|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

"סגני השרים יהיו רוח רפאים בממשלה" <br>

קשיים חוקתיים בהצעת החוק הנורווגי "יש בהצעה שיבוש חוקתי בכך שההצעה תחול באופן מיידי. בשונה מהתיקונים שחוקקו בחוקי המשילות, שתחולתם הייתה רק מהכנסת הבאה"
27/07/2015  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות
סגן השר ירון מזוז [צילום: דוברות הכנסת]

ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת דנה (יום ב', 27.7.15) בהצעת "חוק הנורבגי" התיקון לחוק יאפשר לשרים ולסגני שרים להתפטר מהכנסת, ולחזור עם התפטרותם מהממשלה. בשובו לכנסת, ח"כ שהחליף אותו יחדל לכהן כח"כ.

על-פי ההצעה, רק שר אחד מכל סיעה יוכל להתפטר מהכנסת, עוד מוצע כי שרים יוכלו להתחלף ביניהם בהתפטרות מהכנסת. הצעת החוק תחול על סיעות המונות עד 12 חברי כנסת.

מבדיקה שערכה היועצת המשפטית של הוועדה עולה, כי בשונה מהצעת החוק, ההסדר החוקתי בנורבגיה בשוודיה, בבלגיה, בצרפת, בהולנד, בנורבגיה ובפורטוגל, אוסר על שרים לכהן כחברי פרלמנט. לעומת אוסטריה ולטביה, בהן שר יכול להיות חבר פרלמנט או להתפטר מהפרלמנט על-פי רצונו.

היועצת המשפטית של הוועדה עו"ד סיגל קוגוט הצביעה על קשיים חוקתיים בהצעת החוק. לדעתה, "יש בהצעה שיבוש חוקתי בכך שההצעה תחול באופן מיידי. בשונה מהתיקונים שחוקקו בחוקי המשילות, שתחולתם הייתה רק מהכנסת הבאה. בנוסף, אין הגיון חוקתי להוציא מההצעה את סיעת השלטון. הסייגים בחוק מראים על רתיעה של מי שניסח את ההצעה". עוד אמרה היועמ"ש, "קיימת חשיבות רבה ביציבות השלטון בכך שח"כ נכנס, לא יחשוש כל העת מתי זורקים אותו. בנוסף, ההצעה להחיל את הרעיון על סגן שר, חותרת תחת ההיגיון שסגן שר חייב להיות ח"כ". לדעתי, אמרה קוגוט "צריך לשנות את תפקידם של סגני השרים, הם היו רוח רפאים בממשלה ועל-פי ההצעה הם יהיו רוח רפאים בכנסת".
יו"ר הוועדה ח"כ ניסן סלומינסקי פתח את הדיון ואמר "יש סיבות לתמוך בהצע"הח ומנגד סיבות למה להתנגד לו". סלומינסקי סבור כי יש חוסר בחברי כנסת שעובדים בוועדות הכנסת.
ח"כ יעל גרמן אמרה, "הממשלה מביאה שינוי של חוק יסוד בצורה צינית עם פגמים רבים. היועצים המשפטיים של הוועדה הצביעו על חורים רבים בגבינה השוויצרית הזו. ההצעה תגרום לכך שארבעה ח"כים חדשים יקבלו משכורת מייד עם צאת הכנסת לפגרה. לא ראוי לשנות חוק יסוד עבורם. מהו סגן שר? הוא עב"ם, לא בכנסת ולא בממשלה הוא אינו מצביע לא בכנסת ולא במשלה".

ח"כ בני בגין אמר "נבחרתי לכנסת לפני כשלושים שנה מאז ומתמיד התנגדתי לחוקים מעין אלו. הפרת משמעת קואליציונית, צריכה להיות דבר נדיר ובנושאים עמוקים יותר מההצעה הזו. בכל זאת ראוי לנו זהירות ולהסב את הנזק המזערי. אנו רוצים למנוע קיום דלת מסתובבת בין חברי הכנסת ובאמצעות ההצעה אנו מעבירים את הדלת המסתובבת לממשלה מה שמעניק לה נופך לא ראוי. גם כך אנו סובלים מתחלופה רבה בממשלה. בגין סיים את דבריו באומרו, "הייתי שר בלי תיק הנחשב כשר ללא כלום, לרמת סגן שר ללא כלום לא הגעתי".

ח"כ מיכל רוזין אמרה "זהו התיקון השלישי בחוק יסוד בממשלה הנוכחית. זוהי פגיעה בשיטה הפרלמנטרית. למה החוק כולל רק מפלגות המונות עד 12 מנדטים?. לדעתי, זו טעות לנתק את השרים מהכנסת. אם חושבים שאין מספיק ח"כים, המספר 120 לא קדוש ולא ירד מהשמיים. בפרלמנטים רבים המספר גדול יותר. אולי בשל היותנו חברה רב תרבותית, ראוי להרחיב את מספר חברי הכנסת".
ח"כ צפי לבני אמרה "במקום ששרים יתפטרו, אני מציעה למנות פחות שרים". לדבריה, "זוהי עוד הדרדרות חוקתית במדרון חלקלק שנועד לסדר ג'ובים".

