|   15:07:40
דלג
  רונן הלל  
רונן הלל תקשורת ויחסי ציבור
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

יחסי ציבור אפקטיביים

מדדי ההצלחה של יחסי הציבור הם רשימה מתוכננת ומוסכמת מראש עם הלקוח תקשורת טובה עם לקוחות גורמת להם להפוך לשותפים אסטרטגיים
23/04/2009  |   רונן הלל   |   מאמרים   |   תגובות
פרסום נכון באמצעי התקשורת [פלאש 90]

משרד יחסי ציבור שמעניק ללקוחותיו תוצאות אפקטיביות הינו משרד שיודע להגדיר מטרות ומדדים להצלחה, ובמקביל גורם ללקוחותיו להרגיש שבאמת "מזיעים" עבורם. משרדי פועל בדיוק בשיטה זו. עבודת יחסי הציבור שלי מתחילה מניתוח מעמיק של צורכי הלקוח וגיבוש מטרת על מוסכמת מראש. יחד עם זאת, אני נוהג להציב מטרות נוספות, "קטנות יותר", כיעדים בדרך להשגה.

מדדי ההצלחה של יחסי הציבור הם רשימה מתוכננת ומוסכמת מראש עם הלקוח. היא כוללת איתור ובחירת הבמות התקשורתיות שבהן נשאף להופיע, לו"ז מוגדר להשגת מטרת העל לצד לו"ז מוגדר בדרך להשגות מטרות הביניים. למדדי ההצלחה אני נוהג לצרף ניתוח מקצועי שמעריך את סיכויי ההצלחה ואת פוטנציאל המימוש/קיימות שלהם בתקשורת. כלומר, אני נוהג להמחיש ללקוחותיי מה החבילה הטריוויאלית-הבסיסית שיקבלו במסגרת יחסי הציבור, מה ייחשב להצלחה ומה יהפוך את תוכנית/קמפיין יחסי הציבור להישג חסר-תקדים. בדרך זו של שקיפות מול הלקוחות התמונה המתקבלת ברורה יותר.

ביחסי ציבור ובעבודת שירות מול לקוחות קטנים כגדולים, אני דוגל ומאמין בדרך יוזמה ועשייה בלתי פוסקת. מבחינתי, חשוב מאוד לשתף את הלקוחות בהצלחה, אבל גם לספר להם על העשייה בכלל ועל מהלכים שלא צלחו ולא רק כדי לתרץ. תקשורת טובה עם לקוחות גורמת להם להפוך לשותפים אסטרטגיים שלך ולכאלה שירגישו שמשרד יחסי הציבור שלהם מזיע עבורם. בדרך זאת הם ירגישו מחוברים ותיווצר תקשורת טובה ואפקטיבית.

אפקטיביות יחסי הציבור

להלן מדד המתייחס לאפקטיביות של יחסי הציבור - מעבר לתיאום ציפיות שנעשה מראש מול הלקוח.

1. חברת יפעת וחברת סיקור מעניקות לקטי עיתונות יומיים הכוללים מידע על הלקוח. הן מסוגלות גם להפיק דוחות מקצועיים על בסיס חודשי/רבעוני וכו' המנתחים את הפעילות התקשורתית שנעשתה. האם הייתה חיובית-שלילית או ניטרלית, מה שווויה הכספי, היכן הופיעה ובאיזה מיקום, האם צורפה תמונה... האם עבר המסר ואפילו את איכות החשיפה שהתקבלה ביחס למתחרים.

2. עבודה טובה ונכונה של יחסי ציבור אמורה לשלב את החברה/המותג/המוצר בכתבות רוחב ובכתבות שוק בנושא הליבה. בכתבות אלה, שבהן משולבות בדרך כלל חברות נוספות-מתחרות, חשוב לייצר ערך מוסף ובולטות ללקוח, כזה שיומחש במתן ציטוט, תמונה, ציון גבוה וכו'.

3. לגבי אייטמים המתפרסמים בטלוויזיה וברדיו, ניתן למדוד האם המסר עבר לצד כמה אנשים/בתי אב שנחשפו למהלך. כמו-כן, ניתן לקחת בחשבון עלות פרסום מודעה בהשוואה לזמן האוויר. כמובן, שיש לקחת בחשבון שבראייה תקשורתית-צרכנית, אייטם יחסי ציבור עולה בערכו על מודעת פרסומת.

4. אופציה נוספת למדידת אפקטיביות יחסי הציבור היא באמצעות שימוש בסקרים. באמצעות ניסוח נכון של שאלות סקר, ניתן למדוד הצלחה של מהלכים תקשורתיים ולמדוד מודעות/חשיפה לפני מהלך תקשורתי מבוסס יחסי ציבור, במהלכו ולאחריו.

