|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

קטעים מהחקירות ומתכתובות הוואטסאפ בפרשת רונאל פישר:

ההכחשות, הוויסקי והנסיעה <br>

ynet חושף קטעים מחקירותיהם של פישר ודוד: בשנה שעברה דחה פישר את כל החשדות; דוד הודתה שידעה שהיא מעבירה לביטון חומר חסוי עדת המדינה קיבלה מהרל"ש של ברונו שטיין מדים למסיבת פורים
20/05/2015  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   פרשת רונאל פישר   |   תגובות
"קשקוש מקושקש" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

"הצעת שוחד? קשקוש מקושקש. ב-100% לא קיבלתי שום מידע מערן מלכה". כך אמר רונאל פישר בחקירתו ביולי שעבר, כפי שנחשפה ב-ynet. כאשר נשאל פישר על החקירות בענייניהם של יאיר ביטון וקובי כחלון, השיב פישר: "מר מלכה מעולם לא שיתף אותי בתיק כלשהו משטרתי, ולעניין מה ששאלת - גם לא זה ספציפי".

החוקר שאל: "כיצד יאיר ביטון ידע על חקירה מבלי שהדבר פורסם או שותף עם אחרים?". פישר, שהיה סניגורו של ביטון, השיב: "צריך להניח שהוא ידע, צריך לדעת מהיכן ידע, ואז יהיה אפשר להשיב על השאלה שלך יותר טוב, וגם אז אתה תובע ממני להגיב בספקולציות. אני אומר לך בוודאות של 100% שלא קיבלתי שום מידע מערן מלכה או מאיש שלטון אחר. אני אדייק את זה: משום שוטר, כי מאנשי שלטון קיבלתי לפעמים".

החוקר: "האם אתה מאשר כי שוחחת עם ערן מלכה סמוך לחקירתו של כחלון, אך נושא החקירה לא עלה?".

פישר: "אין לי שום יכולת לזכור עם מי דיברתי מתי. באותה תקופה דיברתי עם הרבה שוטרים נוספים וגם עם רעייתי. כל ההקשרים שנעשים כאן הם הקשרים פרטיים שלכם".

החוקר: "שוחחת עם שוטרים רבים על מקרי חקירות?".

פישר: "רק על נושאי חקירות שאני מייצג, או שהם חברים שלי ואז לא על חקירות".

החוקר: "מחומר החקירה עולה יותר ממקרה אחד, שבו אתה משוחח עם גורם חקירתי ובו בזמן מציע את שירותייך המקצועיים בגין חקירות עתידיות. האם כל כלל המקרים האלה הינו צירוף מקרים?".

פישר: "ראשית, אני לא יודע על כך. שנית, במובן מסוים, אני שמח שהמליצו עלי. ושלישית, אין לי מושג למה אתה מתכוון שאתה אומר צירוף מקרים, של מה?".

פישר נשאל מה היה תפקידו של מלכה ביחידת להב 433. "אני לא יודע בדיוק", השיב פישר וחזר בו: "אה אה חוקר. כמוהו יש עוד לא מעט אנשים שאני מכיר ברמות שונות של קשר".


"חסן לא יהיה לואי ה-14"


בהמשך נשאל פישר, מצטט ynet, על הקשר שלו עם אלון חסן, שכלל את התיעוד שבו נראה פישר מקבל מזוודת כסף מחסן. פישר טען אז, כי הייתה זו הדרך שלו לגבות את שכר טירחתו: "כפי שאתם יודעים, מר חסן כבר לא יהיה לואי ה-14 מבחינת נימוסיו וגם לא אדם שאפשר לגבות אותו או אפשר לרדוף אחריו עם צ'קים שחזרו, כדי שלא תסיים את חייך עם מכונית מתפוצצת".


לעומת זאת, בחקירותיו האחרונות - לאחר שנפרצו מכשירי הסלולר שלו ושל עדת המדינה - שמר פישר על זכות השתיקה, וסירב אפילו לומר כמה שנים הוא עורך דין.

ynet חשף גם חלק מהתכתבויות הוואטסאפ בין עדת המדינה לבין מלכה, וגם עם ראש לשכתו של ניצב ברונו שטיין. כפי שנחשף ב-News1, מלכה עומד למסור לאנשי מח"ש מידע בעניינו של שטיין במסגרת ההסדר איתו. שטיין - לשעבר מפקד מחוז מרכז - התפטר מהמשטרה לאחר שפורסמה תמונתו במסיבה עם פישר, לאחר שהאחרון כבר נעצר, אם כי המשטרה הכחישה שפרישתו קשורה לאותו אירוע.

במארס 2014 ביקשה וקיבלה עדת המדינה מראש לשכתו של שטיין מדים למסיבת פורים. במקרה אחר תיאמו עדת המדינה והרל"שית את הגעתו של שטיין למשרדו של פישר. תכתובת מאפריל 2014 מלמדת, כי עדת המדינה ידעה ששטיין קיבל ויסקי - כנראה מפישר. התכתבויות אחרות מלמדות, שעדת המדינה תיאמה בנובמבר שעבר - בעיצומה של החקירה - נסיעה כלשהי עבור שטיין.

