|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

כצפוי: ועדת הכלכלה נגד הפעלת סעיף 52

ממליצה לרה"מ שלא להפעיל את הסעיף האמור בחוק ההגבלים העסקיים היו"ר כבל: ממשלת ישראל נושאת את שם הביטחון ומדיניות החוץ לשווא ח"כ יואב קיש הקריא מכתב עליו חתמו חברי הוועדה מהקואליציה ואמר: מצאנו שבמתווה יש הקשרים ברורים לביטחון אנרגטי, ביטחון לאומי והשפעה על מדיניות החוץ שמצדיקים את השימוש בסעיף 52
14/12/2015  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   גז טבעי   |   תגובות
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
ח"כ איתן כבל [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

עיסאוי פריג' וחיים ילין [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

ועדת הכלכלה של הכנסת החליטה (יום ב', 14.12.15), ברוב של 7 תומכים מול 6 מתנגדים, להמליץ לראש הממשלה ושר הכלכלה, ח"כ בנימין נתניהו, שלא להפעיל את סעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים. ההחלטה התקבלה היום בתום דיון שחתם סדרה של 11 ישיבות גלויות ואחת חסויה, שהתקיימו במסגרת הליך ההתייעצות לפי סעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים, בעניין משק הגז הטבעי.

בהצעה להחלטה, שאושרה כאמור, אף ציין היו"ר איתן כבל כי מהתבטאויות ראש הממשלה ושר התשתיות הלאומיות האנרגיה והמים יובל שטייניץ "עולה לצערי כי ההחלטה הסופית על קידומו של מתווה הגז הטבעי, לרבות החלקים המחייבים התייעצות לפי סעיף 52, התקבלה עוד בטרם תחילת הליך ההיוועצות. דהיינו, נראה כי ההיוועצות לא נעשתה בלב פתוח ובנפש חפצה, אלא כהליך פורמלי בלבד. למרות זאת, ועדת הכלכלה השקיעה שעות רבות בלימוד הנושא ועצתה ניתנת בלב פתוח ובנפש חפצה".

בעד ההצעה הצביעו היו"ר כבל, ח"כ איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני), ח"כ יוסי יונה (המחנה הציוני), ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת), ח"כ עבד אל חכים חאג' יחיא (הרשימה המשותפת), ח"כ חיים ילין שהחליף את ח"כ יעקב פרי (יש עתיד) וח"כ עיסאווי פריג' (מרצ). נגד ההצעה הצביעו ח"כ מיקי זוהר שהחליף את ח"כ נאוה בוקר (הליכוד), ח"כ יואב קיש שהחליף את ח"כ דוד ביטן (הליכוד), ח"כ נורית קורן (הליכוד), ח"כ רועי פולקמן (כולנו), ח"כ יואב בן-צור שהחליף את ח"כ יצחק וקנין (ש"ס) וח"כ אורי מקלב (יהדות התורה).

דיון סגור

להצבעה קדם דיון בו השתתפו חברי הכנסת, שסיכם כאמור את הליך ההתייעצות. בפתח הדיון התייחס פריג' לדיון הסגור שאליו לא הוזמן, ואמר כי נמנעה ממנו האפשרות לשרת את הציבור בצורה הטובה ביותר. הוא מחה על כך והוסיף: "ההתייחסות הלא שוויונית מעלה בי ספק ונשאלת השאלה איך מקבלים סיווג ביטחוני". הוא אף ביקש לדעת מה הייתה ההשפעה של הדיון הסגור על קבלת ההחלטה. כבל התייחס לכך ואמר כי מערכת הביטחון ביקשה לקיים דיון סגור, בהשתתפות חברים שמכהנים או כיהנו בעבר בוועדת החוץ והביטחון. הוא הבהיר כי "המשמעות של הדיון הסגור הייתה שולית, ורוב הדברים נאמרו גם על-ידי ראש המל"ל בדיון הפתוח".

