|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
ברכה, ראיות לעבירות [צילום: פלאש 90] וינשטיין. מתחמק מחקירת ברכה [צילום: יוסי זליגר]

אומ"ץ טוענת בתגובה שהגישה לבג"ץ:

היועמ"ש מציג טיעונים ספקולטיביים <br>ומתחמק מחקירת תנ"צ אפרים ברכה

תנועת אומ"ץ הגישה לבית המשפט העליון את תגובותיה לתגובות שהגישו פרקליט המדינה, היועץ המשפטי לממשלה ותת-ניצב אפרים ברכה בעתירה שדרשה להורות על פתיחה בחקירה נגד ברכה "המסקנות ה'מנקות' את ברכה נובעות מטיעונים ספקולטיביים" וינשטיין וניצן נוקטים בנורמה מקלה כלפי קצין משטרה בכל הנוגע לחובת הפתיחה בחקירה פלילית ניגודי העניינים היו מהותיים ושיבשו את החקירה
19/11/2014  |   איציק וולף   |   חדשות   |   פרשת פינטו   |   תגובות
תנ"צ ברכה משקר לשופטי העליון
יואב יצחק
ברכה ועורכות הדין המייצגות אותו בבג"ץ מסרו תגובה משלימה לבית המשפט העליון שכוללת שימוש מניפולטיבי בקטעי עדויות מחקירת הרב פינטו * מציגים באופן מניפולטיבי שבועתו של הרב פינטו שלא נתן שוחד לברכה, כעדות כביכול שלא נתן סיוע כספי לברכה * המטרה: לבלבל ולהרחיק את השופטים מהמידע הפרטני ומהעדויות על טובות הנאה שקיבל ברכה שלא כדין
לרשימה המלאה

הפרקליטות והיועמ"ש מטעים את בג"צ במאמץ לחפות על תנ"צ אפרים ברכה
יואב יצחק
בניגוד לניצב ארביב, תנ"צ אפרים ברכה לא נחקר באזהרה אפילו אצל חבריו במשטרה * בניגוד לדרכי החקירה והאימות בפרשת ארביב - נדחתה בקשת הרב פינטו ומקורביו להיבדק בפוליגרף משטרתי כדי לבדוק את גירסתם המפלילה את ברכה * בניגוד למתחייב ועל-אף החשיפה - טרם נבדקו שמונה חשבונות בהם יש לברכה ייפוי כוח * למרות המידע המפליל, טרם נקרא אסף לוי למסור עדות על מידע מוכמן שהדליף תנ"צ ברכה על חקירות רגישות
לרשימה המלאה

שוורץ וגלוטמן מנעו חקירת תנ"צ ברכה על תנועות ב-8 חשבונות בהם מיופה כוח
יואב יצחק
עו"ד אלי שוורץ, הפרקליט המלווה בפרשת פינטו, מוכר כידידו האישי של ברכה * רב-פקד ענת גלוטמן, העומדת בראש צוות החקירה, עבדה בעבר תחת פיקודו של ברכה * ההימנעות - לבקשתו האישית של ברכה שאמר להם שאין מקום לחקור מכיוון שאלה חשבונות של בני משפחתו * למרות זאת, בדיווח לבג"ץ מסרה עו"ד חני אופק הודעה כוזבת ולפיה "נבדקו חשבונות הבנק של משיב 4 ובני משפחתו ועוד"
לרשימה המלאה

תנועת אומ"ץ טוענת בתגובה שהגישה ל בית המשפט העליון כי משטרת ישראל לא קיימה כל חקירה אמיתית נגד תת-ניצב אפרים ברכה. זאת, למרות טענותיהם של פרקליט המדינה, שי ניצן, ושל היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ומנהל המחלקה לחקירות שוטרים, אורי כרמל, כי חקירת המשטרה שנוהלה נגד יאשיהו פינטו הייתה גם חקירה דה-פקטו בטיעונים שהועלו נגד תנ"צ ברכה.

התגובה ניתנה במסגרת עתירה שהוגשה לבית המשפט העליון בדרישה להורות לניצן ולוינשטיין לפתוח בחקירה פלילית נגד תת-ניצב ברכה, העומד כיום בראש היחידה הארצית לחקירות הונאה.

"המשיב 4 (ברכה) מעולם לא הוגדר כחשוד בתיק חקירה זה. הוא לא נחקר כחשוד, לא הוענקו לו זכויותיו כחשוד, לא בוצעו כלפיו תרגילי חקירה כלשהם והוא גם לא קיבל בתום החקירה מסמך המודיע לו על סגירת התיק נגדו", ציינה אומ"ץ בתגובה שהגישה לבית המשפט העליון.

