|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

חוק הלוביסטים יורחב בחקיקה

לוביסטית חיצונית ניסתה לסכל דיון בוועדה

דורון כהן, לשעבר מנכ"ל האוצר: "בת הברית הגדולה ביותר שהל השחיתות היא ביורוקרטיה" • רם בלינקוב לשעבר ראש אגף תקציבים: "הוצאתי הנחיה שאסרה על אנשי אגף תקציבים להיפגש עם לוביסטים"
16/08/2015  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות
שפיר. תנאי שקיפות מחמירים [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

אפק ג'יני, חברה פרטית לקידוחי נפט ברמת הגולן, ומיוצגת ע"י חברת השדלנות (לובינג) פוליסי, פנתה דרך שדלנית פנימית של החברה, למרכז המחקר והמידע של הכנסת כדי לנסות להשפיע על מחקר של המרכז, ופנתה לוועדה בכנסת בניסיון לדחות דיון שיזמה חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ) בוועדה. כך מגלה (16.8.15) חברת זנדברג בדיון שקיימה הוועדה המיוחדת ליישום הנגשת המידע הממשלתי ועקרונות שקיפותו לציבור, בנושא שקיפות בפעילות שדלנים בכנסת. "זה הכל נעשה באמצעות גורם לובי, שכרגע לא מוגדר כגורם לובי", אמרה.

יושב-ראש הוועדה, ח"כ סתיו שפיר, פנתה בדיון לנציגי השדלנים: "שאלו את עצמכם האם אתם מפתים חברי כנסת? האם אתם מעבירים להם מחקרים? האם הצעתם לעוזרים פרלמנטריים או מנהלים בוועדות תעסוקה עתידית? אני מכירה פרטים על הצעות שניתנו לעוזרים, אני רואה את הלחישות על האוזניים של חברי הכנסת. כולנו רואים את הדברים האלה קורים כל הזמן, כך שאין טעם להכחשות, להיתממות ולהתבכיינות. הפעילו על עצמכם את התנאים המחמירים ביותר של שקיפות כדי למנוע את זה!"

שפיר המשיכה והבהירה כי "איש לא מתנכל ללוביסטים. אנו שומרים על אינטרסים של הציבור. כשבעל מוגבלות שמנסה להגדיל את קצבת הנכות שלו, הוא יכול לכל היותר לשלוח מכתב או להתקשר, אבל לא להפעיל גדודי לוביסטים בתשלום - בטח לא כמו חברת כיל, שיכולה לחלק עשרות מחקרים ולהזמין את חברי הכנסת לסיורים בשטח".

עו"ד דן מרזוק, מהלשכה המשפטית של הכנסת, סקר בתחילת הדיון את פעילות הכנסת בנושא: "ההיבט השקיפותי הראשון בפעילות הכנסת לפי החוק הוא מי השדלנים העובדים בכנסת, באיזו חברה הם עובדים והיכולת להבדיל אותם בכנסת, בעזרת השרוך הייחודי להם. ההיבט השני הוא זיהוי הלקוחות של השדלנים, ובאתר הכנסת מפורסמת תחת כל שדלן את הלקוחות שלו. חובת הדיווח היא על השדלנים, אך בתחילת המושב יזמנו רענון של הרשימה וביקשנו מכל השדלנים פירוט לקוחות עדכני, וזו הרשימה שבאתר הכנסת".

דורון כהן, מנכ"ל משרד האוצר לשעבר, ביקש בתחילת דבריו להתייחס לחוק ההסדרים ואמר שאינו "מבטל את הביקורת על אופיו וגודלו של חוק ההסדרים, אשר מהווה פגיעה מסוימת בדמוקרטיה", אך הטיל ספק ביכולת הכנסת להעביר רפורמות צרכניות חשובות, שלא יהיו מחוברות לחוק ההסדרים והתקציב, בפרק זמן קצר. "כאשר חוק מגיע להליך חקיקה רגיל, גם בעזרת דברי טעם ניתן לעכב אותו מספיק, ולא צריך להפיל אותו כדי שלא יעבור", אמר כהן והוסיף כי "אם הכנסת לא רוצה שפקידים ינהלו את הדברים, חובת ההוכחה עליה שהיא יודעת לנהל את עצמה. לא נעים לי, כאזרח שומר חוק לדבר ככה על הכנסת, אבל בגלל המצב שנוצר, אני חושב שהטיפול של הנושא באוצר הוא הרבה יותר טוב".

