|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

עבודות הרכבת הקלה

המשטרה: רבותי, תעברו לתחבורה הציבורית

משטרת ישראל אומרת כי תפקידה אינו להזרים את התנועה צופה כי מעגל ההשפעה של עבודות הרכבת הקלה בגוש-דן על גודש התנועה יגיע עד נתניה בצפון ואשדוד בדרום על הנת"צים: "נאכוף באופן אגרסיבי מאוד"
27/07/2015  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
עבודות הרכבת הקלה. השפעה משמעותית על התנועה

יורם אוחיון

משטרת ישראל צופה כי בתקופת עבודות הרכבת הקלה בגוש-דן, ומה-16 באוגוסט במיוחד, יהיה גודש תנועה לא פשוט בכבישי המרכז, יהיה קיים קושי במציאת דרכים חלופיות וסף הסבלנות של הנהגים יהיה נמוך במיוחד.

בתדרוך לעיתונאים שקיימו (יום ב', 27.7.15) סגן מפקד מחוז תל אביב, יורם אוחיון, ומנכ"ל חברת נת"ע יהודה בר-און, אמר הראשון כי תפקיד המשטרה אינו הזרמת התנועה אלא אכיפת התנועה, כדי למזער את הפגיעה במרקם החיים בקשת הרחבה. "המסר שלי לעם ישראל", אמר איילון, "רבותי, תעברו לתחבורה הציבורית".

התנועה צפויה להיות מושפעת בכמה מעגלים:
  • המעגל הקרוב - אזורי העבודות והכבישים הסובבים.
  • המעגל האמצעי -
  • כביש 461 למערב עד צומת בני עטרות
  • כביש 471 למערב עד נחשונים
  • כביש 20 מכיוון כביש 431
  • דרך חיפה שתושפע עד רשפון
  • המעגל הרחוק
  • כביש 4 עד צומת אשדוד (כביש 7)
  • כביש 1 למערב עד מחלף ענבה
  • כביש 2 ודרך נמיר יושפעו עד דרום נתניה
  • כביש 5 למערב עד כביש 6
  • כביש 431 לצפון עד רמלה

מצלמות אכיפה מדגם א'-3 יבצעו אכיפה אלקטרונית של נתיבי תחבורה ציבורית בכביש החוף. "נאכוף באופן אגרסיבי מאוד", מצהיר אוחיון על פעילותם הנוקשה של השוטרים כנגד נהגים שיפרו את סדרי התנועה בנת"צים. המשטרה ממתינה לאמצעים אחרים שיחזקו את האכיפה. עם זאת, עדיין חסרים נתיבי תחבורה ציבורית רבים. הנת"צים בצומת בית מעריב וברחוב המסגר צפויים לתת, לדעת נת"ע, בשלב הראשון את המענה הראוי.

חברת נת"ע מציגה את לוח הזמנים לתקופה הקרובה:

2 באוגוסט

18:00 פתיחת חדר מצב בעיריית תל אביב-יפו
20:00 הקמת חפ"ק בשטח [חמ"ל אחוד - משרד התחבורה, משטרת ישראל, עיריית תל אביב-יפו וכלל הגורמים הרלוונטיים]
22:00 סגירת רחובות והכנת הכבישים להסדרי התנועה החדשים

3 באוגוסט

05:00 נסיעות לפי ההסדרים החדשים

13 באוגוסט (יום ה')

18:00 הקמת חפ"ק בשטח
22:00 סגירה הדרגתית של צירים

16 באוגוסט (יום א')

05:00 הסדרי תנועה חדשים עם תחילת העבודות בקרליבך.

6 באוקטובר (מיד אחרי חגי תשרי)

שיא הגודש בתנועה

מנכ"ל נת"ע, בר-און: "אנחנו לא שומעים שהציבור לא יודע, אבל קיימת טענה שלא קיבל את כל התשובות או אינו מרוצה. מה לעשות, הסדרי התנועה מורכבים ועשינו מאמץ לשמור על איזון בין ביצוע העבודות למינימום הפרעה. רק אירועים חריגים במיוחד יסיטו אותנו מהיעד. לא סביר שיתרחשו אירועים חריגים. בעת ביצוע העבודות כמעט שלא יהיו הפרעות לתנועה". אוחיון מבטיח גישה לכל בית בתל אביב: "אף בניין לא יילקח בשבי", דבריו.

