|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

חיים יבין: "האפליה כלפי המגזר הערבי זועקת"

חיים יבין הוא ציוני אדוק, ושולל מכל וכל את רעיון 'מדינת כל אזרחיה' עם זאת, הוא זועק את אפלית ערביי ישראל בכל תחום אפשרי הוא גם מקונן על הדרדרות התרבות, אך דוגל ברגולציה, לא בצנזורה
02/04/2009  |     |   מאמרים   |   תגובות
יבין. נותר מר טלוויזיה [צילום: פלאש 90]

מדורת השבט
"בתקופה בה לא בכל בית הייתה טלוויזיה, משפחות שלמות ממש התכוננו לפגישה, והיו מתקבצות לחוות את הצפייה בבתים שהטלוויזיה בהם הייתה נגישה". כך התפתחה לה מדורת השבט וחיים יבין היה מובילה

ציונות
"חיסול המדינה היהודית זוהי דאגה דיפלומטית ואין מה לגשת עם זה לשולחן, זהו קו אדום. טביעות הקיצוניים או אפילו חצי קיצוניים לויתור על האופי של המדינה היהודית זה איום קיומי למדינה ולכן נהייתי יותר ציוני".

   רשימות קודמות
  השראה וגילוי
  פורצת גבולות

רגע לפני ששיחת הטלפון בינינו מסתיימת יבין אומר לי בסופה "שלום ואחווה בין העמים". שמעתי זאת ושמעתי את קולה של אומה, של עם, ושל אזרחי מדינה.

כולם שמעו וראו את יבין במבט, הוא היה קולה הפיזי של מדינה שלמה ועשה זאת שוב ואפילו ללא דרישה או בקשה. במדינתנו כמעט על כל דבר יש לנו מה להגיד, תמיד יש מישהו שיגיד ותמיד יש משהו שעליו צריך להגיב, הסוגיות והדמויות שנויות במחלוקת, גם הסוגיות ולגיטימיות שידורן בתוכניותיו של חיים יבין, אך מחלוקות אלו מואפלות לאור מעטפת הקונצנזוס והממלכתיות אשר מופקת מתוכו, כאילו נולד לתפקיד, כאילו נולד להיות אב התקשורת ומקום מפלט קבוע ויציב לאזרחים, אשר חשים כי אין להם מרגוע במדינתנו, ואפילו לא לכמה רגעים.

קריינות החדשות מטבעה נראית כאילו על אוטומט מקריאה, אך בתוכה נסתרות דרכיה ללב האומה. בין הקראת המילים במהדורה יש עוד הרבה אלמנטים שמהווים את הדרישות הבלתי פורמאליות לתפקיד. איך נוכל לומר במדויק למה קריין אחד אנו אוהבים ואת האחר לא , אחד מוליד קונצנזוס מוחלט בעם והשני סערת רגשות. יש משהו מעבר למילה והוא באינטונאציה ובהילה שעל מגיש המהדורה שורה, יש דברים שאי-אפשר להסביר במילים, אך בכל זאת אנסה להבין את 'חידת חיים יבין'.

את החידה יבין מתחיל לפתור כך: "אף פעם לא הבנתי את זה, וגם לא הענקתי לעצמי את התארים שנותנים לי, כנראה שיש בי משהוא, כמו שאחד יודע לתקן מנוע, זה כישרון מולד, יש משהוא בבפנים שלי או בראיה אותי שעשה אותי מתאים, זו לא חוכמה גדולה להגיש חדשות, אך זה דורש צירוף של כל מיני תכונות שכנראה לא מוצאים אותם במצורף באדם אחד, לא כל מי שיש לו מראה טוב גם עובר מסך טוב, צריך גם אינטליגנציה וכושר ביטוי, קול טוב, ידיעת השפה, השכלה ועוד". כל אלו יחד יוצרים מגיש חדשות טוב, זה נכון, אני מסכימה אך אני עדין לא פתרתי את החידה, בדור העכשווי אפשר למצוא במגישי החדשות מהשורה הראשונה אלמנטים אלו, ובכל זאת עדיין עליהם לא שורה אותה תחושת ממלכתיות אשר תמיד הייתה טבועה בחיים יבין. יש משהו בממלכתיות הזו שאני מנסה להבין, איך היא נוצרה והאם יש סיכוי שנמצא לה תחליף בריבוי המועמדים שהתקשורת מציעה? איך ממלכתיות זו אינה מתערערת גם כאשר יבין חוצה את גבולות המהדורה, בסרטים הדוקומנטריים שעוררו באזרחים מסוימים סערה?