פרי אמר כי חשב שלא צריך לקיים הצבעה, אך אם ההצבעה היא רק על סעיף 52 בכוונתו להתנגד לשימוש בסעיף. "אני לא השתכנעתי במהלך כל הדיונים שהפעלת סעיף 52 הייתה מחויבת. אני רוצה להבהיר שזה לא משקף את עמדתי לגבי כלל מתווה הגז. אם הייתה נערכת הצבעה לא רק על סעיף 52 אני הייתי נמנע", אמר. פריג' הוסיף כי הגיע הזמן לשים סוף לנימוק הביטחוני. חאג' יחיא טען כי "ראש הממשלה התפתל בהופעתו בפני הוועדה ולא השתכנעתי שיש מקום להפעיל את הסעיף".

הצדקת השימוש בסעיף

קורן אמרה מנגד כי "הסעיף מחויב המציאות והגיע הזמן שהמתווה יצא לדרך ונוכל לתת כסף לרווחה, לקצבאות ולדברים חשובים נוספים. קיש הקריא מכתב עליו חתמו הוא ו-6 חברי הוועדה מהקואליציה בהם חברי הכנסת זוהר, פולקמן, בוקר, בן-צור ומקלב לפיו "מצאנו שבמתווה הגז יש הקשרים ברורים לביטחון אנרגטי, ביטחון לאומי והשפעה על מדיניות החוץ של מדינת ישראל שמצדיקים את השימוש בסעיף 52".

ח"כ יונה אמר כי "השימוש בסעיף 52 לא מוצדק. הוא עוסק בשיקולים ביטחוניים מדיניים שגוברים על שיקולים אחרים. קרה דבר מאוד מעניין בישיבה עם ראש הממשלה בתשובה לשאלתי, ששמט את השטיח מתחת לשימוש בסעיף, כשאמר שהשימוש בסעיף נבע מהצב שנוצר עם התפטרות דיויד גילה. לאורך כל הדיונים הם הסו את המשתתפים ואמר שהם לא מבינים בשיקולי מדיניות וביטחו, וראש הממשלה אמר שבעצם מאזן השיקולים הוא מה שהוצג בפני הוועדה ולא עלה שיקול ביטחוני חריג. משעה שהשימוש בסעיף הזה לא נעשה על בסיס שיקול שחורג ממה שהוצג בפני הוועדה, הרי שההצדקה לשימוש בסעיף 52 בטלה". ח"כ נחמיאס ורבין הוסיפה כי ראש הממשלה לא היה צריך לעשות את כל המהלכים המיותרים, אלא למנות ממונה חדש לרשות להגבלים עסקיים בזמן.

מה השיקול המנחה

פולקמן אמר כי "במהלך הדיון בוועדה הייתה הסכמה שמדובר במונופול, ולא הוצעו אלטרנטיבות במובן התחרותי. השיקול של הממונה על ההגבלים הוא אחד מני רבים במערך הרגולטורים הלאומי. לפיכך גם המידתיות של עצמת השיקולים המדיניים ביטחוניים צריכה להיות, במידה מסוימת, בחזקת ספק סביר. השימוש בסעיף 52 נוצר בגלל התפטרות הממונה זה ברור. אבל אין זה מאיין את הערך של שיקולים רלוונטיים אחרים שמצדיקים את עקיפתו. לטעמי היה מקום לקיים הדיון בוועדה בטרם אישור המתווה ולא לאחריו, ואז ייתכן שהיינו מגיעים לתוצאה טובה יותר".

