מנכ"ל
משרד התחבורה עוזי יצחקי אומר (יום ב', 19.10.15) כי אין ולא הייתה חריגה מהסטטוס-קוו בכל הקשור ל
תחבורה ציבורית בשבת. הוא השיב בכך לדברי ח"כ
בצלאל סמוטריץ' (
הבית היהודי), שהביע תרעומת על תחבורה בשבתות ואמר כי "אוטובוסים רבים נוסעים אחרי כניסת שבת בניגוד לתקנות". בדיון בוועדת הכספים של הכנסת, תהה סמוטריץ' כיצד בתקופת כהונתו של השר ישראל כ"ץ אושרו אלפי נסיעות בשבת.
מנכ"ל משרד התחבורה יצחקי טען תחילה כי לא הייתה חריגה, אולם ראש
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית מאיר חן תיקן אותו ואישר כי אכן היו קווים שגלשו לשבת כאשר השבת נכנסה מוקדם בשעון החורף, אך הדגיש כי לא נוספו קווים הפועלים בשבת. כתב News1 מציין כי בניגוד לדבריו, אכן נוספו קווים ונסיעות חדשות הפועלים בשבת.
יצחקי טען שגלישת הקווים לשבת הייתה תקלה נקודתית שלא נערכו אליה, והתחייב כי לא יהיה בעתיד שום שינוי בסטטוס-קוו. "אנחנו לא מוסיפים קווים כאלה ואחרים", אמר, "לא היה ולא יהיה!". ח"כ
ישראל אייכלר (
יהדות התורה) שאל את משרד התחבורה האם נערכו מראש להחלפת השעון בשבוע הבא כדי למנוע גלישת נסיעות ונענה בחיוב.
חברת הכנסת
תמר זנדברג (מרצ) אמרה כי נדרשת תחבורה ציבורית בשבת, ואמרה כי הפעלת מוניות שירות בשבת במסגרת הרפורמה המתוכננת אינה פוגעת בסטטוס-קוו. יושב-ראש הוועדה ח"כ
משה גפני השיב לה כי זו הצעה פופוליסטית, בלי מחשבה מעמיקה וסותרת את העקרונות בהם היא דוגלת, משום שהיא תהפוך חלק מן הציבור להיות עובדים סוג ג', משום ששומרי שבת לא יוכלו להתקבל לעבוד במקצועות נהיגה, עובדי מוסכים וכדומה. לדבריו, קבלת הצעת זנדברג תחתוך את החברה היהודית. גפני הביע צער על כך שבמסגרת הסטטוס-קוו הקיים מתאפשרת התפעלת תחבורה ציבורית בשבת בחלק מן המקומות.
גפני מחה על כך שעבודות הפינוי של הריסות גשר מעריב בוצעו בשבת והביע את בטחונו בכך שאילו היה שר התחבורה בקו הבריאות באותו זמן היה הדבר נמנע. השר ישראל כ"ץ השיב לו כי איש לא עדכן אותו בכך וציין כי ממילא לא התחייב בפני איש שהדבר לא יקרה. יצוין כי מי שמסר התחייבות לחברי כנסת חרדיים לכך שההריסות לא יפונו בשבת היה המנכ"ל יצחקי. את הנושא סיכם בהומור ח"כ
חיים ילין (יש עתיד), שאמר: "זו הפעם הראשונה שיש כאן פיצוץ שהוא גם יזום וגם בשליטתנו".