נראה כי ייחודיות האדם חשובה אך גם החלוציות והערכים המבעבעים, אלו שהכרנו עוד לפני שמוסחרו במשך השנים. הבאת הטלוויזיה לארץ והצפייה בה עוררו התרגשות רבה וחיים יבין ביקר בבתים דרך המרקע , "הוא הפך בן בית בכל משפחה", כך אומרים סביבי אלו שזכו להשתתף במאורע. "בתקופה בה לא בכל בית הייתה טלוויזיה, משפחות שלמות ממש התכוננו לפגישה, והיו מתקבצות לחוות את הצפייה בבתים שהטלוויזיה בהם הייתה נגישה". כך התפתחה לה מדורת השבט וחיים יבין היה מובילה. פניו של יבין חיכו לנו כל ערב והיוו עמוד שדרה, במדינה שהחדשות בה לכל אורך השנים היו בחשיבותן במעלה ראשונה, כך הוא טובע טביעות שקשה מאוד להחליפן, במקום בטוח ובלתי משתנה. הוא משאיר בקונצנזוס חותם.

הקריירה
סמל הקונצנזוס [צילום: יח"צ]

הוא עולה לארץ עוד לפני קום המדינה ועוד לפני שהטלוויזיה בישראל הייתה בבטן אימה.

כל אחד מוכשר במשהו אך לעיתים התבנית לכישרונו עוד לא נוצרה. יבין לא חלם לעסוק בתקשורת וגם לא להיות מר טלוויזיה, הרי הטלוויזיה עדיין לא הייתה, הוא לא עסק בתכנונים אלא יצא לחוות ולגלות מה תהיה הקריירה שלו בלימודים ובמעשים, לגילוי הוא הגיע אחרי שניסה את עניינו באוניברסיטה בתחומים רבים ואת כוחו בעבודה ברדיו כעצתם של חברים. "באתי לירושלים בחוסר כל והייתי צריך לעבוד כדי לפרנס את עצמי, באותו זמן כסטודנט עבדתי בכל עבודה שאפשר לחשוב עליה בכלל, בבניין, כחובש, במגן דויד ומורה, מסביב החברים אמרו לי שאני צריך ללכת לרדיו כי יש לי קול נהדר ואני התייחסתי בביטול כי הייתי מרוחק מעסקי הרדיו, יום אחד עבדתי במשמרת לילה במגן דויד, זה היה לילה סוער בו לא עצמתי עין , כשקמתי בבוקר אמרתי לעצמי, למה לא לנסות כי חיפשו קריינים, עברתי את המבחנים והתקבלתי להיות קריין, מהר מאוד מצאתי את דרכי לתוכניות הדוקומנטריות ברדיו".

בזמן זה יבין לא מוותר על הלימודים "התחלתי ללמוד וכסטודנט למדתי את האוניברסיטה לרוחב , קצת משפטים, קצת היסטוריה, ונחתתי בספרות . זה לא היה חלום אבל ניסיתי את כל השאר ואהבתי את הספרות, למדתי ספרות עברית ואנגלית, לא את כל התחומים בספרות אהבתי אבל את אלו שאהבתי אהבתי מאוד, לא הייתי חייב לסיים את התואר הראשון כי כבר בעת הלימודים עבדתי ועשיתי קריירה ככתב רדיו ויכולתי לגדר את עצמי בעבודה זו". בכל זאת יבין המשיך בלימודי ספרות לתואר ראשון וגם לתואר שני, אך אהבתו לטלוויזיה גברה.

