|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

פסטיבל הפיוט השביעי יתקיים השנה בשבוע שבין ראש השנה ליום כיפור

השנה לראשונה ישולבו בפסטיבל סיורים מיוחדים בשכונת נחלאות, בשוק מחנה יהודה וסיורי סליחות ברובע היהודי
04/09/2014  |     |   הודעות כלליות   |   תגובות
[צילום: יח"צ]

פסטיבל הפיוט השביעי יתקיים השנה בשבוע שבין ראש השנה ליום כיפור ( 29/9 - 2/10 )

בין המופעים המיוחדים: מופע הפתיחה "תפילה אחת מפי" עם שולי רנד, רבקה זוהר, אביב גדג', דוד לביא ומארק אליהו ; מופע מחווה לפיוטי שכונת כרם התימנים עם שי צברי, ציון גולן ואהובה עוזרי; להקת הלב והמעיין עם ישי ריבו במופע המוקדש לפיוט החסידי; תזמורת פרקת אל נור עם הזמרים זיו יחזאל ואליאס עטאללה במופע מחווה לתזמורת הערבית של רשות השידור והמופע החותם בהשתתפות התזמורת האנדלוסית אשקלון עם כנסיית השכל וריף כהן והפייטנים הרב דוד מנחם כהן וליאור אלמליח

השנה לראשונה ישולבו בפסטיבל סיורים מיוחדים בשכונת נחלאות, בשוק מחנה יהודה וסיורי סליחות ברובע היהודי

פסטיבל הפיוט השביעי יתקיים השנה בבית אבי חי שבירושלים בשבוע שבין ראש השנה ליום כיפור - בין התאריכים 29 בספטמבר - 2 באוקטובר (ה'- ח' בתשרי).

הפסטיבל, שזכה לאורך שש שנות קיומו להצלחה רבה, שם לו למטרה לחשוף את הפיוט והמוזיקה היהודית - מסורתית לקהל הרחב ובתוך כך ליצור עיבודים עכשוויים המזמינים גם את הקהל הצעיר להכיר את הסגנון המוסיקלי של שירת התפילה והפיוט.

בפסטיבל יתקיימו מופעים ואירועי מקור מגוונים ויוצאי דופן באיכותם שיביאו ויחשפו חיבורים חדשים ומקוריים בין אומנים ויוצרים שונים לבין פייטנים וחזנים. בפסטיבל השנה יתקיימו לראשונה מופעים המשלבים את נושא הפיוט עם השירה העברית החדשה, לצד פיוטים המתכתבים עם מוזיקה ערבית, פיוט מהעולם האשכנזי - חסידי ומוסיקת הכלייזמר .

מופע הפתיחה של הפסטיבל (יום שני, 29/9) נקרא "תפילה אחת מפי" והוא יוקדש לתפילה בשירה העברית החדשה. במופע ישתתפו 'זמרי נשמה' ישראלים שיבצעו שירי תפילה אישיים כמו "תפילה" של אברהם חלפי, "מודה אני" של מאיר אריאל, "איכה" של שולי רנד ועוד. בין המשתתפים: שולי רנד, אביב גדג', רבקה זוהר,דוד לביא ומארק אליהו.

בנוסף, יתקיים בערב הראשון של הפסטיבל המופע "שי צברי ותזמורת העתיד במחווה לפיוטי השכונה", בה תוענק פרשנות אלקטרו- אקוסטית עדכנית לפיוטים ושירים שנולדו בשכונות ובפריפרייה של ישראל בתערובת של צלילים, עדות, תרבויות, שמחת חיים ומשברי זהות וקליטה שהיו ערש הלידה של הזמר העברי והמזרחי הפופולרי בישראל - מקום בו הפיוט העממי והשירה מתערבבים בטבעיות, משושנה דמארי דרך צלילי הכרם וצלילי העוד, זוהר ארגוב ועוד. אורחים מיוחדים: אהובה עוזרי וציון גולן.

