|
לזכות בהן בזמן [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
|
גוגל הבטיחה לעשות ככל שביכולתה כדי לגייס נשים רבות יותר לעמק הסיליקון, וכעת החברה משקיעה את כספה בהתאם - מיזם בעלות של 50 מיליון דולר החל במטרה ללמד נערות צעירות תכנות.
רק בחודש שעבר, הודיעה גוגל כי רק 17% מהעובדים הטכניים בחברה הן נשים. ההבדל המגדרי הוא נושא בעייתי ביותר בכל חברות הטכנולוגיה. בשנת 2020, צפויות להיות 1.4 מיליון משרות מחשוב זמינות, אך רק 400,000 בוגרי מדעי המחשב מאוניברסיטאות בארצות הברית יוכלו לאייש אותן. חלק מהבעיה היא שרק 12% מבוגרי מדעי המחשב הן נשים, וכדי שעמק הסיליקון ישרוד וישגשג, חייב להיות גיוס של כשרונות בתחום גם מ-50% האוכלוסייה האחרת.
50% מהאוכלוסייה
גוגל, המודעת להיקפה של הבעיה, פתחה את "Made With Code", אתר אינטרנט שכולל פרויקטים של תכנות, סיפורים מנשים המאיישות תפקידים טכנולוגיים ומקורות מידע להורים. המיזם - המתמקד בנערות - החל באירוע שהתקיים בניו-יורק ושלקחו בו חלק 150 תלמידות אותן אירחו מינדי קלינג וצ'לסי קלינטון.
"תכנות היא יכולת בסיסית שתהיה חלק מכל דבר כמעט" אמרה מייגן סמית', סגנית נשיא גוגל בראיון עימה. "לכן, עבור ילדים צעירים היכולת להביע את עצמם בתכנות, לעשות דברים ולהרגיש ביטחון זה חשוב - ללא קשר לקריירה עליה הם חולמים".
גוגל השקיעה בפרויקט הרבה יותר מכסף. החברה ביצעה מחקר כדי לקבוע את הסיבה לכך שילדות אינן בוחרות בלימודי תכנות: מספר הנשים הלומדות מדעי המחשב ירד בצורה דרמטית מאז 1984, כש-37% מבוגרי מדעי המחשב היו נשים. "כיצד אפשר להחזיר אותן לכיתות"? שאולים את עצמם בגוגל.
בגוגל גילו כי רוב הנערות מחליטות לפני שהן אפילו נכנסות לקןלג' אם ירצו ללמוד לתכנת, ולכן עולם הטכנולוגיה צריך לזכות בהן כבר בגיל צעיר. עוד ממצא שעלה מן המחקר הוא שישנם ארבעה גורמים עיקריים שיקבעו אם נערות יעדיפו ללמוד מדעי המחשב: עידוד חברתי, תפיסה עצמית, חשיפה השכלתית ותפיסת הקריירה, וזו גם הסיבה שהחברה הקימה את האתר Made With Code, כדי לשים את ההשפעות הללו כמטרה.