|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

6 עובדים מפקחים על 2,500 נותני שירותי מטבע

היועץ המשפטי של האוצר, עו"ד בריס: יש פיקוח חסר, אם קיים בכלל, על אותם גופים המוגדרים 'חוץ-מוסדיים' ח"כ אלי כהן: "תכלית הרגולטור היא פתיחת השוק לתחרות נכונה - והוועדה תוודא זאת"
29/12/2015  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות
[צילום: חנניה הרמן/לע"מ]

הוועדה המיוחדת לדיון בהצעת חוק הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ובהצעת חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים חוץ-מוסדיים, החלה (יום ג', 29.12.15) לדון בהצעת חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים חוץ-מוסדיים.

בדברי ההסבר של הצעת החוק נכתב: "שוק נותני שירותים פיננסיים משוכלל, מפוקח ורחב...יכול לשמש חלופה לשירותים שמספקת כיום המערכת הבנקאית והמוסדית, ויכול לתרום תרומה משמעותית לתחרות בתחום...על-רקע המבנה הריכוזי בסקטור השירותים הפיננסיים בישראל והתחרות המוגבלת בו.

"שוק האשראי החוץ-בנקאי לא יכול להתפתח בלא רגולציה אפקטיבית, שתגן בין השאר על הלקוחות...העדר הרגולציה מונע משוק חשוב זה להתפתח, פוגע באינטרס הציבורי, ומותיר את צרכני השירותים, רבים מהם מקרב אוכלוסיות מוחלשות ובעלי עסקים קטנים, בלא הגנה של המדינה.

"מתווה האסדרה המוצע נועד להביא מחד-גיסא לפיתוח הענף של מתן שירותים פיננסיים חוץ מוסדיים וליצירת חלופה הולמת למערכת הבנקאית בתחום מתן השירותים הפיננסיים, ומאידך-גיסא למנוע מגורמים עבריינים לעשות שימשו בענף זה למטרות שאינן כשרות.

"על-פי המוצע תוטל חובת רישוי על עיסוק במתן שירות בנכס פיננסי ועל עיסוק במתן אשראי, תוך חלוקה בין סוגי הרישיונות לפי היקף פעילותו של נותן שירות כאמור... וכן קובע הגבלות וחובות שונות שיחולו על פעילותם של נותני השירותים הפיננסיים ומקנה סמכויות פיקוח למפקח, הכול במטרה להבטיח את פעילותם התקינה של נותני השירותים הפיננסיים ואת השמירה על ענייני לקוחותיהם".

יו"ר הוועדה, ח"כ אלי כהן, אמר בפתח הדיון: "החוק הקודם שחוקקה הוועדה פתח את שוק האשראי לתחרות, תוך שימת הגבלות מסוימות. הצעת החוק אשר נדון בה היום תאפשר את הגדלתו ופיתוחו של שוק זה, ותהווה את התשתית לשאר החקיקה בנושא שתגיע בהמשך".

היועץ המשפטי של משרד האוצר, עו"ד יואל בריס, הציג בפני הוועדה את עיקרי הצעת החוק ואמר "יש פיקוח חסר, אם קיים בכלל, על אותם גופים המוגדרים 'חוץ-מוסדיים'. רשומים במשרד האוצר 2,200 נתוני שירותי מטבע, והערכה היא שבשטח פועלים 2,500, והם מפוקחים ע"י יחידה באוצר המונה 6 עובדים".

"הצעת החוק הזו גובשה בקונצנזוס של כל חברי הצוות, שמגיעים מכל הגופים והדיסציפלינות הרלוונטיות. לנגד עינינו עמדו מספר תכליות - שמירה על יציבות המערכת הפיננסית, מניעת כניסת גורמים שישתמשו בפעילות בצורה לא נכונה או ראויה, והגנה על הצרכן, ע"י הבטחת השירות שהוא מקבל, יצירת תחרות בשבילו ושמירה על יציבות משקי הבית, כך שלא יילקח אשראי מעבר ליכולתו של אדם".

"הרגולטור החדש יקום בתוך משרד האוצר, יהיה גמיש וחדשן, וכל התכליות שמנינו באות לידי ביטוי במסגרת שיקוליו והקווים המנחים לו המצויים בחוק", דבריו.

יו"ר הוועדה: "זהו יום חג של פתיחת המערכת הפיננסית לתחרות וכל הכבוד על עבודתם, ועל כך שהגעתם להסכמה פה אחד בנושא. אנו כאן בוועדה נוודא שהחוק אכן יממש את התכלית שלו, שהיא פתיחת שוק אלטרנטיבי אל מול המערכת הבנקאית".