בא-כוחה של אומ"ץ, עו"ד יובל יועז, ציין עוד כי ניצב (בדימ.) יואב סגלוביץ', שהיה ראש אגף החקירות של המשטרה בתקופה המדוברת, הצהיר באופן ברור כי ניצב אפרים ברכה לא הוגדר כחשוד בפרשה.
בג"ץ 6773/14 אומץ נגד פרקליט המדינה ואח' / תגובה
תנועת אומ"ץ בתגובה לתגובות שהגישו משיבים 1-4 לעתירה המבקשת להורות על פתיחה בחקירה נגד תת ניצב אפרים ברכה

ניגוד עניינים עיוות החקירה

אומ"ץ ציינה בתגובתה, בהתבסס על החשיפות ב-News1, כי הגשת כתב האישום נגד יאשיהו פינטו נעשתה לאחר חקירה שנוהלה תוך ניגוד עניינים. זאת, בשל ליקויים רבים, ובהם: ניצב (כתוארו אז) סגלוביץ' היה הקצין הממונה הישיר על תנ"צ ברכה, שהיה מעורב בפרשה.

"לא נשוב ונפרט את היקפו של העיוות הטמון בביצוע חקירה בעניין חשדות נגד קצין משטרה בידי משטרת ישראל, ולא בידי הגוף המוסמך לכך - המחלקה לחקירות שוטרים. זאת, בניגוד מפורש להוראת סעיף 49ט(א) לפקודת המשטרה. אלא שבעניין דנן, לא מדובר אך בליקוי במישור העקרוני אלא בתקלה שנגרמה הלכה למעשה כתוצאה מניגוד העניינים הבולט, החריף, חסר התקנה, שאליו נקלעו הן משטרת ישראל והן החוקרים בתיק החקירה כנגד המשיב 5 (פינטו) והן המשיב 4 (ברכה) עצמו, ששימש בתיק זה הן כממונה על החוקרים ו/או עמיתיהם לעבודה, הן 'קרבן העבירה' שבה נחשד המשיב 5 (פינטו, והן עד בחקירה", לשון התגובה.

עוד ציינה אומ"ץ כי עובר לגביית עדותו של ברכה בחנה המחלקה לחקירות שוטרים את התיק וסברה כי "בנסיבות העניין אין מקום להעברת סמכות החקירה ממשטרת ישראל אליה". "העותרת תוהה כיצד זה לא נתבקשה חוות דעתה של מח"ש גם לאחר גביית עדותו של ברכה לצורך קבלת החלטה על בסיס חומר הראיות השלם".

ראיות חיצוניות נגד ברכה

בתשובתה לבג"ץ טוענת אומ"ץ עוד כי מכלול הראיות בחומרי החקירה והפרכות בגרסתו של ברכה מוליכות למסקנה חד-משמעית בדבר הצורך לפתוח בחקירה פלילית נגד ברכה.

בין היתר ציינו כי החשדות נגד ברכה אינם נסמכים אך ורק על עדותו של פינטו, אלא נתמכים בגרסאות ובעדויות חיצוניות - גם לשיטתם של פרקליט המדינה ושל היועץ המשפטי לממשלה. כך, מציינים באומ"ץ את עדויותיהם של יוסי עמוס, משה עזיזה, אריה עמית, חיים קליין ודורון וייס.

עוד הם מציינים כי וינשטיין וניצן ציינו כאחד הנימוקים לכך שאין בסיס לחקירה נגד ברכה את עדותו בפני ה'חוקרים' כי לא קיבל בעבר טובות הנאה מפינטו. "ומה בכך? האם ציפו ממי ש'חקרו' אותו או 'גבו' ממנו עדות כי יודה מיוזמתו בקבלת טובות הנאה לאורך שנים, שעליהן לא דיווח?", תמהו.

בהקשר זה של מחדלי החקירה, ציינה העתירה את חשיפת News1 אודות הימנעות וינשטיין וניצן מבדיקת חשבונות הבנק של אפרים ברכה. "מחדל זה מרוקן מתוכן את בדיקת כל יתר החשבונות שבהם פעל המשיב 4 (ברכה). שוו בנפשכם אדם החשוד בלקיחת שוחד המבקש מחוקריו שלא לבדוק חלק מחשבונות הבנק שבהם פעל, וחוקרי המשטרה נענים לבקשה משונה מעין זו. הדבר מעורר תהיות חמורות הן באשר למניעיו של המשיב 4 (ברכה) לבקש הטבה חריגה כזו, והן באשר לדרכי הפעולה של החוקרים - האם חקר האמת עמד לנגד עיניהם, או שמא הרצון להימנע מלהיתקל חלילה בראיה שתפליל את חברם".