באוקטובר 2014 כתב שטיין לעדת המדינה: "היי ע'". היא השיבה: "היי כבוד הממ"ז [מפקד מחוז]". שטיין: "פעם אחרונה שאת כותבת כבוד הממ"ז. ברונו ברונו ברונו. אחרת לא מדברים יותר. הבנת כבודה?". העדה: "ברור".

"היינו יוצאים לאכול יחד"

עו"ד רות דוד נשאלה בחקירותיה, בין היתר, מדוע הציעה לעו"ד נסים מרום להתמודד על תפקיד היועץ המשפטי של נתיבי ישראל. מרום היה מהפרקליטים בתיק קצב ומי שליווה את התיק נגד ביטון (המואשם בהלבנת כספים עבור יצחק אברג'יל). על-פי כתב האישום בפרשה, מנכ"ל נתיבי ישראל דאז, שי ברס, היה מ"לקוחותיו" של פישר לקבלת מידע שהדליף מלכה, וגם סידר את העסקתו של פישר בידי החברה כחלק מהתמורה.

החוקרים טענו, כי דוד הציעה למרום להתמודד על התפקיד כדי שלא ילווה את התיק נגד ביטון. דוד עצמה הייתה דירקטורית חיצונית בחברת ב.יאיר שבשליטת ביטון עד ינואר השנה. לטענתה, ההצעה הייתה תמימה לחלוטין, ונבעה מרצונה לסייע למרום, שהגיע לגיל בו הוא שוקל את המשך דרכו.

דוד נשאלה, מוסיף ynet, על נסיעתה לבודפשט לפגישה עם ביטון - נסיעה שעל-פי כתב האישום נועדה למסור לו מידע שהדליף מלכה ולהכין אותו לחקירתו הצפויה. היא השיבה שאינה זוכרת, והחוקרים הטיחו בה:

"את לא חושבת שהגיע הזמן שתתני משהו יותר הגיוני מ'לא זוכרת'? את באת לפה, פרקליטת מחוז, ורוצה לצאת מפה בצורה הגיונית. זו לא בדיחה. חוץ מלהתחנן לפניך, עשו הכול. בהתנהלות הזאת את מכניסה את עצמך לכל הקלחת של רונאל. בהכחשות שלך את הופכת את עצמך לחלק מהדבר הזה שנקרא רונאל". דוד השיבה: "אין לי שום דבר עם ערן מלכה. מעולם לא דיברתי איתו על שום חקירה. אם הוא אומר משהו, הוא משקר".

לאחר הפסקה בחקירה, החלה דוד להודות בחלקה בפרשה". לא סיפרתי הכל לגבי ביטון. ידעתי מרונאל שיש לו מידע בקשר לחקירה סמויה שהתנהלה נגד ביטון. לא ידעתי מה המקור של המידע. עדת המדינה הביאה לי חקירה אחת שהיה ברור ממנה שהיא חקירה עתידית. שאלות בלי תשובות". על השיחה עם ביטון בבודפשט אמרה דוד: "כמו מטומטמת לא חשבתי. הייתי בתוך זה, וזה היה מאוחר מדי".

דוד סיפרה גם על היכרותה עם פישר, לדבריה - אחרי שטיפלה בתיקו של זאב רוזנשטיין. "היינו יוצאים לאכול יחד וישבנו כמה חודשים כמעט לילה-לילה ונהיינו מיודדים. נוצרו יחסי אמון, כי רונאל היה צריך לעבוד קשה מאוד יחד עם עוד מישהי על הלקוחות שלהם, ואנחנו היינו צריכים לייצר הסכמי עד מדינה במקביל והייתה עבודה מסיבית". לדבריה, פישר הכיר לה את ביטון בשנים 2009-2008 והשלושה הפכו לחברים.

לטענת דוד, פישר הכיר לה את יאיר ביטון בין השנים 2009-2008. "החל מאותו רגע, היו מפגשים משותפים לשלושתנו ולפעמים בנפרד. היינו שלושה חברים שמכירים זה את זה", אמרה.

