|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

צולם ביום חול

תלונה: התקשורת מדירה בשבת מתמודדים דתיים

בפנייה למאסדרי גופי השידור נטען כי תוכניות אקטואליה המשודרות בשבת מדירות את שומרי השבת המתמודדים לכנסת מלהופיע בהן וגורמות לאפליה ביכולת החשיפה על-רקע דתי
09/02/2015  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   בחירות 2015   |   תגובות
אולפן שישי. דתי לא יכול להשתתף כמרואיין, ככתב או כפרשן

בּוּלָף ביום חול
כאשר מוצגים דתיים בשבת מופיע מעליהם הכיתוב "צולם ביום חול". מדובר באקט מתחשב וראוי, אך לא בכזה המתיישר עם הנורמה ההלכתית המקובלת ביהדות. עדיין לא נמצא הרב שיתיר שידורי טלוויזיה ורדיו בשבת, וכפי שנאמר בתלונה - רק בודדי-בודדים של רבנים מתירים בשעת הדחק השתתפות בתוכניות המשודרות ביום הקדוש. יכול להיות שבטיכוס עצה מול הרבנות הראשית לישראל ניתן יהיה אולי לקבוע שהמציאות השתנתה ולמצוא לכך היתר. אבל עד אז, גם אם עדיין יימצאו פה ושם דתיים שיסכימו להופיע בתוכניות המשודרות בשבת - זה עדיין אסור. הכיתוב "צולם ביום חול" הוא לא יותר מאשר בלוף. זה דומה למוכר שמציב על מרכולתו שלט שבו כתוב: "הסחורה גנובה, אבל לא אני גנבתי". ייתכן ששווה אולי לחשוב על פתרון ברוח יהודית של הכרזה על השבת כיום ללא פוליטיקה, ואת שאון הוויכוחים וההתנצחויות לשמור ליתר ימי החול.
▪ עידן יוסף

התנועה למדינה יהודית ומרכז תדמי"ת לתגבור הדמוקרטיה במדיה הישראלית הגישו (יום א', 8.2.15) תלונה לגופים המאסדרים את גופי השידור בגין פגיעה בייצוג המפלגות הדתיות בתוכניות אקטואליה המשודרות בשבת.

בתלונה אותה שנשלחה לרשות השידור, לרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, למועצה לשידורי כבלים ולשידורי לווין ולגלי צה"ל, כתב עו"ד אורי ישראל פז, כי ריבוי תוכניות האקטואליה והחדשות ברדיו ובטלוויזיה בשבתות, בהן כאלה המשודרות בשידור חי, פוגע בייצוג הניתן למפלגות דתיות ולמועמדים דתיים במפלגות כלל ארציות.

בתלונה נאמר כי העיסוק בתוכניות אלה בסוגיות פוליטיות פוגע בייצוג בכמה היבטים מרכזיים:

  • לעיתים משודרים אייטמים שליליים המצריכים תגובה מיידית, ומתן תגובה שכזו אינו אפשרי באשר המותקף אינו יודע כלל שהותקף, כיוון שאינו מאזין לרדיו או צופה בטלוויזיה בשבת. הקובלות מביאות דוגמאות ממערכת הבחירות הקודמת כאשר נחשפו דברים שליליים נגד מפלגת הבית היהודי ב"אולפן שישי" בערוץ 2, שאף פורסמו לאורך כל השבת במהדורות החדשות השונות ברדיו ובטלוויזיה מבלי שתינתן לפרסומים אלה תגובה.

  • אין נציגות דתית באולפנים, והדיונים אינם מאוזנים. כמו-כן, אין נוכחות של כתבים דתיים המסקרים את התחום הפוליטי (דוגמת: יאיר שרקי, סיון רהב-מאיר ואחרים).

  • לפעמים משודרים בשבת ראיונות או כתבות על דתיים כאשר על המסך מופיע הכיתוב "צולם ביום חול". לדעת רוב פוסקי ההלכה, ההשתתפות בשידור שכזה אסורה. הפונות מדמות זאת להזמנה של אזרח שומר מצוות לסעוד במסעדה לא כשרה... משכך, הן אומרות, אפילו בקשת תגובה לאייטם שישודר בשבת מעמידה את האזרח הדתי המגיב בבעיה הלכתית, שכן בעצם מסירת התגובה הוא תורם לחילול שבת.

