|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

מירי רגב: "30 אגורות זה המון כסף"

יו"ר הוועדה להגנת הסביבה הבהירה כי תבחן "אם הצעת חוק שקיות הגופייה לא מטילה נטל כבד מדי על הציבור" והתחייבה לקבוע מחיר תקרה לגבייה על השקיות ח"כים רבים הביעו דאגה מהשלכות החוק בנוסחו ומהתמיכה של רשתות המזון בחוק מקלב, תקף את הרשתות "אתם נושאים את שם איכות הסביבה לשווא ומתכוונים למילוי הקופה"
26/11/2014  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 19   |   תגובות
פרץ ורגב. מחמאות הדדיות [צילום: דוברות הכנסת]

ועדת הפנים והגנת הסביבה החלה (יום ד', 26.11.14) לדון בהצעת החוק לצמצום השימוש בשקיות נשיאה חד-פעמיות, שיזם המשרד להגנת הסביבה. ההצעה מבקשת לשנות את הרגלי הצריכה וההתנהגות ולהביא לצמצום הפגיעה הסביבתית הנגרמת כתוצאה מהשימוש בשקיות גופייה. המשרד ביקש להתקדם במהירות ולסיים עד ינואר את החוק, אך ההצעה מורכבת ולדברי יו"ר הוועדה לא תצא מהוועדה כמו שנכנסה.

היושב-ראש מירי רגב הבהירה כי בכוונתה לקבוע בחוק את תקרת גביית ההיטל, כדי להגן על הצרכנים. "30 אגורות זה הרבה כסף. יהיה פיקוח על המחיר כדי שלא יהיה מצב שהרשתות יפסידו על המילקי ויעלו את מחיר השקיות".

היא הסבירה כי בהצעה שלושה הסדרים: הראשון - איסור על מכירה ומסירה של שקיות שעוביין פחות מ-20 מיקרון (מרבית השקיות כיום ברשתות השיווק).ההסדר השני והשלישי, הם הטלת היטל על יצרני ויבואני שקיות הנשיאה - בעד כל שקית שתימכר על ידם לבתי העסק השונים, והטלת חובה על בתי העסק לגבות מהצרכנים, תשלום עבור השימוש בשקיות אלה.

השר היוצא, ח"כ עמיר פרץ: "ברור שיש לוודא שהציבור לא יינזק, אך הייתי הראשון לחוקק איסור העישון במקומות עבודה שהזהירו שיפגע בתפוקה והיום זה הפך לתרבות. הצורך להגיע להסכמה עם הרשתות הוא לא צ'ופר, אלא בגלל שדרשנו מהם לממן את הסלים הרב פעמיים שהציבור יקבל בסכום של כ-100 מיליון שקל. הוא הדגיש כי "חלק מההיטל חייב לממן את הנזק שייגרם ליצרנים וצריך לאפשר להם יותר זמן להיערך ומנגנון פיצוי".

מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, דוד לפלר: "למרות כל הבעיות ישראל היא המדינה היחידה בעולם המפותח שמחלקת שקיות. סכום ההיטל הצפוי- כ-200 מיליון שקל בשנה הראשונה. כשירדו העלויות של הרשתות הגדולות אנחנו צופים שהן יורידו מחירים".

טל שחם, ממונה חוק האריזות במשרד להגנת הסביבה: "הציבור צורך2.6 מיליארד שקיות גופיה (עד 20 מיקרון) בשנה - 325 שקיות לנפש. כ-63% מחולקות במרכולים, בעלות של כ-80 מיליון שקל על גב הציבור, שמשלם בממוצע 43 ש"ח בשנה עבורן ולא יודע על כך. הן מהוות 25% מנפח הפסולת ויש קושי להפרידן - הן מתעופפות בשטחים הפתוחים ופוגעות גם בסביבה הימית". היא הוסיפה כי "יחולקו 7 סלים רב פעמיים לכל משק בית" ואמרה כי החוק מדבר על 4 סוגי שקיות: "שקיות גופייה", שקיות של 50-20 מיקרון, שיהיו חייבות בהיטל. שקיות מנייר או פלסטיק ללא היטל כי הן מעל 50 מיקרון והשקיות שבאות במגע ישיר עם מזון (בתי קפה, שוק) או תרופות שלא יהיה עליהן היטל".