בערב השני של הפסטיבל (יום שלישי, 30/9) יתקיימו שני מופעים המוקדשים לפיוטים בחצרות החסידים. במופע הראשון - "קול ביער" תחבור הזמרת וחוקרת הפולקלור הישראלית-פולניה אולגה אביגיל, לזמר ושחקן תיאטרון הבימה אבישי פיש. במופע יהיו שירי התבודדות ושירים מיסטיים מעולמם של הבעל שם טוב ושל תלמידיו, מהגבולות הגאוגרפיים של יערות פולין ואוקראינה. בערב זה, שהופק גם הוא במיוחד לפסטיבל הפיוט, יספקו שני המבצעים, בעלי היכולות הווקאליות יוצאות הדופן, הצצה נדירה לרפרטואר החסידי העתיק על כל גווניו - מניגוני תפילה ועד לניגוני בית מרזח. דגש מיוחד יושם על אחת התופעות המרתקות בזמר היהודי המזרח אירופי - שירים דו לשוניים על קו התפר בין יידיש לאוקראינית.

במופע השני באותו הערב תעלה להקת "הלב והמעיין", ההרכב המוביל בתחום מוזיקה החסידית האומנותית בשנים האחרונות, ערב מיוחד המוקדש לפיוטים בחצרות החסידים. זהו מופע המתחקה אחר הלחנים שנוצרו לפיוטים ותפילות ברחבי העולם החסידי, במקרים רבים על-ידי האדמו"רים עצמם. מופע שנוגע בעומק המפגש בין המילה, התפילה, הכוונה והמוזיקה ובמפגש המרתק בין מזרח ומערב במרחב של עולם החסידות במזרח אירופה. בהשתפות מקהלת חסידים זמר אורח: ישי ריבו.

בהמשך הערב יתקיים מופע חינם בחצר בית אבי חי - "רמזיילך", שלישיית כלייזמר- רוק עכשווית, במופע השקה לאלבומם החדש. "רמזיילך" הוא הרכב המופיע ברחבי תבל ומשלב מוזיקה יהודית מזרח-אירופית עם השפעות של רוק, היפ הופ ומוזיקה ים תיכונית ומותח את גבולות הז'אנר הכלייזמרי.

בערב השלישי של הפסטיבל (יום רביעי, 1/10) יתקיימו סדנאות ומופעים המוקדשים לשירה ולמוזיקה היהודית במרחב של התרבות הערבית. בשעה 19:00 יתקיים באולם מופע של הרב אייל סעיד מני ואנסמבל "מכילתא" שיופיעו עם מוזיקה מקורית המתכתבת עם עולם התפילה, השירה והמוזיקה הסופית - פרסית קלאסית. לאחר שעלה לארץ מאירן התחיל אייל מני את דרכו המוסיקאלית בהרכב הראשון של הברירה הטבעית. לאחר שנים בהם התרכז בלימוד תורה ונמנע מלהופיע הוא שב כעת לבמה, מלווה בהרכב צעיר של נגנים- תלמידים ישראלים, בחיפוש אחרי ביצוע עכשווי של המוזיקה הפרסית הקלאסית המשולבת ביצירותיו המקוריות תוך דיאלוג עם עולם הפיוט והתפילה העברי.

בהמשך הערב השלישי של הפסטיבל יתקיים מופע מחווה לגדולי המוסיקאים היהודים - ערביים במאה העשרים עם התזמורת המזרחית הקלאסית הישראלית "פירקת אל נור " והזמרים זיו יחזקאל ואליאס עטאללה. בשנות החמישים של המאה העשרים עלו ממדינות ערב לישראל ענקי מוזיקה שהיו לאגדות במדינות ערב. מוסיקאים אלה שהיו הגרעין המייסד של התזמורת הערבית של

רשות השידור, שילבו בטבעיות מוזיקה חילונית ודתית, בקלאסיקה הערבית והיהודית וביצירה חדשה. תזמורת "פרקת אל נור" נוסדה לאחרונה על-ידי אריאל כהן, מהאמנים הצעירים המובילים במוזיקה הערבית-יהודית וד"ר יהודה קמרי, מנתח בכיר בבית החולים איכילוב ונגן עוד. התזמורת מקבצת חבורה מוכשרת ומובילה בתחומה של נגנים - חרדים, דתיים וחילוניים, צעירים ומבוגרים יהודים וערבים, אשר חיים ונושמים את המוזיקה הערבית הקלאסית לגווניה ואת מסורות הפיוט שנצרו במרחבים האלה.