חנין אמר כי במהלך הישיבות שאל עשרות שאלות שלא קיבלו מענה ובישיבה עם רה"מ שאל אותו 5 שאלות שלא נענו. "יש כאן מונופול אימתני, כמו שכתב בזמנו עו"ד אבי ליכט, עם סכנה לדמוקרטיה. מהצד השני אומרים לנו שיש שיקולים מדיניים ביטחוניים. שמענו שורה של ספקולציות מדיניות מופרכות, כמו למשל מצרים שאין לה גז, ואז הסתבר שיש לה ואמרו שדחוף לספק לה לפני שתפתח את המאגר שלה. אז התברר שהיא תפתח אותו לפני לוויתן ואז עולה עניין הבוררות. אז אמרו לנו שיש את קפריסין ויוון וטורקיה, וככה לא נראה ניתוח רציני. מבחינה ביטחונית אסור לאשר את המתווה הזה. המתווה הוא פגיעה בביטחון ישראל גם לטווח קצר גם לטווח בינוני וגם לטווח ארוך", אמר.

זוהר אמר מנגד: "אני רוצה להאמין שאין לחברי האופוזיציה שיקולים פוליטיים ופופוליסטיים וכל מה שאמרתם הוא ענייני, ואני מתקשה להאמין. לי זה נראה שחברי הוועדה באופוזיציה פועלים לנגח את ראש הממשלה ולנגח מתווה שאמור לסייע למדינה מהשיקולים הלא נכונים. יש שיקולים ביטחוניים, מדיניים ושיקולי ביטחון אנרגטי במתווה הזה כמו חיזוק יחסים עם מצרים, ירדן וטורקיה. אני לא רוצה לקלקל את החגיגה, ראש הממשלה לא חייב לקבל את ההמלצה שתוכרע פה היום על חודו של קול, ושיקוליו תמיד יהיו טובת עם ישראל ולא שיקולים פוליטיים". ח"כ מקלב שיבח את היו"ר כבל על ההליך שלדבריו העלה את קרנה של הכנסת, וציין כי "הדעות בעד ונגד המתווה נחלקו בין אנשי המקצוע המכהנים שתמכו לבין הלשעברים שהתנגדו והדבר אומר דרשני. לא השתכנעתי מהנימוקים לא המדיניים ולא הביטחוניים, אך בשיקול שבין אי-הוצאת הגז לאי מימוש המתווה, אנו תומכים במתווה שהוא הרע במיעוטו".

"ההתנגדות עניינית"

ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) אמרה כי לא מדובר בנושא שיש עליו מחלוקת פוליטית. לדבריה, "בעבר הייתי במאבק עם הנשיא וח"כ לשעבר ראובן ריבלין, עם ח"כ לשעבר כרמל שאמה הכהן מהליכוד ועם אנשי יהדות התורה וש"ס. כששטייניץ הוביל מהלך נכון צעדנו אתו יד ביד וחיזקנו אותו. ההתנגדות למתווה היא עניינית. השורה התחתונה היא שמדובר בהפעלה מלאכותית, שלא לומר שקרית, שצצה בדקה ה-90 שהתברר כי אי-אפשר לכפות זאת על הממונה. שמענו את זה גם אצל יוסי כהן, גם אצל אבי ליכט וגם מראש הממשלה עצמו. עובדתית, בסיס הנימוק להפעלת 52 היה מושתת על היחסים האסטרטגיים עם מצרים והנימוק הזה קרס כמגדל קלפים עם גילוי שדה זור, וכשהוכח שגם אם נתחנן מצרים לא רוצה לייבא מאתנו גז בגלל איזה בוררות בינלאומית". היא הוסיפה כי צריך לייחס להמלצות הוועדה משמעות מרחיקת לכת, בגלל האופן שהדיונים נוהלו בצורה רצינית ומקצועית. "חברי הוועדה היום יודעים יותר מכל חבר אחר בממשלה על המתווה והפעלת הסעיף. אני התרשמתי שראש הממשלה לא בקיא בפרטי המתווה ובפרטי סעיף 52, לכן חוות הדעת של הוועדה בלתי ניתנת לביטול", אמרה. עוד ציינה יחימוביץ': "אני משוכנעת שבגלל הפעלת סעיף 52 ייגרם נזק ביטחוני עמוק למדינת ישראל".