אין איזכור בהקלטה? ההקלטה לא הייתה רציפה

התגובה לבית המשפט העליון כוללת גם טענה בדבר סתירות בעמדותיהם של פרקליט המדינה, היועץ המשפטי לממשלה, ראש מח"ש ואפרים ברכה.

"תגובותיהם המשלימות מלמדות כי המסקנות ה'מנקות' את המשיב 4 (ברכה) נובעות משורה של ספקולציות, מסקנות לוגיות ערטילאיות הנגזרות כביכול מהעובדות - ואולם אין כל הצדקה להיגרר לטיעונים ספקולטיביים כשניתן בקלות לבדוק לאשורן את העובדות עצמן", נכתב בתגובה.

אחת הדוגמאות לכך היא טענת המשיבים על-אודות אי-איזכור מתן טובות הנאה בהקלטות שנאספו בחקירה הסמויה. אומ"ץ ציינה בתגובתה כי המשיבים עצמם הודו כי ההקלטות הסמויות למכשיר הטלפון של ברכה לא התנהלו ברציפות בשל רצון לשמירת פרטיותו. "האם כך פועלת משטרה במטרה להפריך או לאשש חשד פלילי נגד חשוד?".

עו"ד יועז ציין כי הקו המנחה הנשקף מטיעוניהם של וינשטיין, ניצן וברכה, שעל-פיו נקודת המוצא היא שקצין המשטרה הוא נקי וזך ומצוי מעל לכל חשד, ואילו הרב נותן השוחד - כל טענותיו מרמה, ומשקל עדותו אפס.

"הרי לך סיבה נוספת לכשל הטמון בניהול חקירה זו בידי המשטרה ולא בידי מח"ש", כתב.

נורמות שונות לאזרח ולקצין המשטרה

"קיומה של חקירה פלילית בעניינו של המשיב 4 (ברכה) מתחייב אפוא, הן כעניין נורמטיבי והן כעניין עובדתי. יש לשלול את ניסיונם של המשיבים 1-3 ושל המשיב 4 (ברכה) עצמו ביתר שאת, לייצר דה-פקטו נורמה אחרת בעניינם של נושאי משרות ציבוריות, ובפרט בעניינם של קציני משטרה, המציבה כביכול רף גבוה יותר מאשר בעניינו של אזרח מן השורה, לצורך פתיחת חקירה פלילית. זאת, בניגוד להלכה פסוקה של בית משפט נכבד זה, בניגוד לדין ובניגוד לשכל הישר", ציינה אומ"ץ בתגובתה.

עוד ציינה כי למרות שוינשטיין וניצן מסכימים ברמה העקרונית כי אם מרחפת עננת חשדות מעל לראשו של עובד ציבור, ובמיוחד קצין משטרה בכיר, הרי שהאינטרס הציבורי מחייב פתיחת חקירה - במישור המעשי הם נמנעים מהחלת עיקרון זה על תנ"צ ברכה.

העליון קבע סטנדרט מחמיר לשוטר

בתגובה לטענות ברכה בפני בית המשפט כי לפתיחת חקירה פלילית נגד קצין משטרה יתלוו תוצאות קשות - הן לקצין עצמו והן למערכת המשטרתית כולה - ציינה אומ"ץ כי בכך רמזה באת-כוחו של ברכה כי בשאלת פתיחת חקירה פלילית נגד קצין משטרה יש להחיל רף נורמטיבי שונה.

"אם נחפש הבדל בין החלטה בדבר פתיחה בחקירה פלילית נגד אזרח מן השורה לבין החלטה בעניינו של קצין משטרה - נגלה כי דווקא עם קצין המשטרה יש לנקוט בגישה מחמירה יותר", טוענת אומ"ץ, בהזכירה את דברי בית המשפט העליון בפרשת ראש אגף החקירות דאז משה מזרחי (בעקבות החשיפות ב-News1 הועבר מזרחי מתפקידו ולאחר מכן פרש מהמשטרה), שבה ציין כי תפקידם של אנשי המשטרה אינו מציב אותם כחסינים בפני חקירה אלא דווקא מציב בפניהם סטנדרטים גבוהים יותר של חובת אמון, הגינות והקפדה על החוק.

