|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
להתפרנס וגם לחיות בכבוד [צילום: שמואל וולף]
פרסום ראשון

שכר הנהגים בתחבורה הציבורית יעלה

הסכום הסופי טרם סוכם אך לא יעלה על 39 שקלים האוצר חשש ממחסור בנהגים בעת עבודות הרכבת הקלה והביע תמיכה בפתרון שיכלול את השתתפות המפעילים משך הכשרת הנהגים יקוצר דרישה להפיכת מקצוע הנהג לעבודה מועדפת
28/06/2015  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
פלור. הכשרה ארוכה [פוטו נגבה]

רמות. מסלול ירוק [פוטו נגבה]

גלרון. חיילים לא רוצים [פוטו נגבה]

כהן. תבדקו כמה נהגים גרושים [פוטו נגבה]

לראשונה: איחוד נהגי אוטובוסים מכל החברות
עידן יוסף
נהגי אוטובוסים ונציגי עובדים מחברות התחבורה הציבורית התכנסו כדי לאחד כוחות במטרה להביא ליישום דוח קוצ'יק לשיפור מעמד הנהגים ולפתרון המחסור בענף
לרשימה המלאה

כלים שלובים: חשש מבלגאן נהגי אוטובוסים
עידן יוסף
משרד התחבורה החליט לקבוע שכר גבוה יותר לנהגי האוטובוס במכרזים החדשים * בפורום חברות התחבורה הציבורית דורשים לתקן באופן רוחבי את שכר כלל הנהגים כדי למנוע תוהו ובוהו בענף
לרשימה המלאה

השבוע צפוי להתחיל הליך רוחבי של העלאת שכר הנהגים בתחבורה בציבורית. ל-News1 נודע כי משרד האוצר ומשרד התחבורה הגיעו להסכמה ביניהם בנושא, והעניין יוצע למפעילים. מדובר על העלאת שכר לסכום שטרם התקבל סיכום סופי לגביו, שהתקרה שלו תהיה לכל היותר 39 שקלים - השכר לשעה המוצע באשכולות ההפעלה החדשים שיצאו למכרז. מדובר בשכר גבוה יחסית שנועד לעודד כניסת נהגים לענף.

ההעלאה תמומן בחלקה על-ידי המדינה ובחלקה על-ידי המפעילים. במסגרת הדיונים הביעו נציגי המפעילים תמיכה בהעלאת השכר, אך טענו כי הם אינם מסוגלים לממן זאת וכבר היום הם מוציאים הוצאות מעבר לנדרש מהם. ייתכן שכדי לגשר על המחלוקת בעניין יוצעו למפעילים הקלות מסוימות או שיינתנו להם הטבות.

המניע העיקרי ששכנע את משרד האוצר לשחרר כסף הוא החשש הממשי שבתקופת עבודות הרכבת הקלה בתל אביב יווצר מחסור בנהגים, שלא יאפשר מענה הולם לצורך התחבורתי בגוש-דן. כזכור, פנו לאחרונה ראשי חברות התחבורה הציבורית בדרישה להשוות את שכרם של הנהגים באשכולות ההפעלה הישנים, העומד כיום על 32 שקלים ל-39 שקלים, המוצע באשכולות החדשים. הם הביעו חשש לזליגה של נהגים בין אשכולות. כבר היום סובל הענף ממחסור של כ-1,800 נהגים. יצוין, כי בימים אלה מתקיימת הכשרה של נהגי אוטובוסים רבים מהמגזר החרדי ועוד כ-400 מהמגזר הערבי.

תוכנית במיליארד וחצי ש"ח

בשבוע האחרון התכנסו לראשונה נציגי ועדי העובדים של חברות התחבורה הציבורית כדי לנסות ולקדם יחד את יישום דוח קוצ'יק, העוסק בהעלאת שכר הנהגים ובקידום מעמדם.

