|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

דוח התקשורת

לפיד עקף את נתניהו בעיתונות הכתובה

שיעור החשיפות של יו"ר יש עתיד בפרינט היה גבוה בשנה שחלפה יותר מאשר זה של ראש הממשלה נתניהו, בעיקר בשל נושאים כלכליים
05/05/2015  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   מלחמת העיתונים   |   תגובות
לפיד. התעניינות תקשורתית [צילום: פלאש 90]

שר האוצר לשעבר יאיר לפיד זכה בשנה שחלפה למספר אזכורים גבוה יותר מאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו בעיתונות המודפסת. שיעור החשיפה שלו באינטרנט המערכתי היה נמוך אך במעט מזה של נתניהו.

חשיפה זו משקפת את העניין התקשורתי בפעילותו של לפיד בשורה של תחומים, בהם תוכנית מע"מ אפס אחוזים ומהלכים כלכליים נוספים, מהלכי החקיקה הנוגעים לשוויון בנטל (גיוס חרדים) ועוד. רק בחודשי הקיץ, בעת מבצע צוק איתן, כאשר סדר היום התקשורתי הוקדש כמעט לחלוטין לנושאי ביטחון, זכה נתניהו לחשיפה גבוהה הרבה יותר מלפיד.

אלה הם רק חלק מן הממצאים הרבים הנכללים בדוח השנתי התקשורת בישראל 2013, סדרי יום, שימושים ומגמות, שמתפרסם השבוע. הדוח, בעריכת ד"ר רפי מן וד"ר אזי לב-און, יוצא לאור זו השנה הרביעית על-ידי המכון לחקר מדיה חדשים, חברה ופוליטיקה בבית הספר לתקשורת באוניברסיטת אריאל. להוצאת הדוח שותפות גם החברות יפעת מחקרי מדיה וקנטאר מדיה מחקרי TGI.

  • בשנת 2014 הופצו ברשתות החברתיות בישראל יותר ממיליון פוסטים שכללו אלימות מילולית, קללות, שפה בוטה, ביטוי גזענות, או קריאה לביצוע מעשה אלימות פיזי.
  • ההוצאות לפרסום באינטרנט ב-2014 - 22% מכלל עוגת הפרסום - היו קרובות בשנה זו לנתח הפרסום בעיתונות המודפסת (23%). ניתן להעריך כי 2015 תהיה השנה שבה יידחק הפרסום בעיתונות המודפסת למקום השלישי אחרי הטלוויזיה והאינטרנט.
  • סדר היום התקשורתי ביותר מ-20% משנת 2014 התמקד בנושאי ביטחון, בעקבות חטיפת שלושת הנערים ורציחתם, מבצע צוק איתן וירי הרקטות לעבר חלקים נרחבים ממדינת ישראל. המצב הביטחוני השפיע פחות על היקף ההוצאות לפרסום, שעמדו בשנה זו על היקף דומה לזה של השנה הקודמת.
  • האינטרנט הפך לדרך הנפוצה ביותר בקרב גולשים להכרות עם בני או בנות זוג חדשים. על-פי סקר "בזק" שהתפרסם ב-2014 32% העידו כי הכירו את בן/בת זוגם באינטרנט (בהשוואה ל-6% לפני חמש שנים).
  • שיעור החדירה של הטלפונים הסלולריים בישראל 2014 עומד על כ-95%.
  • יוקר המחיה היה בשנה זו נושא הדגל של המחאה הצרכנית בישראל, אשר זכה לביטוי בבמות תקשורת פופולריות ולא רק כחלק מהסיקור הכלכלי.
  • בשנת 2014 ירד אמון הציבור בתקשורת לשפל חסר תקדים על-פי נתוני "מדד הדמוקרטיה הישראלית" של המכון הישראלי לדמוקרטיה רק 29.7% מכלל הציבור הביעו אמון בתקשורת, שיעור אמון נמוך יותר מזה שחש הציבור כלפי מוסדות אחרים.
  • בשנה זו נמשכת העלייה במספר האירועים והתהליכים שבמרכזם שיתוף אזרחים בקבלת החלטות ציבוריות במתוכנת של דיוני "שולחנות עגולים" ובמתכונות אחרות.
התקשורת בישראל 2014, סדרי יום, שימושים ומגמות / דוח שנתי
הדוח יוצא לאור זו השנה הרביעית על ידי המכון לחקר מדיה חדשים, חברה ופוליטיקה בבית הספר לתקשורת באוניברסיטת אריאל. להוצאת הדוח שותפות גם החברות יפעת מחקרי מדיה וקנטאר מדיה מחקרי TGI. הדוח סוקר את הנושאים המרכזיים שעמדו על סדר היום התקשורתי, את שימושי המדיה ושוק הפרסום, המחאות בתקשורת הנושא יוקר המחייה, ניהול משברים ברשתות החברתיות ועוד. להלן מספר ממצאים מעניינים הכלולים בדוח: · במהלך השנה זכה שר האוצר לשעבר יאיר לפיד למספר אזכורים גבוה יותר מאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו בעיתונות המודפסת, ושיעור החשיפה שלו באינטרנט המערכתי היה נמוך אך במעט מזה של נתניהו. · ההוצאות לפרסום באינטרנט – 22% מכלל עוגת הפרסום - היו קרובות בשנה זו לנתח הפרסום בעיתונות המודפסת (23%). ניתן להעריך כי 2015 תהיה השנה שבה יידחק הפרסום בעיתונות המודפסת למקום השלישי אחרי הטלוויזיה והאינטרנט. · סדר היום התקשורתי ביותר מ-20% משנת 2014 התמקד בנושאי ביטחון, בעקבות חטיפת שלושת הנערים ורציחתם, מבצע צוק איתן וירי הרקטות לעבר חלקים נרחבים ממדינת ישראל. המצב הביטחוני השפיע פחות על היקף ההוצאות לפרסום, שעמדו בשנה זו על היקף דומה לזה של השנה הקודמת. · במהלך שנת 2014 הופצו ברשתות החברתיות בישראל יותר ממיליון פוסטים שכללו אלימות מילולית, קללות, שפה בוטה, ביטוי גזענות, או קריאה לביצוע מעשה אלימות פיזי. · האינטרנט הפך לדרך הנפוצה ביותר בקרב גולשים להכרות עם בני או בנות זוג חדשים. על פי סקר "בזק" שהתפרסם ב-2014 32% העידו כי הכירו את בן/בת זוגם באינטרנט (בהשוואה ל-6% לפני חמש שנים). · שיעור החדירה של הטלפונים הסלולריים בישראל 2014 עומד על כ-95%. · יוקר המחיה היה בשנה זו נושא הדגל של המחאה הצרכנית בישראל, אשר זכה לביטוי בבמות תקשורת פופולריות ולא רק כחלק מהסיקור הכלכלי. · בשנת 2014 ירד אמון הציבור בתקשורת לשפל חסר תקדים על פי נתוני "מדד הדמוקרטיההישראלית" של המכון הישראלי לדמוקרטיה רק 29.7% מכלל הציבור הביעו אמון בתקשורת, שיעוראמון נמוך יותר מזה שחש הציבור כלפי מוסדות אחרים. · בשנה זו נמשכת העלייה במספר האירועים והתהליכים שבמרכזם שיתוף אזרחים בקבלתהחלטות ציבוריות במתוכנת של דיוני "שולחנות עגולים" ובמתכונות אחרות. (122 עמ')

