|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

בלעדי ב-News1: דירוג כתיבת פסקי הדין של שופטי העליון

מדד תפוקת שופטי ביהמ"ש העליון: <br>רובינשטיין, עמית ונאור ראשונים

המדד הראשון מסוגו נקבע על-פי פסקי דין והחלטות מהותיות של מותבי בית המשפט העליון בחודשים מאי-יולי האחרונים: פוגלמן, מלצר, ארבל (שכבר פרשה) גרוניס רק במקום ה-12 רובינשטיין כתב את חוות הדעת העיקרית ב-61% מהמותבים בהם ישב
11/08/2014  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משמר המשפט   |   תגובות
[צילום: פלאש 90]

השוואה לתפוקה חודשית
לטובת מי שחושב שעלולה להיווצר הטיה לרעתם של שופטים היושבים בתורנות, נזכיר תחילה את האמור בגוף הכתבה: כולם עושים תורנות זו או אחרת. שנית, ניתן להשוות את הדירוג שלנו לזה המתקבל מבדיקת כלל פסקי הדין וההחלטות עליהם חתומים שופטי בית המשפט העליון בחודש יולי.

הדירוג שלנו הוא: רובינשטיין, עמית, נאור, ג'ובראן, דנציגר, שהם, ברק-ארז, סולברג, הנדל, זילברטל, חיות, גרוניס, פוגלמן, מלצר. דירוג חודש יולי הוא: רובינשטיין, זילברטל, עמית, סולברג, ג'ובראן, דנציגר, ברק-ארז, שהם, הנדל, מלצר, פוגלמן, נאור, חיות, גרוניס.

מה יוצא מהשוואה זו? רובינשטיין נמצא במקום הראשון בשתי הרשימות; ברק-ארז והנדל נמצאים – בהתאמה – במקומות השביעי והתשיעי בשתיהן; עמית, ג'ובראן ודנציגר נמצאים בחצי העליון של שתיהן; הנדל, חיות, פוגלמן וגרוניס מצויים בחצי התחתון של שתיהן; סולברג מטפס ארבעה מקומות ברשימה החודשית ושהם עולה שניים במעבר בין שני החצאים. סטייה בולטת יש רק במיקומים של נאור וזילברטל. כלומר: 12 מתוך 14 שופטים מצויים בדיוק באותו מקום בו באותה "סביבה" בשני הדירוגים. המסקנה המתבקשת היא, שהתורנויות לא משפיעות בצורה משמעותית על כתיבת פסקי הדין במותבים.

השופט אליקים רובינשטיין הוא בעל התפוקה הגבוהה ביותר מבין שופטי בית המשפט העליון, ואחריו השופט יצחק עמית והמשנה לנשיא מרים נאור. במקום האחרון מבין 15 השופטים נמצאת השופטת בדימוס עדנה ארבל, אם כי הדבר מושפע מפרישתה. הנשיא אשר גרוניס מדורג רק במקום ה-12. כך עולה מבדיקה בלעדית וראשונה מסוגה שביצע News1.

הניקוד של רובינשטיין גבוה ב-27% מזה של עמית וב-49% מזה של נאור. מול גרוניס פתח רובינשטיין פער של 125%, ומול ארבל - 351%. בהשוואה לחנן מלצר שעודנו מכהן ומדורג במקום ה-14, הפער הוא 174%. רובינשטיין כתב את השיעור הגבוה ביותר של חוות דעת עיקריות מבין התיקים בהם ישב: 61% מתוך 69 תיקים. ב-26 תיקים הוא הוסיף חוות דעת משלו, וגם כאן זהו השיעור הגבוה ביותר: 38%.

הבדיקה כללה 318 פסקי דין והחלטות מהותיות שניתנו במותבים בני שלושה שופטים (או יותר) בחודשים מאי, יוני ויולי 2014, בהם ציינו השופטים מי מהם כתב את חוות הדעת העיקרית (וזהו הרוב המכריע של המקרים). חשוב להדגיש, כי חלק ניכר מעבודתם של שופטי בית המשפט העליון מתבצע בדן יחיד. תיקים אלו לא נבדקו, שכן ההנחה היא שחלוקת המטלות בין השופטים יוצרת מצב של איזון, פחות או יותר, בכמות העבודה שיש לכל אחד מהם.

