|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מיכי קסטנבאום
חלוק מגבת לילדים
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

כתב האישום המתוקן:

פישר שיחד גם את ניצב בארי

המדינה: בארי לא ידע שפישר גייס תרומות עבור ילדים במטרה לשחד אותו אישום נוסף: פישר קיבל מששון חי מאות אלפי דולרים והבטיח לסגור תיקים נגדו פישר ודוד מואשמים גם בניסיון להרחיק את עו"ד ניסים מרום מחקירת ביטון
17/07/2015  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   פרשת רונאל פישר   |   תגובות
פישר. 2.8 מלש"ח שוחד [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

"מגרדים את התחתית"
סניגוריתו של פישר, עו"ד קרן אטינגר-שפירא, מסרה בתגובה:
"​במאמץ להעמיס אישומים על כתב האישום נגד פישר, המדינה מגרדת את תחתית החבית של הטיעונים המשפטיים, ומוצאת שם טענות מופרכות לגמרי.

"גם לדעת המדינה התרומה לעמותה, שלאשתו של בארי היה עניין בה, לא הייתה יוזמה של פישר, אלא תגובה לבקשה של בארי. אף על-פי כן, בארי עצמו – לא זו בלבד שלא הואשם בשוחד, אלא אפילו לא נחקר כחשוד בעבירה הזאת, ובצדק. אלא שאותה מסקנה צריכה הייתה לחול לגבי פישר, וביתר שאת.

"אנחנו מבקשים לברך את ניסים מרום, על כך שמדינת ישראל כותבת שאילו היה פורש לשוק הפרטי, לא הייתה מסוגלת להמשיך ולטפל בתיק של חברת ב. יאיר".

רונאל פישר העניק שוחד לניצב ירון בארי, שהיה אז ראש אגף משאבי אנוש במשטרה וכיום ראש אגף התנועה, בלא ידיעתו של האחרון. כך טוענת המדינה בכתב אישום מתוקן שהגישה (יום ה', 16.7.15) לבית המשפט המחוזי בירושלים. כתב האישום גם כולל פרק בנוגע לנסיונם של פישר ורות דוד להציע עבודה לעו"ד ניסים מרום, מבכירי פרקליטות מחוז תל אביב, כדי לשבש את החקירה בפרשת יאיר ביטון.

כתב האישוםן המתוקן הוגש בעקבות הסרר הטיעון עם ערן מלכה, העדויות שמסר האחרון וראיות נוספות שהושגו מאז הגשת כתב האישום לפני חודשיים. כמו-כן, נחתם הסכם עם עד מדינה נוסף, ששמו עדיין אסור בפרסום.

במקביל נמסר, כי טרם הוחלט האם להעמיד לדין בפרשה גם את ניצב ברונו שטיין, לשעבר מפקד אגף התנועה ומפקד מחוז המרכז, וחברו של פישר. שטיין נאלץ לפרוש מהמשטרה לאחר שהתפרסמה תמונתו במסיבת הגיוס לבתו של פישר, שנערכה לאחר מעצרו הראשון של פישר ביולי שעבר.
ת"פ 28759-05-15, מדינת ישראל נ' ערן מלכה ואח' / כתב אישום מתוקן בשנית
כתב אישום מתוקן בפרשת פישר: כולל מתן שוחד לניצב ירון בארי, ניסיון להרחיק את עו"ד ניסים מרום מחקירת ביטון, הרחבה על פרשת בוצ'ן ועבירות מס

"זה קצת יותר עדין"
לא ידע [צילום: משטרת ישראל]

על-פי כתב האישום, ביוני 2013 פעלו בארי ורעייתו לגייס תרומות לילדים מפנימיית רננים, בלא שתצמח להם עצמם טובת הנאה כלשהי מכך. כאשר נודע הדבר לפישר, הוא תרם 3,000 שקל לאירוע והורה למזכירתו ע"י לגייס תרומות נוספות, במטרה להדק את קשריו עם בארי – שעסק בענייניהם של שוטרים שייצג פישר מול המחלקה לחקירות שוטרים. פישר אמר לערן מלכה: "ירון בארי אין איתו עניינים של מעטפות - זה לא עובד ככה, זה קצת יותר עדין".