5. בעידן האינטרנט קל ונוח לבצע מדידה. השיטה המומלצת והטובה בעיניי היא שילוב של שם החברה/המותג הלקוח בכתבה האינטרנטית המופיעה ברשת, צירוף קישור לאתר האינטרנט של המותג/חברה, ולא פחות חשוב מדידת הרייטינג של אתר החברה. כלומר, כמה כניסות נעשו לאתר מרגע עליית קמפיין יחסי הציבור. אם מדובר באתר מכירתי שהגדלת המכירות בו הוגדרה כיעד של יחסי הציבור, גם זאת ניתן למדוד בקלות.

6. מדד נוסף הקשור לאתרי אינטרנט הוא סוג החשיפה. כלומר הגדרה מראש של איכות החשיפה שתתקבל והכוונה לחלוקה ברורה בין ידיעות שעלו בפורטלים מובילים, אתרים מקצועיים ואתרי נישה.

7. הצלחה של מהלכים תקשורתיים תלויה ועומדת גם בבאז שהם יוצרים. במשרדי, לדוגמה, נוהגים להשתמש ברשתות החברתיות, בבלוגים (ולעיתים גם בפורומים) ליצירת דעת קהל, להעברת מסרים ולמיקסום החשיפה.

8. מדד נוסף לאפקטיביות יחסי הציבור - ומאוד חשוב בעיניי - הוא מדד היצירתיות. כאן חשוב לייצר ללקוח/לחברה/למותג ערך מוסף ובולטות תקשורתית בפני קהלי יעד חדשים וקהלי יעד ממוקדים. חשוב להופיע במקומות "יוקרתיים" ולא שגרתיים בכלל ערוצי המדיה.

הכותב הנו מנכ"ל ובעלים של רונן הלל תקשורת ויחסי ציבור.
תאריך:  23/04/2009   |   עודכן:  24/04/2009
רונן הלל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אני גר בתל אביב. שכני היקר פליקס טורח להזכיר לי כבר יומיים לפני ליל כיבוי האורות ההפגנתי "לא לשכוח לכבות אורות בשעה 20:00 בערב". בשעה היעודה, אני מתכוון להדליק את כל האורות בבית בהפגנתיות (שלא כמנהגי החסכני). אזכה ביושר לתואר "אנטי חברתי".
23/04/2009  |  מוטי היינריך  |   מאמרים
פטריגיום הינו נגע, אשר נוצר כתוצאה מעיבוי של לחמית העין, שהיא הקרום הרירי המצפה את לובן העין. רקמה זו צומחת לאיטה ויכולה לטפס על-פני הקרנית, שהיא החלון הקדמי של העין. קרני האור חודרות דרך הקרנית במסען אל הרשתית. מקור השם Pterygium הוא מיוונית ופירושו כנף של חרק - כך דימו זאת בימים ההם, וכך נותר השם עד ימינו. בעברית מכונה הנגע בשם תבלול, והוא מככב במעשיות עם רבות.
23/04/2009  |  ד"ר נדב בלפר  |   מאמרים
האומנם הכהן מכפר?
23/04/2009  |  ד"ר אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
מבקר המדינה, מר מיכה לינדנשטראוס, מנוע מלקבל את הפרס שמעניקה התנועה למען איכות השלטון בישראל. רשאי הוא להודות בנימוס על ההצעה, אך חייב הוא לדחותה בשתי ידיו.
23/04/2009  |  יששכר בן חיים  |   מאמרים
נגעי הצרעת תופסים את המקום המרכזי בשתי הפרשות המחוברות של השבוע, "תזריע" ו"מצורע". ברור לחלוטין, שאין המדובר בצרעת הרפואית אלא בטומאה רוחנית. והא ראיה: כאשר האדם מצורע לחלוטין, מכף רגלו ועד לראשו - הוא טהור; אך כאשר מתחילה הבראתו - הוא טמא. התורה שולחת את המצורע אל הכהן ולא אל הרופא, עוד הוכחה לכך שמדובר בעניין רוחני ולא בעניין גופני. בצד הרפואי יטפל הרופא והתורה אינה עוסקת בכך; עניינה הוא בלקח המוסרי.
23/04/2009  |  איתמר לוין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
גם בשעתה היפה של ישראל, כאשר העולם מוחא לה כפיים והתעשיות הביטחוניות הישראליות זוקפות קומה לנוכח ההצלחות הטכנולוגיות ללא אח ורע, יש בקרבנו כאלה המתעקשים "להשבית שמחות" ולגמד את ממד...
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
אלון קוחלני
אלון קוחלני
חוק חדש של ה-EU יחייב קציני הציות בחברות העושות שימוש ב-AI ולנהל סיכוני ציות העולים מרגולציה זו (The Artificial Intelligence Act)
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il