|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

כינוס ראשון לוועדה לסגירת רשות השידור

שר התקשורת ארדן: "ביטול האגרה לא יצריך אגורה נוספת מהציבור" שר האוצר לפיד: "פוליטיקאים לא צריכים להיות מעורבים בתקשורת" יו"ר הוועדה אלהרר: להחזיר את השידור הציבורי לציבור"
11/06/2014  |   News1 News1   |   חדשות   |   כנסת 19   |   תגובות
מאת: עידן יוסף  |    |  תגובות    כנסת 19
גלעד ארדן, קארין אלהרר ויאיר לפיד [צילום: פלאש 90]

הוועדה המיוחדת לדיון בהצעת חוק השידור הציבורי, בראשות ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד), החלה (יום ד', 11.6.14) את הדיונים במסגרת הכנת הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית, בהשתתפות שר התקשורת גלעד ארדן ושר האוצר יאיר לפיד.

יושב-ראש הוועדה אלהרר פתחה את הדיון: "ברבות השנים הפכה רשות השידור מאימפריה מפוארת ל'איש החולה' של שוק התקשורת הישראלי. לרשות שממשיכה לפעול מכוח האינרציה, בעיקר כדי להמשיך ולקיים את עצמה, תוך אובדן מתמשך של יוקרתה המקצועית ואמונו של הציבור". עם זאת, אמרה כי "אין להטיל את האחריות על רשות השידור עצמה- לא על מנהליה ובוודאי שלא על עובדיה. אין הם אשמים באוזלת ידו של השלטון".

עוד הוסיפה אלהרר: "ה'איש החולה' הזה יוצא היום לדרך חדשה שבסיומה יקבל הציבור הישראלי שידור ציבורי איכותי וחדשני. שידור שייתן תמורה ראויה לכספי הציבור המממנים אותו, שיהווה אלטרנטיבה ערכית ומגוונת לתקשורת המסחרית. הגיעה העת להחזיר את השידור הציבורי לציבור".

שר התקשורת ארדן: הבעיה היא שהשידור הציבורי עולה הרבה כסף ופחות ופחות אנשים צופים. יש בעיה של חוסר יעילות ועלויות עודפות שמגולגלת על הציבור. הרגלי הצפייה החדשים מחייבים אותנו לחפש מודל חדש לשידור הציבורי, כזה שנותן מענה לכשלי השוק הקיימים. יש בהצעה בשורה אמיתית לחיזוק השידור הציבורי, ולחיזוק שוק התוכן והיצירה. יש כאן בשורה לציבור הערבי ובשורה לילדי ישראל בהקמתו של ערוץ ילדים ונוער. תוקם חטיבת ניו-מדיה ונביא לביטול האגרה. המודל עליו יתבסס הגוף החדש יהיה חסכוני ויעיל יותר. הוא יחסוך מאות מיליוני שקלים בשנה לציבור. לצד ההסכמה של האוצר לוותר על חלק מההכנסות יתאפשר ביטול האגרה ללא תוספת של אגורה אחת מעבר למה שהציבור שילם עד היום. מי שאומר אחרת משקר".

שר האוצר לפיד: "הליך החקיקה שלפניכם ייצר בישראל שידור ציבורי אמיתי, חף מלחצים פוליטיים, בלי האגרה שמכבידה על כל אזרח. אזרחי ישראל יקבלו ערוץ חדש, רלוונטי ותחרותי, שידור ציבורי שקוף, חדשני ואחראי, עם תרבות ארגונית נכונה ומבנה יעיל. הגוף המשדר החדש יצמצם את היקפו התקציבי בכ-300 מיליון שקלים בשנה. הכסף הזה ייחסך ישירות מכיסו של הצופה, שיפסיק לשלם אגרה.

לפיד אמר כי "הרשות איבדה דרכה ואת הרלוונטיות שלה. הערך שלה לאזרח התפוגג ועלותה לאזרח עלתה ואמינותה ירדה בעקבות מעורבות פוליטית. פוליטיקאים לא צריכים להיות מעורבים בתקשורת. לא ראשי ממשלות, לא שרי אוצר ולא שרי תקשורת. לנו הפוליטיקאים לא תהיה שום דרסת רגל".

בסיום דבריו, פנה לפיד לעובדי הרשות שנכחו בדיון:"אלו לא ימים קלים עבורכם. הקדשתם שנים רבות לרשות. הזיכרון הקולקטיבי שלנו עוצב במידה רבה על-ידי עובדי הרשות - "ניקוי ראש", אולימפיאדות ומלחמות. משהו השתבש אבל לנצח צריך להודות על חלקה של הרשות ביצירתה של אומה".