ח"כ דב ליפמן (יש עתיד) סיפר כי יזם חוק פרטי בנושא והתבקש להמתין לחוק הממשלתי. "במרילנד, מקום משפחתי, העבירו חוק כזה ששינה את כל תרבות הצריכה ואחותי אמרה שאיש לא מתגעגע".

לעומתו, ח"כ דוד צור (התנועה) אמר כי "החוק בא להיטיב עם הצרכן, אך מישהו הולך לעשות פה קופה- כנראה הרשתות. יש פה מס ישיר על הצרכנים וצריך להיות זהירים בסכומים".

ח"כ דב חנין (חד"ש): "השקיות יוצרות נזקים סביבתיים עצומים, אך למנגנון כלכלי יש גם חיסרון כי העשירים יכולים לקנות ללא גבול ולכן חשוב שההיטל לא יעבוד כמו מס. ההיטל חייב להיות ייעודי- תמיכה בכל הגורמים שייפגעו, כמו היצרנים. מטרה נוספת צריכה להיות סביבתית, לקרן לשמירת הניקיון ועוד.

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה): "המטרה נכונה והבעיה קיימת, אבל למה הפתרון הוא שהצרכן ישלם? מדוע לא חייבתם שקיות נייר? למה לא ניסיתם את דרך ההסברה? יש תוצאות מוכחות כמו בקבוקים ממוחזרים". הוא הציע ללכת הפוך ולשלם למי שיחזיר שקית - תחזירו כסף לציבור שמחזיר שקית". ח"כ מקל הוסיף, "הכי מפחיד אותי שרשתות שיווק המזון תומכות במהלך. אתם נושאים את שם איכות הסביבה לשווא ומתכוונים למילוי הקופה".

ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה): "כבוגרי פרשת הבקבוקים, מפריע לנו הניצול, שהראה כמה כסף התגלגל בשם הרצון הטוב. הוא הציע להפוך את ההצעה ולקבוע שמי שלא יביא שקית יקבל הנחה. זה יוכיח שרשתות הציבור רוצות באמת לבוא לקראתנו ומי שרוצה שקית שישלם".

ח"כ איילת שקד (הבית היהודי): "מדובר בחוק רע שישית מס על הצרכן, שיתחיל לקנות שקיות זבל, במקום אלו שהשתמש בהן עד כה. אפשר להגביל ולקבוע למשל שעל כל 50 ש"ח מקבלים שקית".

ח"כ יפעת קריב (יש עתיד): "הרגולציה שהחוק משית מאוד רחבה ומטעה. מה עם השימוש בניילון בחקלאות ובתעשיה? שוב פעם מגיעים לצרכן, שממחזר את השקיות לצרכים שונים".

אסף רוזנבלום מנהל המחלקה המשפטית, אדם טבע ודין: "ההיטל צריך להיות אפקטיבי מספיק שאנשים לא ירצו שקיות. התפיסה של נטל על הציבור מוטעית כי יהיה פה שינוי של תרבות הצריכה. יש שחיקה בהשפעה של ההיטל לאורך הזמן, לכן חשוב לקבוע כמו באיחוד האירופי, יעד הפחתה ולהתאים אליו את ההיטל".

עו"ד גידי פרישטיק, מפורום יצרני ומשווקי השקיות בישראל: "300 משפחות חיות מהענף ובחוק 20 מתוך 30 הסעיפים עוסקים באכיפה עלינו ואין סעיף אחד שעוסק במנגנון הפיצוי. הקמעונאים שמחים כי משורת הפסד יעברו לשורת רווח מהמכירה. החוק הוא מכת מוות ליצרנים. מבקשים מאתנו להפוך לפקידי גבייה שיגבו פי 7. אם ייכנס לתוקפו היצרנים יפסיקו לפעול מיד והשוק יעבור ליצרנים בחברון וג'נין".

