|
מוזאון א"י. "פטור ממכרז" [צילום: לאוניד פדרול]
|
|
|
|
|
חברת שילוט החוצות פרסום דיל טוב טוענת (16.7.14), כי קברניטי מוזאון ארץ ישראל החליטו לעשות דין לעצמם בהחלטתם למסור את זכויות הפרסום בשטח המוזאון באופן בלעדי לחברת הפרסום מקסימדיה, ללא עריכת מכרז כמתחייב בחוק.
פרסום דיל טוב מבקשת מבית המשפט המחוזי בתל אביב עתירה להורות למוזאון ארץ ישראל לפרסם מכרז לשימוש במתקני שילוט חוצות שבשטחו ולהקמת מתקני פרסום חדשים ככל שיהיה בהם צורך.
בעתירה נאמר, כי מיקומו של המוזאון באחד הצמתים העמוסים ביותר במדינה (צומת רוקח), הפך את שטחי המוזאון הפונים לכיוון הצומת לאתר פרסומי אסטרטגי חשוב, והמוזאון הציב בו שלושה שלטי פרסום. ואולם, כאמור, הפעלת השלטים נמסרה ללא מכרז, וזאת במשך לפחות 18 השנים האחרונות.
מנכ"ל המוזאון,
אילן כהן, כתב לעותרת במרץ השנה, כי תאגידים עירוניים אינם חייבים לפרסם מכרזים ולכן ההתקשרות עם מקסימדיה מוארכת מעת לעת. עוד ציין, כי אדריכל העיר דרש להסיר את השלטים המהווים לשיטתו מפגע אסתטי, אם כי הסכים בינתיים שלא להסירו, אך קיים חשש שדרישה למכרז תביא להסרתם.
העתירה הוגשה באמצעות עו"ד אורי אהד וטרם הוגשה תגובת המוזאון.