כך למשל, ערעורים על הארכות מעצר מטופלים בתורנות, כמו גם בקשות להארכות מעצר מעבר לתשעה חודשים; הנשיא אשר גרוניס מופקד מתוקף תפקידו על בקשות פסילה ועל בקשות להעברת תיקים בין בתי משפט (ויש לו גם מטלות טכסיות ופומביות); השופט סלים ג'ובראן פוסק בערעורים על החלטות הרשמים; המשנה לנשיא מרים נאור עוסקת ברוב הבקשות למשפטים חוזרים ולדיונים נוספים; והשופט יורם דנציגר מטפל בערעורים על פסקי בוררות.


האורך לא מילא תפקיד



אורכן של חוות הדעת לא מילא תפקיד בבדיקה שלנו. ראשית, לאורך זמן - כל שופט כותב הן חוות דעת ארוכות והן קצרות. שנית, לעיתים דווקא כתיבתה של חוות דעת קצרה מצריכה באופן יחסי יותר מאמץ וזמן לשם התימצות והקיצור. ברוח זו מצוטטת אימרה המיוחסת הן לשמעון אגרנט והן לאהרן ברק: "זמני אינו בידי ולכן אני מאריך".

עוד יש לציין, כי העובדה ששופט הסתפק בהסכמה לחוות דעת עיקרית שכתב חברו, אינה אומרת בהכרח שהוא לא עסק בתיק. פסקי דין במותבים נכתבים בשתי צורות: או שהשופטים מתדיינים ביניהם, מגיעים להסכמה ואחד מהם כותב אותה; או שהם מסכימים מראש מי יתעמק בתיק ויכתוב את פסק הדין. קרוב לוודאי שהדרך הראשונה היא העיקרית.

עם זאת, מאחר שכמובן יש הבדל מהותי בין היקף העבודה הדרוש לכתיבת חוות דעת עיקרית לבין זה הדרוש לכתיבת חוות דעת נוספת או להסכמה בלבד, ניתן כאן ניקוד שונה לכל אחת מהן. חוות דעת עיקרית "זיכתה" את השופט בעשר נקודות, חוות דעת נוספת נתנה שלוש נקודות, והסכמה - נקודה אחת. במספר קטן מאוד של תיקים, חוות הדעת הנוספת היא בעלת משקל כמו של זו העיקרית - בעיקר אם מדובר בדעת מיעוט - ולכן היא קיבלה ניקוד כמו העיקרית.

הבדיקה נעשתה לא רק במבט כולל, אלא גם לפי ארבעה תחומי משפט עיקריים: אזרחי (כולל משפחה), פלילי, בג"ץ ומינהלי. ההנחה שלנו היא, שלמרות ששופטי בית המשפט העליון יושבים בתיקים בכל התחומים והם כמובן בעלי ידע מרשים בכולם, עדיין תהיה להם נטייה לכתוב יותר בתחומים הקרובים לליבם. ובמהופך: כאשר רואים באיזה תחום שופט פלוני מרבה לכתוב ואף להוסיף חוות דעת משלו, ניתן להניח שזהו תחום התמקצעותו העיקרי.


היכן מוסיפים חוות דעת


הערה לגבי השופטת עדנה ארבל: היא אומנם פרשה מכס השיפוט ב-22.6.14, ממש באמצע התקופה שבדקנו, אך לנוכח העובדה שהיא רשאית לפרסם פסקי דין עד 22.9.14 - נכללה ארבל בבדיקה זו, מה עוד שהיה מקום להניח שהיא "תנקה את השולחן" לקראת פרישתה. עם זאת חשוב לציין, כי ארבל לא שובצה להרכבים כבר בשלושת החודשים שלפני פרישתה, עובדה שכמובן באה לידי ביטוי במספר התיקים בהם דנה.

