|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

"מי שגר בסמוך ליער, חייו מופקרים"

תקנות מקיפות בדבר הקמת אזורי חיץ בין יערות לשכונות מגורים אינן מיושמות משום שאין לכך תקציב
30/11/2015  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות
בית מגורים שנשרף בעין הוד [צילום: פלאש 90]

תקנות מקיפות בדבר הקמת אזורי חיץ בין יערות ליישובים, אמצעי כיבוי, דרכי גישה והגנה על תחנות דלק מפני שריפות, הוכנו במשרד לביטחון פנים, אך משום שלא תוקצבו מסרבים שר הפנים והשר לאיכות הסביבה לחתום עליהן. כך התברר (יום ב', 30.11.15) בדיון בוועדת המשנה של ועדת הפנים לענייני כבאות.

"מי שמסוגל לדקור אזרחים ברחובות, יהיה מסוגל גם לשרוף יערות, וראינו מה קורה כשדליקה יוצאת מכלל שליטה, אמרה יושב-ראש ועדת המשנה, ח"כ נאוה בוקר. "יצירת קווי חיץ היא מטרה אסטרטגית. האחריות שלי להתריע שכל מי שגר סמוך ליער, החיים שלו מופקרים. הנושא נופל בין הכסאות, כי למרות שנעשתה עבודת הכנה מקצועית, אין פתרון תקציבי".

ד"ר יהושע שקדי, רשות הטבע והגנים הלאומיים: "הבעיה היא שלשרויות המקומיות אין תקציב ליישום התקנות. אין טעם שאנו נהרוס את הטבע בצד אחד, ושהשריפה תיכנס מהצד השני. צריך גם להבין שככל שמונעים שריפות מצטבר יותר חומר אורגני בשטח, שהוא הדלק לשריפה הבאה. לכן חייבים לדלל בלב השטח. חשוב גם לתחזק את אזורי החיץ. שלא כל חמש שנים נעשה את הדיון מחדש".

דוד אריאלי, ראש מועצת קריית טבעון: "חייבים לייצר תקציב בסיסי לכל רשות מקומית - 200,000-100,000 ש"ח. הקרן לשטחים פתוחים היא מקור מצוין להעברת הכספים. אומרים לי שקווי חיץ זה לא חלק ממטרות הקרן, אבל אפשר להמליץ למשרד האוצר שיוסיף את זה למטרות הקרן. צריך להתחיל בסכומים זעומים, 29 רשויות שנושקות ליערות תשלמנה את עבודת התכנון, ואז האוצר ייווכח שמדובר בעשרות מיליוני שקלים. לטבעון דרושים 8-7 מיליון. יש רשויות שמספיק להן מיליון שקל לפתור את הבעיה".

חיים תמם, ראש אגף בטיחות אש במשרד לביטחון פנים: "קבענו שהגוף שבבעלותו החלק הכי גדול נושא באחריות, אם זה רשות הטבע והגנים או קק"ל. הוא יוביל, וכל שאר הגופים יתנו את חלקם".

סאמח דראושה, ראש תחום ייעור במשרד החקלאות: "יש מיפוי שמציין איפה יש שטחי מגע בין ישובים ליערות, צפיפות עצים, רמות סיכון ותחומי אחריות בין רשות הטבע והגנים, קק"ל ורשויות מקומיות. יש לנו רשימה של 43,000 דונם קווי חיץ נחוצים, מתוכם 22,000 בשטחי רשויות מקומיות ו-17,800 באחריות קק"ל".

ד"ר עפרי גבאי, החברה להגנת הטבע: "אזורי חיץ הם לא חזות הכל. אין מה לכרות עצים אם אין מספיק מים בצינורות".

היו"ר נאוה בוקר פנתה לשר הפנים ולשר לאיכות הסביבה שטרם חתמו על התקנות שגובשו: "חשוב לשמור על הטבע, אבל חיי אדם בעדיפות ראשונה. אנחנו לא ערוכים ואסור להישאר במצב הזה".

