|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

שולה זקן בהמשך החקירה הנגדית בדיון המחודש בפרשת טלנסקי:

"הרבה פעמים קיבלתי כסף במזומן, הראיתי לאהוד והעברתי הלאה לאורי מסר"

ההגנה: זקן ממציאה סיפורים על שימושים פרטיים בכספי הקופה הסודית, שאינם מופיעים ביומניה זקן: קיבלנו מדכנר הרבה כסף ולכן חשבתי שכל כסף שמקורו לא נרשם - הגיע ממנו טוענת: טלנסקי תמיד מסר לאולמרט את הכספים; הייתי מוציאה אותו מישיבות בשביל זה
13/11/2014  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט אולמרט   |   תגובות
אולמרט. "היו יושבים לבד" [צילום: פלאש 90]

"אתה רוצה שאגיד?"
רוזובסקי: "אם לא רשמת הוצאה פרטית שעכשיו את טוענת שהייתה, אז היא לא הייתה". זקן: "אתה באמת רוצה שאני אגיד לך בשביל מה יצא הכסף בחו"ל?". רוזובסקי: "כשנתת לו [לאולמרט] כסף לנסיעה לחו"ל, הוא סיפר לך מה הוא קנה בזה?!". זקן: "לפעמים כן ולפעמים לא"

"כי זה לצרכים פוליטיים"
רוזובסקי טען שאין היגיון בכך שהקופה הסודית שימשה את אולמרט לצרכיו הפרטיים, שכן הוא יכול היה להשאיר אצלו את הכסף המזומן שקיבל מתורמים. זקן: "איפה הוא ישמור סכומים כאלה? אז למה הוא נתן לי אותם?". רוזובסקי: "כי זה היה לצרכים פוליטיים. אם זה היה לצרכים פרטיים, הוא היה משאיר את זה אצלו". זקן: "אלו דולרים שבהם הוא יכול להשתמש רק בחו"ל. בארץ הוא צריך שמישהו ימיר לו אותם לשקלים, וזה אורי מסר או אני, פועלי הבמה"

רק 19,800 דולר
לדברי רוזובסקי, בכל היומן מצטרפים הסכומים שמשך אולמרט מהקופה ל-19,800 דולר בלבד – מתוך קרוב ל-400,000 דולר שהיו בה, ולזה מתכוונת זקן בדברה על שימושים פרטיים. זקן אישרה את הדברים, אך הוסיפה שהיא זוכרת סכומים גבוהים יותר שביקשה ממסר עבור אולמרט

הצחוק והפרדה
"אתה אל תצחק" – פנתה שולה זקן לראשונה מאז תחילת עדותה במישרין לאהוד אולמרט. היה זה כאשר התייחסה זקן למחשב הפאלם שלדבריה קיבלה מאולמרט לצורך ניהול יומנה הממוחשב. "אתה נתת לי את זה ואתה יודע למה", הוסיפה זקן. השופט יעקב צבן הגיב: "לא צריך להעיר על צחוק".

לאחר מכן, כאשר אמרה זקן לרוזובסקי "יאללה", אמר לו אולמרט: "אתה לא צריך לסבול סגנון כזה. 'יאללה' זה סגנון שאומרים לפרדה". צבן ביקש מאולמרט שלא להעיר, והוא השיב: "אני מדבר עם עורכי דיני". צבן: "אבל לא שכל האולם שומע". בהמשך אמר רוזובסקי לזקן: "חבל על הזמן". היא הגיבה: "אתה עובד לפי שעות, לך לא חבל על הזמן. אני לא ממהרת לחזור לנווה תרצה".

שולה זקן טוענת, כי רשמה ביומנה את כל הכניסות של כספים לקופה הסודית שהוחזקה אצל עו"ד אורי מסר, אך לא כל ההוצאות נרשמו בו בשל לחץ העבודה. סניגורו של אהוד אולמרט, עו"ד אייל רוזובסקי, טען בתגובה, כי הרישומים היו מלאים - ורק כדי להשחיר את פניו של אולמרט, טוענת כעת זקן שלא כל התנועות נרשמו. הדברים נאמרו (יום ה', 13.11.14) בהמשך החקירה הנגדית בפרשת טלנסקי.