"ברגע שגיליתי את הטלוויזיה זה היה הדבר הדומיננטי, קודם כל הטלוויזיה".

וכך האהבה לטלוויזיה החלה: "כאשר פרצה מלחמת ששת הימים הייתי כתב בחזית, כשחזרתי הכינו את הטלוויזיה ואני נכנסתי לטלוויזיה בכוונה לעשות סרטים ולעבוד בתפקידים אדמיניסטרטיביים, עד שיום אחד הלכתי במסדרון וביקשו ממני להיכנס לראות אודישנים שעשו שם".

הוא נכנס לאודישנים, ומאז הכל היסטוריה.

סגירת מעגל

אני חושבת על לימודי הספרות, הסובייקטיבית והדמיונית, ועל אהבתו אליה, ועל התמכרותו למדיום החדשותי המציאותי והאובייקטיבי כל כך, שני תחומים אשר שונים במהותם, ואני שואלת את עצמי כיצד אהבה זו לשני התחומים משתלבת בו, אני שואלת את יבין מה הקשר בין התחומים ואיך הם מתכתבים בתוכו, או באים יחד לכדי ביטוי הוא משיב לי: "אין קשר, חוץ מדבר אחד או שניים, הפחות חשוב זה הדמיון והכושר לראייה ויזואלית של הדברים, הדבר החשוב ביותר הוא המילים וזה מה שמשותף למדיה ולאנשים היוצרים, יש את האמירה המפורסמת שתמונה אחת שווה אלף מילים כנגדה אני תמיד אומר שמילה אחת שווה אלף תמונות, אני רואה חשיבות אדירה למילים במשדר הטלוויזיוני, לא מספיק להראות תמונות אלא חשוב שיהיה מה לומר". ויש לו מה לומר, היום הוא משתמש במילים לכתיבת ספר אוטוביוגרפי.

ממהדורת חדשות אובייקטיבית לדוקומנטציה סובייקטיבית
סרט דוקומנטרי על מתנחלים [צילום: AP]

האפליה באבטלה במגזר הערבי זועקת, וגם הקיפוח בדיור, בקרקעות ובתכנון, וזה מה שרוחש מתחת לפני השטח, הערבי ניתפס תמיד כאויב פוטנציאלי ולכן פתחנו עליו באש באוקטובר אלפיים, המיגור והקיפוח וסיסמאות ליברמן שאנו משמיעים להם לא מקרבים את אלו שמוכנים לחיות במדינה יהודית אלא מרחיקים אותם

למרות הדרת הממלכתיות והקונצנזוס הבטוחים שעטפו את יבין, הוא לא פחד לקרוע את האובייקטיביות הבלתי נמנעת שליוותה אותו במשך השנים ולהוכיח כי הוא לא היה רק נושא הדגל, שקורא את שבהתנוססותו עליו נכתב, אלא ששנים ארוכות התבשלו בתוכו דעותיו והוגשו לנו כתבשיל כשהיה מוכן לכך.

בתוכניותיו ארץ המתנחלים, ותעודה כחולה הוא מביע את דעותיו באופן שמשתמע באופן ברור רק לפן אחד, "צריך להבחין בין כמה תקופות בחיי, התקופה הראשונה בה עשיתי את הסדרות לערוץ אחד, סדרות אלו היו יותר ממסדיות ובתוך מסגרת החוקים והכללים של רשות השידור, אלו היו סרטים יותר אובייקטיבים, והתקופה השנייה שעסקתי בבעיית הפלשתינים כתוצאה מהאינתיפאדה בשנת אלפיים. "הסדרות העיקריות בתקופה השנייה היו "ארץ מתנחלים" ו"תעודה כחולה". אני שואלת אותו האם הצורך להביע את דעותיו מתבשל מהשנים ברשות השידור בהם הוא היה צריך לשמור על אובייקטיביות, והוא עונה לי "אין קשר, הסרטים הדוקומנטריים הם עולם בפני עצמו, זו אהבה אמיתית לסרטים האלו".