תאריך:  30/11/2015   |   עודכן:  30/11/2015
עידן יוסף
+קבלת נסח טאבו ורישום מקרקעין באופן מקוון
11:17 01/12/15  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ועדת הכספים אישרה את התקנות כחלק ממהלך משרד המשפטים לשיפור השירות לאזרח  ▪  שיעורי האגרות הוזלו
(שירות דרך האינטרנט [צילום: דרור גרטי/פלאש 90])
+90% מתקציבי תוכניות המדען הראשי - לגברים
00:54 01/12/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הוועדה לקידום מעמד האישה למשרד הכלכלה: "רק פרו-אקטיביות ואחריות ממשלתית יכולה להציל נשים מאבטלה"
([צילום: פלאש 90])
+מפת ההטבות במס אושרה סופית
00:38 01/12/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק  ▪  גפני: אנחנו לא עושים את הדבר המושלם ביותר, אנחנו עושים את הדבר הנכון ביותר
(פלוסקוב וגפני. יש מתווה! [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+נעשה שימוש לרעה במאות אלפי מרשמים בשנה
23:54 30/11/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
נציגי הרוקחים מעריכים שהשימוש לרעה בתרופות נע בין 3% ל-15% מכלל המרשמים  ▪  רוקחים אינם יכולים לדעת בוודאות אם המרשם מזויף ולעתים מונעים טיפול מהחולה  ▪  משרד הבריאות החרים בחצי שנה האחרונה מאות כדורים נרקוטיים בפשיטות על פיצוציות
([צילום: AP])
+בקריאה ראשונה: ח"כים יוכלו לוותר על עדכון שכר
23:48 30/11/15  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק הכנסת (תיקון מס' 40) (ויתור על עדכון שכר של חבר כנסת), התשע"ו-2015 מטעם ועדת הכנסת. כיום חבר הכנסת חייב לקבל את שכרו. מוצע בה לאפשר לחברי הכנסת לוותר בשנה מסוימת על קבלת חלק השכר הנובע מהעדכון השנתי של השכר. ח"כ יעל גרמן: "זה עוד סיבוב שמנסה לעשות ועדת הכנסת רק כדי לחמוק ולא לקבל את ההחלטה נכונה שוועדה מקצועית קבעה שלא צריך להעלות את השכר". יו"ר ועדת הכנסת ח"כ דוד ביטן: "הכי קל היה לי להחליט לקבל את המלצת הועדה הציבורית, אבל זה לא פותר את הבעיה אלא רק דוחה אותה בשנה".
+האם כבאי ירוץ עם זרנוק עד גיל 67?
23:37 30/11/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מה יעלה בגורלו של מי שאינו מסוגל לכך לאחר 40 שנות עבודה קשה?  ▪  נושא גיל הפרישה הגיע לכנסת
([צילום: AP])
+איפה הכסף ברשויות? מחולק בהליך פגום
23:28 30/11/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כבר שלוש שנים מתמהמה משרד הפנים בניסוח נוהל מחייב לרשויות ולעיריות למכרזים שקופים  ▪  יו"ר הוועדה לביקורת המדינה: "משרד הפנים מתרשל בפיקוח על מינהל תקין - והעיריות חוגגות בבזבוז כספי ציבור, ללא מכרזים שקופים ושוויוניים"
([צילום אילוסטרציה: AP])
+נקמה באדלשטיין? חזן הצביע נגד הקואליציה
22:30 30/11/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הכנסת אישרה בקריאה ראשונה: יו"ר כנסת שנבחר לכנסת שלאחריה, ימשיך לכהן בתפקיד עד לבחירת יו"ר קבוע  ▪  חזן: "מטריחים את כולנו רק בשביל לסדר ג'וב"
(חזן. "גחמה אישית ופרטית" [צילום: מן הטלוויזיה])
+"המבקר מנסה לפגוע בעצמאות הכנסת"
22:09 30/11/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מבקר המדינה מזהיר את רה"מ והיועמ"ש כי קידום החוק בעניין החטיבה להתיישבות יגרום לכשל חמור בסדרי משילות  ▪  יוזם החוק: התערבות חמורה בהליכי חקיקה
שפירא ואדלשטיין. הסגת גבול? [צילום: יצחק הררי]
+אושרה העברת סמכויות משר הכלכלה לשר לשירותי דת
21:30 30/11/15  |  
מליאת הכנסת אישרה את בקשת הממשלה להעביר את הסמכויות בעניין בית הדין לעבודה, משר הכלכלה לשר לשירותי דת דוד אזולאי. החלטה זו תעמוד בתוקף כל עוד בנימין נתניהו ממלא את תפקיד שר הכלכלה. ח"כ מרב מיכאלי: "אי אפשר לספור כמה פעמים מאז כינונה של הכנסת הזו, העברנו סמכויות בממשלה משר לשר לשר. כבר אי אפשר לדעת מי מטפל במה. לא פלא שהממשלה כל כך לא מתפקדת". ח"כ דב חנין: "הממשלה הזו לא מחמיצה שום הזדמנות לעשות משהו עקום. ברור שנתניהו לא יכול להשתתף במינוי שופטים בבית הדין לעבודה כאשר לו ולרעייתו יש תיק פתוח שם. כל כך מסובך, מיותר ועגום. מדוע בכלל ראש הממשלה צריך להיות שר הכלכלה? מכאן מתחילות הבעיות".
+בקריאה ראשונה: הארכת הוראת שעה בעניין עצור החשוד בעבירות ביטחון
21:28 30/11/15  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק סדר הדין הפלילי (עצור החשוד בעבירת ביטחון) (הוראת שעה) (תיקון מס' 4), התשע"ו-2015. מוצע בה להאריך את תוקפו של חוק סדר הדין הפלילי (עצור החשוד בעבירת ביטחון) (הוראת שעה) לשנתיים נוספות
+בקריאה ראשונה: הרחבת האזנות סתר בהתאם להתפתחות הטכנולוגית
21:26 30/11/15  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק האזנת סתר (תיקון מס' 6) (האזנה לאיתור או מניעה של דליפת מידע ביטחוני), התשע"ו-2015. חוק האזנת סתר, מסמיך את שר הביטחון או את ראש הממשלה להתיר האזנה לשיחות של עובדי מערכת הביטחון המתנהלות במכשיר קשר אלחוטי או ברדיו טלפון נייד. מוצע בה להרחיב את תחולת הסעיף כך שיכלול אמצעים שונים נוספים שניתן לנהל באמצעותם שיחה כיום וכן בעתיד. מוצע עוד להרחיב את ההגדרה של "עובד מערכת הביטחון" לכל מי שעובד בגופים המונחים על ידי המלמ"ב, השב"כ והמוסד.
+בקריאה ראשונה: מתווה לאסדרת פעילותם של נותני שירותים פיננסיים חוץ-מוסדיים
21:24 30/11/15  |     |   לרשימה המלאה