תדמית והתנועה למדינה יהודית מבקשות מגופי האסדרה בתקשורת לשבת על המדוכה ולמצוא פתרון ראוי לבעיית חוסר האיזון והיעדר השוויון, כלשונן. עו"ד פז: "אנו סבורים כי יש לתת מענה לשיח ולשפה המאפיינת את הציבור הדתי בשידור הציבורי. כל עוד מתקיימים שידורים בשבת - מן הראוי שלא ישודרו תוכניות בשידור חי. תוכניות אקטואליה המשודרות בשבת מדירות את שומרי השבת מלהופיע בהן וגורמות לאפליה ביכולת החשיפה על-רקע דתי. גם השתתפות של שומרי השבת בתוכניות המשודרות בשבת היא בעייתית מאוד, ולכן על כל הרשויות לתת את הדעת כיצד למנוע מצב של פגיעה בשוויוניות בשידוריהן בשבת".

עוד צוין בפנייה כי בתוכניות המשודרות בסמיכות לשבת, הן בכניסתה והן בצאתה, מנועים הדתיים להשתתף, משום שאינם יכולים להספיק להגיע לאולפנים ולחזור מהם בפרק זמן כה קצר, ולכן מומלץ כי פרק הזמן אליו יתייחסו המאסדרים יהיה החל משעה לפני כניסת השבת ועד שעה אחרי צאתה, ושהמענה יכלול התייחסות פרטנית הן לשידורי הרדיו והן לשידורי הטלוויזיה.

תאריך:  09/02/2015   |   עודכן:  09/02/2015
עידן יוסף
+V15 - ללא התחייבות רשמית למפלגה
11:44 09/02/15  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
אני לא אלך אחרי אנשים שהמסר שלהם הוא רק לא, דובוני לא-לא יש מספיק, אין צורך בארגון של דובוני לא-לא, אני לא אלך אחרי אנשים שלא מספרים מה התוכניות שלהם
(אחרי מי תלכו? [צילום: פלאש 90])
+נתניהו בסימן עלייה
11:25 09/02/15  |  בעז שפירא   |   לרשימה המלאה
בקרוב מאוד יביע הציבור את דעתו בקלפי. או אז יתאיידו הסקרים וייתמו השקרים והכל ידעו אל נכון מה הכריע הבוחר  ▪  אין באמור כדי לשמוח מראש על תוצאה כלשהי, אלא שבשים לב למסע הרדיפה המתנהל בימים אלה כנגד נתניהו, דומה שלבוחר, כן, דווקא לו, שמורה זכות המילה האחרונה, וטוב שכך
(נתניהו. נוסק [צילום: AP])
+השימוש הדיגיטלי לשיווק המועמדים בבחירות
11:22 09/02/15  |  איתן לסרי   |   לרשימה המלאה
היום, יותר מתמיד, הפעילות הפוליטית מונגשת לאזרחים באמצעות האינטרנט והמדיה החברתית. מה שהכי חשוב עבור המועמדים בבחירות זה לייצר תכנים מעולים ולייצר אינטראקציה טובה עם הקהל. השימוש ברשתות חברתיות חשוב ומעיד על קדמה ורצון לשיח ישיר בין הפוליטיקאים והציבור, אך אינו מחליף בצורה מלאה את התקשורת ה"ישנה"
(נתניהו בתשדיר בחירות 2015. זירת האינטרנט תוססת
)
+V-1, V-2, V-15
10:42 09/02/15  |  ד"ר רון בריימן   |   לרשימה המלאה
בישראל 2015, כמו באנגליה 1944, נורים טילי V מבחוץ במטרה לפגוע בדמוקרטיה שלה, באופן שיגרום לנפילת הממשלה הנבחרת ולהחלפתה בממשלה נוחה יותר לאויב
("רק לא ביבי" [צילום: פלאש 90])
+הרב אליהו נועד עם הרב מאזוז: "באתי לברך"
09:44 09/02/15  |  עידן יוסף