תאריך:  20/05/2015   |   עודכן:  20/05/2015
איתמר לוין
+החשד: תפרו תיק וגרמו לסילוק
חיים אביטן מראשות העיר חדרה
16:47 20/05/15  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה
המחלקה לחקירות שוטרים חוקרת חשד לפיו רונאל פישר, רפ"ק ערן מלכה וקצין משטרה נוסף 'תפרו תיק' במחשכים לחיים אביטן וגרמו להפסדו בבחירות על ראשות העיר חדרה  ▪  ל-News1 נודע כי פישר קיבל סכומי כסף גדולים מהאופוזיציה, ולאחר מכן קיבל סכומי כסף גדולים מאביטן כדי להצילו מאותו תיק  ▪  לאחר הבחירות ב-2013 הופרכו החשדות שנרקמו נגדו
אביטן. הפסיד בגלל החקירה [צילום: יצחק ברבי]
פישר. לקח כסף גם מקורבנו [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]
+אוהב כסף לא ישבע כסף
12:57 20/05/15  |  יעקב עמר   |   לרשימה המלאה
אם החכם באדם נפל קרבן לתאוות הכסף מה מפתיע בנפילת אולמרט, פישר או כל אחד אחר? אנו בעולם המערבי לא התחלנו אפילו להבין את כוחו ההרסני של "הבל" זה כאשר החינוך שלנו כולו מכוון לאהבת הכסף שבלעדיו אין "הצלחה", "חיים נוחים" ושאר כינויי סרק למושג האמיתי
(רונאל פישר. קרדיט הרבה מעבר לראוי לו [צילום: יונתן סינדל/פלאש 90])
+קרחון הזוהמה
10:29 20/05/15  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי  ▪  והפעם - מתאסלמים, מוטב מאוחר, לקחים ישנים וטובים וקרחון הזוהמה
(פרקליטות המדינה. מונעת חשיפה? [צילום: נועם שרביט])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביב נחמיאס / Aviv Nahmias   אורי כרמל / Uri Carmel   אילון מכלוף / Eylon  Machluf   איתן פלג / Eitan Peleg   אלון חסן / Alon  Hassan   אסף גולן / Assaf Golan   ברונו שטיין / Bruno Shtein   ג'ויה סקפה-שפירא / Joya SKAPPA-SHAPIRO    דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   זוהר בוצ'ן / Zohar Botchen   חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich   יאיר ביטון / Yair Biton   יאיר  גולן / Yair Golan   יוסף נחמיאס / Yossef Nahmiass   יורם ברק / Yoram Barak   יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth   יצחק רוכברגר / Yitzhak  Rochberger   ירון בארי / Yaron Be'eri   ליאורה נהון / Liora Nahon    ליזי שובל-בר / lizzy  shoval Bar   משה סובל / Moshe Sobel   משה סעדה / Moshe Saadda   נועם עוזיאל / Noam Uziel   נחשון שוחט / Nahshon Shohat   נסים מרום / Nissim Marom   ע"י   עדי כרמלי / Adi Carmeli   עופר ברטל / Ofer Bartal   עפר נמרודי / Ofer Nimrodi   ערן מלכה / Eran  Malka   קובי כחלון / kobe kahlon   קרן אלטמן / Keren Altman   רון שפירא / Ron Shapira   רונאל פישר / Ronel Fiaher   רונן יצחק / Ronen Yitzhak   רועי בר / Roee Bar   רות דוד / Ruth David-Blum   רמי דואני / Rami Douani   שי ברס / Shay Baras   ששון חי / Sasson Hay 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ההכחשות, הוויסקי והנסיעה
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אתיקן
20/05/15 11:21
2
אהרון שחר
20/05/15 13:38
3
אבא של קט סל
20/05/15 14:06
4
אמיתי ד.
21/05/15 14:09
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת רונאל פישר
רב-פקד ערן מלכה, אחד הנאשמים המרכזיים בפרשת רונאל פישר, ימסור "עדות ניקיון" במסגרתה יגלה את כל הידוע לו על עבירות פליליות שביצעו קצינים בכירים. כמו-כן הוא ימסור ראיות חפציות שיתמכו בעדותו. בתמורה לכך, ובאם תאומת עדותו, הוא יזכה להסדר טיעון שימתיק את עונשו הצפוי, המוערך, בלא הסדר, בכ-8-6 שנות מאסר.
19/05/2015  |  יואב יצחק  |   חדשות
שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, כרמי מוסק, הורה (יום ג', 19.5.15) לשירות המבחן להגיש לו חוות דעת על חלופות מעצר אפשריות לעו"ד רונאל פישר ולרב-פקד ערן מלכה. חוות הדעת יוגשו עד 31.5.15, ולאחר מכן יחליט מוסק האם הן מספקות אותו, או שיש לשלוח את השניים למעצר עד תום ההליכים.
19/05/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
ידיעות אחרונות חושף חלקים מעדויותיהם של רות דוד, יאיר ביטון, האחים נחמיאס, יורם ברק ועדת המדינה מזכירתו לשעבר של פישר תיארה בפירוט רב את תעשיית המידע הסודי ואת חלקה של דוד בפרשה
19/05/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
"ישיבה זו התקיימה בעקבות פניות שהתקבלו אצל גורמים שונים בנושא זה", הסביר (14.5.15) דובר משרד המשפטים את הדיון שכינס שי ניצן בנוגע לחשדות כלפי רות דוד המתייחסים לתקופה בה שימשה כפרקליטת מחוז תל אביב (פלילי). הרושם הברור שנוצר הוא, שמדובר בפניות חדשות, במשהו שהחוקרים לא ידעו כאשר עצרו את דוד בתחילת החודש.
19/05/2015  |  איתמר לוין  |   מאמרים
דומה בעיניי שאך לפני זמן קצר ברכתי על תחילתה של שנת המשפט, שזה עתה מסתיימת. לעיתים נראה לי כי פרק הזמן שבין תחילת שנה וסיומה מתקצר משנה לשנה, בעוד היעדים, המשימות והמטרות אותם אנו מציבים לעצמנו הולכים ומתארכים.
18/05/2015  |  יהודה וינשטיין  |   נאומים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il