|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

ל"ג בעומר בטוח

אש זרה: גובה מדורה לא יעלה על 4 מ'

הכנסת אישרה תקנות המגבילות משמעותית הדלקת מדורות, ולא רק בל"ג בעומר נבחנת הקמת צוות אכיפה פלילית נגד מפרי החוק
29/12/2014  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 19   |   תגובות
מדורה לא חוקית [צילום: פלאש 90]

ועדת הפנים והגנת הסביבה אישרה תקנות שהגישה הרשות הארצית לכבאות ולהצלה הקובעות מגבלות חמורות על מדורות.

בין היתר נקבע כי:
  • גודלה של מדורה לא יעלה על קוטר 4 מטרים וגובהה לא יעלה על 3 מטרים;
  • המרחק בין מדורה ליער (למעט בשטח ייעודי) יעלה על 150 מטרים.

כמו-כן נקבעו כללים באשר לחומרים שאסור להשליך למדורה, שהייה ליד מדורה לא-חוקית ועוד [ראו בקובץ המצורף לעיל].

עד היום לא נקבעו כללים בנושא וחלק מהרשויות המקומיות השתמשו בחוקי עזר עירוניים; נבחנת הקמת צוות אכיפה פלילית.

החוק למניעת שריפות אוסר על שריפת צמחים בשדה שלא ברישיון, אך אינו חל על בתחומי רשות מקומית ואין בו הסדר מלא. אף דינים אחרים העוסקים בשריפות פרטניות או יזומות, כגון למניעת מפגעים, אינם נותנים מענה למדורות שמדליק הציבור הרחב ללא הגבלה.

התקנות גובשו במשרד לביטחון הפנים. עו"ד יפעת פרנקנבורד מהייעוץ המשפטי במשרד לביטחון הפנים: "התקנות עלו כצורך מהשטח. הן שומרות על בטיחות אך מאפשרות גם לקיים מדורות. המצב שכל אחד יכול להדליק אש בכל מקום ובכל צורה מסוכן מאוד. ככל שמדובר במתקן ייעודי להדלקת אש, אנחנו דואגים לבטיחות. בעולם מחמירים מאוד בהדלקת מדורות. באנגליה יש תקנות על נפח המדורה וחובות להחזיק באמצעי כיבוי. באוסטרליה יש תקופה שלמה שנאסר להדליק מדורות. החמרנו פחות כדי להתאים לציבור בישראל. בתקנות שהבאנו, האחריות על הנזקים היא על המדליק".

ח"כ דוד צור (התנועה), שניהל את הדיון, ביקש לדעת מי מתכוון לאכוף ואיך: "לא חסרים לנו חוקים ותקנות הבעיה שלנו היא אכיפה".

ראש ענף חקירות מחוז ירושלים, משה אלעזרי: במחוז שלנו היו מספר אירועים בשנים האחרונות. הוא המחיש את סכנות האש בדוגמאות של מדורות ענק בל"ג בעומר, שריפות ענק בהרי ירושלים ועוד. "מדי שנה יש עשרות שריפות שרק בדרך נס נגמרות בלי לפגוע בחיי אדם".

לשאלת ח"כ צור, "כמה כתבי אישום הוגשו?" השיבה קרן גלאון, סגנית יועמ"ש רשות הכבאות הארצית: "כשהתקנות יותקנו יהיה לנו דין ספציפי. הרשות יחסית חדשה ואנחנו לא מכירים הרבה כתבי אישום. התקנות יאפשרו לפעול".

עו"ד ליאנה מגד ממשרד המשפטים הוסיפה כי "רשלנות היא בטיפול המשטרה לכן, כאן מביאים הסדרה מנהלית של המדורות ע"י פקחי הרשות". ח"כ צור, ביקש לדעת "האם תתנגדו לאפשר גם סמכות תביעה בנושאים אלו כפי שיש לנו במשרד החקלאות"? על כך השיבה סגנית היועמ"ש גלאון: "אנחנו פועלים לאכיפה מנהלית בסיוע משרד המשפטים וכן הוקם צוות לבדיקת המערך, במטרה להקים צוות אכיפה פלילית, כך שיש חשיבה בעניין".

