לאחר שהשבוע התקיימה שביתה בחברת
אגד תעבורה, צפויה שוב שביתה, והפעם בחברת קווים. מקורות בוועד העובדים מסרו ככל הנראה תתקיים השביתה בשבוע הבא, לאחר שהמשא-ומתן מול ההנהלה התפוצץ.
בימים האחרונים נפוצו שמועות שווא כאילו מתכננים העובדים שביתה במודיעין עילית, וראש העירייה אף איים לחסום בתגובה את העיר ולא לאפשר לחברה לפעול יותר בתחומיה אם לא יוסדרו הסכסוכים הפנימיים בתוכה המונעים הפעלת שירות סדיר. כאמור, מדובר היה בשמועות שווא שהפיצו גורמים אינטרסנטים ואפשרות כזו לא עמדה על הפרק.
אתמול נמסר כי ההסתדרות תשמש כארגון היציג של 236 עובדי חברת מטרודן ו- 150 עובדי חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) האחראית על קידום הקמת הרכבת הקלה בתל אביב. עובדי החברות ביקשו להתארגן בהסתדרות, על-רקע שינויים ארגוניים שצפויים בכל אחת מהחברות ומתוך רצון להסדיר את זכויותיהם, תנאי עבודתם וביטחונם התעסוקתי.
למעלה משליש מעובדי מטרודן, המפעילה כיום 21 קווי תחבורה ציבורית בעיר באר שבע, חתמו על טפסי ההצטרפות שהוגשו למנכ"ל החברה,
אילן קרני. לטפסים צורף מכתבו של יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב, מאיר בביוף, הקורא לו לתאם פגישה, על-מנת לפתוח בתהליך ההידברות ולהגיע להסכמות שיעוגנו בהסכם קיבוצי.
מכתב נוסף, הכולל את טפסי ההצטרפות של העובדים, הועבר לידיו של מנכ"ל נת"ע, יהודה בר-און, מטעמה של עו"ד חניטל סויסה, ראש האגף להתאגדות עובדים בהסתדרות. במכתב הודגש כי ההסתדרות הינה הארגון היציג בקרב עובדי החברה וכנהוג בהליכים מסוג זה על ההנהלה להימנע בתקופה הקרובה מצעדים חד-צדדיים העשויים לשנות את תנאי העסקתם של העובדים.
ועוד בענייני תחבורה ציבורית: בירושלים ובבני ברק מתקיים מבצע היסעים רחב היקף, אשר משרת בימי הפורים כרבע מיליון נוסעים שיגיעו לבני ברק ולירושלים. המבצע מתנהל בשיתוף פעולה של
משרד התחבורה ו
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, עיריות ירושלים ובני ברק ואגף התנועה במשטרה, בהשתתפות מפעילי התחבורה הציבורית.
מזה מספר שנים מהווה פורים אתגר של ממש לתחבורה הציבורית: ביום זה נעים כלי רכב ציבוריים ופרטיים רבים בערים. הגודש מחריף בשל כלי רכב החונים או עוצרים על צירי התנועה כחלק משמחת הפורים, ובשל תהלוכות שמחת פורים החוצות את הכבישים ומעכבות את התנועה.
כיוון שהשנה חל "שושן פורים" ביום שישי יגדיל הדבר את הביקוש לתחבורה ציבורית ליציאה מירושלים גם במוצאי שבת עד 22:30.
מפאת העומס הצפוי יבוטלו מסלולי האיסוף הרגילים של קווים היוצאים מירושלים והם לא יעברו בציר בר-אילן. כחלופה, מופעלים הקווים בשיטת "מוקדי יציאה" שכבר הפכה למסורת ירושלמית: אלפי אוטובוסים ממתינים לנוסעים ב-13 מוקדים ייעודיים בשכונות החרדיות ברחבי העיר ויצאו ליעדם בשיטת "מלא וסע". זאת, ישירות וללא עצירות לאיסוף בדרך.
קווים למודיעין עילית ולביתר עילית נוסעים במסלול איסוף מיוחד בציר שמואל הנביא-גולדה על-מנת לתת שירות מקיף גם לאזורים אלו. גם חניון מצפה מודיעין החדש וחניון שפירים עומד לרשות הנוסעים ומהם יוכלו לעלות לבירה בארבעה קווים מהירים.
בעת הפעלת מוקדי היציאה נסגרו צירים מרכזיים לתנועת כלי רכב פרטיים, כדי לאפשר לאלפי האוטובוסים לצאת במהירות מהעיר. בין צירים אלו: אוהל יהושע, שפע חיים, והפניה שמאלה מבר-אילן לשמואל הנביא. כיכר השבת תישאר פתוחה לתחבורה הציבורית. אם הכיכר תחסם, תוסט התחבורה הציבורית לצירים חלופיים. על-מנת להקל על התנועה, הציבור מתבקש שלא לחנות ולחסום צירי תנועה מרכזיים ולהתעדכן מבעוד מועד באשר לשינויים המתוכננים משטרת התנועה ופקחי עיריית ירושלים יבצעו אכיפה מוגברת.
בבני ברק פועלים 20 מוקדי יציאה לקווים הבינעירוניים עד יום שישי. גם קווים אלה יפעלו בשיטת "מלא וסע" ללא עצירות בדרך.