רוזובסקי ציטט מחקירתה של זקן במשטרה, לפיה רשמה כל דולר שנכנס ויצא מהקופה. היא הסבירה, כי זה מה שחשבה באותה עת, שכן היה חשוב לה לרשום את כל התנועות כדי שתוכל לתת לאולמרט דין וחשבון, אך מאז בדקה את היומנים והבינה שהרישומים לא היו מלאים. לדבריה, היא החליטה כיצד לבצע את הרישום ביומן, כולל של ההוצאות הפרטיות.

רוזובסקי: "אם לא רשמת הוצאה פרטית שעכשיו את טוענת שהייתה, אז היא לא הייתה". זקן: "אתה באמת רוצה שאני אגיד לך בשביל מה יצא הכסף בחו"ל?". רוזובסקי: "כשנתת לו [לאולמרט] כסף לנסיעה לחו"ל, הוא סיפר לך מה הוא קנה בזה?!". זקן: "לפעמים כן ולפעמים לא".


מספרת שמחקה את היומן


זקן אמרה לראשונה, כי מחקה את היומן הממוחשב כאשר עברו אולמרט והיא ממשרד התמ"ת למשרד ראש הממשלה, ולא ידעה שיש עותק שלהם במחשב המרכזי של המשרד - שם אכן נתפסו בידי המשטרה. לדבריה, באחת השיחות (אולי מוקלטת) היא אמרה לאולמרט שלא ידאג לגבי היומנים משום שמחקה אותם, אם כי לא במילים אלו.

זקן שבה וטענה, כי העבירה רישומים מתאריך לתאריך כדי להסתיר את הפעולות מעיניהן של יתר עובדות הלשכה. רוזובסקי טען, כי ההעברות היו בשל תקלה בסינכרון בין מחשבים; זקן הכחישה. רוזובסקי עבר על רישומים ביומן שנעשו שלא במועדם, במטרה להוכיח שכולם נבעו מתקלה. זקן טענה שעשתה בכוונה את השינויים, אם כי בחלק מהמקרים אמרה שאינה זוכרת מדוע.

רוזובסקי הראה, כי זקן אמרה בעבר פעמיים שהיומנים מבולגים. היא הסבירה, כי התכוונה לכך שהעבירה רישומים בין תאריכים, וכי במקרה אחר ניסתה להניח את דעתו של אולמרט בכך שלא ניתן להשתמש ביומנים נגדו. לדבריה, כאשר אמרה לעורך דינה דאז, מיכה פטמן, שהיומנים בלתי מדויקים - לא הייתה זו אמת, אלא כדי לסייע לאולמרט.

לדברי זקן, היא אינה בטוחה כעת האם כספים שמקורם לא נרשם ביומן (בניגוד למשה טלנסקי) הגיעו משמואל דכנר - למרות שבמשטרה אמרה שתמיד היה מדובר בדכנר. "חשבתי שזה היה דכנר, כי קיבלנו ממנו הרבה כסף", הסבירה את אותה אמירה. רוזובסקי: "אני לא מצליח להבין למה את משנה את העדות". זקן: "ישבתי בשקט בחדר ועברתי על החומר. אולי הייתי צריכה להיות יותר מדויקת".