ח"כ דוד אזולאי (ש"ס), ביקר את התקנות: "אני לא רואה מי הגורם שאמור לאכוף את התקנות? זה דורש המון כוח אדם, שהרי בכל פינה אפשר להדליק מדורה. איפה השלטון המקומי? הוא חשוב במערכת הזו. בל"ג בעומר יש איבוד שליטה ואיש לא אוכף. בנוסף, שריפת החמץ. יש מקומות שהרשות התגייסה ויש מקומות שכל דכפין שורף. יש פקחי שמורות הטבע, כבאים, רשויות מקומיות. מי יאכוף? אין כאן מענה אמיתי". על דבריו הגיבה סגנית היועמ"ש גלאון, כי "המטרה היא לייצר נורמה כי הכול פרוץ". ח"כ צור, הוסיף כי "צריך יהיה לקבוע איך מקלים על הציבור לעמוד בהנחיות כדי לא לשים מכשול בפני עיוור. הסוגיה המרכזית היא האכיפה".

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה): "צריך להיזהר שלא לפגוע במסורת ובהווי. אפשר היה להסתפק בתקנות כלליות, אבל לגרום לכך שאדם יוצא עם משפחתו, או מדריך קבוצת נוער וצפוי לקנס מנהלתי זה מחטיא את המטרה".

מני דורון, רמ"ח רישוי והגנה מאש ברשות הארצית לכבאות: "התקנה נותנת מענה גם לל"ג בעומר ולביעור החמץ. נלקחו בחשבון הפרמטרים של משטר הרוחות, מרחק מבלוני גז ועוד, בהתאם לצרכים של האזרחים. האכיפה תתבצע בשלב הבא".

ערן גלזר ממועצת תנועות הנוער: "אנחנו בעד הסדרה, אך צריך להפעיל שיקול דעת בנושא תשלומי הקנסות".

עו"ד ליאנה מגד ממשרד המשפטים: "מכיוון שעוברים ממצב אי-הסדרה להסדרה, המשמעות תהיה שבשלב הבא נקבע את העבירות כמנהליות ונוכל להבחין בין מקרים שונים, בהם יוכל הפקח קודם להזהיר ובמקרים חמורים, להטיל קנס מינהלי ישירות. זה נותן מענה למגוון האפשרויות. חייבים להסדיר זאת גם מול הרשויות המקומיות. יהיו אלו פקחים של הרשויות המקומיות או של רשות הטבע. זה טרם נסגר".

לבקשת ח"כ צור "לקבוע מי האינסטנציה שאוסרת על הדלקה באזור או במועד מסוים, נוכח תנאים קיצוניים, המעלים את הסבירות לשריפות", אמרה סגנית היועמ"ש גלאון כי "בחגים ובמועדים האינסטנציה תהיה נציב הכבאות. בשאר המקרים זה יהיה הוא או מי שהסמיך".

אזולאי דרש "מעקב על התקנות, שיובאו בעוד שנה לוועדה לראות איך יושמו בשטח. אי-אפשר להתעלם מהרשויות המקומיות במקומות מיושבים בפיקוח ואכיפה.. אם הן לא ישותפו התקנות תהיינה אות מתה".

צור הצטרף לדרישה לדיון מעקב בעוד שנה, "שם ידווח על הממשקים עם הרשויות המקומיות, קק"ל, רשות הטבע והגנים. תצטרכו לחזור אלינו עם האגרות, שנאשר קנסות מנהליים ונבין אם זה דרך יחידה מיוחדת ומה ההכשרות וההסמכה לעניין זה. השאלה היא גם לגבי הרחבת סמכויות האכיפה לרשויות המקומיות".

התקנות אושרו פה אחד וייכנסו לתוקף עם פרסומן ברשומות.
תקנות הרשות הארצית לכבאות והצלה (כללי התנהגות ובטיחות אש בקיום מדורות) (התשע"ה-2014) / תקנות
נוסח תקנות לדיון בעניין פיקוח על מדורות אש

