת קבלת השוחד חמורה משמעותית מאשר מתן השוחד. עוד אמר, כי מעמדו ותפקידו של עובד הציבור שסרח צריכים להביא לכך שהעונש יהיה חמור יותר ככל שהללו בכירים יותר. "דינם של בכירים צריך להיות חמור מזה של חלכאים", קבע. "חלק מהנאשמים משתייכים לאליטה הכלכלית-חברתית של המדינה. אלה ביצעו את העבירות שבהם הורשעו מתוך חמדנות, על-מנת לא לומר חזירות".

רוזן ציין לדוגמה את מעלותיהם של אורי שטרית ואהוד אולמרט, הן במישור המקצועי והציבורי והן במישור הפרטי. "הם אינם בבחינת פושעים רגילים. מדובר בפושעים שמרבית זמנם הוקדש למילוי תפקידם ואשר תרמו את המיטב שבהם לטובת תפקידם. כשרונותיהם שימשו מצע נוח לביצוע עבירות השוחד בהן הורשעו. הם פעלו בביצת דומן ושחיתות להעשרת כיסיהם. ריקבון זה תסס והרקיב את סביבתו, ועל כן הם ראויים לעונשים שיהיה בהם כדי לשרש את אותו נגע ממאיר שפשה. הסכנה הטמונה בו איננה תיאורטית אלא ממשית ומעשית".

רוזן דחה את עמדת המדינה, לפיה שווי טובות ההנאה שקיבלו נותני השוחד, לצורך הטלת הקנסות, הוא השוחד שנתנו. לכן הקנס המירבי הוא 266,000 שקל - ולא מיליוני שקלים כפי שביקשה התביעה. רוזן החליט להטיל קנסות משמעותיים וחילוטים תוך הימנעות מכך שהם יביאו בפועל למאסר נוסף ולקריסה כלכלית מוחלטת. עוד הוא קובע, כי אולמרט, לופוליאנסקי ושמחיוף עברו עבירה שיש עימה קלון, אם כי החליט שלא לשלול 10% מגמלאותיהם.


צ'רני: "נזק כביר"


רוזן גזר על צ'רני 3.5 שנות מאסר, קנס של 2 מיליון שקל וחילוט של מיליון שקל. הוא אמר, כי מעשיו של צ'רני פגעו בצורה חמורה וקשה בערך החברתי המוגן על-ידי איסור השוחד. "צ'רני העמיד לרשות דכנר מיליוני שקלים, אשר הניעו את גלגלי מכונת השוחד המשומנת שהפעיל דכנר. חלקו בעבירות היה משמעותי ביותר. הן בוצעו לאחר תכנון מדוקדק. הנזק שנגרם למערכות השלטון הוא כביר. מדובר בהעברות כספיות למטרות מושחתות בהיקף חסר תקדים.

"צ'רני לא היה היוזם והמוביל בתעשיית השוחד, אלא הובל על-ידי דכנר והוא לא קבע את סכומי השוחד ואת יעדיו. לא ניתן היה לקבוע שכספי השוחד הובילו את נבחרי הציבור להעניק לפרויקט הולילנד הטבות תוך סטייה מן השורה". עוד ציין את הפגיעה הכלכלית הכבדה במשפחת צ'רני ואת תרומותיה הגבוהות למטרות ציבוריות, אם כי קבע שאין לתת משקל לחלוף הזמן משום שהעבירות לא היו מתגלות בלא פנייתו של דכנר למשטרה.

לדבריו, צ'רני הוא אדם צנוע ונדיב מאין כמותו, אשר ביקש להשקיע מתוך אהבת ירושלים והתמיד לעשות לטובת החברה והעם. "הרשעתו בתיק זה זרה לחלוטין מאורחות חייו. הוא לא היה סוטה מאורחותיו אלמלא היה פוגש בדכנר, שהסביר שרק בשיטותיו הנלוזות ניתן לפעול מול מוסדות הציבור הנלוזים מיסודם", הדגיש.