יעל נבו, יועמ"ש ל"נייר חדרה", ביקשה להחריג את השימוש בשקיות נייר ממוחזר: "צריך לעודדו בכל מקרה על פני השימוש בניילון ואם ייקבע היטל, שיהיה נמוך יותר".

יפית טל, היועמ"ש לרשת "חצי חינם": "דחיית יישום החוק תגרום נזקים סביבתיים. הרשתות, מעבר לאמנות שנחתמו, יכולות לחסוך הרבה כסף שיתגלגל חזרה לצרכן".

דבריה אלו עוררו סערה: ח"כ מקלב: הבנו שאתם הולכים להרוויח מהחוק. במקום חצי חינם זה יהיה חצי יקר. הקירות בחדר הזה לא ספגו כבר הרבה זמן צביעות כזו".

היו"ר ח"כ רגב: "אם רציתם לדאוג לסביבה ולצרכנים יכולתם לעשות את זה מזמן. העובדה שהסופרים תומכים כל-כך בחוק מעלה תהיות".

"את מתחרה עם איבגי"
ועדת הפנים והגנת הסביבה נפרדה מהשר פרץ: "הצלחת להביא את הצד החברתי לצד הסביבתי"
▪ ▪ ▪

בדברי פרידה מהשר לשעבר עמיר פרץ אמרה רגב: "הצלחת לעשות דבר מדהים. הבאת את הצד החברתי לצד הסביבתי. אנחנו יודעים כמה הם שלובים זה בזה. במקום מוזנח, גם האוכלוסייה חלשה ודואגת להישרדות ולא לסביבה. קידמנו הרבה דברים יחד בוועדה גם אם לא הודענו עליהם, כמו נושא זיהום האוויר בחיפה- הוקמה ועדת משנה לטיפול בנושא והצלחנו לעצור את סוגיית הפוספטים בשדה בריר".

פרץ בירך את יו"ר הוועדה על עבודתה הנמרצת. לוועדה מנדט רחב, לטפל גם בנושאי הפנים, בסוגיות שנמצאות בלב הציבוריות והייתי שמח אם הוועדה הייתה מטפלת רק בבעיות הסביבה. הוא דיבר על הצורך לקדם את חוק ניקוי הקרקעות והבהיר את חשיבות מעורבות הוועדה בנושא הטיפול במיכל האמוניה במפרץ חיפה. "המשרד הוציא סכום של 13 מיליון שקל לקידום מכרזים להקמת מפעל שייצר אמוניה בדרום והיקף האמוניה שיכיל יהיה נמוך יותר, כך שלא יהיו כמויות מסכנות כאלה". עוד אמר כי "הגז הטבעי נותן היתכנות כלכלית להקמת המפעל וכי הוציא מכרז להקמת המפעל ויש שבע קבוצות המתמודדות במכרז".

הוא הודה בחיוך לרגב "על הדרמה שיצרת סביב חוק השקיות, שעד אליה רק 20% ידעו מהו ועכשיו כולם יודעים. את מתחרה עם איבגי".

ח"כ דוד צור (התנועה): "צריך רק לשמוע את הנאום הנלהב, כדי להתחרט שהוא עוזב. הותרת אחריך שבילים שנצטרך להמשיך ללכת בהם".

ח"כ דב חנין (חד"ש): "צריך להודות לשר ארבע פעמים: כשר להגנת הסביבה, אתה יכול לחוש הרבה גאווה ואנחנו מעריכים את עבודתך. הוא הודה על שיתוף הפעולה עם הוועדה וארגוני הסביבה ועל ההישגים הסביבתיים-חברתיים. "הפעילות שלך המחישה שהירוק היום אדום מאוד וצריך לדאוג שהאדום יהפוך לירוק".

רגב הנחתה בסיום הדברים לדרוש בדין רציפות את חוק ניקוי הקרקעות והבהירה כי לאחר חוק ההסדרים, תקיים דיון דחוף בנושא הקמת מפעל האמוניה.