ח"כ חיים ילין אמר "אין לכנסת ולממשלה שום אסטרטגיה. בשונה מכל מפעל שמייצר נייר טואלט. זהו לא חוק נורבגי אלא חוק השקשוקה של הכנסת. זהו סטארט-אפ בלתי רגיל לשר שקיבל שני תיקים, במקום להעביר תיק אחד לח"כ אחר, מוסיפים ח"כ. בממשלה הזו יש כ-30 שרים וסגני שרים וכן 31 ח"כים שמתרוצצים בין הוועדות ולא יודעים מה להצביע ואם עליזה (מזכירת סיעת הליכוד) לא שם, הם לא יודעים מה להצביע. אני לא יודע מי מנהל את המדינה הזו? (חברי הכנסת השיבו לח"כ ילין, עליזה)
ח"כ מאיר כהן אמר "ברור לכולם שהחוק לא מקובל בשום מדינה בעולם. גם במדינות שאימצו את החוק הנורבגי. זה בושה וחרפה שעולה חוק כזה, ומחילים אותו כאן ועכשיו. גם בכדור רגל לא משנים את חוקי המשחק באמצע המשחק. אני אישית תומך בחוק, ראוי לחוקק את החוק נורבגי. הייתי שר והיום אני ח"כ אני חושב שיש בעיה ששר ישב כח"כ אבל לא בצורה המבישה הזו". לדבריו, "ההצעה מעניקה שוט נוסף לראשי המפלגות שיחליטו מי יתפטר ומתי".

ח"כ אוסמה סעדי אמר "אני מוחה בתוקף על כך שהיועמ"ש שצריך לבוא ולומר את דברו, לא הגיע. הוא מועל בתפקידו שלא אומר את דעתו המקצועית. למה אני צריך יועמ"ש, אם בתיקון בשיטת המשטר, הוא לא יודע להשיב למה רק שר אחד ולמה רק בסיעה של עד 12 ח"כים. ככה לא בונים חומה וככה לא מתקנים חקיקה. אתם מייצרים עב"מים", אמר סעדי.

ח"כ אורי מקלב אמר "כולנו חושבים שיש צורך לחזק את הכנסת ע"י הוספת ח"כים שיעבדו בוועדות". שברת את ליבי אמרה לו ח"כ מיכל רוזין, תגיד שאתה מצביע עקב משמעת קואליציונית ולא כי אתה סבור שיש בכך צורך. מקלב הוסיף ואמר, "אנו סובלים מכך שאנו לא יכולים לתפקד היום בוועדות. גם כשהייתי באופוזיציה לא יכולתי לתפקד כראוי כיוון שהייתי חבר בוועדות רבות".
ח"כ זוהיר בהלול אמר ליו"ר הוועדה "נקראת בפניך הזדמנות פז לומר לממשלה עד כאן. אם אתם רוצים להיות נורבגיה, תהיו מדינה רב תרבותית כמו בנורבגיה. אי-אפשר לבוא אלינו רגע לפני הגונג ולשנות חוק יסוד. עטה על פניך רעלה, צא ותבדוק מה יומרו לך על החוק בשוק מחנה יהודה. אם יענו לך שם כראוי, אהיה עפר לרגליך". בהלול הסביר מדוע ההצעה חלה על סיעה המונה עד 12 חכים. "12, זה מספר חשוב אצל היהודים, כמניין 12 השבטים".
ח"כ מייקל אורן אמר "כשנשיא ארה"ב מציע לסנטור לכהן בתפקיד מזכיר המדינה, הסנטור מתפטר מייד. כיון שברור שמזכיר מדינה לא יכול לכהן כסנטור. לדבריו, יש לשחרר שר ממטלות ח"כ כמו ההיגיון בשיטה האמריקנית".