קלנר: להעשיר את כיסו


רוזן גזר על אביגדור קלנר שלוש שנות מאסר, קנס של מיליון שקל וחילוט של 500,000 שקל. הוא אמר עליו, כי גם הוא העמיד בורות מזומנים לטובתו של דכנר, כאשר מטרת השוחד היה להעשיר את קופת החברות שניהל ואגב כך גם את כיסו. גם קלנר הובל בידי דכנר, שהיה מי שקבע את סכומי השוחד ואת יעדיהם. אף בנוגע לקלנר אומר רוזן, כי לא ניתן לקבוע שהשוחד הוביל את נבחרי הציבור להעניק לחברות שניהל העדפות תוך סטייה מן השורה.
עוד אמר רוזן, כי הרשעתו של קלנר תפגע בצורה משמעותית ביכולתו לפרנס את בני ביתו, ואף ציין שהוא זוכה מחלק משמעותי מן העבירות שיוחסו לו.


רבין: "מכונת שוחד משוכללת"


על מאיר רבין גזר רוזן חמש שנות מאסר, קנס של 500,00 שקל וחילוט של 500,000 שקל. לדברי רוזן, רבין ודכנר פעלו בצוותא, איתרו את המטרות למתן השוחד, קבעו את הסכומים והעבירו אותם ליעדים שסימנו. רבין סייע לדכנר בפריטת צ'קים והעברת השוחד במזומן, ולאחר מכן למד לפעול לבדו כאשר דכנר מעניק לו גיבוי לוגיסטי. "השניים פעלו כמכונת שוחד משומנת ומשוכללת", אומר רוזן. הוא מסכים עם טענת ההגנה, כי דכנר היה מחולל הפשיעה בתיק, ואילו רבין היה עוזרו הנאמן ויד ימינו, אשר פעל אך ורק למען בצע כסף.

"רבין שחה במדמנת השוחד כשחיין מיומן, שכל תנועה מתנועותיו מכוונת להשגת מטרתו: 'רכישת' עובדי ציבור לצורך גריפת רווחים לו ולשולחיו", אמר. רוזן הזכיר שרבין ניצל את קרבתו המשפחתית ליעקב אפרתי כדי לקדם את ענייניו של דני דנקנר במינהל מקרקעי ישראל. לצד זאת ציין, כי אפרתי זוכה מחמת הספק, וכי לא הוכח כמה מתוך הכסף שניתן לו הועבר בסופו של דבר לידי נבחרי הציבור.


שטרית: "רק בצע כסף"


על שטרית גזר רוזן שבע שנות מאסר, קנס של 500,000 שקל וחילוט של 500,000 שקל. רוזן מדגיש את חומרת העבירות בהן הורשע שטרית, בשל העובדה שלצד השוחד הוא ביצע גם עבירות הלבנת הון. "הוא נטל לכיסו מאות אלפי שקלים כדי לסייע ליזמי הפרויקט ובכך לקדם את רווחתם", הזכיר. "הוא נטל את השוחד מתוך מניע אחד ויחיד: רדיפת בצע כסף". לצד זאת ציין רוזן, כי לא הוכח הנזק לציבור והאם שטרית סטה מן השורה.

לדברי רוזן, החקירה והמשפט הביאו במידה רבה לכך ששטרית איבד את עולמו, שכן גופים ציבוריים מנועים מלהעסיקו וליהנות מכישוריו הבולטים. עוד ציין, כי שטרית החזיר לדכנר 350,000 שקל. עם זאת, הוא הדגיש את הסכומים הגבוהים שנטל שטרית לכיסו.


אולמרט: ניצל "אוצרות פלא"


על אולמרט גזר רוזן שש שנות מאסר, קנס של מיליון שקל וחילוט של 600,000 שקל. רוזן הזכיר, כי מערכת היחסים המושחתת בין אולמרט לדכנר החלה עוד בשנות ה-90. הוא הסתמך רבות על עדותה של שולה זקן, בנוגע להעברות הכספים של דכנר לאולמרט ובעיקר לגבי 60,000 השקלים לאחר ש"גזלה" 40,000 שקל מתוך הכספים שאמורים היו להגיע לקופתו של אולמרט.