ע"י פנתה לכמה מלקוחות המשרד וביקשה שיתרמו, בציינה ש"זה חשוב לרונאל". במסגרת זו, טוענת המדינה, תרם יאיר ביטון 8,000 שקל, האחים יוסף ואביב נחמיאס תרמו 2,000 שקל, ולקוחות נוספים תרמו 5,500 שקל. פישר גם ביקש מ-ע"י לוודא שבארי מודע לסיועו בגיוס התרומות. לאחר מכן החל פישר לשוחח עם בארי – בפגישה שהתקיימה במשרדו של פישר – בעניינו של מפקד תחנה שנחשד בעבירות מין ואשר אותו ייצג פישר בפני מח"ש, אך בארי קטע את השיחה באומרו שהדבר אינו נוח לו.

200,000 דולר בתיק עור
פרשת שחיתות בעיריית חדרה

מאוחר יותר ביקש חי מפישר להשיג עבורו מסמכים שנתפסו במסגרת החקירה נגד חברת בוצ'ן. פישר השיב, שינסה לדבר עם קצינים במשטרה ועם האחראי ביחידת יהלום של רשות המיסים ולהשיג אותם. לאחר מכן אמר פישר לחי, כי נסע לבודפשט עם אותו אחראי ועם קצין בכיר משטרה, וכי השקה את אותו בכיר באלכוהול, "נתן לו בחורות" וכך הצליח לשכנע אותו "לשחרר" את התיקים

כתב האישום המתוקן גם מרחיב בפרשת זוהר בוצ'ן, מנהל בחברת ביוב שנוהלה בידי ששון חי ואשר נעצר לפני שנתיים בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בעיריית חדרה; בוצ'ן יוצג בידי פישר. כמו בכתב האישום המקורי, גם הפעם נטען שפישר שיבש מהלכי משפט בכך שמסר לבוצ'ן – בעקבות מידע שקיבל ממלכה – שלתאו הוכנס מדובב.

בנוסף לכך נטען כעת, כי בוצ'ן וחי עמדו להיעצר באוגוסט 2013 במסגרת חקירת חשדות להגשת חשבונות מנופחים לחברת מי אביבים התל אביבית. מלכה מסר לפישר פרטים מתוך החקירה ועל המעצר המתוכנן. פישר גם דיווח לחי על החקירה, ובין היתר הציג בפניו מסמך שנחזה להיות כמסמך משטרתי ובו מופיעים שמותיהם שלו ושל בוצ'ן, ויצר בליבו את הרושם שיש נגדו חשדות חמורים העלולים להכניסו לכלא לשנים ארוכות.

לטענת המדינה, פישר סיפר לחי שיש לו "חברים" ביחידה המשטרתית, מהם הוא מקבל "אינפורמציה", וכי הם משתפים עימו פעולה, והאיץ זו: "חבל על הזמן, אנחנו צריכים לסגור את זה כמה שיותר מהר, אבל תיתן לי את ההסכמה שלך". כוונתו של פישר הייתה שיש בכוחו להביא לסגירת התיק תמורת שוחד, וחי הסכים. פישר העמיד פנים כשולח מסרון לשוטר ביחידת להב 433 כדי למנוע את זימונו של חי לחקירה נוספת, והודיע לו שהדבר סודר. בתמורה, מסר לו חי 150,000 דולר במזומן.

בהמשך הודיע פישר לחי שהוא עתיד להיחקר בפרשת עיריית חדרה והזמין אותו למשרדו, אך מאוחר יותר הודיעה לו עורכת דין ממשרד פישר (ששמה אינו מופיע בכתב האישום), כי הצליחו לבטל את החקירה. פישר אמר לחי, כי תמורת סגירת תיק זה יהיה עליו לשלם 200,000 דולר, וחי אכן נתן לפישר תיק עור שחור ובתוכו שקלים ומט"ח בסכום זה.