קובי אמסלם הממונה על השכר באוצר: "התחלנו משא-ומתן עם נציגי העובדים והעיתונאים. היו כבר 4-3 פגישות רציניות וארוכות ונמשיך אותן הכי מהר שאפשר. נסדר את תנאי הפרישה הכי טוב שאפשר".

רם לנדס, שעמד בראש הוועדה לבחינת רשות השידור: "המסקנות מייצגות אינטרס ציבורי. הופתעתי לדעת שכולם יודעים שיש 2,000 עובדים כי לא הצלחנו בוועדה לקבל מספר מדויק על-אף שניסינו. אם הרשות הסכימה לפיטורין של -700, ייתכן שלא יהיו יותר פיטורים, כי יש 1,600 עובדים".

ח"כ חמד עמאר (הליכוד-ביתנו): "אין אחד שלא יודע שיש בעיה עם רשות השידור. חשוב שנדע כמה עובדים יש. זה נתון בסיסי שהיינו אמורים לקבל. חייבים להסתמך על העובדים הקיימים בהקמת הגוף החדש. לנדס הפנה לפרוטוקול הוועדה: "נשאל סמנכ"ל הכספים - איך יכול להיות שאתה לא יודע כמה משכורות אתה מוציא? והתשובה הייתה כי סמנכ"ל כוח אדם מדווח דיווחים שקריים".

איאד חרב, יו"ר ועד העיתונאים בקול ישראל: "אנחנו בעד הרפורמה הקודמת. לא ניתן שיזרקו אותנו לרחוב. בינתיים לא מורגש שיש משא-ומתן. אפילו את הצעות העובדים שמוכנים לפרוש לא מוכנים לתת תנאים מכובדים".

יו"ר אגודת עיתונאים בת"א, רותם אברוצקי: "פיללנו שנים לחוק חדש עם שידור משוחרר מההתנהלות הפוליטית. המערכת הפוליטית שחררה עצמה מאחריות למה שקורה בשידור הציבורי. כיום ידינו כבולות אנחנו רוצים ויודעים לעשות שידור יותר טוב".

ח"כ דב חנין (חד"ש): "האמירה שהשידור לא טוב אינה נכונה. צריך לשאול איפה הבעיה- בעיתונאים? בטכנאים? בניהול? בואו נטפל בבעיות ולא נשפוך את התינוק הבריא עם המים המלוכלכים. הוא פנה לח"כ אלהרר ואמר, "הניתוח שאת רוצה לעשות מהיר, בחודש עד הפגרה, הוא מסוכן. יש פה מקום עבודה ענקי. כשמגיע מקום עבודה מהצפון אנחנו ישר נזעקים ומה קורה כאן? רק כי זה עובדי ציבור? פונה אלייך לראות את הרגישויות החברתיות גם בחובה לעובדים וגם בחובה לציבור בשידור".

ח"כ נחמן שי (העבודה): "אין הלוויות שמחות. מתבקש לעשות שינוי גדול ברשות ונעזור להביא למהפכה. אני לא רואה בחוק התייחסות רצינית לרדיו". השר ארדן הגיב: "אין מעמד סטטוטורי נפרד לטלוויזיה ולרדיו. במבנה החדש גם הרדיו יצטרך להיות יעיל יותר וייתכן שיהיו שינויים בגמישות הניהולית". ח"כ שי השיב כי "חשוב לעגן את נושא הרדיו ומעמדו בחקיקה. כך גם לגבי הטלוויזיה החינוכית. הצמתים קריטיים הם מינויים ומימון. שלב המעבר הוא קריטי- איך ממנים את מנהלת המעבר, מי ינהל ואיך היא תבחר את העובדים? זה חייב להיות בחוק אחרת זה יהיה פרוץ".

ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ): "הוועדה הזו אמורה לקבל בתוך חודש וחצי החלטה על ביטול רשות השידור ולדון בפתרון של המון עובדים. זה מחטף לדמוקרטיה. אם לנו יש כוח להעביר חוק תוך זמן כזה- אתם לא יכולים להגיע להסכמי פרישה עם העובדים? למה לא העזתם לנגוע במי שאחראי על הכשל? למה לא חשבתם על סגירת הדסה? על סגירת חברת החשמל? רשות השידור יש בה אינטרס פוליטי אז אני רוצה להיות מעורב?"

משה שגב מוועד עובדי ההנדסה בקול ישראל: "ממוצע הגילאים שלנו הוא 40 ומעלה. אדם בן 50 שילך הביתה ילך עם 2000-2500 ₪. זה שכר עלוב. אם רוצים להעביר חוק שמוסכם עם העובדים תוך חודש זה יהיה נמהר וזה סימון וי".