איני יודעת מי איש התקשורת שהיה מעז ליצור תוכניות טעונות ונדרשות כל כך ולהביע בהם דעה נחרצת וברורה כל כך, הרי תוכניות כאלו במדינה הן ממש הסתכנות ישירה, בזירת מלחמת רטוריקה והתלהטות נקודות רגישות על המפה.

אך כפי הנראה ההיסטוריה של יבין סיפקה בידו את הלגיטימציה, הקרדיט והחסות כבר סמכא, לצאת ללב הקשיים בישראל ולהאיר בהם מקומות שכבו ושחכנו היכן הנורה. "ארץ מתנחלים" הייתה בתוכי והגעתי למסקנה שהטרור וההתנחלויות הם מהעובדה שאין הסדר עם הפלשתינים, וזה מה שחשוב לעשות. הערבים זה סיפור שונה ומבחינות רבות יותר מסובך. ניגשתי לעשיית הסדרה "תעודה כחולה" כיהודי ציוני, באתי למרואיינים שלי ואמרתי להם, תראו אני בא מתוך אמפתיה, אני בא מתוך רצון לא לחזור עוד פעם לנוסחאות השגורות והשחוקות שיש תמיד בוויכוח מי התחיל וכל השאר, אני בא מתוך רצון כנה לתת לכם את הבמה, אמרתי זאת גם ליהודים וגם לערבים".

אני שואלת את יבין מה הוא עבר במהלך הסדרה, אם דעותיו השתנו או התחזקו והוא עונה שהציוניות שלו התחזקה. אני שואלת מדוע, והוא משיב "אפילו אם יהיה שקט מעזה ולא יהיו קסמים ופיגועים, הקיצוניים משני הצדדים, בעיקר מערביי ישראל לא מוכנים שזו תהיה מדינה יהודית, אלא שזו תהיה מדינת כל אזרחיה, ובמדינת כל אזרחיה אין עדיפות למדינה יהודית".

"צריך לחלק את המדינה, אין מנוס מזה", ממשיך יבין. "חיסול המדינה היהודית זוהי דאגה דיפלומטית ואין מה לגשת עם זה לשולחן, זהו קו אדום. טביעות הקיצוניים או אפילו חצי קיצוניים לויתור על האופי של המדינה היהודית זה איום קיומי למדינה ולכן נהייתי יותר ציוני". תובנות אלו אינן מונעות מבעדו להמשיך ולהתריע על שרוחש מתחת לפני השטח ואנו מתעלמים ממנו: "האם נוכל אי פעם להגיע לשתי מדינות לשתי עמים? עד שנגיע לזה יש מיליון דברים שצריך לתקן, למשל כשהולכים עכשיו לפטר ארבעים עובדים ערבים מהרכבת ובמקומם מכניסים משוחררים מהצבא. האפליה באבטלה במגזר הערבי זועקת, וגם הקיפוח בדיור, בקרקעות ובתכנון, וזה מה שרוחש מתחת לפני השטח, הערבי ניתפס תמיד כאויב פוטנציאלי ולכן פתחנו עליו באש באוקטובר אלפיים, המיגור והקיפוח וסיסמאות ליברמן שאנו משמיעים להם לא מקרבים את אלו שמוכנים לחיות במדינה יהודית אלא מרחיקים אותם, צריך לשים בפריזר את סוגית שאלת מדינת ישראל כמדינת כל אזרחיה או יהודית דמוקרטית ולתקן את הקיפוח, אני לא אומר שצריך להתעלם מבעית המקרו הגדולה כי היא כל הזמן רוחשת, אך צריך להתחיל לתקן".