הערה נוספת - לגבי הפגרה: זו אומנם החלה ב-15.7.14, אך ימי הפגרה הם דווקא מועד בו מתפרסמים פסקי דין רבים של בית המשפט העליון, הפנוי מדיונים, ולכן השבועיים האחרונים של יולי נכללו בבדיקה.

מעבר לממצאים הנקודתיים לגבי כל שופט, לבדיקה שלנו יש גם ממצאי רוחב. המרכזי שבהם: מיעוט המקרים בהם יש יותר מאשר חוות דעת עיקרית בפסקי הדין. כאמור, אין בכך כדי ללמד על כך שהשופטים האחרים לא התעמקו בתיק, ואולי הדבר דווקא חוסך זמן שיפוטי יקר.

עוד ניתן לבדוק, האם קיים שוני בין תחומי המשפט השונים בכל הקשור לנטייתם של שופטי העליון להוסיף חוות דעת על זו העיקרית. אולי במפתיע, פסקי הדין בבג"ץ אינם מובילים במשתנה זה; שם הייתה דעה נוספת רק ב-17% מפסקי הדין. השיעור הגבוה ביותר היה בתחום המינהלי, עם 38%, אך זהו נתון מוטה משום שהיו בו רק 24 פסקי דין. בתחום האזרחי והמינהלי נוספה חוות דעת נוספת ב-33% מבין פסקי הדין, ובתחום הפלילי - ב-10% בלבד.

מעניין גם לראות בכמה מהתיקים שיש לכל שופט, הוא כתב את חוות הדעת העיקרית. הנתון אמור להיות שליש - שהרי יש שלושה שופטים בכל מותב - אלא שגם כאן יש שונות רבה. כאמור, רובינשטיין כתב את חוות הדעת העיקרית ב-61% מבין התיקים בהם ישב בהרכב. גרוניס אומנם כתב ב-63% מהתיקים, אך מספרם הכולל היה פחות משליש מאלו שהיו בפני רובינשטיין. ארבל כתבה ב-53% מהתיקים, אך מספרם הכולל היה הנמוך מבין 15 שופטי העליון. בצד השני של הסקאלה מופיעים הנדל עם 17% בלבד, ולצידו דנציגר (23%), מלצר (25%), זילברטל ופוגלמן (25% כל אחד).

אליקים רובינשטיין:
479 נקודות
תמיד יש לו מה להוסיף [צילום: יוני רייף]

התמונה הכוללת: 42 חוות דעת עיקריות, 16 חוות דעת נוספות, 11 בהסכמה. סך הכל: 69 תיקים, מתוכם 61% חוות דעת עיקרית.

פלילי:17 חוות דעת עיקריות, 15 חוות דעת נוספות, 6 בהסכמה. 221 נקודות.

אזרחי ומשפחה: 7 חוות דעת עיקריות, 4 חוות דעת נוספות, 2 בהסכמה. 84 נקודות.

בג"ץ: 15 חוות דעת עיקריות, 4 חוות דעת נוספות, 3 בהסכמה. 165 נקודות.

מינהלי: 3 חוות דעת עיקריות, 3 חוות דעת נוספות, 0 בהסכמה. 39 נקודות.

דבר מה נוסף: לא משנה מה הנושא – תמיד יהיה לו מה להוסיף. לעיתים כותב פיסקה או שתיים "לחיבת המשפט העברי".

יצחק עמית: 378 נקודות
אוהב תרשימי זרימה


התמונה הכוללת: 32 חוות דעת עיקריות, 2 חוות דעת נוספות, 52 בהסכמה. סך הכל: 86 תיקים, מתוכם 37% חוות דעת עיקרית.

פלילי: 5 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 20 בהסכמה. 70 נקודות.

אזרחי ומשפחה: 14 חוות דעת עיקריות, 1 חוות דעת נוספת, 10 בהסכמה. 153 נקודות.

בג"ץ: 12 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 19 בהסכמה. 139 נקודות.

מינהלי: 1 חוות דעת עיקריות, 1 חוות דעת נוספת, 4 בהסכמה. 17 נקודות.