כהן ביקש מעו"ד בריס להרחיב לגבי ההגנות הצרכניות הקיימות בהצעת החוק וזה השיב: "הדגש הבסיסי ביותר הוא איסור ההטעיה, אשר קיים בפיקוח על הגופים הבנקאים והמוסדיים, שכן אלה נושאים אשר יש בהם מורכבות שלא תמיד האזרח הפשוט מבין. יש גם את נושא ההטעיה הבלתי הגנות, בכדי שאדם לא ייקח שירות פיננסי שהוא לא באמת זקוק לו, אם בעקבות לחץ, הטעיה או כתנאי לשירות אחר שכן היה זקוק לו. ישנו הנושא של גילוי נאות וצורת ההסכם/התקשרות, עד לרמה של גודל הפונט והכוכביות שלמטה, שכן יש צורך לוודא שהכל מובן ובהיר בשירות שהוא כה מהותי ומורכב. כמו-כן, ישנו נושא הפירעון המוקדם - הן במקרה שהלווה רוצה לפרוע פירעון מוקדם, אשר מוסדר בחוק שלפנינו, והן במקרה שלהעמדה לפירעון מוקדם ביוזמת המלווה, שלזה מתייחס חוק הלוואות חוץ בנקאיות".

לשאלת ח"כ חיים ילין (יש עתיד) "האם אותם בנקים קואופרטיביים שרצו להיפתח, והדבר לא התאפשר, יוכלו להיפתח דרך חקיקה הזו?", השיב עו"ד בריס כי הדבר יתאפשר דרך החקיקה של המקטעים שיבואו בהמשך אשר תתייחסו לאגודות אשראי או אגודות בנקאיות".

עו"ד רונן סלומון, איגוד לשכות המסחר: "נכון להמתין ולהגיש את שלושת המקטעים המדוברים כחקיקה אחת, אחרת ייתכן מצב של ארביטראז' בין הפלטפורמות המפוקחות והלא מפוקחות. כמו-כן, כדי להעמיד את תחרות אמיתית לבנקים יש להעמיד את כל נותני האשראי באותה שורה, ולאפשר להם לגייס הון דרך המכרז הבנקאי, אשר כיום חסום בפניהם, ואז הריבית תהיה ברמה תחרותית".

עו"ד אמיר ונג, חברת גמא: "אנו בעד החוק והוא חשוב, אך יש בו בעיה קשה שכן המפקח על חברה ייקבע בעצם על-פי זהות בעליה. כך למעשיה, שתי חברות המבצעות אותה פעילות תהיינה תחת שני רגולטורים שונים, אשר עשויים לקבוע כללים שונים. צרכן לא יכול להיות במצב שעל אותו שירות שהוא מקבל הוא חשוף לדרישות שונות".

יו"ר הוועדה העיר לעו"ד ונג: "אתה מכיר בנק עם דרישות הון של 300 אלף ש"ח? אז ברור שיהיו הבדלים. להשוות בין הדרישות כאן לבנק, זה להשוות בין עכבר לפיל".

מיכה אבני, מנכ"ל פנינסולה: "התנאים הקיימים דומים ללקיחת חנויות נעליים ולתת להם לעסוק בבנקאות - רף ההון העצמי צריך להיות גבוה בצורה דרמטית, אחרת כל אדם ללא עבר פלילי יכול לפתוח עסק שכזה. בנוסף, החוק כאן קובע סנקציות פליליות לגבי עובדי הגופים נותני האשראי, עד לרמת מאסר, בעוד שאין סנקציות דומות על עובדי הבנקים, אשר חשופים רק להערות מטעם בנק ישראל - וחייב להיות איזון"

רן מלמד, סמנכ"ל עמותת ידיד: "אנא צרו את המפקח המדובר כמה שיותר מהר, כדי שפעילות נתינת האשראי, אשר אושרה בוועדה זו בחוק ההסדרים, לא תחל ללא פיקוח. בנוסף, נושא השקיפות והעברת מידע לצרכנים לא מספיק בולט וברור בחוק. גם תפקידו של המפקח כנציב תלונות הציבור על הגופים המפוקחים, אשר מוזכר בחוק, מאוד לוקה בחסר. זו שגיאה הקיימת כבר ביום בפיקוח על חברות הביטוח ואפשר ללמוד משם".

בצלאל ליבנה, דירקטור במימון ישיר: "כשיש הפרדה בין שחקנים שונים בשוק מתן האשראי לצרכן, וכל אחד מהם תחת מפקח אחר, זו אנומליה קיצונית. התחום דורש התמחות, מיומנות והבנה גם מהצרכן, כלוקח האשראי, ולא רק מצד נותן האשראי, עוד בטרם מפקחים שונים שמו דרישות שונות. כמו-כן, צריך לדרוש הון עצמי גבוה בהרבה, בכדי לוודא שהגוף יכול לעמוד בכל כללי החקיקה, וליצור אכיפה פנימית".

דני מזרחי, מנכ"ל אופל בלאנס: "מברך על ההכרה במערכת החוץ בנקאית כפתרון אלטרנטיבי. אסור לשכוח שהרגולטור נועד בעיקרו להגן על כספים שהציבור מפקיד בפיקדונות, ואילו במקרה שלנו, זה הכסף שלנו שבסיכון. אנחנו לא בנקים ולא קופות גמל, והרגולציה צריכה להתאים לכך שאנו יותר קטנים".