כהן המשיך והתייחס לפעילות השדלנים במשרד האוצר ואמר: "לדעתי, בתוך מסדרונות משרד האוצר, ההשפעה של הלוביסטים היא לא חזקה. אני לא מכיר השפעה אפקטיבית על פקידי האוצר. אני לא זוכר שבתקופתי, בדרגים המקצועיים במשרד האוצר, חששנו ממישהו שהוא פועל משיקולים לא מקצועיים. לא מדבר על פוליטיקאים שהם תמיד חשודים, גם כשהם בסדר. בסוף, בת הברית הגדולה ביותר שהל השחיתות היא ביורוקרטיה. ברגע שהרגולציה מורכבת וגם משאירה לעצמה המון שיקול דעת, זו הזמנה למשא-ומתן, שזה דבר לא תקין, וזו הזמנה ללוביסטים ואחרים להיכנס לתמונה. רגולטור שחושב שהוא מנהל את העולם, ולא מתערב רק כשצריך, אחראי גם לזה..."

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) העיר לכהן: "אתה אמרת שהרעיון שלכם להביא רפורמות צרכניות בחוק ההסדרים היא כדי שחברי כנסת לא יושפעו, אבל אתם הבאתם בחוק גם חוקים שאין בהם שום לוביסטים ואין שום השפעה צרכנית. יש דברים שאתם כאוצר מעוניינים להימנע מחקיקה בכנסת, אז תרשה לי לחלוק על ההערה שלך, שהייתה לא מקצועית ולא רצינית".

רם בלינקוב, לשעבר ראש אגף התקציבים במשרד האוצר, התבקש לספר על הסיבות שהביאו אותו להנחות את אנשי האגף שלא להיפגש עם לוביסטים. בלינקוב אמר כי "גדלתי באגף התקציבים וברוב דרכי לא נתקלתי בנושא הלוביסטים. בהמשך הקריירה, כשעברתי להיות מנכ"ל משרד הפנים, נחשפתי לכל הלחצים בענייני התכנון והבנייה בכל הוועדות המקומיות והמחוזיות. ואז, עברתי לאגף התקציבים, וראיתי שזה הפך לנוהג, ואנשי אגף תקציבים נפגשים עם כל מיני אנשים ש'רוצים להאיר את עיניהם'. הוצאתי הנחיה שאסרה על אנשי אגף תקציבים להיפגש עם לוביסטים, כי גוף מקצועי שצריך לקבל החלטות לא יכול להיות מושפע מגורמים אינטרסנטיים. יגידו לי, אם הוא מקצועי, אז הוא צריך לקבל את מגוון הדעות, וזה נכון. כיום יש נגישות לכלל החומרים וכלל המידע, והשיטה שבה גורמים אינטרסנטיים יגיעו לרפרנט ויציגו לו פוגעת בהחלטה המקצועית. אם חסר לכלכלן חומר מקצועי, אין מניעה שירים טלפון לגוף פרטי ויבקש מהם את המידע שחסר".

היו"ר שפיר פנתה לכהן ושאלה אותו מדוע שלא יפורסמו פרוטוקולים מכל הפגישות בין לוביסטים לאישי ציבור, וכהן השיב כי "אסור לפגוע ביכולת לעבוד. אם כל פגישה תחייב רישום, והקלטה, ותמלול והכנת פרוטוקול לא יהיה אפשר לעבוד".

ד"ר שירלי אברהמי, מהלת מרכז המחקר והמידע של הכנסת, ציינה בדיון כי לדעתה "הדבר המרכזי הוא לא עצם הניסיון להשפיע, שזה נראה לי הגיוני ואך סביר, אבל צריכה להיות שקיפות, והבעיה היא העדר השוויון ביכולת להשפיע, ובממ"מ אנחנו בעצם לוביסטים של הציבור. אנחנו במסמך מייצגים עמדות, לרבות עמדות הציבור, כולל את אותו ציבור שלא יודע שמסדרונות השלטון זה לא דבר מטאפורי".

