רשת
רמי לוי שיווק השיקמה סיימה את הרבעון הראשון של שנת 2015 עם צמיחה של כ-16% בהכנסותיה לרמה של כ-944.3 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות של כ-812.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנת 2014. כך עולה (יום ה', 28.5.15) מדוחותיה הכספיים. בצירוף מחלקת הבשר שהיא בזכיינות ושני סניפים בזכיינות, שאינם מופיעים במכירות החברה אנחנו בקצב פדיון שנתי של מעל ארבעה מיליארד שקל.
העלייה בהכנסות נבעה מפתיחת 6 סניפים חדשים, כאשר האחרון ביניהם, סניף נתניה צפון, נפתח בחודש מרס השנה. יצוין, כי שורת ההכנסות הושפעה מקיטון במכירות חנויות זהות כתוצאה מירידה במחירי המוצרים בעקבות דבקות הרשת באסטרטגיה המטיבה עם הצרכן. במידה והרשת לא הייתה מורידה את המחירים לא היינו מראים קיטון כלל.
רמי לוי מציינת, כי הרשת צפויה לפתוח 8 סניפים חדשים בתקופה שבין הרבעון השני של שנת 2015 ועד לרבעון הרביעי של 2015. סניפים אלו יוקמו, בהדרגה, בערים הבאות: קריית שמונה, אשקלון, אריאל, רחובות, חולון ועטרות, יבנה ובית שמש.
הרווח הגולמי של רמי לוי שיווק השקמה ברבעון הראשון של שנת 2015 עלה לכ-194.8 מיליון שקל (20.62% מהמכירות), גידול של כ-11.5% בהשוואה לכ-174.6 מיליון שקל (21.49%) בתקופה המקבילה בשנת 2014.
הרווח התפעולי הסתכם בכ-23.6 מיליון שקל (2.5% מהמכירות), בהשוואה לכ-32 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד (3.94% מהמכירות). הירידה בשיעור הרווח התפעולי נובעת מעלייה בהוצאות המכירה והשיווק כתוצאה מגידול בהוצאות השכר, החשמל והארנונה ומעליה בהוצאות תפעול אחרות, לרבות השמה והדרכה של כוח אדם בסניפים חדשים שטרם החלו לפעול.
הרווח הנקי של רמי לוי ברבעון הראשון של שנת 2015 הסתכם בכ-18.2 מיליון שקל, בהשוואה לכ-23.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה נבעה בעיקרה מהירידה בשיעור הרווח התפעולי, ובהורדת המחירים לצרכן. אנחנו רואים ברשת עלייה מתמדת בכמות הלקוחות וכמות הפריטים שנמכרים לעומת הירידה במחיר לפריט.
דירקטוריון הרשת אישר היום חלוקת דיבידנד נוספת, בסך של כ-15 מיליון שקל. סך הכל חילקה החברה 563.5 מיליוני שקל דיבידנד מאז שהונפקה לציבור במאי 2007.