לאחר מכן יתקיים מופע חינם של האנסמבל הקולי הנשי "עלמיא" ותסיים את הערב חפלה עירקית עם תזמורת פרקת אל נור והזמר יוסף בגדדי (בשעה 22:15 ).

המופע החותם של פסטיבל הפיוט "תפילת נעילה", שמו (יום חמישי, 2/10 בשעה 21:00) יתקיים בכיכר ספרא והוא יזמין את הקהל הרחב למופע-תפילה המוני ערב לפני ערב יום כיפור.

המופע ינוע בין פיוטי הסליחות ובין יצירות מקוריות בצליל עוצמתי אנדלוסי-מזרח תיכוני- חשמלי וזועק.

התזמורת האנדלוסית אשקלון ולהקת כנסיית השכל בונים קומה נוספת בשיתוף הפעולה הנפלא שביניהן ומזמינים פנימה את הפייטנים ליאור אלמליח והרב דוד מנחם, מהמובילים בעולם הפיוט בימינו.

אורחת מיוחדת - הזמרת ריף כהן, מהקולות הייחודיים והרעננים של עולם הרוק אתני - אלטרנטיבי בישראל בשנים האחרונות. (הכניסה למופע ללא תשלום, על בסיס מקום פנוי).

במהלך ימי הפסטיבל יארחו קבוצות בית המדרש של בית אבי חי סדנאות לימוד ורבי שיח העוסקים בנושאים בתכני המופעים השונים בפסטיבל.

בנוסף, תתקיים לאורך ימי הפסטיבל בבית אבי חי תערוכה מיוחדת שתחשוף טקסטים של פיוטים - עתיקים מאוד וחדשים יחסית - מכל קצוות העולם היהודי.

השנה - בפעם הראשונה - תינתן האפשרות לשלב את מופעי הפסטיבל עם סיורים בירושלים המתכתבים עם השבוע המיוחד שבין כסה לעשור. תחת השם "ירושלים בשבילי הפיוט" יציעו בית אבי חי ויד בן צבי סיורים ומופעים מיוחדים במסגרת פסטיבל הפיוט. בין הסיורים: סיור בחצרות ובתי הכנסת של שכונת נחלאות בשילוב עם מופע הפיוטים האשכנזי- חסידי, סיורי טעימות וריחות בשוק מחנה יהודה בשילוב עם מופע פיוטי השכונה, סיור סליחות ברובע היהודי ובכותל בשילוב מופע הפתיחה "תפילותיי הנידחות" ועוד.

הפסטיבל מתקיים ביוזמת בית אבי חי ובסיוע עיריית ירושלים, קרן ספרא, המרכז לחקר המוזיקה היהודית באוניברסיטה העברית, ותומכים נוספים.

מארגני הפסטיבל אומרים כי הוא שואף להיות נקודת השיא במגוון ההתרחשויות והעשייה הקיימת בשנים האחרונות בעולם הפיוט. "קיום הפסטיבל הוא הזדמנות לקיים דיאלוג פורה בין המסורת היהודית להווה הישראלי", אומר יאיר הראל, המנהל האומנותי של הפסטיבל. "השנה ייתן הפסטיבל אפשרות לציבור הרחב באשר הוא - דתיים וחילוניים, צעירים ובוגרים - הזדמנות להיחשף למסורות פחות ידועות ולתהליכי היצירה המרתקים הבאים לידי ביטוי בעולם הפיוט הישראלי", אומר יאיר הראל.

