|
מנכ"ל סלקום, ניר שטרן [צילום: יונתן בלום]
|
|
|
|
|
חברת הסלולר סלקום דיווחה (יום ב', 11.8.15) על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני ולמחצית הראשונה של שנת 2014. מהדוחות עולה כי הרווח הנקי של החברה ברבעון השני הסתכם ב-79 מיליון שקל. מדובר בעליה של 17.9% לעומת רווח של 67 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
עלייה זו היא תוצאה של קיטון בהוצאות תפעוליות, בעיקר כתוצאה מצעדי ההתייעלות שננקט על-ידי החברה, ביטול הפרשה חד-פעמית להוצאות כבלי תקשורת, ירידה בהוצאות מימון נטו, כמו גם הירידה במסים על הכנסה. הגידול ברווח נקי קוזז בחלקו על-ידי השחיקה בהכנסות משירותים כתוצאה מהתחרות המתעצמת בשוק התקשורת הסלולרית והנייחת, כמו גם הוצאה חד-פעמית לתוכנית הפרישה של עובדי החברה.
ההכנסות ברבעון השני הסתכמו ב-1.15 מיליארד שקל, ירידה של 6.3% לעומת הכנסות של 1.23 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בהכנסות מיוחסות לירידה של 8.6% בהכנסות משירותים, שהסתכמו ב-323 מ’ שקל ברבעון השני של 2014 לעומת 1,010 מיליון שקל ברבעון השני רבעון בשנה שעברה. ירידה זו קוזזה בחלקה על-ידי גידול של 4% בהכנסות מציוד, אשר הסתכמו ב-235 מיליון ש"ח ברבעון השני של 2014 לעומת 226 מיליון שקל. תרומתה של נטוויז’ן להכנסות הרבעון הסתכמה ב-209 מיליון שקל (לא כולל הכנסות בין חברות) לעומת 233 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
ה-EBITDA ברבעון השני ירדה ב-7.4% לשיעור של 314 מיליון שקל (27.1% מההכנסות), לעומת EBITDA של 339 מיליון שקל (27.4% מההכנסות) ברבעון המקביל בשנת 2013.
ניר שטרן, מנכ"ל סלקום מסר בתגובה: "החברה ממשיכה להציג תוצאות טובות, שבאות לידי ביטוי בשמירה על EBITDA דומה לרבעון קודם לאחר ביטול השפעות חד-פעמיות. רבעון זה אופיין גם על-ידי התמקדות בהגדלת מכירות ציוד, כולל טבלטים, והחברה מציגה גידול 15.8% בהכנסות מציוד בהשוואה לרבעון הקודם".