ההסתדרות וועד עובדי
רכבת ישראל מבקשים (22.9.15) מבית הדין האיזורי לעבודה בחיפה לאכוף בקנס על הנהלת הרכבת לקיים את פסק הדין שאישר פסק בוררות של נשיאת בית הדין הארצי לעבודה,
נילי ארד.
לדברי המבקשים, החברה מבזה את פסק הבוררות שהכריע במחלוקת ביחס לתחזוקת קרונועים מסוג IC3. ארד פרשה את ההסכם הקיבוצי משנת 2012 וקבעה אלו סוגי מלאכות תחזוקה חייבים העובדים לבצע, ואלו סוגי מלאכות חייבת החברה להעביר לביצוע בידי העובדים ולא להפנות למיקור חוץ.
לטענת העובדים וההסתדרות, החברה נמנעת מלהעביר רכיבי "גירים" (תשלובות) לשיפוץ אצל עובדיה אלא לחברה חיצונית, מוציאה עבודות שיפוץ של מנועי IC3 למיקור חוץ, מבצעת בחצריה באמצעות קבלנים חיצוניים עבודות שיפוץ למנועי IC3 שפורקו מהקרונועים באמצעות קבלנים חיצוניים, מוציאה עבודות שיפוץ של אינג'קטורים (מזרקים) למיקור חוץ אצל קבלנים חיצוניים, ולאחרונה הנחו מנהלי הרכבת את עובדי המוסכים שלא לבצע עוד עבודות שיפוץ למערכות המיזוג של קרונועי ה-IC3 וזאת בניגוד לפסק הדין.
בבקשה, שהוגשה באמצעות עוה"ד יערה צישינסקי ו
יעל שילוני, נאמר, כי טענתה של הרכבת באשר להעדר ידע וציוד הדרוש לעובדים אינה יכולה לעמוד לה, שכן ההסכם נחתם בשנת 2012 ופסק הבוררות ניתן לפני חמישה חודשים. בכל מקרה, הזמנת הציוד והכשרת העובדים הם במסגרת האחריות הבלעדיות של המעסיק, אך החברה לא עשתה זאת. טרם הוגשה תגובת הרכבת.