|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

אין תקציב

הרפורמה הבין-עירונית תעלה 500 מלש"ח

על-רקע ההוזלה הצפויה בתעריפי התחבורה בציבורית (14.5%) ורפורמת המטרופולינים (השומרון בפנים, עפולה וקרית גת בחוץ) התייחס שר התחבורה לחלק מעיוותי המחירים
14/01/2016  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות
כ"ץ. רק חלק מהפריפריה לא ברפורמה [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

בדיון שקיימה (יום ד', 13.1.16) מליאת הכנסת בהצעות לסדר, שיבחו חברי הכנסת חיליק בר (המחנה הציוני), טלי פלוסקוב (כולנו) ודב חנין (הרשימה המשותפת) את שר התחבורה על רפורמת תעריפי התחבורה הציבורית במטרופולינים הגדולות, אך ציינו את עיוותי המחירים הקיימים, בעיקר בתעריפים הבינעירוניים.

יעדים זהים, תעריפים שונים

  • "תעריפים שונים בין יעדים זהים - אני לא יודע אם אתה יודע, כי אמרת שאתה לא נוסע כבר הרבה זמן באוטובוסים, אבל נסיעה מאגד פתח תקוה לירושלים עולה 19 שקלים בקו 426, ובקו 947 היא עולה 25 שקלים, כלומר שישה שקלים יותר. מה ההיגיון בזה? כבר לפני חמש שנים, בינואר 2011, בג"ץ קבע שעל משרד התחבורה לקבוע תעריפים זהים, ואני שואל אותך, למה לא פעלתם לפי קביעת בג"ץ?" (חיליק בר)

  • "המחיר לקילומטר נסיעה בין תל אביב לחיפה הוא 27 אגורות, והמחיר בין קריית שמונה לצפת הוא 65 אגורות? למה זה? יותר מכפול. אולי זה בגלל שבקריית שמונה מרוויחים יותר מאשר בחיפה? אולי זה בגלל שבצפת, עיר הולדתי, מרוויחים יותר מאשר בתל אביב? אגלה לך משהו שאתה כבר יודע: בגוש-דן משתמשים הרבה פחות בתחבורה הציבורית מאשר בפריפריה" (חיליק בר). "מחירי התחבורה הציבורית בפריפריה הם אבסורדיים. מראש-פינה לחיפה - 39.5 שקלים לכיוון. יש אנשים שעובדים יום-יום בחיפה וצריכים להגיע לחיפה או למפרץ מראש-פינה - 80 שקלים הלוך וחזור. שדרות-ירושלים - 39.5 שקלים לכל כיוון; באר-שבע-ירושלים - 31.5 שקלים לכל כיוון" (דב חנין). "מחיר נסיעת אוטובוס מערד לתל אביב - 46 שקלים בכיוון אחד, 92 שקלים כרטיס הלוך-חזור, וזה רק מתחנה מרכזית אחת לתחנה מרכזית אחרת. לרוב נדרשות נסיעות נוספות, בתוך הערים, כך שמדובר בהוצאה של כ-110 שקלים לאדם שמעוניין להגיע לאזור תל אביב, 220 שקל לזוג, 330 לזוג צעיר עם ילד; סכום גבוה לכל הדעות. סטודנט שרוצה להתקבל לאוניברסיטת תל אביב, בעל עסק שנדרש להגיע לפגישה עסקית, זוג שמעוניין לצפות בהצגה בתיאטרון הקאמרי או קשיש הנזקק לרופא מומחה באיכילוב. זהו סכום חסר פרופורציה לתושב ערד שתלוי בשירותים שמסופקים באזור גוש-דן. כאשר מחיר הנסיעה גבוה כל כך, מובן שגם אין מה לדבר על מציאת עבודה באזור המרכז. העלות במקרה זה גבוהה מהתועלת" (טלי פלוסקוב).