פרטים נוספים על הפסטיבל באתר בית אבי חי www.bac.org.il

באתר הפסטיבל ובטלפון: 6215900 - 02

תאריך:  04/09/2014   |   עודכן:  04/09/2014
ורד ליון-ירושלמי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מר צחי שנרך מונה לתפקיד הסגן טכנולוגי (במקום ד"ר אברהם גרוס שפרש זה מכבר). במסגרת תפקידו החדש, יהיה מר שנרך ממונה על מכלול הפעולות הטכנולוגיות המקצועיות הקשורות לפעילות המדען הראשי, לרבות פעילויות הקשורות לבדיקת הבקשות, בכל מסלולי התמיכה לצורך קבלת סיוע במו"פ. כמו גם יהיה אחראי על מינוי, הנחיה והדרכה של הצוותים המקצועיים העוסקים בבדיקת הבקשות לקבלת סיוע במו"פ ועוד. שנרך יכהן כממלא מקומו של המדען הראשי בוועדות השונות אשר הוא עומד בראשן. שנרך כיהן עד לאחרונה כמנכ"ל משותף בחברת LMY, חברה המתמחה בפיתוח אלגוריתמים ותוכנה, למערכות מבוססות ראייה ממוחשבת לצורכי מיפוי, ניווט וטכנולוגיות מידע מרחבי. במסגרת תפקידו היה אמון על הובלת החברה לעיסוק בתחומים חדשים, פעילות חדשנית בשווקי חו"ל ועם שותפים בחו"ל. במהלך כהונתו הוכפלו היקף הכנסות החברה וכמות העובדים בה. שנרך הינו בעל למעלה מ 15 שנות ניסיון בהנחיית עבודות מחקר ופיתוח בעלות היבטים מדעיים טכנולוגיים, בפרט במחקרים יישומיים, שבוצעו מטעם מפא"ת, בתעשיה הביטחונית והאקדמיה. הוא מילא שורה של תפקידים במפא"ת, במסגרתם התמחה באיתור ואפיון צרכים והתאמת פתרונות טכנולוגיים לצרכן, הובלת תפיסות מערכתיות חדשניות, אישורן והפיכתן לפרויקטים עיקריים במעהב"ט, איתור ושילוב שותפים עסקיים בתעשיה ומשקיעים
הנבחרת האקדמית של בית הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטת בר-אילן יוצאת לדרכה בעוד חודש ביום ראשון הקרוב יש לכם הזדמנות להכיר ולהצטרף
לרגל מלאות 80 שנה לפטירתו של המשורר הלאומי, יקיים הוועד המנהל של אגודת הסופרים העברים ישיבה חגיגית בביתו של ביאליק, על השולחן שבו נהג להסב עם עמיתיו הסופרים, לדון עִמם, ולהכריע לדורו ולדורות בנושאים העומדים ברומו של עולם הספרות והתרבות.
תערוכת BOOKFACE - תערוכת מחווה לפייסבוק במלאת 10 שנים להיווסדה של הרשת החברתית - החיים מאחורי תמונת הפרופיל וכמובן מטפלת התערוכה באספקטים השונים של הרשתות החברתיות.
31/08/2014  |  מיכל סדן  |   הודעות כלליות
"מיזוג אויר פתוח" - מיצב עירוני חדש של, המורכב מ-45 מושבי מנוחה, הכולל מתזים המשחררים רסס מים מצנן, ייפתח לקהל הרחב ללא תשלום ביום א' ה- 24 באוגוסט 2014 בכיכר ג'נרלי במרכז העיר ירושלים. המיצב הוא פרי יצירתם של האדריכלים דן חסון ומתן ספיר ממשרד גוטמן אסיף אדריכלים שהציגו רעיון דומה באולימפיאדת אתונה בשנת 2004 עם חנקן נוזלי. החברה המבצעת עבור עיריית ירושלים וחברת עדן הייתה חברת מוריה, חברת הביצוע העירונית והפרויקט נוהל על-ידי אבידן אלזס מבעלי משרד "הס הנדסה ניהול ופיקוח פרויקטים".
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il