דבר מה נוסף: מצטייר כשופט הפעיל ביותר בתחום האזרחי. אוהב לקבוע הליכים סדורים ולצרף תרשימי זרימה.

מרים נאור: 321 נקודות
הגיוון המאוזן הגדול ביותר [צילום: פלאש 90]


התמונה הכוללת: 27 חוות דעת עיקריות, 4 חוות דעת נוספות, 39 בהסכמה. סך הכל: 80 תיקים, מתוכם 35% חוות דעת עיקרית.

פלילי: 9 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 18 בהסכמה. 108 נקודות.

אזרחי ומשפחה: 8 חוות דעת עיקריות, 1 חוות דעת נוספת, 6 בהסכמה. 89 נקודות.

בג"ץ: 8 חוות דעת עיקריות, 6 חוות דעת נוספות, 14 בהסכמה. 112 נקודות.

מינהלי: 2 חוות דעת עיקריות, 1 חוות דעת נוספות, 1 בהסכמה. 24 נקודות.

דבר מה נוסף: השופט/ת עם הגיוון המאוזן הגדול ביותר בין תחומי הפסיקה: בכולם כתבה 9%-7% מכלל חוות הדעת העיקריות.

סלים ג'ובראן: 310 נקודות
הפליליסט המובהק ביותר [צילום: פלאש 90]


התמונה הכוללת: 24 חוות דעת עיקריות, 1 חוות דעת נוספות, 55 בהסכמה. סך הכל: 80 תיקים, מתוכם 30% חוות דעת עיקרית.

פלילי: 12 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 20 בהסכמה. 140 נקודות.

אזרחי ומשפחה: 1 חוות דעת עיקריות, 3 חוות דעת נוספות, 12 בהסכמה. 41 נקודות.

בג"ץ: 4 חוות דעת עיקריות, 6 חוות דעת נוספות, 20 בהסכמה. 78 נקודות.

מינהלי: 5 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 1 בהסכמה. 51 נקודות.

דבר מה נוסף: הפליליסט המובהק ביותר כיום בבית המשפט העליון, אם כי באופן מפתיע כתב 21% מבין חוות הדעת העיקריות בתחום המינהלי.

יורם דנציגר: 306 נקודות
בהרבה מאוד הרכבים [צילום: פלאש 90]


התמונה הכוללת: 22 חוות דעת עיקריות, 5 חוות דעת נוספות, 71 בהסכמה. סך הכל: 97 תיקים, מתוכם 23% חוות דעת עיקרית.

פלילי: 11 חוות דעת עיקריות, 2 חוות דעת נוספות, 26 בהסכמה. 142 נקודות.

אזרחי ומשפחה: 4 חוות דעת עיקריות, 3 חוות דעת נוספות, 12 בהסכמה. 51 נקודות.

בג"ץ: 7 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 31 בהסכמה. 101 נקודות.

מינהלי: 0 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 2 בהסכמה. 2 נקודות.

דבר מה נוסף: הדירוג עשוי להטעות, כי 71 נקודות קיבל על הסכמה עם חבריו. מצד שני, הדבר מלמד שהוא יושב בהרבה מאוד הרכבים ומותר להניח שהוא תורם מאחורי הקלעים.

אורי שהם: 293 נקודות
מפתיע בריבוי הבג"צים [צילום: בוצ'צ'ו]


התמונה הכוללת: 24 חוות דעת עיקריות, 1 חוות דעת נוספת, 50 בהסכמה. סך הכל: 75 תיקים, מתוכם 32% חוות דעת עיקרית.

פלילי: 7 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 21 בהסכמה. 91 נקודות.

אזרחי ומשפחה: 0 חוות דעת עיקריות, 1 חוות דעת נוספת, 10 בהסכמה. 13 נקודות.

בג"ץ: 9 חוות דעת עיקריות, 4 חוות דעת נוספות, 4 בהסכמה. 120 נקודות.

מינהלי: 3 חוות דעת עיקריות, 3 חוות דעת נוספות, 0 בהסכמה. 39 נקודות.