"כאלו שלא רצו קבלה"


השופט יעקב צבן: "מאיפה הכסף שהעברת למסר הגיע לידיים שלך?". זקן: "מאהוד". צבן: "לא היה מצב שפלוני אלמוני נתן לך כסף במזומן?". זקן: "זה קרה, ותמיד הראיתי לאהוד ואז העברתי". צבן: "כמה פעמים זה קרה?". זקן: "הרבה". רוזובסקי: "מי אלו היו?". זקן: "כאלו שלא רצו קבלה". רוזובסקי: "למה אנחנו שומעים את זה עכשיו בפעם הראשונה?". זקן: "כי הוא [צבן] שאל אותי בצורה ממוקדת. בדרך כלל את הכספים הללו לקחנו לצורכי היום-יום, כי זה היה בשקלים". צבן: "האם קרה שטלנסקי נתן לך כסף ביד בלי שהוא ראה באותו יום את אולמרט?". זקן: "לא. מלכתחילה הזמנו אותו ביום שאהוד נמצא. אם אהוד היה עסוק, הייתי מוציאה אותו מישיבה והם היו יושבים לבד כמה דקות".

רוזובסקי טען שאין היגיון בכך שהקופה הסודית שימשה את אולמרט לצרכיו הפרטיים, שכן הוא יכול היה להשאיר אצלו את הכסף המזומן שקיבל מתורמים. זקן: "איפה הוא ישמור סכומים כאלה? אז למה הוא נתן לי אותם?". רוזובסקי: "כי זה היה לצרכים פוליטיים. אם זה היה לצרכים פרטיים, הוא היה משאיר את זה אצלו". זקן: "אלו דולרים שבהם הוא יכול להשתמש רק בחו"ל. בארץ הוא צריך שמישהו ימיר לו אותם לשקלים, וזה אורי מסר או אני, פועלי הבמה". רוזובסקי: "בכל היומן יש רק פעם אחת המרה לשקלים". התובע, עו"ד אורי קורב: "יש יותר מפעם אחת".


"ספר מתחת לשולחן"


בהמשך אמרה זקן: "אני זוכרת איך טלנסקי הביא את הכסף, אהוד ספר מתחת לשולחן ואני ספרתי מעל השולחן. אהוד לקח לעצמו 7,500 דולר ואת היתר העברתי ל[אורי] מסר".

רוזובסקי הראה, כי בחקירתו בידי בא-כוחה של זקן, עו"ד מיכה פטמן, אמר טלנסקי שאת אותו סכום נתן לזקן, משום שאולמרט לא היה במשרד. זקן השיבה, כי היא זוכרת שלא קיבלה כסף מטלנסקי. לדבריה, היו מקרים בהם אולמרט נתן באמצעותה לטלנסקי צ'קים כדי שיפרוט אותם למזומן בחו"ל, ואז רשמה ביומנה חוב של טלנסקי. לדבריה, הרישום לפיו קיבלה את הכסף מטלנסקי והעבירה אותו לאולמרט, מקורו בניסוח לא מוצלח.

רוזובסקי תהה כיצד רשמה זקן בפברואר 2004 שאולמרט לקח 5,600 דולר חודשיים מאוחר יותר; באותה עת היו בקופה הסודית 335,500 דולר. זקן השיבה: "אין לי תשובה לגבי התאריך. הסכומים היו, המעשים היו. אני לא יודעת איך זה נרשם". לאחר שראתה שנוסף רישום לפיו אולמרט לקח עוד 5,000 דולר אמרה, כי מדובר בטעות הדפסה בתאריך הפעולה הראשונה. רוזובסקי אמר, כי התוספת באה ארבעה חודשים לאחר המשיכה. זקן: "אתה צודק שזה נשמע מוזר. אני יודעת שהדברים הללו נעשו, כי ככה התנהלתי. לגבי התאריכים באמת יש לי בעיה".

לדברי רוזובסקי, בכל היומן מצטרפים הסכומים שמשך אולמרט מהקופה ל-19,800 דולר בלבד – מתוך קרוב ל-400,000 דולר שהיו בה, ולזה מתכוונת זקן בדברה על שימושים פרטיים. זקן אישרה את הדברים, אך הוסיפה שהיא זוכרת סכומים גבוהים יותר שביקשה ממסר עבור אולמרט. זקן התייחסה למותו של איש עסקים שהיה מקורב לאולמרט ואליה, ורוזובסקי הגיב: "כל רגע שיש שקט, את חושבת שאת צריכה להוסיף משפט שלא קשור לכלום, רק כדי להזיק לאולמרט".