למשרד התחבורה יש תוכנית רחבה להגדלת מצאי השירות בתחבורה הציבורית, שעלותה 1.5 מיליארד שקלים לתוספות שירות. חלק ממימון מגיע מעודפים שנשארו ממיזמים אחרים להסעת המונים, ולצורך כך דרושה תוספת מסיבית של נהגים. אחת הבשורות המתוכננות היא לחסל בשנת 2016 את תופעת ה"סרדין" הידחקות של נוסעים באוטובוסים צפופים כך שלא יהיו יותר אוטובוסים עמוסים בכל הקווים המוכרים. בשורה אחרת תהיה תיקוף כרטיסים ורכישתם באמצעות הטלפון הסלולרי.

קיצור משך ההכשרה

נושא המחסור בנהגים עלה בשבוע שעבר במסגרת חבר-דיון בוועידת ישראל לתחבורה ברמת גן. סמנכ"ל משרד התחבורה אבנר פלור אמר כי "נכון להיום, יש חוסר של כ-5,000 נהגים לכלי רכב כבד. מזה למעלה משנה יושבת ועדה משותפת של משרד הכלכלה ומשרד התחבורה בראשות מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי על-מנת לגבש פתרונות. אנו מטפלים בכמה בעיות במקביל. הבעיה העיקרית היא משך הזמן לקבלת הרישיון, שמגיע לˉ7-6 חודשים של הכשרה. אנו כבר גיבשנו פתרונות שיביאו לצמצום לוחות הזמנים על-ידי זירוז האישורים הרפואיים הנדרשים עבור הרישיון וצמצום תקופת ההכשרה ללא התפשרות על יעילותה. משרד הכלכלה הכין תוכנית הכשרה משופרת ומקוצרת. האתגר הגדול הוא לשפר את תדמיתו של המקצוע. חשוב שהמפעילים ישתפו אתנו פעולה וישתלבו בתהליך שאנחנו מובילים לשינוי פני המקצוע".

המשנה למנכ"ל משרד הכלכלה והממונה על התעסוקה, תכלת רמות, התייחסה לנושא ואמרה: "אנו מסייעים לעידוד התעסוקה בעיקר דרך מרכזי הכוון תעסוקתי, במימון שלנו. אנחנו רואים באוכלוסיות החרדים והמיעוטים אוכלוסיות שניתן לגייס מתוכם מספר גבוה של נהגים. גם המעסיקים פונים אלינו בבקשה לעובדים חדשים ואנחנו עושים את החיבור. זיהינו שלאחר שכבר יש מועמדים לאייש את המשרות החסרות, אנו נתקלים בחסמים ביורוקרטיים בתהליך הכשרתם לתפקיד. לכן אנו לוקחים קבוצה גדולה של עשרות מועמדים יחד ומעבירים אותם ב'מסלול ירוק' בסיוע משרד התחבורה. יש מגמה של הגעה לכדי פתרונות".

עבודה מועדפת

רבים תולים את תקוות הענף בחיילים המשוחררים. מפקד מרכז ההובלה בצה"ל, אל"ם גיל גלרון, הסביר את הבעייתיות שבדבר:, לצערי, חיילים לא רוצים להיות נהגים, גם לא בצבא. גם בצבא אנחנו בתהליך של מיתוג מחודש של המקצוע על-מנת לשפר את המוטיבציה, אך צריך לעשות עוד. ההכשרה בצבא היא מקיפה ואנחנו אף דואגים שהחיילים שמשוחררים משירות סדיר ייצאו גם עם רישיון לסמיטריילר. זה אינטרס משותף לנו וגם למערכת האזרחית. כך יהיו לנו נהגים מנוסים לשעת חרום וגם המערכת האזרחית תרוויח נהגים נוספים. מדי שנה אנחנו מקיימים יריד תעסוקה במרכז ההובלה של צה"ל ויש הזדמנות לגייס נהגים הישר עם שחרורם. חשובה כאן הכרזה על המקצוע כעבודה מועדפת ושיווק המקצוע גם להורי החיילים המשוחררים, על-מנת שישכנעו אתם להמשיך לעסוק במקצוע".

