בקשה לתביעה ייצוגית ב-13.5 מיליון שקל נגד
משרד התחבורה הוגשה (1.6.14) לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בטענה לגביית יתר מהנהגים בגין הנפקת רישיון נהיגה וחידושו.
לטענת התובעים, משרד התחבורה גובה מנהגים המחדשים את רישיונם לתקופה של שנתיים אגרה הגבוהה ב-27 שקלים מזו המותרת לגבייה על-פי דין (119 שקל במקום 92 שקל). בנוסף, גובה המשרד מהנהגים המחדשים את רישיונם לעשר שנים אגרה הגבוהה בשני שקלים מזו המותרת לגבייה על-פי דין(433 שקל במקום 431 שקל).
עוד גובה המשרד ממי שמחדש את רישיונו לראשונה לתקופה של 10 שנים אגרה בסך 431 שקל בגין עשר שנים מלאות, בעוד שבפועל תוקפו של הרישיון בגינו נגבית האגרה הוא לפרק זמן קצר מעשר שנים. התביעה הוגשה בידי אלכסנדרה בר ושובל רז, באמצעות עוה"ד רענן בשן ולאה נמס-קהתי. טרם הוגשה תגובת משרד התחבורה.
קודם לכן הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית בסך 9.5 מיליון שקל נגד משרד התחבורה, בטענה לגביית אגרת רשיון רכב שלא כדין במקרים בהם נתפס הרכב על-ידי רשות מוסמכת לתקופה בת חודש לפחות. הבקשה הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב.
התובעת, חברת הטקסטיל מוליתן תעשיות, טוענת (25.5.14), כי רכב שבבעלותה נתפס על-ידי הרשות לאכיפת ולגבייה למשך למעלה מחודש. בהתאם לתקנות התעבורה, היא הייתה זכאית להשבת החלק היחסי של אגרת רישוי הרכב ששילמה בגין הרכב. ואולם, הבקשה בנושא החזרי אגרה המוצגת באתר משרד התחבורה, כלל אינה כוללת את האפשרות לבקש החזר במקרה כמו זה.
עוד נטען, כי נציג משרד התחבורה במשרדי הרישוי בחיפה הבהיר לנציג התובעת בצורה חד-משמעית, כי היא אינה זכאית להשבת אגרת הרישוי היחסית בגין הרכב. לטענת התובעת, משרד התחבורה חייב להחזיר מיוזמתו את החלק היחסי של האגרה במקרה כזה. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד צחי פיסטל ועדי ערמן וטרם הוגשה תגובת משרד התחבורה.