עו"ד בריס הגיב לכל ההערות ואמר: ""איזון היא מילת הקסם. אנו שומעים כאן הערות מכל הכיוונים, ואלו בדיוק השאלות שעמדו בפני הצוות, והצעת החוק היא האיזון אליו אנו הגענו. אני לא אומר שהאיזון שאנו הגענו אליו הוא היחיד האפשרי, אבל אנו משאירים כאן סמכויות גמישות וחדשניות לרגולטור שיקום, כדי שיוכל להתאים את הרגולציה לנושאים הללו".

יו"ר הוועדה, ח"כ כהן, סיכם את הדיון ואמר: "הוועדה תקיים שש ישיבות בנושאים השונים הנוגעים לחוק, ואני מבקש מכל מי שיש לו הערות להעבירן אלינו לא יאוחר מה-30 בינואר. בדיוני הוועדה נתייחס לחלק מהדברים שהועלו פה, ונדון בהבדלי הדרישות בין גופים ותחומי פעילות, נבדוק גם את נושא ההון המינימלי וכן הלימות ההון, ואני מבקש ממשרד האוצר לבוא עם התייחסות לנושאים לדיונים אלה".
הצעת חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים חוץ מוסדיים / מצגת
הסבר על הצעת החוק מפי יועמ"ש משרד האוצר

תאריך:  29/12/2015   |   עודכן:  12/01/2016
עידן יוסף
+"הכשרות מוסיפה רק 30 אג' לקילו עוף"
19:57 29/12/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מנכ"ל המשרד לשירותי דת: העלות הישירה של הכשרות היא רק 0.9% מהמחזור של בית מלון  ▪  מנכ"ל התאחדות המלונות: העלות הכוללת מגיעה ל-3.3%  ▪  יו"ר ועדת הכלכלה: הרבנות הראשית לא תהיה מונופול וזה יקרה עוד בחיי
(1 ק"ג עוף עולה 17 שקלים [צילום: משה שי/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
6 עובדים מפקחים על 2,500 נותני שירותי מטבע
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה (יום ג', 29.12.15) להאריך את ההסדרה הקיימת באשר לשימוש באופניים חשמליים כהוראת שעה לחצי שנה נוספת בלבד, ולא לשנתיים כפי שביקש בתחילה משרד התחבורה.
29/12/2015  |  איציק וולף  |   חדשות
נראה כי בג"ץ (בג"ץ 8749/13) אינו שש לתת צו מוחלט או צו על תנאי, ואף לא פסק דין כנגד המדינה ומשרד האוצר וכן ועדת הכספים, בגלל הרגישות ביחסי הכוחות בין הרשות המחוקק לרשות השופטת
29/12/2015  |  נסים עוג'ר  |   מאמרים
המפקחת על הבנקים, ד"ר חדוה בר, הודיעה כי תפעל לוודא שאוכלוסיות מאותגרות טכנולוגית ימשיכו לקבל שירות הוגן וזמין, גם לנוכח המגמה להפוך את סניפי הבנקים לדיגיטליים יותר ויותר.
29/12/2015  |  איציק וולף  |   חדשות
ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת קיימה (יום ב', 28.12.15) דיון מיוחד בהשתתפות שר האוצר משה כחלון וסגנו יצחק כהן, בעקבות הודעת שר האוצר כי יינקטו צעדי סיוע לאוכלוסיות נוספות, אשר יוכרו כזכאיות להטבות לניצולי שואה: יוצאי מרוקו ואלג'יריה, יוצאי עירק ועובדי כפייה.
29/12/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
ח"כ אמיר אוחנה שנכנס לכנסת לאחר פרישתו של השר סילבן שלום, הצהיר אמונים (יום ב', 29.12.15) במליאת הכנסת ויחל לכהן כח"כ מטעם סיעת הליכוד. מן האירוע נעדרו חברי הכנסת החרדיים.
28/12/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 20  /  מי ומי  
ועדת הכלכלה דחתה אישור תקנות מכסות הביצים  /  עידן יוסף
שני מהלכים שעלו למדינה 6 מיליארד התרחשו יחד  /  עידן יוסף
ועדת הכספים אישרה הפחתת אגרות תדרים  /  עידן יוסף
ניצחון לציונות  /  בצלאל סמוטריץ'
כנסת נכבדה האומנם?  /  נסים עוג'ר
איפה הכסף  /  נסים עוג'ר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר    בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר...
איתמר לוין
איתמר לוין
הממשלה של בנימין נתניהו, שכבר 14 חודשים יורקת בפרצוף של כל מי שאיננו שייך למחנה שלה, עושה זאת כעת ביתר שאת בכל כיוון אפשרי - ומעמידה את המדינה בסכנה קיומית
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
אנשים מתגעגעים לבית, לעצים ולפרחים, לרוח הקיבוצית לרוח העירונית, לרוח המושב, לרוח היישוב, לרוח שהוכתמה בזעם השנאה ונפלה שדודה בחבל ארץ יפה כל כך, פורח כל כך, חבל חנק המשווע לנתיבי ...
יקיר בן-משה
יקיר בן-משה
כל הספרים שתקו, מה יכולנו לומר? אפילו לסקלי הסמיק, לא ידענו שפוגל גונב, לא ידענו שהוא מחביא פירורים מעוגיות של אחרים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il