דבר מה נוסף: באופן לא צפוי, כתב יותר חוות דעת עיקריות בבג"ץ מאשר בתחום הפלילי – בו התמחה בבית המשפט המחוזי בתל אביב.

דפנה ברק-ארז: 263 נקודות
לא רק משפט מינהלי


התמונה הכוללת: 21 חוות דעת עיקריות, 5 חוות דעת נוספות, 32 בהסכמה. סך הכל: 58 תיקים, מתוכם 36% חוות דעת עיקרית.

פלילי: 5 חוות דעת עיקריות, 1 חוות דעת נוספות, 1 בהסכמה. 16 נקודות.

אזרחי ומשפחה: 6 חוות דעת עיקריות, 5 חוות דעת נוספות, 9 בהסכמה. 84 נקודות.

בג"ץ: 5 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 6 בהסכמה. 56 נקודות.

מינהלי: 4 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 1 בהסכמה. 41 נקודות.

דבר מה נוסף: מפתיעה בגיוון של תחומי עיסוקה, לאחר שבעולם האקדמי עסקה בצורה בולטת במשפט המינהלי והחוקתי.

נעם סולברג: 261 נקודות
מושלם מבחינה סטטיסטית [צילום: פלאש 90]


התמונה הכוללת: 21 חוות דעת עיקריות, 3 חוות דעת נוספות, 42 בהסכמה. סך הכל: 66 תיקים, מתוכם 32% חוות דעת עיקרית.

פלילי: 9 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 18 בהסכמה. 108 נקודות.

אזרחי ומשפחה: 5 חוות דעת עיקריות, 2 חוות דעת נוספות, 11 בהסכמה. 67 נקודות.

בג"ץ: 6 חוות דעת עיקריות, 1 חוות דעת נוספת, 9 בהסכמה. 72 נקודות.

מינהלי: 1 חוות דעת עיקרית, 0 חוות דעת נוספות, 4 בהסכמה. 14 נקודות.

דבר מה נוסף: מושלם מבחינה סטטיסטית בכלל חוות הדעת העיקריות (בשליש מהתיקים), בפלילי ובאזרחי (כתב 7% מהן – וכל שופט הוא 7% מכלל השופטים); הרבה יותר חלש בבג"ץ ובמינהלי.

ניל הנדל: 237 נקודות
האחרון בחוות דעת עיקריות


התמונה הכוללת: 16 חוות דעת עיקריות, 4 חוות דעת נוספות, 75 בהסכמה. סך הכל: 95 תיקים, מתוכם 17% חוות דעת עיקרית.

פלילי: 5 חוות דעת עיקריות, 2 חוות דעת נוספות, 29 בהסכמה. 85 נקודות.

אזרחי ומשפחה: 5 חוות דעת עיקריות, 1 חוות דעת נוספת, 11 בהסכמה. 64 נקודות.

בג"ץ: 5 חוות דעת עיקריות, 1 חוות דעת נוספת, 17 בהסכמה. 70 נקודות.

מינהלי: 1 חוות דעת עיקרית, 0 חוות דעת נוספות, 18 בהסכמה. 28 נקודות.

דבר מה נוסף: כתב את השיעור הקטן ביותר של חוות דעת עיקריות, העומד על מחצית מהשיעור הסטטיסטי הצפוי (שליש).

צבי זילברטל: 234 נקודות
כמעט נעלם מחוץ לפלילי [צילום: פלאש 90]

התמונה הכוללת: 18 חוות דעת עיקריות, 2 חוות דעת נוספות, 48 בהסכמה. סך הכל: 68 תיקים, מתוכם 26% חוות דעת עיקרית.

פלילי: 10 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 26 בהסכמה. 126 נקודות.

אזרחי ומשפחה: 2 חוות דעת עיקריות, 1 חוות דעת נוספות, 13 בהסכמה. 36 נקודות.

בג"ץ: 6 חוות דעת עיקריות, 1 חוות דעת נוספות, 9 בהסכמה. 72 נקודות.

מינהלי: 0 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 0 בהסכמה. 0 נקודות.