"סכום זה לא נחת במפתיע בקופתו של אולמרט שנוהלה בידי אורי מסר. הוא מחובר בטבורו למערכת יחסים מושחתת שנמשכה שנים, במסגרתה העביר דכנר כספים רבים לאולמרט. כאשר נזקק אולמרט לכספים עבורו או עבור בני משפחתו, הוא ניצל את הזדקקותם של היזמים לשירותיו. כאשר הסתבך אחיו, הוא לא פנה לידידיו העשירים אלא ל'אוצרות פלא' שעמדו לרשותו, ובהם משה טלנסקי. הוא השתמש באוצר הפלא [דכנר] שהוכיח את נדיבותו במשך שנים, לצורך קבלת המתת שהסתכם הפעם ב-500,000 שקל.

"אולמרט ניצל את תפקידו הרם לגריפת כספים מיזם שנזקק להתערבותו לקידום פרויקט הולילנד. לא הוכח שכספי השוחד הובילו את אולמרט למתן הטבות ליזמי הולילנד תוך סטייה ברורה מן השורה". לפיכך קבע רוזן, כי מתחם הענישה הראוי לאולמרט הוא 11-6 שנות מאסר לשני אירועי השוחד. לצד זאת ציין, כי נגרם לאולמרט נזק רב, אשר מתפקיד רם ונכבד שאין מרכזי ממנו, הגיע למעמד של מי שהורשע בפלילים בעבירות בזויות וחמורות שאין כמותן. "הנזק לו ולמשפחתו הוא רב ביותר", סיכם בנקודה זו.


שמחיוף: המלצה של הרב הראשי


על אלי שמחיוף גזר רוזן 3.5 שנות מאסר, קנס של 300,000 שקל וחילוט של 165,000 שקל. רוזן אומר, כי שמחיוף היה שליח ציבור נאמן, אשר במשך שנים רבות שירת בעיריית ירושלים וזה היה כל עולמו. לצד זאת ציין את שתיקתו של שמחיוף בחקירה מחד-גיסא, ומאידך - את זיכויו מחלק העבירות שיוחסו לו. רוזן ציין, כי הרב הראשי, הרב יצחק יוסף, ביקש להביא בחשבון את מעשיו הטובים של שמחיוף ואת סיועו למוסדות ציבור וחינוך ולכל פונה.


דנקנר: "שבר כלי כלכלי"


דנקנר נדון לשלוש שנות מאסר, קנס של 500,000 שקל וחילוט של מיליון שקל. רוזן ציין, כי דנקנר פעל ממניעים של בצע כסף, וכי לא ניתן להוכיח כמה מכספי השוחד שהעביר לרבין אכן שימשו בפועל למתן שוחד. "הנזק שנגרם לדנקנר הוא גדול ורב. הוא נשא בתפקיד בכיר, וכיום הוא בבחינת שבר כלי מבחינה כלכלית. הוא דוגמה חיה למי שנפל מאיגרא רמא לבירא עמיקתא".

חברות הולילנד תיירות והולילנד שירות לנופש נקנסו ב-150,000 שקל, לאחר שרוזן קיבל את בקשתו של צ'רני שלא לפגוע במשפחתו שהיא בעלת החברה. חברת הולילנד פארק נקנסה ב-100,000 שקל בלבד, כדי למנוע את קריסתה ופגיעה בלתי מידתית בבעלי המניות בה.
ת"פ 10291-01-12, מדינת ישראל נ' צ'רני ואח' / גזר דין
גזר דין במשפט הולילנד בענייניהם של הלל צ'רני, אביגדור קלנר, מאיר רבין, אורי שטרית, אהוד אולמרט, אלי שמחיוף ודני דנקנר
ת"פ 10291-01-12, מדינת ישראל נ' צ'רני / תמצית הכרעת הדין
תמצית הכרעת הדין במשפט הולילנד, 31.3.14. מורשעים: הלל צ'רני, אביגדור קלנר, מאיר רבין, אורי שטרית, אורי לופוליאנסקי, אהוד אולמרט, שולה זקן, אלי שמחיוף, אברהם פיינר, דני דנקנר. מזוכים: שמעון גלאון, אמנון ספרן, יעקב אפרתי

