המועצה הישראלית לצרכנות פנתה (יום א', 21.12.14) לרשות להגנת הצרכן, בנושא חשש להטעיה באריזות ביצים. המועצה לצרכנות ביצעה לאחרונה בדיקה של אריזות הביצים המשווקות על-ידי שלוש חברות: תנובה, משק גליקסמן וחברת מ. לסר בע"מ. מהבדיקה עולה כי החברות המשווקות את הביצים מציגות מצגי שווא העלולים להטעות את ציבור הצרכנים, בניגוד להוראות סעיף 2(א) לחוק הגנת הצרכן.
התמונות והאיורים המוצגים על גבי האריזות מציגים תמונה השונה באופן קיצוני מהתנאים בהן מוחזקות התרנגולות.
מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות, עו"ד אהוד פלג, אמר כי הניסיון המכוון להציג לציבור על גבי האריזות, תמונה השונה באופן קיצוני ביחס לתנאים בהם מוחזקים העופות, מעלה חשש להטעיה כלפי ציבור הצרכנים ואוהבי בעלי החיים למטרות של גריפת רווחים, מקום בו לא היו באים לעולם בהצגת עובדות אמת. במקרה זה, אמר פלג, אף מוסיפים המשווקים חטא על פשע, שכן הם גורמים לציבור להיות שותף בעל כורחו וללא ידיעתו בפרקטיקה אכזרית כלפי בעלי חיים.
לעמדת המועצה לצרכנות, התמונות המציגות לעיתים תרנגולות חייכניות ושמחות באחו ירוק) והמלל עלולים להטעות את ציבור הצרכנים לחשוב שמדובר בביצים אשר הוטלו על-ידי תרנגולות אשר אינן כלואות בכלובים צפופים אלא נהנות מתנועה חופשית, הטלה על מצע טבעי וכיו"ב תנאים, בניגוד למצב בפועל.
לולי סוללה הם שיטת גידול מתועשת והרווחת ביותר בעולם, בה מוחזקות אלפי או רבבות תרנגולות המטילות בכלובים צפופים, הערוכים במספר קומות ואשר מונעים מהתרנגולות מגע עם קרקע טבעית, תנועה חופשית, קינון או דגירה. שיטת גידול זו גורמת לסבל לעופות בהיותם מוגבלים בתנועתם וביכולת לפרוש את כנפיהם, ולעיתים אף גוררת פציעות של ממש בגלל הצפיפות והחיכוך ביניהם, ולכן בעולם פועלים להסדיר סימון מפורש על האריזות שיידע את הצרכן ביחס לאופן גידול התרנגולות.