הגברת אכיפה בנת"צים
ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק להגברת אכיפה בנת"צים היו"ר כבל: במקומות בהן לא יהיה סימן לא תהיה אכיפה ולא יהיה צילום מתעקש גם לדאוג לכך שהצעת החוק לא תפגע בפרטיות ודורש ממשרד המשפטים להסדיר זאת בתקנות שיוגשו לאישור הוועדה מנכ"ל משרד התחבורה: הטכנולוגיה לא תאפשר לרכבים פרטיים בהם נהג ועוד 4 נוסעים להשתמש בנת"צים
▪ ▪ ▪

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה הממשלתית לתקן את פקודת התעבורה, שנועדה לתת לרשויות המקומיות סמכויות אכיפה בנתיבי התחבורה הציבורית (נת"ץ) באמצעות מצלמות. כבר בפתח הדיון הבהיר היו"ר כבל כי בכוונת הוועדה לקדם את ההצעה, אך לא לדרוס בדרך את הפרטיות של אזרחי ישראל. עוד הבהיר היו"ר איתן כבל כי הוועדה תדרוש שהאכיפה תתבצע רק במקומות בהם יש סימון ברור של נתיב תחבורה ציבורית ואמר: "אם אין סימון אין צילום".

מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי, אמר כי מתן סמכויות האכיפה לרשויות המקומיות הוא חלק בלתי נפרד ממאמץ המשקי לקראת העבודות להקמת הרכבת הקלה בגוש-דן. הוא הסביר כי לקראת העבודות בכוונת עיריית תל אביב להפעיל חניוני חנה וסע עם שירות הסעיות שישתמש בנת"צים, ואמר: "אם לא תהיה אכיפה אפקטיבית וטובה הכל יתקע".

ראש מחלקת תביעות באגף התנועה במשטרה, ניצב משנה שרית פיליפסון, אמרה כי כיום שוטר נותן דוח של 250 שקלים על נסיעה בנת"ץ, בעוד שלפי התיקון פקחי העיריות יוסמכו לשלוח רק הזמנות לדין. עו"ד חוה ראובני ממשרד התחבורה התייחסה לכך ואמרה כי בהמשך יתוקן צו התעבורה כך שתהיה עבירת קנס בדיון כמו שנותנת המשטרה. ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) העיר כי הוועדה עשתה מאמץ גדול לקדם את התיקון וקרא למשרד התחבורה לעשות מאמץ ולהביא את התיקון בהקדם.

עוד עלה בדיון ההתמודדות עם מקבלי פטורים הרשאים לנסוע בנתיבי תחבורה ציבורית, כמו נכים או אנשים המתגוררים בסמוך לנת"ץ. עו"ד ראובני הסבירה כי כל רשות מקומית תצטרך לפני מתן הדוח לבדוק את קובץ הפטורים, ולא לתת דוח למי שמופיע בקובץ. עוד התברר בדיון כי האכיפה באמצעות המצלמות לא תאפשר לזהות רכבים בהם יש 4 נוסעים ונהג, שרשאים להשתמש בחלק מנתיבי התחבורה הציבורית. המנכ"ל יצחקי הבהיר כי בשל כך, במקומות בהם תהייה אכיפה באמצעות מצלמות לא יתאפשר לרכבים פרטיים מלאים להשתמש בנת"ץ – ויוסר השילוט בהתאם. כבל התייחס לכך ואמר כי אין ספק שעדיף היה לאפשר לרכבים מלאים להשתמש בנת"ץ, אולם אם צריך לבחור בין הברירה של לעכב את ההצעה עד שיימצא פתרון טכנולוגי לבין קידומה ותיקונה בעתיד ככל שיתאפשר – הוא מעדיף לקדם את ההצעה.

ח"כ חנין התייחס גם לסימון הנתיבים ואמר כי "בת"א הנתיבים לא מסומנים באופן עקבי, כך שלעיתים נהג לא יודע שהוא נוסע בנתיב תחבורה ציבורית". היו"ר כבל הבהיר מיד כי במקומות בהם לא יהיה סימון לא תהיה אכיפה ולא יהיה צילום. מנהל הרשות העירונית לתחבורה וחניה בעיריית תל אביב, אשר בן-שושן, אמר כי "העירייה לא נכנסת לאכיפה כדי לעשות ביזנס, ברור מאליו שבמקום שאין סימון ותמרור ברור לא ניתן יהיה לאכוף".

ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) הציע שהכספים שיתקבלו מהקנסות שתטיל הרשות המקומית ישמרו בחשבון נפרד ברשות, וישמשו לקידום התחבורה הציבורית, כמו למשל לימודי תחבורה ציבורית בבתי ספר או צביעת הכבישים. נציגי משרדי הפנים, התחבורה והאוצר התנגדו, ואמרו כי הדבר לא סוכם מראש וכי לרשויות תהיינה עלויות בהפעלת מערך האכיפה. נציג האוצר, מורן מזור, אף ציין כי ייתכן שך הקנסות יהיה קטן מסך ההוצאות של הרשות לביצוע האכיפה, ולכן לא צריך להתערב בשימוש שתעשה הרשות בכסף. למרות זאת היו"ר כבל וח"כ חנין תמכו בהצעה של ח"כ פריג' והיא אושרה. נציגי משרדי התחבורה, הפנים והאוצר ביקשו לשמור לשרים את הזכות להגיש הסתייגות לסעיף, שתידון במליאה. ח"כ דוד ביטן (הליכוד), שהגיע מאוחר יותר לדיון, ביקש להגיש הסתייגות בעניין זה, והסתייגותו תידון במליאת הכנסת בעת אישור ההצעה בקריאה השנייה והשלישית.

