ועד העובדים של חברת
אגד תעבורה, המאוגדים בכוח לעובדים, יקיים (יום ב', 2.3.15) עיצומים. במסגרת העיצומים, נוסעי החברה לא יידרשו לשלם עבור נסיעותיהם משעה 05:30 ועד 16:00.
הקווים העירוניים בהם תתקיים שביתת הקופות הן: אשדוד, נתניה, אשקלון, קריית גת, קריית מלאכי, אופקים, נתיבות, שדרות ואלעד, יישובי עוטף ירושלים - מבשרת ציון, מעלה אדומים, פסגת זאב וגבעת זאב. כמו-כן יהיו העיצומים ביישובי עוטף עזה ובקווים בינעירוניים רבים - לבני ברק, לירושלים (משפירים למשל) ולבאר שבע.
ב-4 בינואר 2015 הכריז ועד העובדים על סכסוך עבודה, לנוכח מה שהגדיר סירוב ההנהלה לקידום הצעות העובדים במשא-ומתן על ההסכם הקיבוצי בחברה. "בחרנו בצעד הזה כדי שלא להפוך את הנוסעים לכלי משחק", הסביר איציק קשקש, יו"ר ועד העובדים. "אך בתנאי ההעסקה הנוכחיים, הנוסעים לצערנו משלמים את המחיר מדי יום: שכר הנהגים לשעה (32.60 ש"ח) הוא הנמוך ביותר בתחבורה הציבורית. העבודה השוחקת בתנאים הללו יוצרת חוסר בנהגים - עובדה המאלצת נהגים לעבוד כ-11 שעות בממוצע על הכביש. במקרה הטוב, סובלים הנוסעים מקווים מצומצמים ומאוטובוסים מלאים, במקרה הרע - מעייפות הנהגים המסכנת את שלום הנוסעים".
חברת אגד תעבורה, חברה-בת של אגד, היא חברת התחבורה הציבורית הפרטית השלישית בגודלה. היא מונה כ-760 נהגים, והיא אחת מ-15 חברות פרטיות המפעילות קווי תחבורה ציבורית. בהתאם לתנאי הזכיונות, לא יכולה אגד להתמודד על מכרזים, אלא דרך חברות בת. אגד תעבורה היא חברת בת כזו: 50% מן הבעלות על החברה מצויים בידי אגד. המחצית השנייה בידי תאגיד IDB. אולם בין נהגי אגד לנהגי חברת-הבת מתקיימים פערי תנאים בנושאי ביטחון תעסוקתי או הכרה בוותק ענפי וכדומה.
"נהגים בתחבורה הציבורית הפרטית חיים ממכרז למכרז, ממש כעובדי קבלן", אמר אסף בונדי רכז מטה דרום בכוח לעובדים המלווה את הוועד. "הוותק שלהם מתאפס כשהם עוברים מחברה לחברה או כשהם מפעילים את אותו הקו בו עבדו שנים - תחת חברה חדשה שזכתה במכרז. אם תתמיד הנהלת אגד תעבורה בסירובה להתקדם במו"מ, מתכוונים העובדים להרחיב את שביתת הקופות לימים מלאים.
תגובת אגד תעבורה: "אגד תעבורה וועד העובדים מצויים במשא-ומתן לניסוח הסכם קיבוצי חדש, שבמסגרתו הציג הוועד רשימה של למעלה מ-60(!) דרישות. אולם במקום לדון בהן בחר הוועד לנקוט ביוזמה מיותרת שעלולה לגרום לנזק כלכלי לחברה. הנהלת אגד תעבורה רואה בחומרה צעדים חד-צדדיים אלו, ונהג שיעבוד באופן חלקי לא יקבל שכר ויישלח לביתו. לטעמנו, הקריאה לעובדים שלא לגבות תשלום מנוסעים אינה חוקית ואינה שונה מקריאה לקופאי לאפשר לקונים לצאת מהסופר מבלי לשלם עבור המצרכים שלקחו.
"חברת אגד תעבורה מכבדת את עקרון העבודה המאורגנת וקוראת לוועד העובדים לחזור לשולחן המשא-ומתן ולהימנע מצעדים שעלולים לפגוע בחברה ובעובדים. אנו מקווים שהוועד יתעשת ויגלה אחריות כדי להימנע משיבוש שירות התחבורה הציבורית ופגיעה בשגרת החיים של עשרות אלפי נוסעים".