נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים,
דוד חשין, ביטל (20.10.15) את זכייתן של חברות טלדור ומגער במכרז
משרד התחבורה לבקרה בתחום התחבורה הציבורית. עם זאת קבע חשין, כי ההתקשרות עם החברות תימשך עד 1.2.16 (שנה מאז החלו להעניק את השירות), כדי למנוע יצירת חלל ריק בתחום הבקרה.
חשין קיבל את עתירתן של חברות יחזקאל ריבה וסיסטם מערכות מתקדמות נגד תוצאות המכרז, אם כי נמנע מלהכריז עליהן כזוכות, אלא הורה לוועדת המכרזים לדון ספציפית בטענות אותן קיבל מבין אלו שהועלו בעתירותיהן של שתי החברות.
חשין קבע, כי ועדת המכרזים חייבת לדון בהצעתה של סיסטם, וביטל את החלטתה לפיה הפער הניכר בניקוד בין הצעה זו לבין ההצעות האחרות פוטר אותה מלקיים דיון זה. הוא גם ביטל את ההחלטה לפסול את הצעתה של ריבה, שהתקבלה בטענה שמנהל הפרויקט מטעמה, משה בורמיל, אינו עומד בדרישות הסף; משרד התחבורה הוא שניסח את דרישות ההשכלה בהקשר זה בצורה עמומה, ולכן אינו יכול לטעון כעת שבורמיל אינו עומד בהן, אומר חשין.
עוד קבע חשין, כי יש לדון שוב בשאלה האם הצעתה של מגער עומדת בתנאי הסף של ניסיון ב"בקרת שטח" שנקבע במכרז. מגער הציגה את נסיונה בקריאת מדי מים, אך ועדת המכרזים לא דנה בשאלה האם מדובר בפעולה שהבקרה היא הנמצאת במרכזה, או שמא הבקרה היא רק משנית לפעולות הגבייה שמבצעת מגער עבור רשויות מקומיות.
חשין קבע עוד, כי מנהל הפרויקט מטעם טלדור, איתי אילן, אינו עומד בדרישות הסף. בהקשר זה מותח חשין ביקורת על דרישתה של ועדת המכרזים, לפיה על חברת סיסטם להביא בפניה את רואה החשבון שחתם עבור חברת ריבה על המסמך שהתייחס לחוסר נסיונו של אילן. החלטתה של ועדת המכרזים בנושא אילן גם הפרה הוראה של בית המשפט בסיבוב הקודם של ההתדיינות בין הצדדים, ולפיה עליה לדון בנפש חפצה בטענות נגד תוצאות המכרז - מוסיף חשין. התוצאה היא, שההחלטה אינה סבירה ואינה הוגנת, וממילא דינה להתבטל.
חשין הבהיר, כי ועדת המכרזים אינה מנועה מלשוב ולהכריז על טלדור ומגער כזוכות, לאחר שתדון בנקודות שציין בפסק דינו. משרד התחבורה, טלדור ומגער חויבו לשלם 30,000 שקל כל אחד לריבה ולסיסטם.
את ריבה ייצגו עוה"ד
אייל בליזובסקי ואביטל פלינט; את סיסטם ייצגו עוה"ד עומר דקל ושירת יקוטי; את משרד התחבורה ייצג עו"ד עמיצור איתם; את טלדור ייצגו עוה"ד טומי מנור וטל גנדלמן; ואת מגער - עו"ד מהצרי.