תאריך:  05/05/2015   |   עודכן:  05/05/2015
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לפיד עקף את נתניהו בעיתונות הכתובה
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שמ
5/05/15 16:25
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת העיתונים
ארנון מוזס, הידוע בכמה מוקדי כוח כאיש תאב עוצמה וכסף קל, הפך בשנים האחרונות לספקולנט לחיץ וקל דעת. במקום להשתמש בחוכמה ברווחים ההיסטוריים שצבר אישית ובאלה שהצטברו בקופת ידיעות אחרונות, כדי לבצר את מעמדו בשוק התקשורת - במיוחד מול ישראל היום ושוק האינטרנט המצוי במסלול של צמיחה מהירה, התפתה מוזס להשקיע מאות מיליוני ש"ח בעסקות פיננסיות מהירות ולהמר בשוק המט"ח.
04/04/2015  |  יואב יצחק  |   כתבות
בתום חקירה סמויה המתנהלת מזה כחצי שנה במשטרה, נעצרו במבצע ארצי ומקיף 21 חשודים מכל רחבי הארץ. הם חשודים כי במהלך השנה האחרונה הטרידו, איימו וסחטו מנהלים ובכירים בחברות גדולות במשק ובחברות ממשלתיות תוך ניסיון לשדלם לפרסם ביומון החרדי "הפלס".
25/03/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
שלטון הימין בסכנה. גורמי שמאל ותקשורת בארץ ובחו"ל חברו יחד כדי להעלות את ציפי ובוז'י לשלטון באופן לא לגיטימי, תוך שימוש בהשמצות מבית ובכספים מחו"ל בהיקף חסר תקדים.
14/03/2015  |  בנימין נתניהו  |   מאמרים
לקראת "יום הבוחר" ניצבים משני עברי זירת האגרוף הציבורית שני המתמודדים בקרב על כתר הניצחון בבחירות שאיש אינו מבין באמת מה היה הצורך הדחוף בהן - שלדון (המיליארדר) אדלסון וארנון (נוני) מוזס. האחד מגן בעוצמה ממונית אדירת-ממדים על מחזיק תואר האלוף - בנימין נתניהו. לשני אין מועמד מועדף לניצחון אבל יש לו מטרה ברורה: ראשו של בנימין נתניהו.
12/03/2015  |  עמי דור-און  |   מאמרים
מעטה כבד של צביעות עוטף את מערכת הבחירות הנוכחית. זה לא שהקמפיינים הקודמים אופיינו בטוהר וביושר, אבל מה שקורה בחודשים האחרונים רושם שיאים חדשים של נבזיות, בעיקר בכל הקשור לפעילותה של התקשורת.
08/03/2015  |  ישראל רוזנבלט  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il