חברת אקרשטיין תספק לרכבת אדני בטון למסילות בהיקף של 21.3 מיליון שקל - קובעת (2.12.14) שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב,
ארנה לוי. היא קבעה, כי הרכבת לא הייתה רשאית לבטל התמחרות נוספת בין אקרשטיין לבין אשטרום (הספקית הנוכחית) ולבטל לאחר מכן את המכרז.
הצעתה של אשטרום במכרז עמדה על 21.4 מיליון שקל. הרכבת הציגה אומדן משלה, ולפיו היא אמורה לשלם רק 17.2 מיליון שקל, ולאור אומדן זה ביקשה משתי החברות להגיש הצעות מתוקנות. בסיבוב זה הייתה הצעתה של אשטרום זולה יותר (20.7 מיליון שקל לעומת 21.2 מיליון שקל), אך הרכבת החליטה לבטל את המכרז ולפרסמו מחדש.
לוי קיבלה את עתירתה של אקרשטיין נגד ההחלטה וקבעה, כי מאחר שהאומדן לא עמד בתנאים שיאפשרו להביא אותו בחשבון. המכרז לא כלל הודעה בדבר קיומו של אומדן ולא נאמר בו מהי הנפקות של קיומו, והוא לא הופקד ונשמר בתיבת המכרזים. כיוון שכך, לא הייתה הרכבת רשאית לערוך התמחרות נוספת, וממילא לא הייתה רשאית לבטל את המכרז לאחר שגם בהתמחרות היו ההצעות גבוהות מדי לטעמה.
לוי מדגישה: "יחסו של בית המשפט לביטול מכרז הוא חשדני וביקורתי, במיוחד כאשר נלוות להחלטת הביטוח החלטה בדבר פרסום מכרז חדש במקום זה שבוטל. החלטה כזו לא תתקבל כדבר שבשגרה אלא תיוחד לנסיבות מוגדרות ויוצאות דופן, כאשר לא קיימת כל חלופה ראויה אחרת". עוד היא מציינת, כי גם אם במכרז עצמו נאמר שהמזמין שומר לעצמו את הזכות לבטלו ולפרסמו מחדש - עדיין צעד זה צריך לעמוד בקני מידה מחמירים.
אשטרום חויבה בתשלום הוצאות בסך 65,000 שקל, והרכבת - בסך 25,000 שקל. את אקרשטיין ייצגו עוה"ד בני שפר וליאור מימון; את אשטרום ייצגו עוה"ד שמואל גלינקא וחן נוסל; ואת הרכבת - עוה"ד גל הררי ושני סדוף-פרל.