בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
ביה"ד: טייסי אל-על לא בעיצומים
|
דחה את בקשת הנהלת החברה להורות לטייסים שלא לשבש את הטיסות, לאחר שקבע שלא הוכיחה שהם נוקטים בעיצומים ● קובע: ההיעדרויות מטיסות - מסיבות אוביקטיביות מוצדקות
טייסי אל-על אינם משבשים במכוון את טיסות החברה, והיעדרויותיהם מטיסות נובעות מסיבות אוביקטיביות - קובע (6.1.16) שופט בית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב, תומר סילורה. הנהלת אל-על ביקשה מבית הדין להוציא צווים זמניים האוסרים על הטייסים לשבש את הטיסות, שרבות מהן בוטלו או נדחו בשבועות האחרונים בשל העדר טייסים. אולם סילורה אומר שההנהלה לא הצליחה להוכיח שמדובר בעיצומים מאורגנים, והיא גם אינה מתמודדת עם העובדה שהטייסים ממשיכים לעבוד 140-130 שעות בחודש. סילורה אומר כי לא הוכחה שארגון הטייסים נתן לחבריו הוראה שלא להתייצב לטיסות או שלא להיענות לשיבוצים דחופים. לדבריו, בדיקה פרטנית של תכתובות הדוא"ל בהן סירבו טייסים להתייצב מחוץ למשמרותיהם, מעלה שמדובר בסיבות אוביקטיביות כגון מחלה, חופשה או הדרכות. לדברי סילורה, אין ספק שהטייסים חשים תסכול ומרירות כלפי החברה וסבורים שהם מותקפים בתקשורת על לא עוול בכפם. אולם ברמת ההוכחה הנדרשת להליך ביניים - לא הוכח שהם נותנים לתחושות אלו ביטוי בדמות עיצומים ושיבושים. לבסוף מצטט סילורה את דבריו של הטייס אחי ברקאי, שלדבריו מדברים בעד עצמם: "נתבקשתי לצאת הלילה שוב לניו-יורק. אני מתוכנן לצאת בחמישי בבוקר לפריז, העברה ללונדון, סימולטור סופ"ש, חזרה בראשון מאוחר בערב ואז בשלישי בערב בנגקוק שחוזר בשישי בבוקר. הכל מה שכתבתי סקדיול. לא יודע מתי התכוונו להחזיר אותי מניו-יורק, אבל לא שאלתי. לילה נוסף/ברציפות לא שפוי, לא מקצועי, לא בטיחותי, לא בריא. לא הייתי חייב ואמרתי שלא אוכל לעזור". נציגי הציבור שחר כהן ואהובה גנור הסכימו עם סילורה. את אל-על ייצגה עו"ד אפרת בירן, את ההסתדרות ייצגה עו"ד מורן פרידמן, את נציגות העובדים ייצגה עו"ד יפעת גירון, ואת ראשי ארגון הטייסים - עו"ד אפרת דויטש.
|
תאריך:
|
06/01/2016
|
|
|
עודכן:
|
06/01/2016
|
|
איתמר לוין
|
ביה"ד: טייסי אל-על לא בעיצומים
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
שמעון סוסיא
|
6/01/16 17:35
|
|
תקלה במנוע אוניה המובילה בעלי-חיים מאוסטרליה לשחיטה בישראל מעמידה בסיכון 13 אלף עגלים וכבשים הכלואים על סיפונה. ככל הנראה המשלוח מיועד לבית המטבחיים הגדול בישראל, "דבאח".
|
|
|
קבוצת מקרולינק הסינית הפסיקה (יום ד', 6.12.16) את המו"מ לרכישת השליטה בכלל ביטוח. הקבוצה מאשימה בהפסקת המו"מ את המפקחת על הביטוח דורית סלינגר ואת שוק הביטוח נישראלי בכללו. התוצאה: 55% ממניות כלל ביטוח, המוחזקות בידי אי.די.בי פיתוח, יימכרו בבורסה, והדבר יסב הפסד ענק לבעל השליטה אדוארדו אלשטיין.
|
|
|
13 נבחנים בבחינות ההסמכה האחרונות של לשכת עורכי הדין מבקשים מבג"ץ להורות לשרת המשפטים, איילת שקד, להעביר את הכנת הבחינות והסמכת עורכי הדין לגורם חיצוני ואוביקטיבי. העותרים אומרים, כי הלשכה מצויה בניגוד עניינים חמור ולכן יש לנהוג בבחינות עריכת הדין כמו ביתר המקצועות החופשיים בישראל.
|
|
|
המשקיעים יוצאים משוק הדירות. בנובמבר רכשו רק 910 דירות, ירידה של 42% לעומת אוקטובר, שבו רכשו 1,570 דירות. נתונים אלו כוללים גם בניית וילות וקוטג'ים בבניה עצמית, רכישת בתים במגזר החקלאי וקנית דירות בבתי דיור מוגן. הירידה ברכישת דירות מסוג זה מורגשת זה כמה חודשים.
|
|
|
חברת "דירה להשכיר", הממשלתית, בראשות עוזי לוי, קוראת (יום ב, 4.1.16) ליזמים וקבלנים, הבונים בניינים בני 120-80 דירות, להציע לה את הבניינים למכירה. אפשר להציע גם מגרשים עם תב"ע מאושרת, ערב קבלת היתר בנייה. החברה רוצה לקנות בניינים ומגרשים, במקומות שונים, מהר ככל האפשר. המטרה: לאכלס את הדירות, תוך זמן קצר, בשוכרים לטווח ארוך.
|
|
|
|