רני כהן מקבוצת הפייסבוק "אוטובוסים ורק אוטובוסים" אמר כי דרוש הכרה במקצוע נהג אוטובוס ושיפות התדמית שלו. לדבריו, הוכרחו נהגים להגיע לאזורי עימות בזמן מבצע צוק איתן מבלי שיובטח לו פיצוי במקרה שייפגע ומבלי שיוכר כתומך לחימה. לדבריו, נעדרים נהגים רבים מהבית ומביאים למשפחותיהם שכר נמוך מאוד. הוא הציע למשרד התחבורה לבדוק כמה מקרי גירושים יש בקרב נהגים ולהיווכח בקושי מולו הם מתמודדים.
נהגי תחבורה ציבורית בחברות האוטובוסים הפרטיות - מתווה לשכר ראוי וקידום מעמד הנהג (נובמבר 2014) / נייר עמדה
ניתוח שנערך לבקשת פורום חברות התחבורה הציבורית הפרטיות (52 עמ')

תאריך:  28/06/2015   |   עודכן:  28/06/2015
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שכר הנהגים בתחבורה הציבורית יעלה
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
כבש 44
28/06/15 20:04
2
אהרון שחר
28/06/15 21:44
3
שמיים
28/06/15 21:54
4
לידיעתך עידן
28/06/15 21:58
5
פולשיוק
29/06/15 03:24
6
עללא
29/06/15 19:02
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
כוונת רכבת ישראל למלא אחר הוראת משרד התחבורה לתגבר את מערך רכבות הנוסעים בתקופת עבודות הרכבת הקלה בגוש-דן, כדי לשפר את השירות לנוסעים המגיעים לתל אביב עשויה להיות מסוכלת בידי ועד העובדים, המצוי בסכסוך מתמשך מול ההנהלה.
28/06/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
בואן נתחיל במסלול הקו האדום, הקו הראשון, מפתח תקוה לבת ים. יש לי קרובים בבת ים ומעולם לא שמעתי על רצונם העז להגיע לפתח תקוה, כמו-כן מי שיעמוד ברחובות הראשיים של פתח תקוה ובת ים יראה שאין שם מחסור בקווי אוטובוס העוברים דרכן לתל אביב, לכן הבחירה בקו זה כקו הראשון להיבנות נראית לי תמוהה. ישנן ערים עם פחות נגישות לתל אביב מפתח תקוה, בני ברק, רמת גן ובת ים.
28/06/2015  |  נפתלי גוטמן  |   מאמרים
נושא גודש התנועה הצפוי בגוש-דן עלה (יום ה', 25.6.15) במסגרת חבר-דיון בוועידת ישראל לתחבורה שהתקיימה ברמת גן. "אין ספק שתחילת עבודות הרכבת הקלה היא דבר מורכב שייצר שיבושים, אך הפן החיובי יהיה שיפור התחבורה הציבורית", פתח את חבר הדיון דרור גנון, מנהל אגף בכיר לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה.
28/06/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
מחלוקת בין משרדי התחבורה והאוצר מעכבת את יישום רפורמת התעריפים הארצית בתחבורה הציבורית. ל-News1 נודע כי שר התחבורה ישראל כ"ץ, הדוגל בגישה חברתית הנותנת תיעדוף לפריפריה, דורש כי במסגרת הרפורמה יוכנסו הערים רמלה ולוד לגוש המרכזי (תל אביב, רמת גן, חולון, בת ים, גבעתיים, בני ברק, רמת גן, ראשון לציון, פתח תקוה, גני תקוה, קריית אונו, יהוד, גבעת שמואל, אור יהודה).
25/06/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
התפטרותם של יושב-ראש חברת דן מיכאל נגר ושל מאיר ברכה מאגף המשק בחברה בתחילת השבוע, אינה מותירה חלל ריק ובחברה כבר החלו באיוש תפקידים.
25/06/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il