אמיר לוי הממונה על אגף התקציבים באוצר: "אין פה רפורמה נגד העובדים ככל שזה תלוי בנו נשב למו"מ הוגן וננסה להגיע להבנות. אי-אפשר לדבר על יוקר מחיה כשיש גוף שעולה מיליארד שקל ואנחנו מאפשרים זאת כשאפשר לעשות גוף יותר יעיל. את ההוצאות העודפות משלם בסוף הציבור. החוק החדש מציע הכנסות מובטחות ללא מנגנון גבייה. תזכרו שמטרת התשלומים של הציבור היא לכסף שילך למסך ואת זה מבטיחה ההצעה החדשה".

הוועדה תמשיך את דיוניה מחר (ה'), בהשתתפות השר ארדן.

תאריך:  11/06/2014   |   עודכן:  11/06/2014
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהים צרצור   אברהם מיכאלי   אברהם (אבי) וורצמן   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איילת שקד / Ayelet Shaked   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן כבל / Eitan Cabel   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליהו ישי   אמנון כהן   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דב חנין / Dov Hanin   דב ליפמן   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זבולון כלפה   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנא סוייד   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלב אבו-עראר   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יעל גרמן / Yael  German   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת קריב   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק הרצוג   יצחק וקנין   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל חסון   ישראל כץ / Israel  Katz   כרמל שאמה-הכהן   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מוחמד ברכה   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מיקי רוזנטל   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מסעוד גנאים   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה מזרחי   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משה זלמן פייגלין   משולם נהרי / Meshulam Nahari   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   נסים זאב   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סתיו שפיר / Stav Shafir   עדי קול   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עמרם מצנע   עפו אגבאריה   עפר שלח / Ofer  Shelah   פניה (פאינה) קירשנבאום   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רונן הופמן   רות קלדרון   רינה פרנקל   רשות השידור   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שמעון  אוחיון   שמעון סולומון   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כינוס ראשון לוועדה לסגירת רשות השידור
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 19
לפני כמעט שנה, בעצם, נלחמנו נגד גזירות התקציב האיומות שהפילה עלינו הממשלה הזאת: על קצבאות הילדים ונגד הפגיעה במעמד הביניים, נגד הפגיעה בהורים צעירים, בקשישים בישראל. 4,700 הסתייגויות הגישה האופוזיציה נגד התקציב האכזר הזה, וניהלה בכנסת מאבק אימתני. חודש אחרי שהתקציב הזה עבר גיליתי לתדהמתי שכל המאבק הזה לא רק שהיה לחינם, כל התקציב הזה היה לחינם, כי תקציב המדינה שעובר במליאת הכנסת, הוא לא ממש תקציב המדינה.
11/06/2014  |  סתיו שפיר  |   מאמרים
השר יאיר שמיר דוחה את טענתה של ח"כ זהבה גלאון (מרצ) לפיה אין מדינות מערביות המזינות אסירים שובתי רעב בכפייה, ואומר כי באוסטריה ובאוסטרליה הדבר מותר ואף בפחות מגבלות.
10/06/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
מליאת הכנסת אישרה (יום ב', 9.6.14) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק להגדלת הסיוע לניצולי שואה. הצעת החוק הממשלתית שיזם שר האוצר יאיר לפיד, מוזגה עם הצעות החוק הפרטיות של ח"כ חיים כץ (הליכוד ביתנו), וח"כ אלעזר שטרן (התנועה). חלקו של החוק נידון בוועדת העבודה והרווחה וחלקו בוועדת העלייה והקליטה.
09/06/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות דנה (יום ב', 9.6.14) בנושא קבורה אזרחית. ליאור שחר, מנהל אגף ובקרה במשרד הפנים דיווח לוועדה: "בעקבות הצעת החוק שהגיש ח"כ יואל רזבוזוב להעברת סמכויות הקבורה האזרחית ממשרד הדתות למשרד הפנים, הוקמה ועדת מנכ"לים שתפקידיה לבחון את הצעדים הנדרשים בנושא סמכויות משרדי הממשלה ולהקצות משאבים לצורך העניין. ועדת המנכ"לים התכנסה פעמיים ובישיבתה האחרונה ב-2 ביוני קיבלה החלטה לפעול להשגת משאבים ולהקים צוות קבוע המורכב מנציגי משרדי הפנים, הדתות והאוצר כדי לפתור בעיות של חסמים.
09/06/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוץ והביטחון דנה (יום ב', 9.6.14) באפשרות כי "מניית הזהב" של המדינה בחברת "צים" תבוטל. יו"ר הוועדה ח"כ זאב אלקין (הליכוד ביתנו) אמר בפתח הישיבה כי להחלטה על מניית הזהב בחברת צים קיימת משמעות הן בפן הביטחוני והן בפן הכלכלי".
09/06/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il