תאריך:  29/12/2014   |   עודכן:  29/12/2014
עידן יוסף
+חברי הכנסת מג'אדלה וצלנר הצהירו אמונים
11:59 29/12/14  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שני חברי הכנסת הישנים-חדשים השתחלו אל הכנסת לתקופה של כשלושה חודשים, עד לבחירות, לאחר התפטרות בנימין בן-אליעזר מהעבודה וישראל חסון מקדימה
(מג'אדלה. בזכות הוויתור של דני עטר [צילום: יח"צ])
+בוטלה ישיבת ועדת הכספים על מונופול הגז
23:26 28/12/14  |  
הדיון שתוכנן למחר (ב') בוועדת הכספים בנושא המונופול על הגז לא יתקיים עקב העדר אישור מוועדת ההסכמות (בין הקואליציה לאופוזיציה). על סדר היום שייחל ב-10:00: תקציב רשות ניירות ערך, תקציב המועצה להימורי בספורט, סעיף 46 לפקודת מס הכנסה (אישור רשימת עמותות) וסעיף 61 לחוק מיסוי מקרקעין.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהים צרצור   אברהם מיכאלי   אברהם (אבי) וורצמן   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איילת שקד / Ayelet Shaked   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן כבל / Eitan Cabel   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליהו ישי   אמנון כהן   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דב חנין / Dov Hanin   דב ליפמן   דוד אזולאי / David Azulai    דוד צור   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זבולון כלפה   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנא סוייד   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלב אבו-עראר   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יהדות התורה והשבת   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יעל גרמן / Yael  German   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת קריב   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק הרצוג   יצחק וקנין   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל חסון   ישראל כץ / Israel  Katz   כרמל שאמה-הכהן   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מוחמד ברכה   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מיקי רוזנטל   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מסעוד גנאים   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה מזרחי   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משה זלמן פייגלין   משולם נהרי / Meshulam Nahari   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   נסים זאב   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סתיו שפיר / Stav Shafir   עדי קול   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עמרם מצנע   עפו אגבאריה   עפר שלח / Ofer  Shelah   פניה (פאינה) קירשנבאום   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רונן הופמן   רות קלדרון   רינה פרנקל   ש"ס   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שמעון  אוחיון   שמעון סולומון   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אש זרה: גובה מדורה לא יעלה על 4 מ'
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
כבאי חובב
29/12/14 09:37
 
סתאאאאם אני
29/12/14 11:40
פורום: כנסת 19 כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 19
ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק של ח"כ יצחק כהן וקבוצה גדולה של 20 חברי כנסת. על-פי הצעת החוק, יוגבל שכר הטרחה שמייצגים יורשו לתבוע מניצולי השואה בגין תביעה לקבלת פיצויים.
28/12/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
הרמטכ"ל היוצא, רב אלוף בני גנץ, מסר בפעם האחרונה סקירה לחברי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת. אל הישיבה האחרונה של הוועדה בהשתתפות גנץ הגיעו בסך-הכל שישה חברי כנסת. לא ניתן הסבר להיעדרות שאר חברי הוועדה.
23/12/2014  |  איציק וולף  |   חדשות
יושב-ראש ועד עובדי חברת החשמל מיקו צרפתי הכריז (יום ג', 23.12.14) בישיבת ועדת הכלכלה של הכנסת על שביתה כללית ומיידית בחברה. עובדים חיוניים יעבדו במתכונת שבת. ועד העובדים אומר כי לא ישלים עוד עם מדיניות הדלת המסתובבת של העסקת עובדים ארעיים והחלפתם בכל חמש שנים.
23/12/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
למרות מערכת בחירות לכנסת ה-20, התכנסה (יום א', 21.12.14) ועדת הכספים על-מנת לאשר העברות תקציביות בהיקף גדול מאוד, של 8.12 מיליארד ש"ח שיאפשרו את המשך ההתנהלות התקינה של חלק גדול מהמערכות האזרחיות במדינה. עיקר התקציבים שהועברו היום: 5.74 מיליארד ש"ח למערכת הבריאות, לחיזוק קופות החולים ובתי החולים ולשיפור השירות בהם, 940 מיליון ש"ח לביטחון להמשך מימון הוצאות צוק איתן, מיליוני שקלים לקרנות הפנסיה ומיליונים רבים להוצאות אזרחיות רבות.
21/12/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
ניהול הבחינות לרבנות ולדיינות יוצא בקרוב לניהולה של חברה חיצונית בפיקוח משרד הדתות והרבנות הראשית, כך נחשף (יום ד', 10.12.14) בוועדה לביקורת המדינה.
10/12/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 19  /  מי ומי  
בג"ץ אישר את השעייתה של חנין זועבי  /  איתמר לוין
נפגע עבירה יבחר את מין החוקר  /  יפעת גדות
אושרו הקלות לקבלת רישיון לזכייניות  /  מחלקה ראשונה
הבית היהודי בחצי דרך  /  הרב שלמה אבינר
הקדמת הבחירות  /  איתמר לוין
נבחרים ונחים?!  /  ד"ר אסנת עקירב
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il