בתביעה ייצוגית, ראשונית מסוגה, דן בית המשפט בנושא תופעת "ההתיירקקות-greenwash". בתביעה הייצוגית שהוגשה כנגד החברות "סנו" ו"חוגלה קימברלי", נטען כי החברות ציינו ושיווקו את חלק ממוצרי שקיות הניילון שלהן כ"ידידותיות לסביבה". על גבי האריזות נכתבו המילים כמו: "שקיות מתכלות", "אקולוגיות", "100% מתכלות" וכן השתמשו בצבע ירוק ובסמל המחזור על גבי האריזות. החברות עשו זאת תוך הטעיית ציבור הצרכנים על-ידי ייחוס למוצרים היבטים סביבתיים שלא כראוי.
בניגוד לפרסומי החברה, השקיות המדוברות אינן מתכלות ואינן עשויות מחומרים אורגניים. מדובר בשקיות פלסטיק עם תוסף המאפשר לפלסטיק להתפרק לרכיבים קטנים יותר אך ורק בתנאים אותם לא ניתן לממש ולכן, קיימת סכנה כאשר מגיעות השקיות בשוגג לשטח פתוח הן עלולות להתפזר אך לא להעלם ובכך לזהם שטחים פתוחים נרחבים יותר.
במהלך הליך התביעה הייצוגית, הגיעו הצדדים להסכם פשרה והביאו אותו לאישור בית המשפט. כאשר נבחן הסכם הפשרה על-ידי גורמי המקצוע של המשרד להגנת הסביבה נמצא כי יש קושי מקצועי אמיתי בהסכם המוצע, ולכן המשרד התנגד לפשרה. גורמי המשרד להגנת הסביבה סברו כי גם בנוסח המעודכן של שיווק המוצרים, עלול להטעות את הצרכן ואף להביא להפרה של החוק ובית המשפט קיבל את עמדת המשרד. והורה כי שיווק המוצרים יתבצע בהתאם לנוסח המוסכם על המשרד ולפי הצעתו.
המשרד להגנת הסביבה פועל מזה מספר שנים למניעת תופעת ההתיירקקות, תופעה במסגרתה חברות מייחסות תועלת סביבתית למוצר או לשירות, במטרה למשוך לקוחות, על-אף שהמוצר או השירות אינם בעלי תועלת סביבתית, ובכך מטעים את הציבור. במסגרת פעילות זו פרסם המשרד מדריך ליצרן ולצרכן, שנועד להבהיר מה הם הכללים הרלוונטיים למניעת הטעיה סביבתית. המשרד פועל בעניין זה בשיתוף עם הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן.