|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
ברזילי. הבטיח רק עבודות שירות? [צילום: פלאש 90] רוזן. "יכול ותתקיים חקירת משטרה" [צילום: פלאש 90]

החשד שנחשף בביהמ"ש נגד עו"ד ברזילי: <br>הונה את לקוחו וגרם לו להחמיץ הסדר טוב

מנחם מגן שהואשם בעבירות חמורות יוצג בתחילה על-ידי עו"ד רונן רוזנבלום שהשיג עבורו הסדר טיעון הכולל 36 חודשי מאסר בלא חילוט רכושו לאחר מכן קיבל הצעה: "אתה צריך ללכת לעורך דין מסוים" - עו"ד דורון ברזילי, וזה "ישיג" עבורך עבודות שירות בלבד מגן מאשים: רימו אותי. מסרו לי מידע כוזב על שיחות כביכול שהתנהלו עבורי עם הפרקליטות השופט רוזן החליט: "מאחר שיכול ותתקיים חקירת משטרה, על-פי בקשת הצדדים לא יירשמו בפרוטוקול"
10/06/2015  |   יואב יצחק   |   חדשות   |   תגובות
כספים הוצאו במרמה מקופת לשכת עוה"ד; 177,000 ל-ynet - "לקידום סדרת כתבות"
יואב יצחק
התשלומים הוצגו למימון משוב השופטים * הם בוצעו למרות שלא אושרו על-ידי מוסדות לשכת עורכי הדין ובניגוד מפורש להוראות המועצה הארצית * כשנדרש יו"ר הלשכה ברזילי על-ידי המועצה הארצית להימנע ממימון המשוב באמצעות תקציב הלשכה הוא שיקר לחבריו וטען כי המימון יגיע מספונסרים * ההוצאות כוללות תשלום חריג במיוחד: 177,000 ש"ח לאתר ynet, תמורת: "אתר ynet יקדם סדרת כתבות בנושאים שונים בתחומים בהם עוסקת הלשכה"
לרשימה המלאה

חשד כבד להונאה ותרמית כלפי לקוח נחשף בדיון שהתקיים ביום 31.05.15 בבית המשפט המחוזי בתל אביב, בפני השופט דוד רוזן. על-פי החשד, ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי, הונה את לקוחו - מנחם מגן, ביודעין, ומתוך תאוות בצע, וגרם לו להחמיץ הסדר טיעון סביר שהושג עבורו קודם לכן על-ידי בא-כוחו הקודם, עו"ד דורון רוזנבלום, במסגרתו היה מרצה עונש קל יחסית. לטענת הנאשם, נאמר לו כי ברזילי הוא בעל מהלכים מיוחדים בפרקליטות, וכי הוא יוכל להשיג עבורו הסדר שיכלול רק עבודות שירות וזאת תמורת 50,000 דולר שישלם לברזילי כשכר טירחה. הנאשם הלין עוד, כי ברזילי מסר לו מידע כוזב על התקדמות ועל תוכנן של שיחות, כביכול, שהתקיימו בפרקליטות, דבר שלא היה ולא נברא.

במהלך הטיעונים לעונש ניתן פירוט מצד הנאשם ומצד באי-כוח התביעה בדבר הדיונים שהתקיימו בעניינו של הנאשם מנחם מגן, ואכן עלה חשד ממשי, שלפיו עו"ד ברזילי הטעה את מגן וגרם לו נזק עצום: במקום הסדר טיעון הכולל שלוש שנות מאסר בלבד והימנעות מחילוט רכוש (בתים, מגרשים וכו' בשווי חמישה מיליון שקלים), עומדת התביעה על ריצוי ארבע שנות מאסר וכן חילוט הרכוש דנן.

במהלך הדיון התגלה בנוסף, כי הנאשם שילם כספים במזומנים - כספים שחורים, לעורכי דין, ואלה לא הוציאו חשבוניות. הנאשם נמנע מלגלות את זהותם של עורכי הדין, שלטענתו קיבלו ממנו עשרות אלפי דולרים, בלא רישומים כדין. אחד מהם שדרש 50,000 דולר הסכים לטענתו לקבל "רק" 30,000 דולר בלא רישומים, והוציא חשבונית על 5,000 דולר בלבד. הנאשם מיאן לגלות באותו מעמד מיהם עורכי הדין בהם מדובר, ואמר כי הוא לא רוצה להזיק להם. נושא זה טעון אף-הוא חקירה מצד רשויות המס.


הנאשם גילה מידע מפליל על יהלומנים בכירים

השופט דוד רוזן, בפניו נחשפו פרטים נוספים, החליט כי נוכח המידע החמור ובקשות הצדדים, ועקב הצורך הסביר בחקירה משטרתית בנושא, לא יפורטו בפרוטוקול פרטים רגישים נוספים. בפרוטוקול נכתב, מפיו של השופט רוזן: "מאחר שיכול ותתקיים חקירת משטרה, על-פי בקשת הצדדים הדברים לא יירשמו בפרוטוקול".

בעיצומו של הדיון הביע השופט את פליאתו: מדוע מבקשת התביעה גזר דין הכולל ארבע שנות מאסר, על-אף שבהסדר הטיעון הסכימה לשלוש שנות מאסר בלבד, ולמרות שהנאשם הסכים - בתקופה שההצעה עמדה על הפרק - לשתף פעולה באופן מלא ולמסור את כל הידוע לו על החשודים האחרים, כולל על יהלומנים בכירים, ובהם נשיא בורסת היהלומים, שהמירו סכומי כסף גדולים מדולרים לשקלים.

באת-כוח התביעה, עו"ד אורנה גלבשטיין, הסבירה כי בין לבין ניתנו כמה פסקי דין בבית המשפט העליון, שחייבו החמרה בעונש בעבירות כדוגמת אלו שנעברו על-ידי מנחם מגן ושותפיו למעשים. לטענתה, מגן ביצע עבירות בסכומי כסף גדולים ביותר הנאמדים ביותר מ-150 מיליון דולר וניהל בפועל בנק פיראטי במתקני בורסת היהלומים. מגן הואשם והורשע על-פי הודאתו בשורה ארוכה של עבירות, לרבות: הלבנת הון, עבירות על פקודת מס הכנסה, עבירות על חוק העונשין ועוד.

השופט הקשה על התביעה והטיח בתובעת: "הוא פה סיפר לי ואתם אישרת שבתחילת הדרך, ואין דין תחילת הדרך ללאחר הגשת כתב אישום, אבל אתם הייתם מעורים. הציעו לו שלוש שנות מאסר". עו"ד גלבשטיין השיבה: "הוא הציע שלוש שנות מאסר, היה איזשהו מתווה ולפני שהגענו עם זה לפרקליטות המחוז".

השופט רוזן ביקש את התייחסות התביעה לטענות שהעלה הנאשם, ולפיהן עורך דין מסוים - הכוונה לעו"ד דורון ברזילי - הציע לו, לנאשם, על-דעת הפרקליטות, כביכול, הצעות להסדר טיעון מקל מאוד, בתנאי שיציג עצמו כבלתי שפוי, ודבר זה התגלה עתה כתרמית. "הוא טוען שרימו אותו, באו עורכי דין שלדידו הם פושעים, אנחנו לא שמענו אותם ולא נחרוץ את דינם, אתם לא יודעים אבל אתם מוכנים בהחלט, אין לכם שום ראיה לשלול את זה. הנאשם אומר לכם שבאו אליו עורכי דין ואמרו לו: אתה תציג את עצמך כלא שפוי ולזה אתם מסכימים".

רוזן מציין דברי הנאשם: "אמרו לו ללכת להתחזות"

באת-כוח הפרקליטות, עו"ד גלבשטיין, הבהירה בדיון, כי הפרקליטות לא הסכימה לרעיונות שהעלה ברזילי, אם אכן העלה. "אני רוצה רגע לעשות סדר, מה שהוא בא ואמר פה בדיון האחרון, שבאו אליו עורכי דין, זה דבר שלראשונה שמעתי פה...". גלבשטיין הדגישה, כי הפרקליטות שוחחה עם ברזילי על ארבע שנות מאסר. לא פחות.

השופט רוזן - שנועד לגזור את דינו של הנאשם מנחם מגן, לחץ בעניין זה על התביעה, והטעים בעניין הסדר הטיעון שהוגש להכרעתו (הכולל הסכם על סעיפי האישום אך לא על העונש): "אני לא בא לתקוף את ההסדר... שימו לב מה יש לנו פה? בא בן-אדם ואומר ככה: אני דיברתי עם ודיברתי ודיברתי, למה? כי אני מטומטם, אין מילה אחרת. אם הוא היה בא מההתחלה לעורך דין נורמלי, הוא היה אומר לו מההתחלה תדבר, אבל תן לי קודם לקבל משהו, וזה לגיטימי. הוא היה מיוצג אבל הוא עשה את הטעות שלו, דיבר ודיבר ודיבר, הוא הלך והוא איבד את ההסדר שהוא יכול היה להגיע אתכם בגלל שהוא טוען פעלו שלא כחוק. עכשיו מה זה פעלו שלא כחוק? לא על העצות המשפטיות, מה שהוא בא ואומר שאמרו לו ללכת להתחזות".

באת-כוח התביעה חזרה על עמדת התביעה, ולפיה בכל התקופה שבה נערכו דיונים דובר בתחילה על שלוש שנות מאסר ולאחר מכן על ארבע שנות מאסר. בהמשך ציין עו"ד אלון גילדין, הנמנה גם הוא עם התביעה, כי גם ההסדר שהושג בסופו של דבר, במסגרתו עומדת התביעה על 48 חודשי מאסר, הוא הסדר קל יחסית. "אנחנו הלכנו לקראת הנאשם ככל הניתן, רצינו שהוא יעשה את ההסדר הזה. הוא מקבל חצי מרף הענישה, פחות מחצי".

כאמור, הנאשם מנחם מגן הלין בבית המשפט כי הוא הוטעה והולך שולל, וכי מחמת זאת נגרם לו נזק עצום. מגן דחה את הטענות, כאילו עו"ד ברזילי מסר לו על הצעה להסדר הכולל 48 חודשי מאסר (ציטוט):

  • "לגבי ברזילי, הוא אף פעם לא אמר לי על 48 חודש, שיקחו אותי ואותו למכונת אמת לבדיקה, המשפט 48 חודש לא נאמר לי. הוא אמר לגיל דחוח שבדיונים שהוא דיבר איתם אתם אמרתם 48 חודשים. בימי חיי ברזילי לא אמר לי את המספר הזה... ברזילי לא אמר לי אף-פעם, באתי לעורך דין ביום הראשון, אמרתי לו אני הולך לפוצץ את העסק הזאת, הוא אמר לי אני מכיר את התיק שלך, אני אשיג לך עסקה יותר טובה, זאת אומרת שהוא משקר אותי עוד פעם מההתחלה, אני מתכוון עסקה יותר טובה מאשר של רונן, במילים האלה, אני גם מקליט אותו. אני טעיתי שלא לקחתי את העסקה (שהשיג עבורו עו"ד רוזנבלום, י.י.), אני מודה, אבל ברזילי אומר לי במשרד שהוא ישיג לי עסקה יותר טובה כשהוא עם ידיים כבולות ולא יכול לעשות כלום".


דרושה חקירת משטרה

בהמשך הדיון הביע מנחם מגן את קורת רוחו מהטיפול שניתן לו על-ידי עו"ד רוזנבלום, ואמר כי הוא מרגיש גם עתה מחויב להסדר שהושג עבורו. לדבריו, רוזנבלום השיג עבורו הסדר הכולל שלוש שנות מאסר - "הוא אמר לי שלוש שנים בית סוהר, הבית משוחרר, המגרשים משוחררים. אף מילה על 250 אלף שקל לפדות אותם, אני אומר לך, התובעת, מה שאמרו לי. ואני בראש שלי מבסוט, אני אומר אוקיי: אני הולך על זה, אם דואגים לי יותר אז נלך על זה. רוזנבלום סגר עסקה של 36 חודשים".

התובעת העירה בהמשך הדיון כי בסופו של דבר "מנחם לא רצה, אז זה לא יצא". לשאלת בית המשפט אישר הנאשם: "לא קיבלתי את זה". "למה לא קיבלת?", שאל השופט רוזן, וכאן מגלה הנאשם מגן: "כי אני יודע שאם יש לו עסקה יותר טובה (ההצעה המגונה שקיבל, י.י.), אני משלם 50 אלף דולר ויוצא עם עבודות שירות, זו הייתה ההצעה, אבל אתה צריך ללכת לעורך דין מסוים. את כל זה אמרתי למשטרה".

בשלב זה, כאמור, ולאחר שהתברר כי הנאשם התלונן במשטרה על התרמית שבוצעה נגדו מצד עורך הדין האמור, החליט השופט רוזן להפסיק רישום הדברים בפרוטוקול, ותיעד: "מאחר שיכול ותתקיים חקירת משטרה, על-פי בקשת הצדדים הדברים לא יירשמו בפרוטוקול".
ת"פ 26123-07-14 מדינת ישראל נ' מגן ואחרים / פרוטוקול
פרוטוקול דיון בהסדר טיעון.

תאריך:  10/06/2015   |   עודכן:  11/06/2015
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
החשד שנחשף בביהמ"ש נגד עו"ד ברזילי: הונה את לקוחו וגרם לו להחמיץ הסדר טוב
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
Boby
10/06/15 22:33
2
ולדמיר
10/06/15 23:00
3
מ.אלקריאף
11/06/15 00:59
4
ספיידר
11/06/15 04:19
5
ד.ה
11/06/15 06:03
6
שופט מוזר
11/06/15 08:03
7
עידןסובול
11/06/15 08:20
8
אורי יהודה
11/06/15 09:45
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חברות הכנסת סתיו שפיר ושלי יחימוביץ', אשר היו מן הפעילות ביותר בוועדת הכספים של הכנסת הקודמת, לא יכהנו בה בכנסת ה-20. כך עולה מרשימת חברי מפלגת המחנה הציוני שיהיו חברים בוועדת הכספים. הרשימה הועברה (יום ד', 10.6.15) אל הוועדה.
10/06/2015  |  איציק וולף  |   חדשות
הקבלן רמי שוירו זכה במכרז של רשות מקרקעי ישראל, וירכוש מגרש ל-117 דירות במתחם "אם המושבות" בפתח תקוה. הוא ישלם 80 מיליון שקל. זוהי עסקה יוצאת-דופן, מאחר שרמ"י מבקשת למכור לשוירו את הבעלות המלאה על המגרש, ולא להחכירו לטווח ארוך כמקובל.
10/06/2015  |  אלעזר לוין  |   חדשות
מליאת הכנסת קיימה דיון בהצעה לסדר בנושא המשך ירי הרקטות לעבר יישובי ישראל מעזה. ח"כ באסל גטאס (הרשימה השותפת) אמר כי "התנאים של בית הכלא הגדול בעולם לא השתנו ואתם מתפלאים למה יש חרם על ישראל? ממשלת ישראל עם ראש טמון בבוץ נושאת באחריות למה שקורה בעזה. החרם הוא רק תחילת ההתחלה של התהליך שאין חזרה ממנו. כל עוד ישראל ממשיכה בכיבוש החרם יימשך ובצדק". בכך הצטרף גטאס לתמיכה בחרם שהוציאה אתמול מפלגת חד"ש. ח"כ מרדכי יוגב (הבית היהודי) קרא לעברו: "לך לעזה!".
10/06/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
מומחי אבטחת סייבר מאמינים שישראל היא ככל הנראה הגורם האחראי לגל של ריגול שהתמקד במלונות שהיו בשימוש בקרב הנושאים והנותנים בשיחות הגרעין מול אירן. כך דיווח (יום ד', 10.6.15) הוול סטריט ג'ורנל.
10/06/2015  |  עופר וולפסון  |   חדשות
הזמר יונתן רזאל מתנצל על כך שקרע מיצג על אבולוציה בקריית החינוך "דרור" בשרון. רזאל הוזמן לשם בשבוע שעבר כדי לשיר לציון "יום האחדות" לזכר שלושת הנערים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח שנרצחו בידי מחבלים.
10/06/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il