|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

היועץ המשפטי לממשלה:

הליכוד נגד V15 - לא בוועדת הבחירות

וינשטיין סבור שתלונת הליכוד עוסקת, לפיה התנועה מבצעת תעמולה עבור המחנה הציוני, אינה עוסקת בעניינים המצויים במסמכותה של ועדת הבחירות המרכזית
11/02/2015  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   בחירות 2015   |   תגובות
[צילום: פלאש 90]

ועדת הבחירות המרכזית אינה הגוף המתאים לבחון האם תנועת V15 מבצעת עבירות על חוק מימון המפלגות. כך סבור (יום ד', 11.2.15) היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בעקבות פנייתו של הליכוד לוועדה בנושא זה.

הליכוד ביקש מיו"ר הוועדה, השופט סלים ג'ובראן, להוציא צו שיאסור על התנועה לבצע מה שלטענת המפלגה הוא תעמולה נגד מפלגה זו. הליכוד טען, כי דרך פעילות V15, עוקף המחנה הציוני את חוק מימון המפלגות, במה שכינה "פרשת העמותות מספר 2". המחנה הציוני ו-V15 מכחישים את טענות הליכוד ואומרים שאין קשר ביניהם.

לדעת וינשטיין, חוק דרכי תעמולה אינו חל על פרסומים בהאינטרנט, ולכן יש לדחות על הסף את הבקשות לצווים המכוונות לפרסומים מסוג זה. בנוסף, חלק מן הפעילויות שאליהן מתייחס הליכוד (אסיפות, הפגנות וכדומה) אף הן אינן באות בגדרי החוק, ולכן אין זה בסמכותו של יו"ר ועדת הבחירות להוציא צווי מניעה בעניינן.

"השאלה אם במקרה דנן, המודעות שאליהן מתייחסות העותרת, קרי: פרסומים במסגרת קמפיין V15 וקמפיין 'פרויקט 61', שעולים לפי הנטען כדי תעמולת בחירות, הם למעשה פרסומים שנעשו 'מטעם' המפלגות-המשיבות, היא שאלה שיש לבחון על סמך תשתית ראייתית שיציגו הנוגעים בדבר לעניין הזיקה בין המפרסם לבין המפלגות-המשיבות (אם אכן מדובר בפרסום 'מטעמן')", אומרת הפרקליטות.

"מכל מקום, נדמה כי מיקוד טענותיה של העותרת הוא בעבירות לכאורה על חוק מימון מפלגות והפרה של הנחיות מבקר המדינה, ולא הפרה של חובת הזיהוי הקבועה בחוק דרכי תעמולה, שכן לדבריה הקמפיינים האמורים הם תרומה אסורה של תאגידים לטובת המפלגות המשיבות וכן כי מדובר ב'גוף קשור'". לאור זאת, סבור וינשטיין, הנושא אינו בסמכותה של ועדת הבחירות המרכזית, מה עוד שהליכוד גם הגיש תלונה למשטרה באותו נושא.

בשתי עמדות נפרדות אומר וינשטיין, כי אין מקום לפסול את הקמפיין של ישראל ביתנו כפי שביקש ח"כ עיסאוי פריג', וכי אין מקום למנוע מברוך מרזל להתמודד במסגרת רשימת יחד של אלי ישי, למרות התבטאויותיו הבעייתיות.
פ"מ 5/20, המטה למאבק בגזענות נ' ברוך מרזל / עמדה מטעם היועץ המשפטי לממשלה
היועץ המשפטי לממשלה סבור שאין מקום לפסול את מועמדותו של ברוך מרזל לכנסת
תב"כ 14/20, עיסאוי פריג' ואח' נ' ישראל ביתנו ואח' / עמדה מטעם היועץ המשפטי לממשלה
היועץ המשפטי לממשלה סבור שאין לפסול את קמפיין ישראל ביתנו בבחירות לכנסת ה-20
תב"כ 8/20, הליכוד נ' מפלגת העבודה ואח' / תגובה מטעם היועץ המשפטי לממשלה
היועץ המשפטי לממשלה סבור שלוועדת הבחירות המרכזית אין סמכות לדון בתלונת הליכוד לפיה תנועה V15 מנהלת קמפיין עבור המחנה הציוני

