|
מטוס חברת צ'יינה איסטרן [צילום: AP]
|
|
|
|
|
בואינג צופה כי סין תעקוף את ארה"ב ותהפוך לשוק התעופה הגדול בעולם, על-רקע זינוק בביקוש למטוסים קטנים יותר בעלי מעבר הליכה אחד.
רנדי טינסת', סגן נשיא בבואינג, אמר כי השינוי בשוק התעופה הבינלאומי יתרחש עד שנת 2033. שוק הנסיעות האווירי הסיני, כפי נמדד על-ידי בהכנסות לקילומטר נסועה, גדול רקרק כדי מחצית מזה של ארה"ב וקנדה יחדיו.
בתחזית השנתית שלה לשוק הסיני, בואינג צופה כי חברות התעופה הסיניות ירכשו כ-6,000 מטוסים בשווי כולל של 870 מיליארד דולרים על פני 20 השנים הבאות, כשמטוסים בעלי מעבר בודד יספקו יותר משני שלישים מהביקוש.
הגודל הכולל של צי הסילון הסיני צפוי להשתלש, לכ-7,000 מטוסים, במשך אותה התקופה.
התחזיות הקודמות של בואינג העריכו בחסר את היקף הרכישות הגלובליות של מטוסים בעלי מעבר אחד. "אני לא חושב שצפינו נכונה את הביקוש בשווקים המתעוררים ובחברות הלואו-קוסט", אמר מר טינסת'.
התחזית של בואינג דומה לזו של איירבוס יריבתה, שטענה בעבר כי סין תחליף את ארה"ב כשוק המוביל בעולם למשלוחי מטוסי נוסעים סביב שנת 2030.
הופעתן של חברות הלואו-קוסט בסין צפויה לספק מקור חשוב לביקוש, למרות שעלייתן הייתה איטית יותר בסין מאשר בשאר דרום מזרח אסיה. בחודש יולי, חברת צ'יינה איסטרן המבוססת בשנגחאי הייתה הראשונה מבין שלוש חברות התעופה הגדולות במדינה להשיק קו לואו-קוסט.