הגשמה עצמית

אני שואלת אותו היכן הוא חש יותר מוגשם, האם בהגשת החדשות או בעשיית הסרטים, והוא משיב לי: "שני העולמות משתלבים לחלוטין, אי-אפשר כל כך להפריד, רוב הדברים שעשיתי נוגעים לענייני החדשות והאקטואליה, גם התיעוד הוא יותר על הדברים שמתרחשים בחדשות, אז זה משלים אחד את השני. כך יבין שילב בין החלקים בעולמו לכדי חיי הגשמה ולא וויתר על שום חלק, החדשות האוביקטיביות יחד עם הסרטים הסובייקטיביים והדברים שהוא אוהב לעשות בין לבין , הכדורגל , מוזיקה וספרים.

התקשורת
ג'אנק פוד [צילום: עכבר העיר]

לא יעלה על הדעת שלא יהיה שום פיקוח על הטלוויזיה ושרק הכסף יקבע ואנשים יצפו במה שהם רוצים, כי כך ייווצר מצב של אנרכיה ונגיע במהירות למצב ששורר באיטליה שכל אחד יכול לשדר אלימות, פורנוגרפיה ועוד, צריכה להיות הכרה, תרבות ומטרות לאומיות

אם יש נושא שמעניין לשוחח עליו עם חיים יבין זה על התקשורת, נושא הנוגע בליבת השיח הציבורי, ואשר יש לו השפעות מרחיקות לכת עליו.

אני שואלת את יבין אם כאב התקשורת הישראלית הוא מרוצה מההתפתחויות התקשורת בארץ והוא משיב לי: "אין תשובה חד-משמעית".

אני קצת מאוכזבת אבל מודעת לכך שהעניין מורכב, אז אני שואלת אותו האם הוא בעד פריצות עומס המידע ומגוון האפשרויות לעשות זאת, והוא משיב: "אנחנו חיים בעידן של התפוצצות המדיום, האינפורמציה בבית ממוצע יכולה להגיע למאה ערוצים, דומה הדבר לסופר מרקט ואם נמשיך בדימוי הזה, אז כשנכנסים לסופר אפשר לבחור כל סוג של מזון, בריאותי או ג'אנק פוד, כך הכדור חוזר למגרשו של הצופה, אם הוא אחראי הוא יודע מה לבחור, הבעיה היא שהוא יכול לבחור או במבה שהיא לצורך העניין תוכניות ריאליטי כ'האח הגדול' ו'הישרדות', או ערוצי נישה וחדשות, גם בחדשות יש מבחר אדיר, כגשם גדול, והצופה צריך לעשות את הבחירה, הבעיה היא שגם אנשים שנחשבים בעיני עצמם אחראים ושייכים לאינטליגנציה, גם הם מתפתים לג'אנק, אני יודע שגם חברי הטובים ביותר בצמרת הספרות והפילוסופיה צופים באח הגדול או בהישרדות".

איך מפסיקים את כדור השלג הזה? איך עוצרים לפני שנצטרך להתרים כספים דרך הטלוויזיה לנפגעי הדעת מהטלוויזיה? האינסטינקט שלי מבקש יד מכוונת ומונעת, מישהו שיפקח על הקרקס הזה ויחזיר לבימה את האידיאלים של פעם, את הדרישה למידת מה של טלוויזיה חינוכית. אני שואלת את יבין מה הוא אומר על כך, הרי הוא וחבריו היו חלוצים בדורם, ואבני הבניין שלהם היו חדורי אידיאליזם לטלוויזיה חינוכית, והיום מחנכים ומאלפים אותנו לא להפסיק לצרוך את הבמבה שמפתים אותנו לבחור, והמוח של הדור מתעצב ביכולתו להכיל רק תכנים מסוג הבמבה. "בכל דבר רע יש גם טוב", אומר יבין , "המבחר כל כך גדול שאם רוצים אפשר לבחור באיכות", אבל מה, הבעיה שכבר לא מסוגלים לבחור באיכות, אפילו חבריו של חיים לא בוחרים באיכות אז איך נצפה שילדים, מתבגרים וצעירים שבקושי נחשפו דרך התקשורת לתכנים איכותיים יחפשו בכוחות עצמם ערוצי נישה איכותיים, אלו חלומות באספמיא הייתי אומרת, אבל נניח שנמשיך עם האופטימיות שאכן נוכל לבחור, נשאלת השאלה האם יוצרים בכלל איכות היום? ועל כך יבין משיב לי "יש פה עוד בעיה, ואני מזדהה לגמרה עם איגודי היוצרים והדרישה שלהם לבעלי ההון, כשהם אומרים שכל הכסף שלהם הולך לתוכניות הריאליטי ולא לדרמות מקור, למשל התקציב לפרק של המרוץ למיליון הוא שלוש מאות וחמישים אלף דולר, ולעונה חמישה מיליון דולר".

