|
הדפס ולבש [צילום אילוסטרציה: AP]
|
|
|
|
|
אפסון, המייצרת מוצרי הדמיה ומדפסות, תשתף פעולה עם כמה מהחברות הבולטות כיום בתחום התוכנה והחומרה לעיצוב מוצרי הלבשה.
את המיזם הלביש החדש, מובילים המכון הגרמני למחקר טקסטיל (DITF) והחברות ErgoSoft ו-Assyst. כשהמטרה היא הפקת בגד משלב התכנון הראשוני, דרך צביעתו, בחינת מודל תלת-ממד שלו, התאמתו לקהלי היעד ועד לשלב ההדפסה והייצור.
אז איך זה עובד באמת? מדפסות הפורמט הרחב של אפסון משחקות שני תפקידים מרכזיים בתהליך כולו: בשלב ההגהות של צבעי הבדים, נכנסת לפעולה מדפסת ה-11 צבעים, ה-Stylus Pro 4900 המצוידת בתוכנת EFI Fiery XF RIP, לטובת בחינת הצבעים המודפסים על הבדים והתאמתם לדרישות המעצבים. לאחר מכן, המוצר המעוצב הסופי מודפס באמצעות מדפסת ה-64 אינץ' - ה-SureColor SC-F7100, המיועדת להדפסות הסובלימציה והעושה שימוש בדיו של החברה, מבוסס המים שמשיג הדפסות חיות במיוחד. קצב ההדפסה: 58 מ"ר בשעה.
"גייסנו את מיטב הכוחות בחומרה ובתוכנה, כדי להראות כיצד חידושי הטכנולוגיה יכולים לפתוח שלל הזדמנויות במחיר השווה לכל כיס, עבור מעצבים ויצרנים בתחומי ההלבשה", אומר דניאל בן מויאל מנהל תחום LFP/ProFocus, אפסון ישראל. "אפסון משקיעה שני מיליון דולר ביום, על מחקר ופיתוח בשנתיים האחרונות, והשיקה עשרה מוצרים המספקים ערך מוסף גבוה ויתרון תחרותי למשתמשים".