תאריך:  11/02/2015   |   עודכן:  11/02/2015
איתמר לוין
+שידור נצור מהקונגרס
00:35 12/02/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
משלוח מוקדם של נאום ראש הממשלה בקונגרס והתחייבות מצד נתניהו להיצמד לטקסט הכתוב עשויים לייתר את העתירה הטוענת לחשש שתבוצע עבירה על חוק תעמולת הבחירות
([צילום: מן הטלוויזיה])
+פרויקט 61: נתניהו מוזמן לעלעל בישראל היום
23:30 11/02/15  |  
ראשי פרויקט "שישים ואחת", שהיועץ המשפטי המליץ לוועדת הבחירות לדחות את העתירה נגדם, אומרים כי עתירת הליכוד נגדם מופרכת ומשוללת כל תשתית עובדתית מינימלית. לדבריהם, מטרתה אחת ויחידה: להטיל פחד על ארגונים שמעבירים ביקורת לגיטימית על השלטון ולסלק מעל סדר היום הציבורי את השאלות שחשובות באמת לאזרחים במערכת הבחירות הנוכחית. "אנחנו מתחייבים להמשיך לחשוף בפני הציבור נתונים מכעיסים ועובדות חשובות על המערכת הפוליטית בישראל. אם נתניהו מתקשה להתמודד עם המציאות, הוא מוזמן לעלעל בנעימים בישראל היום".
+מועצת החכמים: לפעול למען ש"ס במקום ללמוד תורה
23:25 11/02/15  |  
מועצת החכמים של ש"ס, בראשות הרב שלום כהן, קוראת לאברכי הישיבות להפסיק את לימודם ולפעול להצלחת מפלגת ש"ס בבחירות. במכתב המתפרסם בשבועון ש"ס "יום ליום", נאמר כי מדובר בחובה קדושה שיש למלאה מהיום ועד יום הבחירות. בקריאת המועצה הוסבר שביטול לימוד התורה האמור נועד כדי לאפשר את קיומה. הקריאה הופנתה לבני ישיבות נשואים ולא לרווקים, שיש סיכוי שייתפסו ויגויסו בידי הרשויות אם יימצאו מפרים את החוק המחייב אותם ללמוד בישיבה.
+יעקב אילון: הערוצים צריכים להתאחד בעימות
23:04 11/02/15  |  
המגיש יעקב אילון קרא בשם הערוץ הראשון לחברות החדשות של הערוצים המסחריים - 2 ו-10 שלא לקיים עימותים טלוויזיוניים בנפרד, אלא להתאחד עם הערוץ הראשון ולשדר במשותף. הוא אמר את הדברים בעת שידור "מבט".
+נדחתה עתירה נגד ססמת הבחירות של ישראל ביתנו
22:55 11/02/15  |  
יו"ר ועדת הבחירות המרכזית דחה את בקשתם של ח"כ עיסאוי פריג' ושל ד"ר יוסף ג'בארין לתת צו מניעה נגד ססמת מסע הבחירות של ישראל ביתנו - "אריאל לישראל, אום אל-פחם לפלשתין". לדברי השופט סלים ג'ובראן, דעתו אינה נוחה מן הססמה, אך פסילתה תגנוז את מצע המפלגה, והדבר אינו בסמכותו. בהחלטתו ציין: "אין זה בסמכותי לפסול קמפיין שלם ובכלל זה מצע של מפלגה. נראה לי, שסוגיה זו משיקה וקרובה יותר לסמכותה של מליאת ועדת הבחירות המרכזית לפסול מועמדים או רשימות מועמדים בהתאם לעילות הקבועות בסעיף 7א לחוק יסוד: הכנסת, וזאת כמובן מבלי להביע עמדה לגופו של עניין".
+הרשימה המשותפת חשפה קמפיין בעברית
22:34 11/02/15  |  
בתל אביב חשפה הרשימה המשותפת את קמפיין הבחירות שלה בשפה העברית בנוכחות ארבעת ראשי המפלגות המרכיבות את הסיעה. ססמת הבחירות היא "הרשימה המשותפת, התשובה שלי לגזענות". ראשי הסיעה טענו להדרת ערבים והכריזו כי קהל היעד הוא מי שרוצה להיאבק על שוויון, דמוקרטיה ושלום. יו"ר הרשימה, איימן עודה, אמר כי מי שהעלה את אחוז החסימה כדילהשאיר את הערבים בחוץ, יגלה שהפכו לכוח פוליטי גדול ומשמעותי. החרה-החזיק אחריו ח"כ אחמד טיבי, שאמר: "ליברמן רצה אותנו מחוץ לכנסת וכרה לנו בור. על זה נאמר: בור כרה ויחפרהו - בעצמו יפול בו. והפרחים לליברמן". ח"כ ג'מאל זחאלקה העריך כי מלבד 14 המנדטים שצופים להם הסקרים יתקבל מנדט נוסף מהציבור היהודי.
(0)
+פעילי ש"ס הזמינו אמבולנסים כדי לפוצץ כנס של יחד
22:20 11/02/15  |  
באלעד ניסו פעילים של מפלגת ש"ס להפריע לכינוס בחירות של מפלגת יחד. הפעילים קראו קריאות בוז לחבר הכנסת אלי ישי ושרו בזכות יו"ר ש"ס אריה דרעי. הם לא הסתפקו בכך ואף פנו בקריאות שווא למוקדי חרום והצלה - הזמינו ניידות משטרה ואמבולנסים, תוך סיכוי לסיכון חיי אדם שרכבי הצלה אלה עשויים להציל.
+נתניהו בודה מלבו תדרוכים של ריבלין
21:45 11/02/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לשכת הנשיא דוחה את טענת ראש הממשלה כאילו יבחר הנשיא להטיל את הרכבת הממשלה על העומד בראש מפלגה הגדולה ביותר  ▪  הטענה הושמעה במסגרת ניסיונות הליכוד למשוך קולות מהבית היהודי
(נתניהו. ממציא דברים בשם ריבלין? [צילום: קובי גדעון/לע"מ])
+סקר הערוץ הראשון: עלייה לליכוד; ירידה לבית היהודי
20:10 11/02/15  |  
סקר הערוץ הראשון (TNS טלסקר): הליכוד 27, המחנה הציוני 23, הרשימה המשותפת 12, הבית היהודי 11, יש עתיד 10, יהדות התורה 8, ישראל ביתנו, כולנו 7, ש"ס 6, מרצ 5, יחד 4.
+נתניהו: אשקול בחיוב עימות טלוויזיוני
19:57 11/02/15  |  
ראש הממשלה בנימין נתניהו אומר כי אחרי שובו מארה"ב ישקול בחיוב הגעה לעימות טלוויזיוני מול יצחק הרצוג וציפי לבני. בהודעת הליכוד בעניין נאמר כי כעת עסוק נתניהו בבלימת ההסכם המסוכן המתגבש עם אירן, בהכנות לנסיעתו ובניהול ענייני המדינה. נתניהו מעוניין שמולו יהיו רק שני האישים הנ"ל וששניהם יַחלקו בזמן המוקצה למפלגת המחנה הציוני.
+דרעי ללפיד: בוא נתעמת, אפילו בשערי מעשיהו
19:36 11/02/15  |  
יושב-ראש ש"ס ח"כ אריה דרעי פנה ליושב-ראש יש עתיד והמין אותו לעימות פומבי במועד ובמקום שיבחר ("מבחינתי אפילו ליד שערי מעשיהו...", - כתב. לדברי דרעי, הוא מבקש להזמין את לפיד לעימות על דרך חברתית וכלכלית. בתוך כך, פנה יושב-ראש יחד אלי ישי ליושב-ראש הכנסת ולראשי הסיעות בבקשה לקיים דיון פגרה מיוחד בפיטורים הצפויים של 140 עובדי מפעל תרכובות ברום.
+יש עתיד הציגה את מצעה בנושא חינוך
19:28 11/02/15  |  
מפלגת יש עתיד הציגה את מצעה בענייני חינוך תחת הכותרת "תוכנית החינוך המקיפה לילדי ישראל". היא עשתה זאת במסיבת עיתונאים בהשתתפות היו"ר יאיר לפיד וח"כ שי פירון. בתמצית, גורסת התוכנית כי יש להמשיך את הרפורמות בהן החל פירון בעת שכיהן כשר החינוך.