לבטל תשלום עבור נסיעות פנימיות
עבור נוסעים בנסיעות בין-עירוניות

  • "מן הראוי שוועדת המחירים תבצע עבודת עומק רצינית ותשקול מחדש את אופן חישוב התעריפים לפי מספר הקילומטרים ולפי מצב חברתי כלכלי. צריך לתקן את העיוותים, כך שאופן חישוב התעריפים ייקבע לפי קילומטר, באופן שבמקומות יקרים התעריף יוזל ובמקומות זולים התעריף אולי טיפה יתייקר. יש היום מקומות שהתושבים משלמים בין שניים לשלושה שקלים על נסיעה - עוד הנחה קטנה והנהג ישלם לתושבים על הנסיעה" (חיליק בר).

  • "עמוד 599 בדוח מבקר המדינה 64א' ממליץ לבטל חיוב תשלום של נסיעה עירונית עבור המשתמשים בתחבורה בין-עירונית. הוא מדבר על החיוב המיותר עבור נסיעה בקו פנימי עבור מי שמשתמשים בקווים בין-עירוניים. עד היום משרד התחבורה לא אימץ את המלצות דוח מבקר המדינה. ואני שואל, למה?" (חיליק בר)

  • "מנסים לשכנע אותנו שלא יעשו את רפורמת המחירים בפריפריה בגלל הפחתת המע"מ על התחבורה הציבורית שיזם השר דרעי ושהכנסת כולה הייתה מאוחדת בתמיכה בה. זה פשוט בלוף, כי הכסף לרפורמת הפחתת המע"מ מגיע מתקציבים קואליציוניים. הוא לא הסטה של תקציב אחד במשרד התחבורה לטובת שימוש אחר. הכסף לרפורמת מחירים בפריפריה נמצא וצריך להימצא בתקציב הכללי של משרד התחבורה. המסר שהתקבל מהמהלך האחרון הוא מסר אנטי-חברתי מוחלט; אומרים לתושבי הפריפריה: אתם תצטרכו להמתין, אתם תצטרכו לחכות; כשנמצא כסף - אם נמצא כסף - נגיע גם לטפל בפריפריה, ואת זה עושה ממשלה שעלתה לשלטון בקולות תושבי הפריפריה" (דב חנין).

חלק מיו"ש ייכלל ברפורמה

שר התחבורה ישראל כ"ץ לא התייחס לכל הטענות, ובתשובתו לדוברים ציין כי האמירה שהפריפריה לא נכללה ברפורמת התחבורה הציבורית נכונה בחלק מאוד קטן שלה, באזורים כמו הגליל המזרחי, אולם גם באזורים אלה נעשו ונעשים שיפורים בשירות במסגרת המכרזים החדשים. לדבריו, כבר היום נמצאים יישובי פריפריה רבים בתוך המטרופולינים הגדולות. השר כ"ץ הודה כי יש עיוות במחירים היסטוריים, כלשונו, אך ההוזלה בשווי מע"מ על כלל התעריפים בסך 14.5% עשויה להקל על הנפגעים.

כ"ץ התייחס לכך שגם חלק מיישובי יהודה והשומרון ברפורמת המטרופולינים. ייתכן שכיוון להתחייבות שנתן השבוע לראשי ההתיישבות בשומרון לפיהם ייכללו ישובים נוספים בהם יקיר, שערי תקוה וכנראה גם אריאל, ברפורמת המטרופולינים ויקושרו לגוש-דן.