מאוחר יותר ביקש חי מפישר להשיג עבורו מסמכים שנתפסו במסגרת החקירה נגד חברת בוצ'ן. פישר השיב, שינסה לדבר עם קצינים במשטרה ועם האחראי ביחידת יהלום של רשות המיסים ולהשיג אותם. לאחר מכן אמר פישר לחי, כי נסע לבודפשט עם אותו אחראי ועם קצין בכיר משטרה, וכי השקה את אותו בכיר באלכוהול, "נתן לו בחורות" וכך הצליח לשכנע אותו "לשחרר" את התיקים. פישר טען שעליו לשלם שוחד של 40,000 אירו תמורת המסמכים, וחי העביר לו סכום זה במזומן.

בנוסף לסכומי השוחד, אומרת המדינה, שילם חי לפישר שכר טירחה של למעלה מ-500,000 שקל, בין היתר תמורת פועלו הבלתי חוקי. פישר מואשם כעת בפרשה זו בשיבוש מהלכי משפט, תיווך בשוחד ושתי עבירות על חוק איסור הלבנת הון. חי אינו עומד לדין על חלקו בפרשה.

להרחיק את ה"מוהנדס"
חשדו התעורר [צילום: פלאש 90]

אישום נוסף שמופיע בכתב האישום המתוקן מתייחס לנסיונה של עו"ד רות דוד לשחד את עו"ד ניסים מרום, מבכירי פרקליטות מחוז תל אביב (בין היתר נמנה מרום על צוות התביעה בפרשת קצב והוא עומד כעת בראש צוות התביעה בפרשה 512). בשנת 2012 החל מרום ללוות את פרשת "מעשה ניסים", בה נחקר חשד לפיו ארגון הפשיעה של יצחק אברג'יל השתמש בחברת ב.יאיר, בשליטתו של יאיר ביטון, להלבנת הון. פישר ייצג את ביטון ודוד, שבעבר הייתה הממונה הישירה על מרום, הייתה דירקטורית בחברת ב.יאיר.

לטענת המדינה, פישר ודוד קשרו קשר להביא להרחקתו של מרום מהתיק, מתוך הנחה שהוא – כלשונו של פישר – "המוהנדס" של התיק, והרחקתו ממנו תפגע בצורה משמעותית בחקירה נגד ביטון. השניים החליטו להציע למרום להתמודד על תפקיד היועץ המשפטי הפנימי של חברת נתיבי ישראל, כאשר פישר ייצג את המנכ"ל שי ברס והיה יועץ משפטי חיצוני של החברה.

דוד נפגשה עם מרום והציעה לו להתמודד על התפקיד, תוך שהיא מאדירה את משמעותו ואומרת שהוא חולש על עשרות עורכי דין. מרום הסכים לתומו להציג את מועמדותו, אך כאשר למד על הקשר בין דוד לביטון – התעורר בליבו חשד, הוא דיווח לממונים עליו והתחמק מפגישות נוספות עם דוד. בין היתר, רשם מרום ביומני הפרקליטות – באישור הממונה עליו – כאילו הוא במילואים באותם ימים, כך שדוד לא תוכל לתאם איתו פגישה. במאי 2013, היום שנועד למעבר לחקירה גלויה ולמעצרו של ביטון (מידע שהודלף לביטון בידי מלכה דרך פישר), אף ניסתה ע"י להביא בתואנות שווא את מרום למשרדו של פישר במטרה להפגיש אותו עם ביטון, אך מרום התחמק. בפרשה זו מואשמים פישר ודוד בשיבוש מהלכי משפט.