צח בורוביץ', כיום יועץ אסטרטגי, ובעבר שדלן אשר עמד במרכז התחקיר של התוכנית "עובדה" על פעילות הלוביסטים, הוזמן לדיון ואמר: "זו הפעם הראשונה שלי בכנסת מאז. זה היה אירוע רע, גרוע ושחצני שאני לקחתי עליו אחריות. האמירות שנאמרו שם היו יהירות מאוד, ולא בהכרח היו קשורות למציאות". בורוביץ' המשיך ואמר "מי שנמצאים פה היום לא מייצגים את ענף הלובינג - הם ענף הלובינג. מיעוט השחקנים הוא כזה שסף הכניסה לקבל ייצוג מול הממשלה והכנסת הוא רף גבוה מאוד. אם היו עשרות משרדי לובינג, אולי הם יכלו לקבל ייצוג בעלות נמוכה יותר. כאשר מחילים כללי שקיפות, הכללים חייבים לחול על הכנסת ועל הממשלה ולא בהכרח על הלוביסטים, כי החוסר בכללים הוא כזה שאם חובת הדיווח חלה על הלוביסט, אז אותו בעל הון ישלח מישהו שלא חלה עליו חובת הדיווח, כמו עו"ד למשל".

שבי גטניו, מייסד העמותה לדמוקרטיה מתקדמת, טען כי "בעיית הנגישות תיפתר רק אם תוקם סנגוריית לוביסטים ציבורית, ואם יחוקק חוק לוביסטים עמוק עם שקיפות על הפעילות שלהם ועל כמויות הכספים שמושקעים בנושא".

ד"ר תהילה שוורץ-אלטושלר מהמכון הישראלי לדמוקרטיה: "אבי אבות הטומאה הוא האפשרות בחוק חופש המידע שלא למסור מידע על דיונים פנימיים. היום צריכים שהדיונים הפנימיים האלה יהיו כמו במבחני צנזורה - רק בוודאות ברורה ומיידית לפגיעה בעבודה הרשות. ואם דיברנו כאן על עבודת הממ"מ - איפה הממ"מ של הממשלה? למחסור בגוף מחקר מסודר נכנסים כל מיני גופים שמציגים חוות דעת לפי אינטרסים".

תמר אברמוביץ, מנכ"ל משרד השדלנות פוליסי: "שקיפות צריכה לחול על כל הגורמים בתחום הזה. הרצון להשפיע על תהליך קבלת ההחלטות כולל גם יועצי תקשורת, עוזרים לשעבר של הח"כ או השר וכו'. נבחר הציבור הוא זה שיודע לספר אילו ניסיונות להשפיע עליו היו, והוא זה שחייב דין וחשבון לציבור. אני רוצה לעסוק במקצוע הזה עוד 20 שנה קדימה, ואני מבקשת לשכנע באופן לגיטימי במסגרת החוק. ההתנהלות בצורה הגונה היא הדרך שלנו להבטיח שהמקצוע הזה יישאר פה".

בועז רדי, מנכ"ל אימפקט לובינג: "צריכים להחיל את החובה על הח"כים כי רק לכם יש את התמונה המלאה. אם יחולו רק עלינו, אתם פותחים את הדלת לאותם גורמים שכרגע לא מוגדרים כלוביסטים ואז לא עשיתם שום דבר".

ח"כ תמר זנדברג (מרצ): "כיום החוק בעניין הלוביסטים חל רק במשכן הכנסת וצריך לתקן אותו כך שיחול על פגישות בכל מקום ודבר שני זו התחולה הפרסונלית - הגדרת הלוביסט".

יו"ר הוועדה סיכמה את הדיון ואמרה כי בהמשך תטפל הוועדה בנושא הלוביסטים במסגרת חקיקה הן לגבי רוחב ההגדרה, אופן פעילותם והריכוזיות הקיימת בתחום.