עלות הרפורמה הבין-עירונית: חצי מיליארד ש"ח

השבוע התכנסה הוועדה לפניות הציבור לדון בפניות של נוסעים שהתלוננו על הבעיות שהתעוררו ברפורמה. נציג משרד האוצר הודיע בדיון כי עלות התקציבית המוערכת של תעריפי הרפורמה הבין-עירונית, הנוגעת ל-30% מהנוסעים, היא כחצי מיליארד שקלים, וכרגע אין מקורות תקציביים נוספים לממנה. יו"ר הוועדה, ח"כ ישראל אייכלר, תהה מדוע רפורמת המטרופולינים הנוגעת ל-70% מן האוכלוסייה ועולה 120 מיליון שקל בשנה יקרה יותר מזו הבין-עירונית, והנציג השיב שהדבר נובע מכך ששם התעריפים הרבה יותר גבוהים. הוא ציין שההנחה בשווי מע"מ היא דרמטית, ותצא לפועל בעוד שבוע-שבועיים, בכפוף להליכי החקיקה. גיל יעקב מארגון "15 דקות" הציע לוותר על מחלף כדי לממן את הרפורמה, ונציג האוצר ענה שמדובר בעלות שנתית ולא חד-פעמית.

איתי חיים מארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל "תחבורה בדרך שלנו" ביקש לבצע חישוב מחודש ומושכל של תעריפי התחבורה הציבורית באזורים שלא נכללו ברפורמה כדי לתקן עיוותים, ותהה מדוע עפולה וקרית גת לא נכללו ברפורמת המטרופולינים.

ראש אגף כלכלה ברשות הארצית לתחבורה ציבורית, רן שדמי, אמר כי יש אזורים כמו קריית גת שאי-אפשר לקשר ישירות למטרופולינים, ובשל משך הנסיעה גם לא ניתן לאפשר כרטיסים לנסיעת המשך ב-90 דקות. החרה-החזיק אחריו נציג האוצר שאמר כי תעריף הנסיעה בקריית גת נמוך מאוד ביחס לשכנותיה וברפורמה הבין-עירונית תהיה שילוביות. שדמי התייחס לעפולה ואמר שהעיר תטופל במסגרת הרפורמה הבין-עירונית שתקשר אותה עם המטרופולין.

שני דיונים בוועדות

בקרוב אמורים להתקיים בוועדות הכנסת שני דיונים בנושא התעריפים - האחד, בנושא רפורמת המטרופולינים, יתקיים בוועדת הכלכלה; השני, בנושא הצעת החוק להוזלת תעריפי התחבורה הציבורית בשווי מע"מ (14.5%) - יתקיים בוועדת הכספים. ועדת הכנסת החליטה לקדם את הצעת החוק בוועדה בראשות משה גפני ולא בוועדה בראשות איתן כבל. בדיון בוועדת הכנסת טען האחרון כי ההחלטה על כך מונעת מטעמי נקמנות פוליטית נגדו.

מנגד, טען יו"ר הוועדה דוד ביטן כי השיקול מקצועי ומאחר שמדובר בהחלטה תקציבית על הנושא להידון בוועדת הכספים. הסכים לדבריו ח"כ מיקי זוהר (ליכוד), שטען שהחלטה על תקצוב של 650 מיליון שקל צריכה להיות שם. מנגד, טען ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) כי אין מחלוקת על הנושא בין קואליציה לאופוזיציה ובעבר נדונו נושאים בעלי עלויות תקציביות גבוהות, כמו חוק המזון, בוועדת הכלכלה. ח"כ יוסי יונה (המחנה הציוני) קרא לגלות נדיבות קואליציונית. ח"כ יואב בן-צור (ש"ס) עקץ ואמר כי ידיה של ועדת הכלכלה עמוסות וציין כי למרות שמליאת הכנסת החליטה לפני שלושה חודשים להעביר לדיון בוועדה הצעה לסדר שיזם, טרם נקבע לו מועד לדיון. ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) הלין על כך שוועדת הכלכלה אינה מתעסקת בנושאי מהות בנוגע לתחבורה הציבורית דוגמת כרטיס הרב-קו, שהשימוש בו עדיין לא מוסדר בחוק, וגורם סבל רב לנוסעים. הצעתו של כבל לקיים דיון משותף לוועדת הכלכלה ולוועדת הכספים נדחה, לאחר שהתברר כי מי שיעמוד בראש יהיה גפני. כבל הבטיח לא להישאר חייב.