לבסוף כולל כתב האישום המתוקן פרק של עבירות מס בכספי העבירות. המדינה אומרת, כי פישר קיבל כספי שוחד בסך 2.8 מיליון שקל ולא דיווח עליהם לרשות המיסים. היא מציינת, כי פישר דיווח על הכנסות של 6.5 מיליון שקל לחברה שבבעלותו ועל הכנסות אישיות של 450,000 שקל בשנת 2013.

בנוסף לכך, נטען, פישר הוציא לחברת בוצ'ן ולחברת ת.ע.ן של האחים נחמיאס חשבוניות כוזבות במאות אלפי שקלים על "ייעוץ משפטי", כדי להלבין את כספי השוחד, וחברות אלו השתמשו באותן חשבוניות כדי לקזז תשומות ולנכות הוצאות. פישר והאחים נחמיאס מואשמים במרמה, עורמה ותחבולה כדי להתחמק מתשלום מס, בהשמטת הכנסות ובהכנת פנקסי חשבונות כוזבים. כתב האישום המתוקן הוגש בידי עוה"ד קרן אלטמן וליאורה נהון ממח"ש ועוה"ד אלעד פנחס ונעם עוזיאל מפרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה).

תאריך:  17/07/2015   |   עודכן:  17/07/2015
איתמר לוין
+פרשת רונאל פישר: ניסים מרום
06:43 17/07/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
פישר ודוד ניסו להרחיק את הפרקליט מחקירת פרשת יאיר ביטון, על-ידי הצעת משרה עסקית מפתה
+פרשת רונאל פישר: ירון בארי
06:40 17/07/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
פישר העניק שוחד לניצב במשטרה בדמות תרומות לילדים - בלא ידיעתו של הניצב
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביב נחמיאס / Aviv Nahmias   אורי כרמל / Uri Carmel   אילון מכלוף / Eylon  Machluf   איתן פלג / Eitan Peleg   אלון חסן / Alon  Hassan   אלעד פנחס   אסף גולן / Assaf Golan   ברונו שטיין / Bruno Shtein   ג'ויה סקפה-שפירא / Joya SKAPPA-SHAPIRO    דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   הלבנת הון   זוהר בוצ'ן / Zohar Botchen   חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich   יאיר ביטון / Yair Biton   יאיר  גולן / Yair Golan   יוסף נחמיאס / Yossef Nahmiass   יורם ברק / Yoram Barak   יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth   יצחק רוכברגר / Yitzhak  Rochberger   ירון בארי / Yaron Be'eri   ליאורה נהון / Liora Nahon    ליזי שובל-בר / lizzy  shoval Bar   משה סובל / Moshe Sobel   משה סעדה / Moshe Saadda   נועם עוזיאל / Noam Uziel   נחשון שוחט / Nahshon Shohat   נסים מרום / Nissim Marom   ע"י   עדי כרמלי / Adi Carmeli   עופר ברטל / Ofer Bartal   עפר נמרודי / Ofer Nimrodi   ערן מלכה / Eran  Malka   קובי כחלון / kobe kahlon   קרן אלטמן / Keren Altman   רון שפירא / Ron Shapira   רונאל פישר / Ronel Fiaher   רונן יצחק / Ronen Yitzhak   רועי בר / Roee Bar   רות דוד / Ruth David-Blum   רמי דואני / Rami Douani   שי ברס / Shay Baras   ששון חי / Sasson Hay 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פישר שיחד גם את ניצב בארי
תגובות  [ 13 ] מוצגות   [ 13 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מ.ל
17/07/15 08:21
2
שוטרים ומשפחותיהם
17/07/15 09:31
3
אהרון שחר
17/07/15 09:53
4
חרד
17/07/15 10:21
5
בלונד
17/07/15 10:22
6
בפעם המאה
17/07/15 10:22
7