תאריך:  16/08/2015   |   עודכן:  16/08/2015
עידן יוסף
+התקנות אושרו בטרם הוגשו רשמית
21:56 16/08/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בצעד חסר תקדים אישרה ועדת הכספים תקנות המקנות פטור מארנונה לבעלי התקן סולארי פרטי להפקת חשמל  ▪  יו"ר ועדת הכספים הוביל את המהלך מתוך כוונה לייצר לחץ ציבורי להסדרת הארנונה על התקנים סולאריים שלא בוצעה מ-2010
([צילום: יח"צ])
+ועדת הכספים: "או חקיקה או הבנות"
21:27 16/08/15  |     |   לרשימה המלאה
ועדת הכספים קוראת לאוצר להחריג ריבית שמקבלים עיוורים ונכים מקרן כספי פיצויים בגין תאונה, ממס על רווחי הון  ▪  בהיעדר הסכמה, מתכוון יו"ר ועדת הכספים גפני, לקדם חקיקה שתגדיל את הסכום הקבוע בחוק המקנה פטור מתשלום המס על הריבית המשולמת לנכים בגין קרן הפיצויים שלהם
(עיוורים. יוחרגו? [צילום: יח"צ])
+הנדל לגלג על היו"ר זנדברג והתנצל
19:05 16/08/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר הרשות למלחמה בסמים זלזל ביו"ר הוועדה למאבק בסמים ובאלכוהול והוצא מן הדיון  ▪  סירב להשיב לשאלות למרות היותו פקיד ממשלתי
(הנדל וזנדברג. זלזול בכבוד בכנסת [צילום: מן הטלוויזיה])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חופש המידע   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהדות התורה והשבת   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לוביסטית חיצונית ניסתה לסכל דיון בוועדה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
בניה בשיטת פינוי-בינוי תוזיל דירות ב-115 אלף שקל בממוצע. כך טען (יום ד', 12.8.15) סגן הממונה על התקציבים באוצר, ערן ניצן. הוא דיבר בישיבת הוועדה לרפורמות של הכנסת, שהחלה לדון בהצעת החוק להקמת רשות להתחדשות עירונית. מדובר למעשה בתיקון סעיף 33 בחוק התכנון והבניה.
13/08/2015  |  אלעזר לוין  |   חדשות
ועדת החינוך של הכנסת דנה (יום ג', 11.8.15) בנושא אי-שיבוץ תלמידות חרדיות בבתי ספר ובסמינרים חרדיים. יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי אמר בפתח הדיון: "אנחנו מתבזים שוב ושוב בשמם של מנהלי מוסדות שבוחרים לעשות כרצונם. מציע להם לחשוב על אותן ילדות ועל ההורים שלא מסוגלים להביט בעיניים של בנותיהם שנדחו על-ידי הסמינרים". מרגי קרא למשרד החינוך להכין מתווה לפתרון הבעיות בחינוך החרדי בכל הקשור לאפליית תלמידות וכן קרא לשקול בכובד ראש קביעת אזורי רישום על-מנת למנוע אפליה בקבלת תלמידות למוסדות לחינוך חרדיים.
11/08/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה של הכנסת סירבה (יום ג', 11.8.15) לאשר תיקון לתקנות מחלות בעלי חיים העוסקות בשחיטת עופות, שנועד לאפשר את קיום מנהג הכפרות בחודש תשרי. זאת לאחר שבדיון התברר כי לפי התקנות הדבר יתאפשר רק בהסכמת הרשויות המקומיות שאינן ערוכות לאשר ולפקח על כך. היו"ר איתן כבל הודיע כי הוועדה דורשת משר החקלאות ומנכ"ל משרדו לפעול, בתוך ימים ספורים, להסדיר את השחיטה לכפרות בדרך אחרת ולפרסם בהקדם את אופן ההסדרה לכל הנוגעים בדבר.
11/08/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי קרא (‏יום ג', 11.8.15) בתקיפות למועצה להשכלה גבוהה לסיים את תהליך העברת המכללות הקדם אקדמיות ממשרד החינוך (האגף לחינוך מבוגרים) - לתחום אחריותה. בדיון שהתקיים בוועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת אמרו נציגי משרד החינוך ונציגי הקרן להכוונת חיילים משוחררים המממנים במשותף את שכר לימוד של הסטודנטים במכינות הקדם אקדמיות, כי מבחינתם אין כיום שום מכשול העומד בפני השלמת המעבר.
11/08/2015  |  מירב ארד  |   חדשות
נדחה הדיון שאמור היה להיערך (יום ג' 11.8.15) במועצה הארצית לתכנון ולבנייה, בקידום תמ"א 1, שתאפשר בין היתר בנייה מסחרית ואחרת בחופים, ממש עד קו המים. כך הודיעה (ב') אורנה נידם ממינהל התכנון. היא דיברה בישיבת ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת, שדנה בנושא. נידם אמרה כי הדיון נדחה "בעקבות הביקורת הציבורית". היא לא אמרה אם נדחה הדיון בכל תמ"א 1, או רק בסעיף הנוגע לבנייה על החוף.
11/08/2015  |  אלעזר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 20  /  מי ומי  
משרד החוץ: מישהו החליט לחסל אותנו  /  עידן יוסף
ש"ס - בתחתית השמירה על היהדות  /  עידן יוסף
רשות המים: איסור הניתוק יורחב לכלל הרשויות  /  עופר וולפסון
נזכור ונחזור  /  אורי אריאל
כתום דהוי  /  באסל גטאס
נשוב לכל ישוב  /  מרדכי יוגב
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il