תאריך:  14/01/2016   |   עודכן:  14/01/2016
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אגד   אגד תעבורה   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אמיר אסרף / Amir Asraf   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה אדרעי   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דב חנין / Dov Hanin   דוד  ביטן / David Bitan   דן / Dan   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהדות התורה והשבת   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסי יונה / Yossi Yona   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מבקר המדינה / The State Comptrollr   מטרופולין /  Metropoline   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   משרד התחבורה   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd   נתיב אקספרס   סופרבוס /  Superbus   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קווים   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   ש"ס   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הרפורמה הבין-עירונית תעלה 500 מלש"ח
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
שרת המשפטים איילת שקד השיבה (יום ד', 13.1.16) במליאת הכנסת להצעה לסדר בנושא תחקיר "עובדה" על פעילות ארגוני השמאל בצלם ותעאיוש ואמרה: "אני רוצה לפנות מכאן לארגונים שחלק קטן מפעילותם נחשף לעין הציבור מאז יום חמישי האחרון. אני מתכוונת לשוברים שתיקה, רבנים למען זכויות אדם, בצלם ותעאיוש שחבריהם ואנשים הפועלים בשמם היו מעורבים במעשים החמורים שנקלטו בעדשת המצלמה.
13/01/2016  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
הבחירות המקדימות בתנועת הליכוד בוטלו ע"י בית הדין של הליכוד מאחר שבנימין נתניהו הוא המועמד היחיד. נתניהו ימשיך לפיכך לשמש כראש התנועה.
"קמפיין ההימורים שלכם אינו אחראי. הוא משדר למהמרים שחייהם ישתנו אם ירכשו כרטיס והוא פוגע למעשה בשכבות החלשות ביותר בחברה הישראלית", כך אמרה (‏יום ד', 13.1.16) ח"כ מירב בן-ארי, מ"מ יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט לנציגות מפעל הפיס, בדיון שהתקיים בנושא "קמפיין עידוד ההימורים של מפעל הפיס".
13/01/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה של הכנסת החלה (יום ד', 13.1.16) להכין לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק העיצובים, שנועדה להחליף את פקודת הפטנטים וליצור במקומה הסדרה מקיפה שתחול על עיצובים.
13/01/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
דיון סוער התקיים (יום ד', 13.1.16) בוועדת הכספים בנושא אמות המידה לתקצוב המועצות הדתיות. זאת לאחר שמשרדי הדתות, האוצר והפנים, הציגו את הקריטריונים שעל-פיהם אמורה לחול חלוקת התקצוב של המועצות בין המדינה באמצעות משרד הדתות לבין הרשויות המקומיות, רטרואקטיבית לגבי שנת 2015.
13/01/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 20  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   תחבורה ציבורית  /  מי ומי  
"שר התחבורה אשם בדוחק החיילים בב"ש"  /  עידן יוסף
בשבועיים הקרובים יועסקו עובדים חדשים ברק"ע  /  עידן יוסף
אחריות פלילית על המשכירים וילות לקטינים  /  יפעת גדות
שובו של חוק המישוש  /  רועי אורן
על קידר לא דנו בכנסת  /  איתן קלינסקי
מחליטים עלי - בלעדי?  /  עדי אורן
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יואב יצחק
יואב יצחק
חברת אלביט מערכות, שמניותיה רשומות למסחר בבורסה בתל אביב ובוול סטריט, היא אחת החברות הגדולות בישראל    שוויה על-פי מחירי הבורסה מגיע ל-32.7 מיליארד ש"ח    מידע שהגיע ל-News1 מלמד על ...
יוסף קנדלקר
יוסף קנדלקר
מאז ועד היום איש לא מעז לקרוא לבן שלו המן, למרות ששמעתי על מישהו שקראו לו כך, אבל זה בגדר שמועה
יוסף אליעז
יוסף אליעז
בינתיים הצבא ברצועה דולדל, מרבית היחידות פונו, הפקודה לטהר את רפיח אינה ניתנת וגם פינוי האזרחים מרפיח צפונה מעוכב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il