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"מי שגר בסמוך ליער, חייו מופקרים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
על חודו של קול (33:34), אישרה (יום ב', 30.11.15) מליאת הכנסת בקריאה ראשונה את הצעת חוק-יסוד: הכנסת (תיקון מס' 43) (רציפות הכהונה של יושב-ראש הכנסת). מוצע בה לקבוע כי אם מי שכיהן כיו"ר הכנסת שב ונבחר לכנסת שלאחריה, הוא ימשיך לכהן כיו"ר הכנסת עד לבחירת היו"ר הקבוע. רק אם יו"ר הכנסת היוצאת לא שב ונבחר, יכהן ותיק חברי הכנסת כיו"ר הכנסת בפועל, כקבוע היום.
30/11/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ׳ תוקף (יום ב', 30.11.15) את מבקר המדינה יוסף שפירא, ואומר כי המכתב אותו שלח המבקר מהווה על פניו התערבות חמורה בהליכי חקיקה של הכנסת.
30/11/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (שירותים פיננסיים חוץ מוסדיים), התשע"ו-2015. מוצע בה לקבוע מתווה לאסדרת פעילותם של נותני שירותים פיננסיים חוץ-מוסדיים לשם פיתוח ענף השירותים הפיננסיים חוץ-מוסדיים וליצירת חלופה הולמת למערכת הבנקאית בתחום זה וכן למנוע מגורמים עברייניים לעשות שימוש בענף זה למטרות לא כשרות.
30/11/2015  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה (יום ב', 30.11.15) את הצעת חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, שהעלה שר האוצר, משה כחלון. החוק נועד להסדיר את פעילותם של נותני שירותים פיננסיים חוץ-מוסדיים לשם פיתוח ענף השירותים הפיננסיים החוץ-מוסדיים וליצירת חלופה הולמת למערכת הבנקאית בתחום זה.
30/11/2015  |  איציק וולף  |   חדשות
ח"כ ינון מגל הודיע על פרישתו מן הכנסת. זאת, בעקבות האשמתו בהטרדות מיניות על-ידי נשים שהיו כפופות לו בעבר באתר החדשות וואלה ובמקומות אחרים וכחצי שנה בלבד לאחר שנכנס לראשונה אל הכנסת.
30/11/2015  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il