כל הכסף הזה נזרק לתוכניות הכלום כדי שיצפו בהם ולא יכנס למוח כלום, בעלי ההון ימשיכו לעשות כסף על גבי צפייתנו בכלום ואנו נמשיך להתלונן שבטלוויזיה אין כלום אבל נמשיך לצפות בה, כך שאלת האחריות הופכת מעניינת ביותר, האם מכור יכול לבחור לא להזריק כשהוא בקריז או לבחור להזריק מים במקום סמים? אלו אינן חדשות מרעישות, חכמים רבים דיברו על-כך אך דומה כי מחמת הסימום הזיכרון נמחק.

אז אני שואלת את יבין מה עושים? והוא עונה: "הבידור הוא החמצן של הטלוויזיה, גם אני אוהב תוכניות קלילות, אני אוהב ספורט, כדורגל", וזה נכון, כולנו צריכים מקום קליל לברוח אליו, אני שואלת את יבין אם האסקפיזם שלו הוא הכדורגל והוא משיב "אני אוהב כדורגל גם בלי אסקפיזם". וממשיך ונותן לי תקווה "אחרי זמן מה הריאליטי יהפוך למשעמם, יש תקווה שהז'נאר הזה אחר זמן מה יחלוף זמנו" אך בינתיים הוא מוסיף ואומר "גם בבידור הקל צריך לשים לב שיש רמות רדודות יותר ויש גבוהות יותר". שמחתי מאוד שהוא אמר זאת וחידד את הנקודה, שגם ב'מתחם הקלילות' נתונה לצופה אחריות ובחירה.

אני שואלת אותו איך המצב הדרדר ככה וממה זה מתחיל והוא מסביר לי "בעולם קפיטליסטי שבו יש תחרות חופשית, התחרות נוגעת גם למדיה, תחרות היא תחרות חופשית ובעולם של לפני שלושים שנה או חמישים שנה כשהמצאנו את הטלוויזיה הייתה תפיסה אידיאליסטית שהטלוויזיה הייתה לא רק מבדרת אלא גם מחנכת".

אני שואלת האם זה נעלם, "זה לא נעלם לגמרי, יש ערוצי נישה שנותנים את זה, אבל הם לא יכולים להתחרות בצורה יעילה בערוצים המסחריים" .

זו הנקודה. "האם הציבור אחראי ורוצה להשתלט על הגולם הזה, או שניתן לגולם הזה לעלות על יוצרו?".