באשר לשמירה על הפרטיות, הן בצילום והן בשמירה על התמונות, הבהיר כבל כי הוא לא מתכוון להתפשר. "אי-אפשר לשוחח עם המצלמה, זה לא פקח", אמר. ח"כ חנין הוסיף כי בעתיד הטכנולוגיה תאפשר לראות את האדם המצולם וצריך לתת על כך את הדעת. בעקבות זאת נקבע כי הסדרת תפעול המצלמות, שמירה המידע והפקת הצילומים והדוחות יוסדרו בתקנות שתקבע שרת המשפטים ויוגשו לאישור ועדת הכלכלה. כמו-כן נקבע כי שרת המשפטים תגיש לאישור הוועדה תקנות שיסדירו גם את אופן הצבת המצלמות, משך שמירת הצילומים, אופן הגישה לצילומים והשימוש בהם ואופן המצאת הצילומים לבעליו של הרכב המתועד. בעקבות הרחבת הנושאים שיוסדרו בתקנות ביקשו נציגות משרד המשפטים כי התקנות יוגשו לאישור הוועדה לפחות 4 חודשים לאחר פרסום החוק, ולא תוך 60 יום כפי שנכתב בהצעה המקורית. חנין לא קיבל את עמדת משרד המשפטים ואמר כי "הכנסת התגייסה לאשר חקיקה ראשית תוך 4 ימים, כדי לאפשר לכל הגורמים לצאת לדרך, ומשרד המשפטים צריך להתגייס למאמץ". הוועדה לא קיבלה את בקשת משרד המשפטים, והחליטה לקבוע כי התקנות יוגשו לאישורה בתוך 60 ימים מיום אישור החוק. עוד נקבע כי תחילת החוק תהייה ביום תחילת התקנות.

תאריך:  27/07/2015   |   עודכן:  03/08/2015
עידן יוסף
+עיריית חיפה מתנגדת להכפלת מסילת הרכבת
22:20 27/07/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
טוענת כי התוכנית שהוצגה מונעת משיקולים כלכליים תוך פגיעה קשה באיכות חייהם של תושבי העיר  ▪  תיבחן גם חלופת המינהור
([צילום: צבי רוגר])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המשטרה: רבותי, תעברו לתחבורה הציבורית
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ללה
27/07/15 21:43
2
אהרון שחר
27/07/15 21:44
3
הגלשנית משדרות
27/07/15 22:09
4
תנועת התחבורה לא
27/07/15 22:50
5
משה שפרן
28/07/15 05:21
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
במטרה להקטין את השימוש ברכב הפרטי ולהגדיל את זכויות הבנייה על חשבון חניות, מציעה הממשלה תוכנית לצמצום מקומות חניה במרכזי מסחר ומשרדים ובבנייני דירות חדשים במקומות אליהם יש נגישות גבוהה של תחבורה ציבורית.
27/07/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
חילופי ההאשמות בין משרד התחבורה למשרד לביטחון פנים בנוגע להיערכות לקראת תחילת העבודות על הרכבת הקלה נמשכים: בשבוע שעבר קיים השר לביטחון פנים גלעד ארדן דיון בנושא ההשפעות הצפויות מתחילת העבודות ובנושא יכולת המשטרה לתת מענה לכך. בפגישה טענה משטרת ישראל כי רק במרץ האחרון יצרה איתה נת"ע קשר וביקשה ממנה להיערך לתחילת העבודות ולהקצות את תקני השוטרים הנדרשים להסטת התנועה והסדרתה.
26/07/2015  |  הדי כהן  |   חדשות
הסכם קיבוצי חדש נחתם בסוף-השבוע בין ההסתדרות, רכבת ישראל וועד העובדים בחברה. ההסכם מתגמל את עובדי חטיבת הנוסעים, ביניהם נהגים, פקחים ומנהלי תחנות, שעמדו ועומדים בגידול ובעומס של רכבות הנוסעים.
26/07/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית שלחה להתייחסות מפעילי התחבורה הציבורית טיוטת הנחיות שתחייב אותם לספק שירות בקווים בין-עירוניים גם במקרים בהם נוסעים ממתינים בתחנות הביניים. על-פי ההנחיות, יחויבו המפעילים להוציא אוטובוס נוסף גם במקרים בהם ממתין נוסע אחד בתחנה. כך נודע ל-News1.
26/07/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
קואופרטיב אגד מפעיל מזה 30 שנה מסוף בשכונת רמות על קרקע השייך לכולל "שומרי החומות", בלא לשלם תמורתו ותוך התעלמות מהדרישות לפנותו. כך קובעת (6.7.15) שופטת בית משפט השלום בירושלים, דורית פינשטיין.
26/07/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il