חברת ה
סלולר סלקום פרסמה (יום ד', 14.5.14) את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של שנת 2014 מהם עולה כי הכנסותיה רדו ב-10.2% והסתכמו ב-1.13 מיליארד שקל, בהשוואה ל-1.25 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הירידה בהכנסות מיוחסת לירידה של 5.9% בהכנסות משירותים, אשר הסתכמו ב-927 מיליון שקל ברבעון, ולירידה של 25.6% בהכנסות מציוד, שהסתכמו ב-203 מיליון שקל. תרומתה של נטוויז’ן לסך ההכנסות ברבעון הסתכמה ב-214 מיליון שקל (בנטרול הכנסות בין-חברתיות) בהשוואה ל-244 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2013.
הירידה בהכנסות משירותים ברבעון הראשון נבעה בעיקרה מירידה בהכנסות משירותי סלולר בעקבות השחיקה המתמשכת במחירי שירותים אלה לאור התחרות המוגברת בשוק הסלולר. הירידה בהכנסות משירותים נבעה גם מירידה בהכנסות משירותי אינטרנט, משיחות בינלאומיות ומשירותי אחריות מורחבת, אשר קוזזה בחלקה על-ידי עלייה בהכנסות משירותי אירוח מפעילים על רשתות התקשורת של החברה. תרומתה של נטוויז’ן להכנסות משירותים ברבעון הראשון של שנת 2014 הסתכמה ב-199 מיליון שקל.
הירידה בהכנסות מציוד ברבעון הראשון של שנת 2014 נבעה בעיקר מירידה של כ-28% בכמות מכשירי הסלולר שנמכרו במהלך הרבעון בהשוואה לרבעון הראשון של שנת 2013, כמו גם מירידה במכירות טאבלטים תרומתה של נטוויז’ן להכנסות מציוד ברבעון הראשון של שנת 2014 הסתכמה ב-15 מיליון שקל.
הרווח הנקי של החברה לרבעון הראשון הסתכם ב-114 מיליון שקל, בהשוואה ל-67 מיליון ש"ח ברבעון הראשון של שנת 2013, עלייה של 70.1%. עלייה זו נבעה מירידה בהוצאות התפעוליות, בעיקר כתוצאה מצעדי ההתייעלות בהם נקטה החברה, ומירידה בהוצאות המימון נטו, אשר קוזזו בחלקן על-ידי השחיקה המתמשכת בהכנסות משירותים כתוצאה מהמשך התחרות המוגברת בשוק הסלולר והתקשורת הקווית, כמו גם מהירידה בהכנסות מציוד.
מצבת מנויי הסלולר של החברה עמדה על כ-3.049 מיליון מנויים בסוף הברבעון. במהלך הרבעון הראשון של שנת 2014 קטנה מצבת המנויים של החברה בכ-43,000 מנויי סלולר נטו, כולם מנויי פרי-פייד.
שיעור הנטישה בקרב מנויי הסלולר ברבעון הסתכם ב-11.1%, בהשוואה ל-9.4% ברבעון הראשון של שנת 2013. שיעור הנטישה בקרב מנויי הסלולר הושפע בעיקר מהתחרות המוגברת בשוק הסלולר.
ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר הסתכמה ב-74.7 שקל, בהשוואה ל-75.9 שקל ברבעון הראשון של שנת 2013. הירידה נבעה, בין היתר, מהשחיקה המתמשכת בתעריפי שירותי הסלולר כתוצאה מהתחרות המוגברת בשוק הסלולר.
ניר שטרן, מנכ"ל סלקום, מסר: "סלקום מציגה תוצאות עסקיות חזקות לרבעון הראשון של 2014. תוצאות חיוביות אלה הן תוצאה ישירה של האסטרטגיה שלנו בביסוס מעמדנו כקבוצת תקשורת מובילה, תוך מיקוד בריווחיות ובהרחבת סל המוצרים ללקוח יחד עם שמירה על מחויבותנו לספק שירות לקוחות איכותי. ברבעון זה אנו מציגים שיפור ב-EBITDA, ברווח התפעולי, ברווח הנקי ובתזרים המזומנים הפנוי בהשוואה לרבעון הראשון של 2013, וכל זאת, למרות המשך השחיקה בהכנסות בשל התחרות המוגברת.
"מהלכי ההתייעלות שהובלנו בקבוצה מאז המיזוג עם נטוויז’ן הביאו לחסכון בהוצאות של כ-820 מיליון שקל במונחים שנתיים. ברבעון הראשון של השנה הצגנו חסכון בפועל של 52 מיליון שקל בהוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות לעומת הרבעון המקביל אשתקד".
שטרן הוסיף כי החברה החלה בפריסה מהירה של רשת הדור הרביעי התומכת בטכנולוגיית LTEAdvanced ושתאפשר לחברה להיות בין המפעילות הראשונות בעולם להשיק טכנולוגיה זו. "הכל כפוף לאישורי הרגולטור וזמינות התדרים", אמר שטרן. "אנו צופים ששחיקת המחירים והתחרות הגבוהה יימשכו ברבעונים הבאים בעוד יכולת החברה להמשיך ולהתייעל כדי לפצות על הירידה בהכנסותיה תקטן".