יהוידע
17/07/15 10:28
8
בבר
17/07/15 11:36
9
יעלא
17/07/15 11:58
10
ה.א
17/07/15 15:03
11
משפטן
17/07/15 15:50
12
עידןסובול
17/07/15 16:29
13
הכהן דניאל
18/07/15 08:43
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת רונאל פישר
עו"ד ניסים מרום הוא מבכירי פרקליטות מחוז תל אביב ובשנת 2013 הופקד על ליווי החקירה בחשד שארגון הפשיעה של יצחק אברג'יל עשה שימוש בחברת ב.יאיר, בשליטת יאיר ביטון, להלבנת כספים. רונאל פישר היה עורך דינו של ביטון ורות דוד הייתה דירקטורית בחברה. השניים ניסו להרחיק את מרום מהתיק, במטרה לפגוע בחקירה, ודוד הציעה לו להתמודד על תפקיד היועץ המשפטי החיצוני של נתיבי ישראל - עימה היה לפישר קשר הדוק. מרום הסכים, אך כאשר נודע לו על הקשר בין דוד לביטון - ניתק את הקשר ועדכן את הממונים עליו.
17/07/2015  |  איתמר לוין  |   מושגים
ירון בארי שימש בשנים 2015-2011 כראש אגף משאבי אנוש במשטרה, וכיום הוא ראש אגף התנועה. על-פי כתב האישום בפרשת רונאל פישר, ביוני 2013 פעלו בארי ורעייתו לגייס תרומות לילדים במסגרת עמותת "רננים". פישר, שבאותה עת ייצג שוטרים מול מח"ש, תרם בעצמו 5,000 שקל והתרים את לקוחותיו ב-15,000 שקל נוספים - במטרה להדק את קשריו עם בארי. האחרון לא ידע שזוהי כוונתו של פישר, ומאוחר יותר סירב לשוחח עימו בנוגע לאחד מלקוחותיו הנחקרים של פישר באומרו שהדבר אינו נוח לו.
17/07/2015  |  איתמר לוין  |   מושגים
המחלקה לחקירות שוטרים שבמשרד המשפטים הודיעה (יום ה', 16.7.15) כי תיק החקירה בפרשת רונאל פישר נגד עפר נמרודי, נסגר.
16/07/2015  |  עופר וולפסון  |   חדשות
עתה, משאט אט שוככת הסערה שפקדה אותנו, על-רקע התאבדותו של ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, במשטרת-ישראל, תנ"צ אפרים ברכה ז"ל - הרי הגיעה השעה והמועד הנכון והראוי לברר חרושת השמועות, הטענות שהועלו - ומועלות עדיין בכל הקשור להתנהלותו השוטפת של אפי ברכה המנוח בחייו, במסגרת תפקידיו השונים במשטרת-ישראל, בכלל ובמסגרת התפקיד שמילא כראש חטיבת חקירות, באגף חקירות ומודיעין, בפרט.
15/07/2015  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
סגן נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, יעקב צבן, דחה (יום ג', 14.7.15) את בקשתו של ערן מלכה לשחררו ממעצר וקבע שהוא יישאר במעצר עד תום ההליכים נגדו בפרשת רונאל פישר.
14/07/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
כיצד התקיימנו בעולם חסר התגלות, בגיא צלמוות של לאומים, נתונים לסכנת השמדה? מגילת אסתר הכינה אותנו לעולם כפי שמוכר כיום, שבו מוכרחים לתמרן בסבך הפוליטיקה העולמית כדי להשיג את הבסיס:...
יואב יצחק
יואב יצחק
חברת אלביט מערכות, שמניותיה רשומות למסחר בבורסה בתל אביב ובוול סטריט, היא אחת החברות הגדולות בישראל    שוויה על-פי מחירי הבורסה מגיע ל-32.7 מיליארד ש"ח    מידע שהגיע ל-News1 מלמד על ...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
בינתיים הצבא ברצועה דולדל, מרבית היחידות פונו, הפקודה לטהר את רפיח אינה ניתנת וגם פינוי האזרחים מרפיח צפונה מעוכב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il