+וינשטיין: אין לפסול את מועמדות זועבי
18:16 11/02/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
סבור "לא בלי היסוס" שהתבטאויותיה לא יוצרות את התשתית הברורה והחד-משמעית לקבוע שהיא תומכת בטרור ולפיכך אין לאפשר לה להתמודד לכנסת ה-20
(זועבי. סיפקה הסברים [צילום: פלאש 90])
+יש עתיד: הליכוד הפקיר את היהדות בידי החרדים
15:39 11/02/15  |  
חברי כנסת מיש עתיד אומרים כי הליכוד הוא מפלגה שהפקידה את היהדות בידי העסקונה החרדית עשרות שנים וסינדלה יחד עם הבית היהודי את היוזמות של יש עתיד לשילוב נשים בוועדה למינוי דיינים ובגוף הבוחר את הרבנים הראשיים. הדברים נשלחו ע"י עליזה לביא, אלעזר שטרן ושי פירון במכתב לרב רונן נויבירט מארגון בית הלל.
+מתמודדת בליכוד: זועבי צריכה להיות בכנסת
15:32 11/02/15  |  
התבטאות מפתיעה מפי המשוריינת של בנימין נתניהו ברשימת הליכוד. בראיון לערוץ הכנסת, התייחסה ד"ר ענת ברקו לאפשרות שחברת הכנסת חנין זועבי תיפסל: "לא חובבת את מיס מרמרה אבל הדמוקרטיה צריכה לספוג גם אנשים כאלה. זועבי צריכה להיות בכנסת".
+קמפיין חדש: לגרום לציבור לחשוש מנתניהו
15:18 11/02/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אנשי פרסום מישראל הנהנים ממימון במיליוני דולרים מתורמים בארה"ב פתחו במסע פרסומי להחלפת שלטון נתניהו בשלטון המזוהה עם ערכי השמאל-מרכז החילוני
שותים קפה [מתוך סרטון של הקמפיין]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הליכוד נגד V15 - לא בוועדת הבחירות
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
צורי
12/02/15 09:32
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2015
מסע פרסומי חדש מבקש להבליט את מה שהוא מכנה "חששות הציבור מבנימין נתניהו וממדיניותו ולטעון כי היא משרתת אינטרסים. יוזמי הקמפיין טוענים להיותו עצמאי ולא-מפלגתי. על-פי דיווח בחדשות2, מדובר במסע פרסום של מיליוני דולרים במימון תורמים אמריקנים.
11/02/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
אני פונה בזאת במינשר גלוי לראשי מפלגת 'הבית היהודי' וחברי סיעתה הצפויים, כחבר מרכז המפלגה וכתומך מוצהר בה (עד כה). ידוע לי בבירור שאני משמש כאן לפה ושליח-ציבור לאלפים החושבים כמוני. הדברים נכתבים גם לאחר ששוחחתי בימים האחרונים עם כמה מראשי הרשימה ורבניה-תומכיה.
11/02/2015  |  הרב ישראל רוזן  |   מאמרים
תשואת המניות בבורסת תל אביב בתקופה שלאחר הבחירות הקרובות צפויה להיות גבוהה יותר מאשר התשואה בתקופה המקבילה לפני הבחירות. "ניתן לצפות ברמת סבירות גבוהה מ-50% שאחרי מרס 2015 תשואת המניות תהיה גבוהה יותר ואילו תשואת האג"ח תהיה נמוכה יותר מאשר בתקופה שקדמה לבחירות מרס 2015" .כך עולה ממחקר מקיף ראשון מסוגו על מערכות הבחירות בישראל במשך 60 השנים האחרונות, שערך פרופ' יוסי יגיל, מומחה בינלאומי לשוק ההון וכיום דיקן ביה"ס למנהל עסקים במרכז האקדמי כרמל. בעבר שמש פרופ' יגיל דיקן הפקולטה לניהול באוניברסיטת חיפה.
11/02/2015  |  עופר וולפסון  |   חדשות
היועץ המשפטי לממשלה סבור (יום ד', 11.2.15) כי שידור נאומו המתוכנן של ראש הממשלה לפני הקונגרס בוושינגטון הוא בעל ערך חדשותי ואין בו משום תעמולת בחירות.
11/02/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
עד להגשת רשימות המתמודדים מטעם המפלגות השונות לוועדת הבחירות המרכזית, ניבאו הפרשנים כי הטלפון הראשון שירים נתניהו במוצאי יום הבחירות, יהיה לבוז'י הרצוג, על-מנת להזמינו להצטרף ללא רוטציה לממשלה בראשותו (כפי שגם מציעים גורמים בליכוד), תמורת אי-אלו כופתאות מפתות, שלבוז'י חובב מנעמי השלטון, קשה יהיה לעמוד בהן.
11/02/2015  |  מנחם רהט  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   בחירות 2015  /  מי ומי  
נתניהו: אנאם בקונגרס, זו חובתי  /  איציק וולף
שוויון בין הליכוד למחנה הציוני; אלי ישי - 5  /  עופר וולפסון
קק"ל: "לפיד קל בדיבורים, אפס במעשים"  /  אלעזר לוין
המחנה הציוני - הצחקתם אותי  /  אברהם פכטר
דלוזיה של אומה  /  אסתר שניאורסון גרי
מאחזי העיניים  /  רפי לאופרט
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il