ובינתיים, הגולם הזה עולה על יוצרו, הדברים מסתבכים כשהגולם (הטלוויזיה) משנה מהותה ואופיו גם מבחינה טכנולוגית: "היום יוצרים בטלוויזיה אפקטים אודיו ויזואליים ואופי התוכניות זהה לאופי הפרסומות, זה הקצב , המהירות, הכל קליפי , אי-אפשר ליצוק תוכן משמעותי כי זה נוגע יותר למה שמהותי למדיום". במצב זה הפתרון נראה לי רחוק מתמיד, ואני עושה ניסיון אחרון ושואלת, האם יש אפשרות שהחלוצים של היום ימנעו את הדבר הזה, שיהיה סינון מסוים ופיקוח? "לא יכול לקרות דבר כזה שיעצרו את התוכניות האלו, בגלל הכסף, הוא הפך להיות יסוד של הטלוויזיה, בכל העולם, העולם השתנה והוא הופך בידור קל והטלוויזיה היא הביטוי הכי פופולרי של זה" . ובכל זאת הוא טוען שזה נדרש שכן "כמו שלא יעלה על הדעת שלא יהיה פיקוח במערכת החינוך על שליחת הילדים לבית הספר, לא יעלה על הדעת שלא יהיה שום פיקוח על הטלוויזיה ושרק הכסף יקבע ואנשים יצפו במה שהם רוצים, כי כך ייווצר מצב של אנרכיה ונגיע במהירות למצב ששורר באיטליה שכל אחד יכול לשדר אלימות, פורנוגרפיה ועוד, צריכה להיות הכרה, תרבות ומטרות לאומיות". אך אז יבין ממשיך ואומר באותה נשימה "אני נגד סינון התכנים, נגד צנזורה ונגד המשטר ששרר הרבה שנים ברשות השידור, ועד אשר משגיח על כל מוצא פיך, במשך הרבה שנים הייתי קורבן של המדיניות הזו".

בהתחלה הייתי קצת מבולבלת אבל עכשיו אני מבינה, צריך פיקוח אך לא על כל מילה, ואכן החשיבות היא לעצור את הסלעים המדרדרות ולא את אבני החצץ. יש מקום לפיקוח על מגמות מסוימות, אך לא על כל פרט, הפתרון של יבין בתוך סבך האינטרסים, הטכנולוגיה והרצון הטוב הוא "רגולטור שיספק את התקציבים לתוכניות טובות, רציניות, איכותיות, דוקומנטריות וחדשות טובות, אז תהיה אפשרות להקטין את הנזק של התוכניות הנמוכות. זה לא שחור ולבן, יש מקום ומרחב לשינוי".

תאריך:  02/04/2009   |   עודכן:  04/04/2009
מאיה מנדלוביץ
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חיים יבין: "האפליה כלפי המגזר הערבי זועקת"
תגובות  [ 36 ] מוצגות   [ 35 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הירשנזון
3/04/09 18:25
2
הניה
3/04/09 18:33
3
מיכל מירושלים
3/04/09 18:56
 
אני איתך
3/04/09 19:15
 
מיכל,
4/04/09 09:41
4
צנחן
3/04/09 20:26
 
חן בורוכוב
3/04/09 22:38
 
לצנחן החכם כל כך.
4/04/09 09:36
5
הרשלה
3/04/09 20:31
 
הלשכה לסטטיסטיקה
4/04/09 15:42
6
י.ש
3/04/09 20:36
7
מרק טווין
3/04/09 20:53
8
א מ רול
3/04/09 21:49
9
הובס
4/04/09 00:07
10
אבל לא מזיז לו!!!
4/04/09 02:48
11
קורן נאוה,טבריה
4/04/09 05:24
12
לנו את התקשורת
4/04/09 07:21
 
אל יאוש,הסמול מת
4/04/09 11:24
13
צדי שין
4/04/09 09:04
14
יוא"ב
4/04/09 09:26
15
ג.ישראלי
4/04/09 10:05
16
חיים יבין,לעולם
4/04/09 11:49
17
ישמעאל
4/04/09 13:58
18
הערות והארות
4/04/09 16:05
 
לעולם לא יהיהשלום
5/04/09 06:25
19
ישראל ישראלי
4/04/09 18:37
20
ד"ר אלצהיימר
4/04/09 19:50
21
מוריה
4/04/09 20:18
22
כי הוא אידיוט
4/04/09 21:40
23
גאק יעקב
4/04/09 21:49
24
צבי גלברד
4/04/09 22:27
25
סתם איש חי"ר
4/04/09 22:30
 