ח"כ מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני) אמר כי ההישענות על סעיף 52 היא "טעות מסוכנת". הוא התייחס לעניין המדיני ולעדותו של פרופ' עוזי ארד בוועדה ואמר: "לעיתים רחוקות אפשר לבסס חיזוק קשרים בין מדינות על סחר של משאבי אנרגיה. ההפך הוא הנכון, במקרים רבים מאוד זה גורם לסכסוך וחיכוך, כמו מה שקורה בין ארה"ב לקנדה ובין רוסיה לאוקראינה. בדרך כלל הקשרים האלה גוררים סכסוך בינלאומי ופוגעים לפעמים במייצאת ולפעמים במייבאת, וראו מה שקרה לנו עם מצרים". עוד הוא ציין כי הפעלת הסעיף תגרום נזק בהחלשת הרגולטורים. עם זאת הוא מתח ביקורת על כך שבקרב הזה נפלו קורבנות ואנשים נצבעו בשחור או לבן. "לא הייתה שחיתות שלטונית של אף אחד מהצדדים, יוג'ין קנדל לא מושחת והגיע הזמן שניקח נשימה עמוקה ונבין שהגזמנו", אמר.

היו"ר כבל סיכם ואמר כי הוא מבקש להודות לכל חברי הכנסת וחברי הוועדה ואף הוסיף כי כל מי שהשתתף בדיונים הוסיף כבוד לוועדה ולכנסת. עוד הוא ציין כי לאורך כל הדרך ניסו לטעון שהכנסת מעכבת את התהליך, בעוד שהוועדה השלימה את ההתייעצות בתוך 3 שבועות בזמן שהממשלה "מתברברת בתהליך לפחות 5 שנים".

עוד אמר כבל כי "נכנסתי לדיון הזה בלב פתוח ובנפש חפצה, כדי לראות איפה הדברים עומדים. עם זאת ממשלת ישראל נושאת לשווא את שם הביטחון ומדיניות החוץ, וזה הליך מאוד מאוד מסוכן. קל בישראל להפוך כל דבר וכל עניין לעניין ביטחוני ולא רק שלא השתכנעתי שיש כאן עילה ביטחונית אלא נהפוך הוא. השאלות כאן נגעו למצרים, ואז אמרו שאם יש בעיה במצרים ניסע לטורקיה - שם הכל כלול. מצאנו עצמנו במצב מביך שההתעסקות בעניין הביטחוני יכולה להיות לנו לרועץ, כמו שהודה ראש הממשלה, שכידרר יותר טוב ממסי ולא ענה לשאלות שלנו. ברגע של חוסר תשומת לב, בתשובה לשאלת הזהב של ח"כ יונה, אמר רה"מ את האמת שהפעלת סעיף 52 נעשתה כי לא הייתה ברירה אלא לעקוף את הממונה. אם יש משהו שאני מאוכזב ממנו זו העובדה שנחלקנו לקואליציה ואופוזיציה. אנחנו כאופוזיציה הוכחנו את עצמנו במקרה ששינסקי, שאנחנו יכולים לעמוד עם הקואליציה".

הוא העלה להצבעה את הצעתו, שאושרה כאמור, לפיה "בתום אחת עשרה ישיבות של הוועדה (אחת מהן בפורום מצומצם מטעמי ביטחון) השלימה ועדת הכלכלה את חובת ההיוועצות בה. לדעת רוב חברי הוועדה, בנסיבות שהתבררו לה אין מקום לשימוש בסעיף 52 לחוק שבנדון. מיעוט חברי הוועדה סבר כי ראוי לעשות שימוש בסעיף האמור". עוד ציין היו"ר כי "ממכלול התבטאויות רה"מ והתבטאויות שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, עולה לצערי כי ההחלטה הסופית על קידומו של מתווה הגז הטבעי, לרבות החלקים המחייבים התייעצות לפי סעיף 52, התקבלה עוד בטרם תחילת הליך ההיוועצות. דהיינו, נראה כי ההיוועצות לא נעשתה בלב פתוח ובנפש חפצה, אלא כהליך פורמלי בלבד. למרות זאת, אציין כי ועדת הכלכלה השקיעה שעות רבות בלימוד הנושא ועצתה ניתנת בלב פתוח ובנפש חפצה". כמו-כן ציין כי נימוקי הוועדה יועברו לראש הממשלה במסמך נפרד.
הנדון: התייעצות לפי סעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים, תשמ"ח-1988 / מכתב
המלצת ועדת הכלכלה לראש הממשלה ושר הכלכלה והתעשייה בנימין נתניהו בעניין מתווה הגז