ת"פ 426/09, מדינת ישראל נ' אהוד אולמרט / פרוטוקול, 13.11.14
פרוטוקול משפט אולמרט, 13.11.14. המשך חקירתה הנגדית של שולה זקן: מדוע הקליטה את אהוד אולמרט בסתר, האם נמחקו שיחות אחרות, מידת הדיוק של הרישומים ביומנה בנוגע לקופה הסודית

תאריך:  13/11/2014   |   עודכן:  16/11/2014
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"הרבה פעמים קיבלתי כסף במזומן, הראיתי לאהוד והעברתי הלאה לאורי מסר"
תגובות  [ 10 ] מוצגות   [ 10 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
פחד אלוהים
13/11/14 14:38
2
מבשרת
13/11/14 14:40
 
למען הדיוק
13/11/14 14:57
 
למען הדיוק
13/11/14 14:57
 
מבשרת
13/11/14 16:56
3
שימי שמעוני
13/11/14 15:31
4
א. ברכה
13/11/14 15:45
5
הפוךעלהפוך
13/11/14 18:35
 
כבוד השר פולישוק
14/11/14 03:12
6
מ.אלקרייאף
14/11/14 11:04
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט אולמרט
"מה זה משנה? הקלטתי אותו בסתר, ועשיתי לו תחבולות, ומשכתי אותו בלשונו. דבר אחד לא עשיתי: לא אמרתי לו מה להגיד. אז מה זה משנה אם הקלטתי אותו כי התגעגתי לקולו, או כדי שיבוא היום ואשתמש בזה כדי להציל את עורי". כך אומרת (יום ה', 13.11.14) שולה זקן בהמשך חקירתה הנגדית במשפט טלנסקי.
13/11/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
סניגוריו של אהוד אולמרט מבקשים לקעקע את אמינותה של שולה זקן, שכן בליבת משפט טלנסקי עומדים יומניה ועדותה. הם גם יתמודדו עם השאלה מדוע אולמרט סמך עליה כל כך הרבה שנים ויטענו שזקן הלכה והידרדרה עד שאולמרט למעשה מידר אותה
12/11/2014  |  איתמר לוין  |   מאמרים
שולה זקן טוענת לראשונה, כי זכרה שהקליטה שבע שיחות עם אהוד אולמרט ושתיים עם עו"ד נבות תל-צור, אך לא חשבה שיש להן משמעות כאשר נחקרה במשטרה וביקשה להפוך לעדת מדינה. עד כה טענה זקן, כי שכחה את קיומן של ההקלטות, עד שבנה נדב הזכיר אותה בשיחה עם עו"ד עופר ברטל. זקן דיברה (יום ד', 12.11.14) בהמשך חקירתה הנגדית בפרשת טלנסקי, ואמרה שאין סתירה בין גרסאותיה.
12/11/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
עו"ד מיכה פטמן ידע שאהוד אולמרט ביקש משולה זקן שלא להעיד במשפטם בירושלים - טוענת זקן (יום ד', 12.11.14) בהמשך חקירתה הנגדית בפרשת טלנסקי. לדבריה, בנוכחותה לא קיבל פטמן הוראות מאיש, אם כי לגירסתה עורכי דינו של אולמרט שוחחו עם פטמן בנוגע לסוגיית עדותה.
12/11/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
הקבלן אורי מנצור שילם מיליון שקל לעו"ד מיכה פטמן תמורת ייצוגה של שולה זקן במשפטה בירושלים - מאשרת זקן (יום ד', 12.11.14) בהמשך חקירתה הנגדית בפרשת טלנסקי. זקן אף קיבלה 40,000 דולר כהחזר מפטמן, שכן התשלום של מנצור היה גבוה מהסכום עליו סיכמה עם פטמן.
12/11/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il