כמדי שנה, לקראת שבוע הספר, משרד החינוך מפרסם את תוצאות "מצעד הספרים" תשע"ד. המצעד שנועד לקדם את הקריאה בקרב הילדים והנוער, כלל השנה כ 1,200 בתי ספר, מכלל המחוזות והמגזרים.
התלמידים הציגו בבחירותיהם הערכה רבה לקלאסיקות כמו "תום סוייר" של מארק טוויין, "והילד הזה הוא אני" של
יהודה אטלס, וכן לסופרים מרכזיים וותיקים כמו דויד גרוסמן ואפרים סידון.
בנוסף, ברשימת הספרים האהובים ישנם ספרים רבים העוסקים בנושאים היסטוריים קשים: "אני לא גנב", ספרה זוכה הפרסים של תמי שם-טוב, מספר על חייו של נער יהודי יתום בפולין של שנות השלושים, ושהותו בבית היתומים של יאנוש קורצ'אק. "ילדה שלא מן העולם הזה", ספרו הראשון לילדים של חתן פרס ישראל לספרות, אהרן אפלפלד, עוסק בילדים הנאלצים להסתתר ביער בתקופת השואה.
בבתי הספר היסודיים התלמידים מעדיפים סיפורי פנטסיות: במקום הראשון לכיתות א-ג, "קרנפים לא אוכלים פנקייק" מאת אנה קמפ. הגיבורה סובלת מחוסר תשומת הלב של הוריה, מפצה על כך כשהיא מארחת אצלה קרנף סגול וחובב פנקייקים, ומתחברת אתו כדי להפיג את בדידותה. בכיתות ד'-ו' הזוכה במקום השלישי, "הסיפור המושלם 3" של אלדד אילני, המראה למעשה איך אב ובנו יוצרים ביחד סיפורים בדיוניים נהדרים.
רשימת הספרים האהובים:
כיתות א'-ג': 1. קמפ אנה, קרנפים לא אוכלים פנקייק.
2. אטלס יהודה, והילד הזה הוא אני .
3. ברוז אנני, אייבי + בין.
4. סידון אפרים, צפוף בבית.
5. גרוסמן דויד, יונתן בלש ממש.
כיתות ד' - ו': 1. מגן רבקה, הכדור הוא ה...גול חוזר בגדול.
2. שם-טוב תמי, אני לא גנב.
3. אילני אלדד, הסיפור המושלם 3, מסע בכדור פורח.
4. כוכב תמר, גלילאו גלילי.
5. אפלפלד אהרן, ילדה שלא מן העולם הזה.
בתי הספר העל יסודיים: 1. רות ורוניקה, מפוצלים.
2. מורטון רו, הגל.
3. טוויין מארק, תום סוייר.
4. אורגד דורית, עמליה וג'ו.
5. שמידט גרי, בינתיים הכל בסדר.
6. גרין ג'ון, אשמת הכוכבים.
הממונה על ספריות בתי ספר במשרד החינוך, שושי שלומי:
"כפי שנוכחנו לדעת בבחירות "מצעד הספרים" המתקיימות מדי שנה, התלמידים בוחרים בספרים איכותיים ומרשימים.
במגוון הבחירות ניתן לראות שתי תופעות מעניינות השלובות זו בזו: מצד אחד, התלמידים אינם נרתעים מפני קריאת ספרים מורכבים המעלים דיונים על בעיות העולם, כמו גם ספרים ריאליסטיים על חייהם של ילדים רגילים; ומצד שני, הם נהנים לפעמים לברוח מתלאות העולם שלנו לעבר מחוזות הדמיון והפנטסיה".