צנחן
5/04/09 01:54
26
חייל במקום ערבי ?
26/04/09 01:28
27
דותן
21/09/11 11:50
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרשת השבוע, פרשת "צו" מתייחדת במספר היבטים שחלקם טכניים וחלקם תוכניים. מבחינה טכנית, צ"ו [=96] פסוקי הפרשה שווים ב"ערכם המספרי" לשמה של פרשתנו, פרשת "צו". והבן. כמו-כן, פרשת "צו" מהווה המשך ישיר לפרשת השבוע שקדמה לה, פרשת "ויקרא". ואם כל חמשת פרקי הפרשה הקודמת עסקו בעיקר בסוגי הקורבנות המוקרבים לפי רצון המקריב: קורבן העולה לסוגיו השונים, סוגי המנחות השונות, קורבן השלמים לסוגיו השונים, קורבנות החטאת והאשם לסוגיהם השונים, הרי שבחלק הראשון של פרשתנו [פרקים ו'-ז'] ישנה חזרה והשלמת פרטים לסוגי הקורבנות שהוזכרו כבר. ומלבד השלמת הפרטים החסרים קיים הבדל טכני בין שניהם, דהיינו: בפרשת "ויקרא" התורה "מדברת על מביאי הקורבנות" ואילו בפרשת "צו" התורה "מדברת על "מקריבי הקורבנות", הלא הם אהרון הכהן ובניו הכהנים, משרתי הקודש, משרתי האל במקום משכנו.
02/04/2009  |  ד"ר מוטי גולן  |   מאמרים
חול המועד, הימים שבין היום הראשון והיום האחרון של פסח וסוכות. בתלמוד, ימים אלו מכונים מועד או חולו של מועד. על-פי המקרא, פסח וסוכות הינם מועדים של שבעה ימים. היום הראשון בפסח וסוכות וכן היום השביעי של פסח והשמיני של סוכות נקראים "מקרא קודש", ואסור לעשות בהם "מלאכת עבודה". מחוץ לארץ ישראל נוהגים לעשות "יום טוב שני של גלויות", כלומר, כל יום טוב נחגג יומיים, ולכן, במקומות אלו חול המועד מתחיל רק לאחר שני הימים הראשונים של החג.
02/04/2009  |  ד"ר דוד סער  |   מאמרים
קיימת הלכה פסוקה, לפיה הסכם בין הורים הנוגע למזונות הילדים, אינו מחייב את הילדים. הנימוק לכך הוא, שהורים אשר מתגרשים, מעייניהם אינם נתונים דווקא לטובת ילדיהם, אלא לפתרון מהיר של הסכסוך ביניהם, והם עלולים שלא להקפיד ולעמוד על האינטרסים של ילדיהם.
02/04/2009  |  עו"ד יעל גיל  |   מאמרים
לימין בישראל אין אלטרנטיבה אמיתית לדרכו של השמאל. כאשר השמאל מאשים את הימין בחוסר דרך וקו מחשבתי המוביל לקיפאון מדיני הוא לרוב צודק. שני הצדדים מעלים טיעונים פרגמאטיים והגיוניים, אך לשמאל ישנה גם מערכת ערכית סדורה וברורה מאוד, בעוד שלימין אין מערכת כזו כלל. כאשר מדובר בערכים הימין פונה בדרך כלל לצד הרגשי שלו, אבל בהיעדר הסבר והבנה לערכים המצויים ב"בטן" שלו – אין הוא מסוגל להתמודד מול טענות השמאל (המתאימות קוהרנטית לטיעוניו הפרגמאטיים). זוהי סיבה גדולה מאוד לחוסר הדרך ולחוסר השליטה של הימין על המדינה גם כאשר הוא נמצא בשלטון. השמאל כמובן מודע לעניין זה אך מרגיש בנוח עם המצב הקיים כי דרכו תמיד נמצאת בשליטה בקונספציה הלאומית בין אם הוא שולט או לא.
02/04/2009  |  נתן גלילי  |   מאמרים
שבתאי עזריאל פנה אל שר המשפטים, דניאל פרידמן, בדרישה להעמיד לדין משמעתי את השופט עודד מודריק. מיודענו הטייס האוטומטי, בתחפושת של הגב' (מר?) שיר בן-גיגי, עונה:
02/04/2009  |  עו"ד שמחה ניר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il