|
ניר שטרן, מנכ"ל סלקום [צילום: יונתן בלום]
|
|
|
|
|
ההכנסות חברת סלקום הסתכמו ב-1.06 מיליארד ש"ח ברבעון הראשון של 2015 בהשוואה ל-1.13 מיליארד ברבעון המקביל אשתקד - קיטון של 6%. כך עולה (יום ה', 14.5.15) מפרסום דוחותיה הכספיים של החברה.
הכנסות משירותים הסתכמו ב-800 מיליון ש"ח בהשוואה ל-927 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד - קיטון של 13.7%. הירידה נובעת מהשחיקה המתמשכת במחירי השירותים והמשך נטישה של לקוחות לאור התחרות המוגברת בשוק הסלולר. הירידה בהכנסות משירותים נבעה גם מירידה בהכנסות משירותי אינטרנט ומשיחות בינלאומיות.
הרווח התפעולי נחתך בחדות והסתכם ב-55 מיליון ש"ח לעומת 185 מיליון ש"ח ברבעון המקביל - ירידה של 70.3% ואילו הרווח עמד על 26 מיליון ש"ח לעומת 124 מיליון ברבעון המקביל - קיטון של 77.2%. יש לציין כי תוצאות הרבעון כוללות הוצאה חד-פעמית בסך כ-30 מיליון ש"ח בגין חתימת הסכם קיבוצי בחברה, כך שבניכוי ההסכם הרווח הנקי הסתכם ב-51 מיליון ש"ח.
מספר מנויי החברה בתום התקופה עמד על 2.88 מיליון לעומת 3.04 מיליון ברבעון המקביל - ירידה של 5.4%. גם ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי ירדה ל65.5 ש"ח מ-74.7 ש"ח - ירידה של 12.3%. שיעור הנטישה זינק ל-11.9% מ-11.1%.
"ממשיכים לראות תחרות אגרסיבית"
ניר שטרן, מנכ"ל סלקום, מסר כי "תוצאות הרבעון הראשון של 2015 משקפות את האתגרים וההזדמנויות של קבוצת סלקום. בתחום הסלולר אנו ממשיכים לראות תחרות אגרסיבית והמשך הרעה בתוצאות, ומנגד אנו מתחילים לראות את ההשקעות במנועי הצמיחה העתידיים של הקבוצה באות לידי ביטוי. גם ברבעון זה המשכנו לראות תחרות מחירים אגרסיבית בענף הסלולר והמשך ירידת ההכנסות משירותים וקיטון במצבת המנויים. לצד הפגיעה בפעילות הסלולר פועלת הקבוצה ומשקיעה במנועי צמיחה עתידיים בתחום הקווי שאנו צופים שלאורך זמן יביאו לגידול בהכנסות ולשיפור ברווחיות.
"במקביל לירידה בהכנסות והוצאה חד-פעמית כתוצאה מחתימה על ההסכם הקיבוצי ממשיכה החברה בתהליכי ההתייעלות. בימים אלו אנו מצויים בתהליך חוצה חברה של תוכנית פרישה מרצון שאת השפעתו על ההוצאות אנו צפויים לראות במהלך השנה, כאשר הקבוצה מחויבת להמשיך ולפעול גם ברבעונים הבאים להתאמת מבנה ההוצאות והיקפי כוח האדם בכל תחומי הפעילות של הקבוצה".