דבר מה נוסף: בתחום הפלילים כתב חוות דעת עיקריות בשיעור העולה על חלקו היחסי בין השופטים, אך כמעט נעלם בתחומים האחרים.

אסתר חיות: 232 נקודות
תמונה לא-מעודדת [צילום: פלאש 90]

התמונה הכוללת: 18 חוות דעת עיקריות, 6 חוות דעת נוספות, 24 בהסכמה. סך הכל: 48 תיקים, מתוכם 38% חוות דעת עיקרית.

פלילי: 6 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 11 בהסכמה. 71 נקודות.

אזרחי ומשפחה: 8 חוות דעת עיקריות, 2 חוות דעת נוספות, 7 בהסכמה. 93 נקודות.

בג"ץ: 4 חוות דעת עיקריות, 3 חוות דעת נוספות, 5 בהסכמה. 54 נקודות.

מינהלי: 1 חוות דעת עיקרית, 1 חוות דעת נוספת, 1 בהסכמה. 14 נקודות.

דבר מה נוסף: תמונה לא-מעודדת של מי שצפויה להיות נשיאת בית המשפט העליון החל מאוקטובר 2017.

אשר גרוניס: 212 נקודות
תמוה שלקח את אולמרט [צילום: פלאש 90]

התמונה הכוללת: 20 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 12 בהסכמה. סך הכל: 32 תיקים, מתוכם 63% חוות דעת עיקרית.

פלילי: 1 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 1 בהסכמה. 11 נקודות.

אזרחי ומשפחה: 7 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 2 בהסכמה. 73 נקודות.

בג"ץ: 7 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 8 בהסכמה. 78 נקודות.

מינהלי: 5 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות,1 בהסכמה. 51 נקודות.

דבר מה נוסף: לאור מיעוט עיסוקו בתחום הפלילי, תמוה שנטל על עצמו לשבת בראש ההרכב בערעור במשפט אולמרט.

עוזי פוגלמן: 208 נקודות
מה עם שאר התחומים? [צילום: פלאש 90]

התמונה הכוללת: 16 חוות דעת עיקריות, 1 חוות דעת נוספת, 45 בהסכמה. סך הכל: 62 תיקים, מתוכם 26% חוות דעת עיקרית.

פלילי: 4 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 14 בהסכמה. 54 נקודות.

אזרחי ומשפחה: 3 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 9 בהסכמה. 39 נקודות.

בג"ץ: 8 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 18 בהסכמה. 98 נקודות.

מינהלי: 1 חוות דעת עיקרית, 1 חוות דעת נוספת, 4 בהסכמה. 17 נקודות.

דבר מה נוסף: כמי שעמד בראש מחלקת הבג"צים בפרקליטות, לא מפתיע שמחצית מפסקי הדין שלו היו בבג"ץ. אבל מה עם שאר התחומים?

חנן מלצר: 174 נקודות
שכח שהיה עו"ד מסחרי? [צילום: פלאש 90]

התמונה הכוללת: 13 חוות דעת עיקריות, 2 חוות דעת נוספות, 38 בהסכמה. סך הכל: 53 תיקים, מתוכם 25% חוות דעת עיקרית.

פלילי: 7 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 17 בהסכמה. 87 נקודות.

אזרחי ומשפחה: 0 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 8 בהסכמה. 8 נקודות.

בג"ץ: 4 חוות דעת עיקריות, 1 חוות דעת נוספת, 11 בהסכמה. 60 נקודות.

מינהלי: 2 חוות דעת עיקריות, 1 חוות דעת נוספת, 2 בהסכמה. 22 נקודות.

דבר מה נוסף: מבין השופטים שעודם מכהנים, הוא בעל התפוקה הנמוכה ביותר. חוסר העניין שלו בתחום האזרחי מפתיע לנוכח העובדה שכעורך דין עסק בעיקר בתחום המסחרי.

עדנה ארבל: 106 נקודות
לא שובצה [צילום: דני מכליס]

התמונה הכוללת: 9 חוות דעת עיקריות, 4 חוות דעת נוספות, 4 בהסכמה. סך הכל: 17 תיקים, מתוכם 53% חוות דעת עיקרית.