תאריך:  14/12/2015   |   עודכן:  14/12/2015
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ליכט   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דב חנין / Dov Hanin   דוד  ביטן / David Bitan   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהדות התורה והשבת   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסי יונה / Yossi Yona   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק וקנין   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק תשובה   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עוזי ארד   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   ש"ס   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כצפוי: ועדת הכלכלה נגד הפעלת סעיף 52
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  גז טבעי
אין חולק ששמו של שדה תמר קרוי על שם נכדתו של הגאולוג ד"ר יוסי לנגוצקי, ודי בזאת על-מנת לומר לכולנו שיש לד"ר הנכבד זכות ראשונים משמעותית בשדה הזה, את ההיסטוריה מתאר הד"ר הנכבד בקישור ממש כיף להאזין, תיאור קולח שוטף רהוט וברור של השתלשלות העניינים מהרגע שלנגוצקי הבין לפני שנים רבות שאת הגז הגדול יש לחפש לא מתחת לפנס, אלא בעמקי הים ובעמקי קרקעית הים, היינו במרחקים של עשרות ק"מ מחוף הים ובעומקים של קילומטרים.
14/12/2015  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים
"בראשית ברא אלוהים את השמיים ואת הארץ והארץ הייתה תוהו ובוהו וחושך על פני תהום ויאמר אלוהים יהי אור ויהי אור". אלא שבמציאות הדברים אינם פשוטים כלל ועיקר, לא ניתן בכח המחשבה והקשר עם אלוהים, להפיק גז מן האדמה או מן הים, ויש צורך בהון עתק ובאמצעים טכנולוגים לעשות זאת.
14/12/2015  |  שמעון זיו  |   מאמרים
תקציב מעצם הגדרתו הוא בעל מגבלת גודל התלוי בהכנסות והוצאות. ברוב המקרים הוא מחייב ויתור. המגבלה הזו קימת אצל משפחה וגם אצל מדינה.
13/12/2015  |  יעקב שטרכר  |   מאמרים
כל המחאה נגד מתווה הגז – הונאה אחת גדולה. הו כמה שהולך להיות כאן שמח. קיראו, התפתלו בשלל ההסברים והתיאורים, תתמוגגו ותתפלצו כאחת.
12/12/2015  |  נסים גבאי  |   מאמרים
לפעמים צריך לעצור, לקחת צעד אחורה ולבחון את הדברים מיסודם. מבט שכזה חיוני כדי להבין נושאים שעל הפרק וכדי להחליט כיצד לטפל בסוגיות מהותיות. הנה דוגמאות אקטואליות
11/12/2015  |  איתמר לוין  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   גז טבעי  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   כנסת 20  /  מי ומי  
נתניהו חשף מסמך מסווג של צה"ל על הגז  /  הדי כהן
בצוק איתן היו ניסיונות לפגוע באסדת הגז  /  עידן יוסף
חברות טורקיות מבקשות לרכוש גז מישראל  /  עידן יוסף
יחימוביץ' מותחת את הכבל  /  אפרים הלפרין
מתווה הגז - זה לא נגמר עד שזה לא נגמר  /  מרדכי ליפמן
נס פך-שמן מודרני  /  מנחם רהט
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il