ח"כ יואב בן-צור אמר "למרות ההסתייגויות שיש לנו, אנו מחויבים למשמעת קואליציונית. אני חבר בתשע וועדות, בנוסף להיותי יו"ר הסיעה. אין לי זמן למלא את תפקידי כראוי. לדעתי, צריך להחיל את החוק על כל המפלגות ולאפשר לכל השרים להתפטר.
ח"כ רויטל סויד אמרה "ההצעה תחליש עוד יותר את סגני השרים ותרוקן מתוכן את תפקידם, ותשלם שכר לצוותים שאין מאחוריהם כלום. אנו גורמים עוד יותר להוריד את האימון של הציבור במערכת הציבורית". סויד הציעה שהצע"הח תחול רק על הכנסת הבאה.
הנציג הבא בתור בסיעת הליכוד מר אמי אוחנה אמר "אני מדבר בשם השלישיה הבאים בתור בליכוד ובשם אלפים שבחרו בנו. אם מעניקים לכל סיעה ח"כ נוסף, ראוי שיתנו ח"כ נוסף לסיעה הגדולה בכנסת".
נציג התנועה למשילות ודמוקרטיה עו"ד שמחה רוטמן אמר "עדיף שההצעה תחול על יותר שרים ויותר מפלגות. כשהוקמה הכנסת והממשלה הראשונה, היחס של ח"כ ושר היה אחד לכ-5,000 אזרחים והיום זה אחד לכשישים אלף".

הצעת החוק עוסקת גם בתיקונים עקיפים בנושאים שונים הנוגעים לשרים וסגני השרים שיתפטרו מהכנסת כתוצאה מהחוק ובהם, מימון הקשר עם הציבור, גמלאות, האזנת סתר, התכתבות עם אסירים, הצהרת אמונים.

יו"ר הוועדה ח"כ ניסן סלומינסקי הודיע כי הוא יכנס את הוועדה בהמשך היום או מחר, על-מנת לדון ולהצביע על ההסתייגויות ועל הצעת החוק לקראת הכנתו לקריאה שנייה ושלישית.