פלילי: 3 חוות דעת עיקריות, 1 חוות דעת נוספת, 0 בהסכמה. 33 נקודות.

אזרחי ומשפחה: 4 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 1 הסכמה. 41 נקודות

בג"ץ: 2 חוות דעת עיקריות, 2 חוות דעת נוספות, 1 בהסכמה. 27 נקודות.

מינהלי: 0 חוות דעת עיקריות, 1 חוות דעת נוספת, 2 בהסכמה. 5 נקודות.

דבר מה נוסף: כאמור, לא שובצה להרכבים בחודשים שקדמו לפרישתה וזו סיבה מהותית למיעוט פסקי הדין.

תאריך:  11/08/2014   |   עודכן:  11/08/2014
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מדד תפוקת שופטי ביהמ"ש העליון: רובינשטיין, עמית ונאור ראשונים
תגובות  [ 19 ] מוצגות   [ 19 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מה הואילו ?
11/08/14 08:50
2
האזרח המשלם
11/08/14 09:06
3
ראיס-פוטין-טיל400
11/08/14 09:08
4
שוטר
11/08/14 09:25
5
ל"ל
11/08/14 09:58
 
ראיס-פוטין-טיל400
11/08/14 21:58
6
ר'ק
11/08/14 10:46
7
גורנישט
11/08/14 11:08
8
כרובי
11/08/14 13:47
 
גרוניסט
13/08/14 02:31
 
כרובי
13/08/14 10:14
9
רועה העצים
11/08/14 15:00
10
צורי
11/08/14 16:46
11
אחד שלא יודע
11/08/14 17:37
12
חשדנית
11/08/14 18:12
 
ראיס-פוטין-טיל400
13/08/14 11:33
13
לול
14/08/14 08:40
14
לול
14/08/14 09:16
15
שמור לי ואשמור..
15/08/14 15:19
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משמר המשפט
שיפור ניכר במזג השיפוטי ושמירה על הרמה ביעילות - אלו התוצאות של שקלול ציוני השופטים במדור "שיפוט מהיר" לשנת המשפט תשע"ג-תשע"ד המגיעה לסיומה (15.7.14).
15/07/2014  |  איתמר לוין  |   כתבות
שופטת בית המשפט בקריות, רמה לאופר-חסון, הקלה בעונשו של עבריין בנימוק שהוא נמצא בהליך שיקום - למרות שהתסקירים שהוגשו לה לימדו שאין כל הליך כזה. היא גם קבעה מתחם ענישה נמוך מדי, וחרגה ממנו כלפי מטה בניגוד להוראות תיקון 113 לחוק העונשין. כך קובע (7.7.14) בית המשפט המחוזי בחיפה.
13/07/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
שופט בית משםט השלום בעכו, זיאד סאלח, ביצע קיצור דרך אסור ופסול, תוך שהוא פוגע בזכויותיה של נאשמת. כך אומר (7.7.14) שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, עודד גרשון, בביקורת יוצאת דופן.
13/07/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
השופטת: מיכל ברק-נבו, בית משפט השלום בתל אביב
08/07/2014  |  איתמר לוין  |   כתבות
עו"ד רות דוד קיבלה מעו"ד רונאל פישר מתנות בשווי עשרות אלפי שקלים, בתקופה שכיהנה (עד 2010) בתפקיד פרקליטת מחוז תל אביב. כך נודע ל-News1. המתנות ניתנו באופן הנוגד את החוק, האוסר על עובדי ציבור ועל עובדי מדינה לקבל מתנות, למעט מתנות סמליות בערך של עד 100 שקל. פרטי המתנות שמורים בידי הח"מ.
06/07/2014  |  יואב יצחק  |   תחקירים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
דרור אידר
דרור אידר
רואי השחורות אצו להכריז על השלב הנוכחי כסיום המערכה הצבאית ובדרכם הדהדו את חוסר האחריות ההיסטורי של המפגינים ברחובות    אבל אנחנו רק בעיצומה של המלחמה    עוד לא סיימנו    ומה רוצה ניק...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il