תאריך:  13/05/2014   |   עודכן:  13/05/2014
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman   אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אברהם פיינר / Avraham Fainer   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי מסר   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורן אדרת / Oren Aderet   אורנה אנג'ל / Orna Angel   אילן סובל / Ilan Sobal   אירית באומהורן   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אלימלך קורצווייל   אמנון יצחקניא   אמנון ספרן   אתי בן-דור   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גיל פרידמן   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד רוזן / David Rozen   דני דנקנר   הדס ליס / Hadas Lis   הלבנת הון   הלל צ'רני   הלל צ'רני   טל שפירא   טליה דאר   יד שרה   יהושע פולק   יובל גבעון   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוסי אולמרט   יורם ראב"ד /  "   יעקב אפרתי   יפעת מנור-נהרי   יצחק  יוסף   ירון גולומב   ירון ליפשס   ליאת ארזי   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   מאיר רבין   מאיר שטרית   משה טלנסקי   משה  ישראל   משה שמיר   עודד  גזית / Oded gazit   עודד  קם   עופר ברטל / Ofer Bartal   עמוס ון-אמדן   קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"   קרן קורן-בנדלק   רוני בלקין   רועי בלכר   רותי  ליטבק   שולה זקן / Shula Zaken   שי פינס /  Shai Pines"   שלומית הראל-שוורץ   שלמה בן-עמרה   שמואל קליין   שמואל דכנר   שמעון גלאון   שמעון קליין 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שש שנות מאסר לאולמרט, שבע שנות מאסר לשטרית
תגובות  [ 23 ] מוצגות   [ 23 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הדמוס התליין
13/05/14 10:30
 
ללא מורא
13/05/14 12:13
2
יוסף דיין
13/05/14 10:33
3
אבי כהן
13/05/14 10:40
4
חשדנית
13/05/14 10:45
5
יצחק יחזקאל
13/05/14 11:06
 
שלמה רוזן
13/05/14 11:36
6
פועה
13/05/14 11:17
7
רונית11
13/05/14 11:22
8
ש.י
13/05/14 11:33
9
קורןנאוה טבריה
13/05/14 11:35
10
עידןסובול
13/05/14 12:10
 
הנ"ל
13/05/14 13:35
 
הנ"ל
13/05/14 13:41
11
ואני מציעה ש:
13/05/14 12:12
12
קובי 5555
13/05/14 12:20
13
הליכוד שמאל קיצונ
13/05/14 13:10
14
הליכוד שמאל קיצונ
13/05/14 13:12
15
בורק
13/05/14 13:44
 
ריבי
14/05/14 12:11
16
AVI GRINSHPAN
13/05/14 13:55
17
א. איל
13/05/14 15:28
18
האם הוא חושש?
14/05/14 10:47
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט הולילנד
בעוד שעות ספורות (יום ג', 13.5.14) יוכרע האם אהוד אולמרט יהיה הראשון בראשי ממשלת ישראל שיישלח לכלא. שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן, יודיע מה יהיה עונשו של אולמרט לאחר שהרשיע אותו בקבלת שוחד במשפט הולילנד.
12/05/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, נחקר באזהרה (יום א', 11.5.14) במשך שלוש שעות במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה.
11/05/2014  |  איציק וולף  |   חדשות
גזר דינם של אורי לופוליאנסקי ואברהם פיינר במשפט הולילינד יינתן ב-9.6.14. כך החליט (יום א', 11.5.14) שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן, אשר קיבל את בקשת המדינה להפריד את עניינם של השניים מיתר הנאשמים, שדינם ייגזר מחרתיים (יום ג', 13.5.14).
11/05/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
ההכרעה נפלה כבוד השופט רוזן מצא את אהוד אולמרט אשם בלקיחת שוחד בפרשת הולילנד.
11/05/2014  |  שמעון זיו  |   מאמרים
איש העסקים אלפרד אקירוב, המקורב לראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, נחקר לאחרונה במשטרה במסגרת השלמות חקירה שזו ביצעה במסגרת חקירת החשד שאולמרט שיבש הליכי המשפט. עדותו ניתנה בלא אזהרה.
09/05/2014  |  עופר וולפסון  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il