הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה של עיריית ירושלים אישרה את תוכנית "הקו הירוק" של הרכבת הקלה, שיאפשר נסיעה רציפה מגילה להר הצופים. תוכנית הקו הירוק אשר גובשה על-ידי
משרד התחבורה ועיריית ירושלים, אושרה בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בראשות ממלא-מקום וסגן ראש העיר ירושלים,
קובי כחלון, שאישרה (יום ד', 24.6.15) להפקידה בוועדה המחוזית.
"הקו הירוק", מהווה חלק מתוכנית כוללת לפיתוח מערכת הסעת המונים מסילתית בירושלים, ועתיד להצטרף ל"קו האדום" הפועל בעיר מזה כארבע שנים. הקו יעבור משכונת גילה בדרום עד לקמפוס הר הצופים בצפון. אורכו כ-19.6 ק"מ והוא ישיק לקו האדום בכניסה לעיר, בתחנת בנייני האומה. הקו צפוי לשרת כ-145 אלף נוסעים ביום.
תוואי הקו מתוכנן להתפרש משכונת גילה בקצהו הדרומי ועד לגבעה הצרפתית ולהר הצופים בקצהו הצפוני. בדרכו יעבור ברחוב דב יוסף, בצומת פת, ברחוב הרצוג, במחלף בייט, יחצה את קמפוס האוניברסיטה העברית בגבעת רם, את אזור הכניסה לעיר ומרכזה, בשדרות שז"ר, בשדרות נורדאו, ברחוב שרי ישראל, ברחוב בר-אילן, ברחוב חטיבת הראל, ברחוב זלמן שרגאי, בשדרות לוי אשכול, עד לקמפוס האוניברסיטה העברית בהר הצופים. בנוסף, הקו כולל שלוחה לאזור התעסוקה בתלפיות העוברת מאזור רחוב הפרסה, רחוב פייר קניג, רחוב התנופה ורחוב רבקה - באורך של כ-3.1 ק"מ.
"הקו הירוק" של הרכבת הקלה בירושלים צפוי להצטרף כאמור לקו האדום, קו הרכבת הקלה הראשון בישראל, הפועל בעיר בהצלחה רבה מזה כארבע שנים. בקו האדום מתבצעות כ-140 אלף נסיעות מדי יום וכעשרה אחוזים מנוסעיו עברו אליו מרכבם הפרטי. הקו האדום קיצר את משך הנסיעה בתחבורה הציבורית בירושלים בכ-10% והפחית משמעותית את רמות זיהום האוויר והרעש בעיר.
לאחרונה אישרה הוועדה המחוזית להפקדה את שלוחת הרכבת הקלה מהגבעה הצרפתית להר הצופים, אשר יחד עם שלוחת התחנה המרכזית - גבעת רם, שכבר אושרה זה מכבר, תיצור את קו הקמפוסים "הכתום".