עילה להתערבות שיפוטית

לסיכומם של דברים ציין עו"ד יובל יועז כי היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה וראש מח"ש לא עמדו בחובתם לוודא שחקירתו של אפרים ברכה תעבור לידי הרשות המוסמכת לכך - המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים. "בכך נגרם ניגוד עניינים חריף ועיוות מהותי בחקירה", טען והוסיף כי לא מדובר בשאלה של שיקול דעת העומד למבחן סבירות אלא בהפרה בוטה של נורמות חקוקות.

עוד הוסיף כי החקירה במשטרה כוונה אך ורק נגד הרב יאשיהו פינטו ולא ניתן לראות בה הליך חקירתי של ממש בעניינו של ברכה. זאת, בזמן שנגד ברכה הצטברו ראיות רבות העולות בהרבה על התשתית העובדתית הראשונית. "ניסיון להפריך ראיות אלה הוא ספקולטיבי וערטילאי", ציין.

לדבריו, מכלול הכשלים הללו מבסס עילה להתערבות שיפוטית מצד בית המשפט העליון בהחלטותיהם של היועץ המשפטי לממשלה, של פרקליט המדינה ושל ראש מח"ש.

תאריך:  19/11/2014   |   עודכן:  19/11/2014
איציק וולף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
היועמ"ש מציג טיעונים ספקולטיביים ומתחמק מחקירת תנ"צ אפרים ברכה
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בבון זה קוף
19/11/14 19:58
2
גימי-יהודי מיהודה
19/11/14 20:00
3
רינגו
19/11/14 20:37
4
הרב צודק!
19/11/14 21:18
5
חרד
20/11/14 00:53
6
ליובל יועז
20/11/14 08:59
7
החשד הגובר
20/11/14 10:31
8
המצליף
20/11/14 12:07
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת פינטו
סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט ד"ר עודד מודריק, קובע כי על הפרקליטות למסור לידי באי-כוחו של הרב יאשיהו פינטו את חומרי החקירה הנוגעים לכתב האישום שהוגש נגדו, הנדון בפניו, וזאת מכוח סעיף 74 לחוק סדר הדין הפלילי. השופט דחה את עמדת הפרקליטות, שעמדה על סירובה, וקבע כי "פשוט וברור הוא שלנאשם בהליך פלילי קנויה זכות המעוגנת בדין לעיין בחומר החקירה".
13/11/2014  |  יואב יצחק  |   חדשות
הפרקליטות לא מסרה לצוות ההגנה של הרב יאשיהו פינטו את כל חומר החקירה בעניינו, למרות פניות חוזרות ונשנות בארבעת החודשים האחרונים. תמלילי הודעותיו של פינטו במשטרה נמסרו להגנה כאשר הם כוללים השחרות. כך טוען הסניגור, עו"ד אייל רוזובסקי, בבקשה שהגיש (יום א', 9.11.14) לבית המשפט המחוזי בתל אביב.
10/11/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
חוקרי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) ייצאו בקרוב לארה"ב כדי לבצע חיקורי דין, במסגרת החקירה המסתעפת נגד ניצב (בדימ.) מנשה ארביב. כך נודע ל-News1. גורמים במשרד המשפטים בישראל כבר פנו לגורמי התביעה בארה"ב, כדי לבדוק איתם את שמיעת עדותם של כמה עדים מרכזיים. ההערכה היא ששמיעת העדויות במסגרת חיקורי הדין תבוצע תוך כמה שבועות.
06/11/2014  |  יואב יצחק  |   חדשות
המחלקה לחקירות שוטרים החליטה שבדיקת טענותיו של הרב יאשיהו פינטו נגד תת-ניצב אפרים ברכה יכולה להתבצע במשטרה ואינה צריכה לעבור אליה. כך טוענת לראשונה (יום ג', 4.11.14) פרקליטות המדינה, בתשובתה המשלימה לעתירת אומ"ץ המבקשת מבג"ץ להורות על פתיחת חקירה נגד ברכה, לאור טענותיו של פינטו לפיהן העביר לו סכומים כסף במשך שנים.
04/11/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
הפרקליטות ממשיכה לגונן על ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, תנ"צ אפרים ברכה. הפעם - באמצעות המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש). ל-News1 נודע, כי חוקרי מח"ש, שחקרו את ארביב במשך כ-20 שעות, נמנעו מהצגת שאלות לארביב העלולות להפליל את תנ"צ ברכה.
03/11/2014  |  יואב יצחק  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il