בהשוואה שנתית של שנת 2014 לעומת שנת 2013, ניתן לראות ירידה ניכרת בשיעור החשיפה לעיתונות בישראל. כך עולה (יום ב', 26.1.15) מסקר TGI בוגרים.
עם זאת, בנתונים של מחצית השנה השנייה, מדווחים ב-TGI כי החלה בלימה של מגמת הירידה בקריאת עיתונות.
שיעור החשיפה לעיתונות ביום חול ממוצע עמד על 59% בתקופה ב-2014, בהשוואה ל-60.9% ב-2013. כמו-כן, חלה ירידה גם בחשיפה לעיתונות סוף שבוע בהשוואה בין שתי השנים: שיעור החשיפה בסוף שבוע ממוצע בתקופה ינואר-דצמבר 2014 עמד על 58.9% לעומת שיעור חשיפה של 62.6% בסוף שבוע ממוצע, בשנת 2013.
ברמה חצי שנתית, ניתן לראות כי מגמת הירידה בקריאת עיתונים יומיים נבלמה ואף נרשמה עלייה קלה בשיעור החשיפה ביום חול ממוצע אשר עמד על 59.9% בתקופה יולי-דצמבר 2014, לעומת 58.8% בתקופה ינואר-יוני 2014 (שינוי לא מובהק סטטיסטית).
בעיתונות סוף השבוע חל גם כן שינוי קל לעומת ינואר-יוני אשר התבטא בעליה מ-58.7% במחצית הראשונה של שנת 2014 לעומת 60.3% במחצית השנייה של 2014 (שינוי שאינו מובהק סטטיסטית).
בשתי המחציות של שנת 2014 שיעור החשיפה לעיתונות יום חול זהה לשיעור החשיפה לעיתונות סוף שבוע (קיים הפרש קטן שאינו מובהק סטטיסטית). זאת בניגוד לעבר, כאשר שיעור החשיפה לעיתונות סוף שבוע היה באופן קבוע גבוה משיעור החשיפה לעיתונות יום חול.
בניתוח נתוני העיתונים המובילים בשיעורי החשיפה, ניתן לראות כי הן ברמה חצי שנתית והן ברמה שנתית
ישראל היום מוביל כעיתון היומי הנקרא ביותר בישראל (בפער מובהק סטטיסטית) עם שיעור חשיפה של 39.3% ביום חול ממוצע (עלייה שאינה מובהקת סטטיסטית מ-37.7% באותה תקופה בשנת 2013).
ברמה חצי שנתית, ישראל היום ירד משיעור חשיפה של 39.8% בינואר-יוני 2014 לשיעור חשיפה של 38.9% ביולי-דצמבר 2014 (ירידה שאינה מובהקת סטטיסטית).
העיתון
ידיעות אחרונות ביום חול רשם ירידה בחשיפה במונחים שנתיים מ-37.7% בשנת 2013 ל-34.9% ב-2014. לעומת זאת בראייה חצי שנתית, קיימת עלייה קלה בשיעור החשיפה לידיעות אחרונות יום חול מ-34.5% בינואר-יולי 2014 ל-35.2% במחצית השנייה של 2014 (עלייה שאינה מובהקת סטטיסטית).
בסוף השבוע ידיעות אחרונות ממשיך להוביל (באופן מובהק סטטיסטית) בחשיפה לעיתוני סוף שבוע ברמה שנתית וברמה חצי שנתית. שיעור החשיפה לגיליון סוף שבוע של ידיעות אחרונות בתקופה ינואר- דצמבר 2014 עומד על 38.7% לעומת 41.5% בתקופה ינואר- דצמבר 2013 (ירידה מובהקת סטטיסטית).
ברמה חצי שנתית, שיעור החשיפה של העיתון ידיעות אחרונות (גיליון סוף שבוע) בתקופה יולי-דצמבר 2014 עלה ל-39.4% מ-38% במחצית הראשונה של שנת 2014 (עלייה זו אינה מובהקת סטטיסטית).
שיעור החשיפה לעיתון ישראל היום (גיליון סוף שבוע) הינו 34% בשנת 2014 בהשוואה ל-33.3% בשנת 2013 (עלייה זו אינה מובהקת סטטיסטית). בראייה חצי שנתית (ינואר-יוני 2014 לעומת יולי-דצמבר 2014), אחוז החשיפה של ישראל היום נשאר זהה ועומד על 34%.
שליש קורא עיתונים באמצעות הסמראטפון והטאבלט
איתן כסיף, מנכ"ל חברת קנטאר מדיה מחקרי TGI, ציין כי: "למרות בלימת הירידה בשיעור קריאת עיתונים המופיעה בגל החצי שנתי האחרון, אנו עדים בישראל ברמה השנתית ולאורך זמן למגמה המוכרת בעולם של ירידה בשיעור קריאת עיתונים, מגמה שנבלמה ואף חווינו בעבר, בניגוד למגמה העולמית, גידול לתקופת מה עקב הופעתם והתחזקותם של העיתונים ללא תשלום בישראל. חיזוק למגמה זאת ניתן לראות בנתוני המחצית השנייה לשנת 2014 בנוגע לשאלות המתייחסות לחשיפה למדיה באמצעות מכשירים אלקטרוניים שונים, לפיהם כ-27% מכלל האוכלוסייה הבוגרת מדווחים כי הם נוהגים לקרוא, בתדירות כלשהי, עיתון יומי באמצעות המחשב, כ-24% באמצעות מכשיר הסמארטפון וכ-11% באמצעות מכשיר הטאבלט. בניגוד לעיתונות, ככל הנראה הרגלי ההאזנה לרדיו ממשיכים להיות בעיקר באמצעות המכשירים הקונבנציונאליים כאשר רק כ-11% מדווחים על האזנה לרדיו באמצעות הסמארטפון בתדירות כלשהי, כ-9% באמצעות המחשב ו-2% באמצעות הטאבלט.
יש לציין כי נתונים אלו מושפעים משיעור החדירה של כל מכשיר באוכלוסייה, כאשר לכ-86% יש גישה למחשב, כ-72% מדווחים על בעלות על סמארטפון ולכ-36% מכשיר טאבלט".