רשת
רמי לוי שיווק השקמה סיימה את הרבעון השלישי של שנת 2015 עם צמיחה של כ-16% בהכנסותיה לרמה של כ-1.02 מיליארד שקל, בהשוואה להכנסות של כ-885.1 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2014. העלייה בהכנסות נבעה מפתיחת סניפים חדשים.
הרשת צפויה למנות 42 סניפים עד הרבעון השלישי של שנת 2016. כיום, לרשת רמי לוי 34 סניפים פעילים, מתוכם שני סניפי זכיינות, והיא פועלת להתרחבות נוספת באמצעות פתיחת 8 סניפים חדשים שיוקמו בהדרגה בערים הבאות: יבנה, מבשרת, אריאל, רחובות, בית שמש, חולון עטרות ואילת.
הרווח הנקי של רמי לוי ברבעון השלישי הסתכם בכ-15.8 מיליון שקל, זאת בהשוואה לכ-20.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה נבעה בעיקרה מהירידה בשיעור הרווח התפעולי, שהסתכם ברבעון בכ-21.2 מיליון שקל בהשוואה לכ-24.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בשיעור הרווח התפעולי נובעת מעלייה בהוצאות המכירה והשיווק כתוצאה מגידול בהוצאות שכר, החשמל והארנונה ומעליה בהוצאות תפעול אחרות, לרבות הוצאות חברת ביכורי השקמה שאוחדו לראשונה ברבעון המדווח, וכן בעלייה בהוצאות חד-פעמיות בגין השמה והדרכה של כוח אדם בסניפים חדשים.
צמיחה של כ-17% בהכנסות ב-9 החודשים הראשונים
הרשת סיימה את תשעת החודשים הראשונים של שנת 2015 עם צמיחה של כ-17% בהכנסותיה לרמה של כ-2.99 מיליארד שקל, בהשוואה להכנסות של כ-2.56 מיליארד שקל בתקופה המקבילה בשנת 2014. העלייה בהכנסות נבעה מפתיחת סניפים חדשים, בקיזוז ירידה של כ-0.86% במכירות של החנויות הזהות, ללא המכירות בשני סניפי הזכיינות, וזאת כתוצאה מהמשך הוזלת המחירים ומתן מבצעים מעמיקים לצרכן וחיזוק היסודות של החברה - הלקוחות.
הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים הסתכם בכ-58.3 מיליון שקל, בהשוואה לכ-74.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה נבעה בעיקרה מהירידה בשיעור הרווח התפעולי, ומהורדת המחירים לצרכן.
הרווח התפעולי של רמי לוי בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2015 הסתכם בכ-77.3 מיליון שקל (2.58% מהמכירות), בהשוואה לכ-97.3 מיליון שקל (3.81% מהמכירות) בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה בשיעור הרווח התפעולי נובעת מעלייה בהוצאות המכירה והשיווק כתוצאה מגידול בהוצאות השכר, החשמל והארנונה ומעליה בהוצאות תפעול אחרות, לרבות הוצאות חברת ביכורי השקמה שאוחדו לראשונה ברבעון המדווח.
ממאזנה של רשת רמי לוי עולה, כי בקופתה מזומנים והשקעות לזמן קצר בהיקף של כ-262 מיליון שקל. ההון העצמי של החברה מסתכם בכ-328.4 מיליון שקל, וזאת לאחר חלוקת דיבידנדים בסך של כ-47 מיליון שקל מתחילת השנה, חלוקה בסך של כ-79 מיליון שקל שבוצעה בשנת 2014 וחלוקה בסך של כ-72 מיליון שקל בשנת 2013. דירקטוריון הרשת אישר חלוקת דיבידנד נוספת בסך של 13 מיליון ש"ח. בסך-הכל חילקה החברה 595.5 מיליוני שקל דיבידנד מאז שהונפקה לציבור במאי 2007.
רמי לוי, מנכ"ל החברה: "רשת רמי לוי המשיכה ברבעון השלישי של שנת 2015 לדבוק באסטרטגיית החברה מזה 38 שנה: במרכזה הקפדה על סל המוצרים הזול במדינה המוצע ללקוחות שלא על חשבון איכות ושירות, והצבת טובת הצרכן בראש סדר העדיפויות. אסטרטגיה זו מוכיחה שזו הדרך הנכונה ורשת רמי לוי היא הרשת הצומחת ביותר בישראל בענף קמעונאות המזון. אסטרטגיה זו מתבטאת בהקטנה מסוימת של רווחיות הרשת לטובת הלקוח, וזאת לצד המשך מגמת הגידול בהכנסות ובהיקפי הפעילות שלנו.