תאריך:  27/07/2015   |   עודכן:  27/07/2015
עידן יוסף
+בוטלו פיטורי רופאים ותיקים ללא פנסיה
10:57 28/07/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הרופאים שעלו ממדינות חבר העמים הועסקו בבית חולים לפני כניסתו לתוקף של חוק פנסיית חובה  ▪  ח"כ לנדבר: אנשים עם תואר שלישי הלכו לטאטא רחובות
(בית חולים גליל [צילום: לע"מ])
+בקריאה ראשונה: מניעת התעללות בבעלי חיים
06:36 28/07/15  |  
מליאת הכנסת אישרה אמש בקריאה ראשונה את הצעת חוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים) (תיקון מס' 13), התשע"ה-2015. מוצע בה לתקן כמה נושאים הנוגעים לאופן יישום החוק ואכיפתו לרבות: הטלת חובה על בעלים או מחזיק של בעל חיים למנוע התעללות בו ולספק לו את צורכי מחייתו, שיפור ועדכון ההוראות בעניין תפיסה של בעלי חיים והתנאים להחזרתם לבעליהם, תשלום הוצאות בשל תפיסת בעל חיים ובשל הטיפול בו, אחריות נושאי משרה בתאגיד שעיסוקו בבעלי חיים לפקח ולפעול למניעת עבירות על החוק בידי התאגיד והוראה בעניין שקילת שיקולי הגנה על בעלי חיים בעת הפעלת סמכויות לפי דינים אחרים הנוגעים לגידול, החזקה וטיפול בבעלי חיים ובתוצרתם. השר אורי אריאל: "נגמרה תקופת הש"ג החוק קובע שיש אחריות ברורה לבעלי המפעל שבהם יתגלו התעללויות בבעלי חיים".
+שקד: נשקלת הארכת תקופת ההתמחות לשנתיים
23:37 27/07/15  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק לשכת עורכי הדין (תיקון מס' 39), התשע"ה-2015. מוצע בה לתקן את חוק לשכת עורכי הדין, השינויים מתייחסים למבנה הלשכה, פעולותיה, מוסדותיה, ניהולה הכספי, ובעלי התפקידים בה. בנוסף לכך מוצעים שינויים בנושא ההסמכה לעריכת דין שעוסקים בפיקוח ההתמחות ובבחינה שלאחר מכן. בנאום בכנסת אמרה שרת המשפטים איילת שקד: "אנחנו שוקלים בכובד ראש להעלות את תקופת ההתמחות לשנתיים לאלה שעוד לא התחילו ללמוד".
+אושר בקריאה ראשונה: הגבלת השימוש במזומן
23:33 27/07/15  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק לצמצום השימוש במזומן, התשע"ה-2015. בשנת 2014 אימצה הממשלה את מסקנות הוועדה לצמצום השימוש במזומן, שמטרתה צמצום תופעת הכלכלה השחורה והלבנת ההון בישראל. הצעת חוק זו קובעת איסור על מתן או על קבלה של תשלום במזומן בסכום העולה על 10,000 ש"ח במסגרת עסקאות, מתנות, תרומות, הלוואות או כשכר עבודה, מגבלה על קבלת תשלום במזומן על ידי רשות ציבורית בעד מסים, קנסות, אגרות ותשלומי חובה נוספים וכן קובעת איסור ספציפי על קבלת סכום במזומן העולה על 50,000 ש"ח בידי רואה חשבון או עורך דין במסגרת מתן שירות עסקי ללקוחו. בנוסף, הצעת החוק קובעת הסדרים ליצירתם של אמצעי תשלום חלופיים למזומן, שיהיו שקולים מבחינת השימוש והמחיר לתשלום במזומן.
+סמכויות השירות הלאומי עוברות למשרד החקלאות
22:36 27/07/15  |  
מליאת הכנסת אישרה את בקשת הממשלה בהתאם לסעיף 31(ד) לחוק יסוד: הממשלה, על החלטתה להעביר את שטח הפעולה: השירות הלאומי והשירות הלאומי-אזרחי מהמשרד לאזרחים ותיקים למשרד החקלאות ופיתוח הכפר.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"סגני השרים יהיו רוח רפאים בממשלה"
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שמ
28/07/15 14:19
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
בשורה לקהילת יהודי אתיופיה - משרד הפנים יפעל באופן מיידי להעלאת כ-500 משפחות משארית הקהילה, שבניהן משרתים בצה"ל, כך הכריז (יום ב', 27.7.15) שר הפנים סילבן שלום. זאת, בנוסף לכוונתו להעלאת את כל שארית הקהילה, כ-7,000 איש. שלום אמר זאת בישיבה משותפת של ועדות הקליטה והפנים בכנסת.
27/07/2015  |  עופר וולפסון  |   חדשות
המונח "לשכת המדען הראשי" לא יהיה יותר בשימוש ומעתה אימרו "הרשות הלאומית לחדשנות טכנולוגית".
27/07/2015  |  עופר וולפסון  |   חדשות
חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו) יוצאת (יום ב', 27.7.15) בהאשמה קשה: לדבריה, שר הקליטה זאב אלקין סחט אותה ואיים עליה על-מנת שתחלוק את תקציב הדיור הציבורי עם משרד הקליטה שהוא עומד בראשו.
27/07/2015  |  עופר וולפסון  |   חדשות
ועדת הכנסת החליטה (יום ב', 27.7.15) על הקמת ועדה מיוחדת לדיון בהצעת חוק השידור הציבורי (תיקון), בראשות ח"כ צחי הנגבי. להצעה התנגד ח"כ איתן כבל, יו"ר ועדת הכלכלה, שתבע כי החוק יידון בוועדת הכלכלה: "אני מתחייב שב-2.9 יונח החוק לקריאה שנייה ושלישית. זה לא הוויכוח אם החוק יעבור או לא. משום מה, התעקש ראש הממשלה ללכת לי על הראש. לא כל דבר אפשר להוציא ממני. פתאטי לומר שאני פועל על-פי אמות מידה פוליטיות. לא הכל קואליציה-אופוזיציה ובעניין הזה הלכתי לגמרי עם הקואליציה. לקחנו את רשות השידור מהמקום הפוליטי וניסינו להביא למקום לא פוליטי ואתם מחזירים את זה בכוח למקום הפוליטי".
27/07/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
בשיטת הממשל שלנו יש כבוד לא קטן לתפקיד האופוזיציה, הגם שתפקיד זה נשחק עם השנים. לראש האופוזיציה יש צמידות לתפקידי ראש הממשלה ותנאי שכר דומים לשל שר, משל היה צורך להקים ממשלת צללים. בחוק הכנסת ישנם תפקידים ומוסדות אשר מחייבים ייצוג לא-שולי לאופוזיציה, כך שקול המיעוט יישמע. נדמה, אבל, שבשנים האחרונות מנסה המערכת הפוליטית לנגח את האופוזיציה ולהשתמש בצורה צינית בזכויות וחובות אלו.
26/07/2015  |  יהונתן קלינגר  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   כנסת 20  /  מי ומי  
סמוטריץ': דינה זילבר הפרה נאמנות  /  עידן יוסף
סיור בנגב: בעלי ת"ז כחולות ללא אזרחות  /  עידן יוסף
כצפוי: קורן ואילטוב בוועדה למינוי שופטים  /  איתמר לוין
מבקש שלום לירושלים  /  מתאו רנצי
דלק התקווה  /  יצחק הרצוג
"באסטה" לחרמות  /  בנימין נתניהו
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
אינני זקוק למסקנות ועדת החקירה    הבנתי את מה שלא יכולתי להאמין שאכן יכול היה להתרחש    התועמלנים ומנמיכי רוח האומה, מאמינים שתגובה באירן או מלחמה בעזה נועדו לשמר את שלטונו, שרידותו ...
יעקב אחימאיר
יעקב אחימאיר
הנושא הלוהט ביותר בימים אלה, לקראת הכרעה, הוא כמובן המחלוקת אם חובתה של ישראל להגיב על ניסיון החדירה האירני של הכטב"מים לתחומה של המדינה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il