הרב שמואל אליהו, רבה של צפת ומהבולטים ברבני הציונות הדתית, נועד אמש (א') עם מנהיגה הרוחני של יחד, הרב מאיר מאזוז. בפגישה, שנערכה בבית הרב מאזוז בבני ברק, אמר הרב אליהו: "באתי לבית הרב לברך על האחדות ההיסטורית בין הציבור החרדי, הציונות הדתית וציבור כלל יראי ה'. יש כאן אחדות גדולה ששמה לה למטרת על לשמור על שלמות התורה וכבודה ועל שלמות הארץ". בפגישת השניים עלה נושא החקיקה האנטי-דתית.
+תנו לעם ריאליטי
09:02 09/02/15  |  דביר מור    |   לרשימה המלאה
עושה רושם שהמפלגות האידיאולוגיות והמשפיעות לא מבליטות את המצע והעקרונות שעל-פיהם הן מעוניינות לנהל את המדינה וכך למעשה נתקלים לרוב בקמפיין 'צהוב' ופרסונלי, מכיוון שזה כנראה מה שהציבור אוהב לראות ולשמוע בתקופה זו
(בחירות [צילום: פלאש 90])
+ניצחתי אתכם, בענק
08:30 09/02/15  |  נסים גבאי   |   לרשימה המלאה
תוצאות הבחירות ומה שצפוי אחריהן: המשך הכאוס המוחלט במדינה בניהולם של 120 מושחתים ותיקים וגם חדשים
(כאוס מוחלט [צילום: פלאש 90])
+נתניהו נגד מוזס: רוצה להפיל את הליכוד
08:19 09/02/15  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, תוקף לראשונה באופן פומבי את המו"ל של ידיעות אחרונות  ▪  "מוזס מנהל מסע הכפשות זדוני נגדי ונגד רעייתי ואינו בוחל באמצעים כדי להפיל את הליכוד מהשלטון... ידיעות ו-ynet יוזמים ומתזמנים הכפשות מגוחכות, כוזבות ומגמתיות"
מוזס. מאחורי גל הפרסומים [צילום: בוצ'צ'ו]
נתניהו. מתקפה חסרת תקדים [צילום: AP]
+סקר שמיניסטים: הליכוד קיבל רק 9% תמיכה
23:57 08/02/15  |  
סקר שנערך בקרב מאות תלמידי כיתות י"ב, שנערך במסגרת כינוס שערך המרכז להעצמת האזרח בשיתוף משרד החינוך מעלה: 36% מתכוונים להצביע למחנה הציוני, 12% לבית היהודי, 11% לכולנו בראשות משה כחלון, 10.3% למרצ, 9% ליש עתיד ו-9% בלבד לליכוד. 99% מבעלי זכות הבחירה אמרו שבכוונתם לממש את זכות הבחירה בבחירות הקרובות.
+פרשן CNN פול בגאלה ייעץ למחנה הציוני
23:50 08/02/15  |  
ערוץ 2: פול בגאלה, יועץ אמריקני שייעץ בעבר לביל קלינטון ומשמש כפרשן ברשת סי-אן-אן ישמש יועץ לקמפיין מפלגת המחנה הציוני.
+יהודה גליק דורש אבטחה בתור מועמד לכנסת
23:45 08/02/15  |  
הערוץ הראשון: יהודה גליק ששרד התנקשות וכיום מועמד ברשימת הליכוד לכנסת, דורש ממשטרת ישראל ומוועדת הבחירות המרכזית אבטחה צמודה, בשל האיומים של מוסלמים על חייו.
+נתניהו על אופציית ממשלת אחדות: כיום פעורה תהום בינינו
23:34 08/02/15  |  
ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב כי הבית היהודי יישבו בממשלת ליכוד רחבה שיקים. במסר המופנה בעיקר כלפי מתלבטים בין הליכוד לבית היהודי שחוששים מכך שאחרי הבחירות תוקם ממשלת אחדות, כתב נתניהו: "לא ארכיב ממשלה עם מפלגות השמאל מפני שתהום אידיאולוגית פעורה כיום בין הליכוד לבין בוז׳י וציפי" פרשן ערוץ הכנסת ירון אברהם צייץ לנתניהו בטוויטר: "אחרי הבחירות תוכל להתמקד במילה 'כיום' ולשכוח את האמירה הזאת".
+אתר ישראל היום הסיר ידיעה בעניין V15
23:29 08/02/15  |  
אתר ישראל היום הסיר ידיעה שכותרתה "מבקר המדינה יבדוק את "פרשת העמותות 2'". זאת לאחר שמבקר המדינה הודיע הערב כי בשלב הזה אין מקום להתערבותו בפרשה. בתשובתו לפניית יו"ר ועדת הבחירות המרכזית כתב יוסף שפירא כי בעתירה שהוגשה אין די ראיות המצדיקות את התערבות המבקר בשלב הזה.
+לבני: לא לממשלת דרך נתניהו-בנט
23:24 08/02/15  |  
ח"כ ציפי לבני אומרת כי לא תהיה שותפה לממשלה שדרכה תהיה דרך נתניהו-בנט. בראיון לגיא זוהר ברדיו ללא הפסקה אמרה: "לא אהיה שותפה לדרך שהיא איננה דרכנו, ואני אינני שותפה לדרכו של נתניהו או לדרכם המשותפת של נתניהו, בנט וליברמן".
+בנט נגד פויר: התנצל או שתחטוף תביעת דיבה מהסרטים
23:12 08/02/15  |  
יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט הודיע לעיתונאי דרור פויר (גלובס) כי אם לא יוציא הודעת תיקון והתנצלות בתוך 24 שעות, יחטוף תביעת דיבה מהסרטים, כלשונו. הוא הגיב לדברי פויר שכתב: "בנט קרא לכל הערבים גנבי רכבים. ממש ככה". השר בנט אמר בתגובה: "לא היה ולא נברא. הכל מתועד ומוסרט. שקר מוחלט. אין לי בעיה לקבל ביקורת, חריפה ככל שתהיה. זו מהות הדמוקרטיה. ביקורת-כן. שקרים - לא. נגמרו הימים שאתם תשקרו ותטנפו על כל מי שימני בעמדותיו".
+גלאון: טעיתי כשהחרמתי מוצרים מהגולן
23:07 08/02/15  |  
יושב-ראש מרצ זהבה גלאון אומרת כי אין למי להחזיר את רמת הגולן. בראיון לחנוך דאום (ערוץ 10) הודתה: "זו הייתה טעות שלי להחרים מוצרים מהרמה".
+דרעי עוקץ ברמז את מירי רגב: מתביישת בשם משפחתה
22:59 08/02/15  |  
יושב-ראש ש"ס אריה דרעי עוקץ במרומז את חברת הכנסת מירי רגב, מבלי לנקוב בשמה. בסרטון תעמולה של ש"ס אמר דרעי כי היא נמנית על ה"שקופים" שהחברה גרמה להם להתבייש בשמות המשפחה שלהם ולהפוך את ה"סיבוני" ל"רגב". יצוין כי סיבוני הוא שם משפחתה של מירי לפני הנישואים והשם רגב ניתן לה לאחר שנישאה לבן משפחת רגב. לאחרונה החל אריה דרעי להשתמש בשמו המלא "אריה מכלוף דרעי". בנייר המכתבים שלו רשום אומנם "אריה דרעי", אך הוא חותם: א' מ' דרעי.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תלונה: התקשורת מדירה בשבת מתמודדים דתיים
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
סתם אחד
9/02/15 08:37
2
שמ
9/02/15 19:13
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2015
התקרבות בין יושב-ראש ש"ס ח"כ אריה דרעי ליושב-ראש הליכוד בנימין נתניהו. בערוץ 2 דווח כי בימים הקרובים צפוי דרעי להצהיר כי ש"ס תתמוך בבנימין נתניהו לראשות הממשלה, אך תתנה זאת הן בדרישות חברתיות, בהן העלאת שכר המינימום, אך גם בדרישה פוליטית.
08/02/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
בקשה למתן צו מניעה הוגשה (יום א', 8.2.15) נגד העיתון ישראל היום ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט סלים ג'ובראן. את הבקשה הגיש עו"ד שחר בן-מאיר מרמת גן בהתאם לסעיף 17ב לחוק הבחירות (דרכי תעמולה) הקובע כי על העיתון ישראל היום להימנע מלפרסם, ולהפסיק לפרסם תעמולת בחירות שהוא מפרסם, מזה שנים רבות, לטובת בנימין נתניהו, בטענה שמדובר בתעמולת בחירות אסורה בניגוד להוראות חוק התעמולה ומהווה פגיעה מהותית וחמורה וקשה בעקרון השוויון בבחירות.
08/02/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
המיליארדר אדלסון החליט להשקיע עשרות מיליוני דולרים נוספים כדי להביס את התקשורת הפועלת נגד נתניהו התפוצה היומית של עיתון ישראל היום תוגדל בתקופת הבחירות ב-200-100 אלף עותקים גליון יום שישי יחולק בחינם המטרה העיקרית של אדלסון: לשבור את עיתון ידיעות אחרונות בניהולו של מוזס
08/02/2015  |  יואב יצחק  |   חדשות
אם כל ההבטחות של טרום הבחירות והצהרות המפלגות וכוכבי המפלגות, כמו פרופ' טרכטנברג, כחלון ולפיד, יתגשמו - יהיה פה מזרח תיכון חדש, כלכלי ופוליטי. רבותיי, תתעוררו - לכו להצביע, להתריע, להריע; אולי תצליחו להשפיע
08/02/2015  |  אברהם פכטר  |   מאמרים
נער הייתי גם זקנתי ולא זכורה לי מערכת בחירות כל-כך מכוערת. בגילי המופלג, 45 שנה אחרי גיל 18, הצבעתי כבר בבחירות לפרלמנט הרבה יותר מ-10 פעמים. אגב, זה לא חוכמה, הרי ימיהן של ממשלות אצלנו הם קצרים כידוע. מישהו עוד זוכר (בלי לבדוק בויקיפדיה) מתי כיהנה פה ממשלה את מלוא ארבע השנים הקצובות לה בחוק? לא משנה.
08/02/2015  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
גם בשעתה היפה של ישראל, כאשר העולם מוחא לה כפיים והתעשיות הביטחוניות הישראליות זוקפות קומה לנוכח ההצלחות הטכנולוגיות ללא אח ורע, יש בקרבנו כאלה המתעקשים "להשבית שמחות" ולגמד את ממד...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il