"מכתב, שבו דוחה חברת ביטוח את דרישתו של מבוטח לקבל פיצוי, עשוים לשמש נגד החברה" - אומר יועץ הביטוח הבכיר אורי אורלנד. הוא דיבר (יום ב', 2.2.15) בכינוס השנתי לבטוח כללי, שנרך מטעם יומון הביטוח והפנסיה "עדיף" בקריית שדה התעופה.
אורלנד: "לאחר שחברת הביטוח נימקה מדוע היא דוחה את התביעה לפיצוי, היא "תקועה" עם מה שכתבה, ולא תוכל להעלות נימוקים נוספים, גם לא בבית המשפט. יש מקרים שבהם מנסח סוכן הביטוח של המבוטח את מכתב הדחייה, בצורה כללית וללא פירוט, ומגיש אותו לחתימה לחברת הביטוח!"
עו"ד ג'ון גבע, היועץ המשפטי של לשכת סוכני ביטוח, הביא בהרצאתו שני פסקי דין להוכחת טיעונו של אורלנד. להלן אחד מהם: "אדם נפגע בבריכת שחייה. חברת הביטוח סירבה לשלם פיצויים, במכתב לא-מנומק. הוגשה לבית משפט מחוזי תביעה נגד החבר, והיא הגיבה בכתב הגנה מנומק, התובע דרש למחוק מכתב ההגנה את כל הנימוקים, שלא הועלו במכתב הדחיה. בית המשפט המחוזי קיבל את הדרישה. החברה ערערה לבית המשפט העליון, שדחה את הערעור - והחברה חויבה לשלם פיצויים!".
היועץ אורלנד גם הציע, בהרצאתו בכינוס, להקים בית משפט מיוחד לבירור תביעות ביטוח, שיפעל במהירות. זאת, לאור הסחבת הקיימת כיום בבתי המשפט הרגילים.