תאריך:  26/11/2014   |   עודכן:  26/11/2014
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהים צרצור   אברהם מיכאלי   אברהם (אבי) וורצמן   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איילת שקד / Ayelet Shaked   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן כבל / Eitan Cabel   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליהו ישי   אמנון כהן   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דב חנין / Dov Hanin   דב ליפמן   דוד צור   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זבולון כלפה   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנא סוייד   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלב אבו-עראר   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יעל גרמן / Yael  German   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת קריב   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק הרצוג   יצחק וקנין   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל חסון   ישראל כץ / Israel  Katz   כרמל שאמה-הכהן   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מוחמד ברכה   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מיקי רוזנטל   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מסעוד גנאים   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה מזרחי   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משה זלמן פייגלין   משולם נהרי / Meshulam Nahari   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   נסים זאב   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סתיו שפיר / Stav Shafir   עדי קול   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עמרם מצנע   עפו אגבאריה   עפר שלח / Ofer  Shelah   פניה (פאינה) קירשנבאום   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רונן הופמן   רות קלדרון   רינה פרנקל   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שמעון  אוחיון   שמעון סולומון   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מירי רגב: "30 אגורות זה המון כסף"
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מוח1
26/11/14 20:37
2
גימי-יהודי מיהודה
26/11/14 21:02
3
פלמוני
27/11/14 08:17
4
די לזיבול
28/11/14 10:16
5
שרה שדה
28/11/14 15:26
6
בשביל מירי רגב
28/11/14 15:53
פורום: כנסת 19 כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 19
ראש הממשלה בנימין נתניהו, נאם (יום ד', 26.11.14) במליאת הכנסת במסגרת דיון 40 חתימות והשיב לחברי האופוזיציה על טענותיהם. לאורך כל נאומו נשמעו קריאות מחאה רבות מקרב חברי האופוזיציה, כשרבים מהם נקראו לסדר ושלושה הוצאו מן האולם.
26/11/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
דיון סוער והתכתשויות על-רקע השסע הלאומי אפיינו (יום ד', 26.11.14) את ישיבת ועדת הכספים בנוגע לעתיד המימון הממשלתי לסינמטק תל אביב, עקב קיומו הצפוי בסוף השבוע של "פסטיבל 48 מ"מ הבינלאומי לסרטי הנכבה". מתחילתו, הדיון התאפיין בחילופי דברים קשים בין חברי הוועדה.
26/11/2014  |  עופר וולפסון  |   חדשות
מכסת עובדי הבניין הפלשתינים המורשים לעבוד בישראל תעלה ב-8000 עובדים נוספים, ולראשונה זה זמן רב יותר גם לפלשתינים מעזה יותר לעבוד בישראל. כך עולה (יום ד', 26.11.14) מהצעה שהציג נתנאל לפידות, עוזר מנכ"ל משרד הבינוי, בדיון בוועדה לבעיית העובדים הזרים של הכנסת.
26/11/2014  |  עופר וולפסון  |   חדשות
לאחר עבודה שנמשכה חודשים רבים, השיקה (יום ג', 26.11.14) הכנסת את שערי הכניסה החדשים לוועדות הכנסת באינטרנט, שיסייעו להביא לחשיפה מרבית של העבודה הפרלמנטרית שמתבצעת בוועדות ולנגישות התוצרים הפרלמנטריים הן עבור חברי הכנסת, עובדי הכנסת וציבור הגולשים.
26/11/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת המשנה של ועדת הכלכלה של הכנסת לאספקת גז לתעשיה קיימה (יום ג', 25.11.14) דיון מיוחד שעסק בחשש לפגיעה חמורה בתעשיה הישראלית כתוצאה ממונופול הגז הטבעי.
25/11/2014  |  עופר וולפסון  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
יורם אטינגר
יורם אטינגר
הפקת לקחי 7 באוקטובר מחייבת להימנע ממדיניות של תגובה, הכלה ומתקפות נקודתיות, ולנקוט במלחמת-מנע ומתקפות מערכתיות ולא רק נקודתיות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il