|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

נתניהו: האיחוד בונה בשטחים ללא אישורים

ראש הממשלה אמר לכתבים הזרים כי יש לאתחל מחדש את היחסים עם האיחוד האירופי "דברי שרת החוץ השוודית - אבסורדיים וטפשיים" "חוק שקיפות העמותות - ליבת הדמוקרטיה"
15/01/2016  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תגובות
נתניהו. צביעות אירופית [צילום: עמוס בן-גרשום/לע"מ]

ראש הממשלה בנימין נתניהו תוקף (יום ה', 14.1.16) את האיחוד האירופי ומבקש להבדיל אותו ממדינות אירופיות. באירוע בירושלים לכבוד השנה האזרחית החדשה לכתבים הזרים, אמר כי ישנם כמה יוצאים מן הכלל, ומלבד מדינה-שתיים, ישנם ארגונים רב-לאומיים כמו האו"ם, מועצת זכויות האדם של האו"ם והאיחוד האירופי, שבהם ביורוקרטיה ותבניות קבועות כופות עצמן ואז מתקבל האבסורד של האיחוד האירופי בבריסל, על אדמת אירופה, שמסמן מוצרים ישראלים, מוצרים של יהודים.

"הפעם האחרונה שזה נעשה על אדמת אירופה הייתה לפני יותר מ-70 שנה", אמר נתניהו. "ישנם כ-200 סכסוכים בעולם המעורבות בהם גם סוגיות טריטוריאליות. אבל אין סימון של שום מקום אחר, חוץ ממדינת ישראל היהודית. אני חושב שזה מחפיר. יש לנו סוגיה אמיתית כאן. אני חושב שזאת סוגיה מוסרית, זה בלתי מתקבל על הדעת, והבהרתי זאת מפורשות. יש לנו ידידים אירופיים רבים, ורבים, אגב, מתנגדים למדיניות זאת, אבל זה הולך בכיוון הלא נכון, וכשאני רואה משהו שהוא בעיניי בלתי צודק ומוטעה ביסודו, וכשאני רואה שמחילים על ישראל מוסר כפול או משולש, אני משמיע את קולי, וכך עשיתי.

"וישנו דבר נוסף והוא הבנייה הבלתי חוקית בשטחים ע"י האיחוד האירופי. הם בונים ללא אישורים, נגד התקנות, ומדובר בניסיון ברור ליצור מציאות פוליטית שם, וכשאנחנו הורסים את הבנייה הבלתי חוקית הזאת, אנחנו שוב זוכים לגינוי. זהו מלכוד 22. אני חושב שעלינו לאתחל מחדש את יחסינו עם האיחוד האירופי. אני מקווה שנוכל לעשות זאת בתנאים טובים יותר. קיימתי פגישה קצרה עם הגברת (פדריקה) מוגריני בפריז ואמרתי שעלינו למצוא דרך לפתור זאת ולעלות על הנתיב הנכון. אבל אני חושב שישנה נטייה טבעית, בדיוק כמו שיש נטייה טבעית באו"ם, כך ישנה נטייה טבעית בממסד האיחוד האירופי, לסמן את ישראל ולטפל בה כפי שלא מטפלים במדינות אחרות, ובייחוד בדמוקרטיות אחרות, ואני חושב שזה מוטעה. יש לתקן זאת".

בעניין יתר מדינות אירופה, אמר ראש הממשלה: "בשבוע הבא אני יוצא לקפריסין לפגישה משולשת עם נשיא קפריסין וראש ממשלת יוון. כמה שבועות לאחר מכן אני יוצא לברלין להתייעצויות הבין-ממשלתיות עם הקאנצלר מרקל, שאגב, הודיתי לה שוב על שהיא מסייעת בהגנתנו. כפי שאתם יודעים, קלטנו בחיפה את הצוללת הישראלית החמישית שהגיעה מקייל לישראל. כמובן שהבענו גם את תנחומינו לקורבנות פיגוע הטרור הנורא באיסטנבול. לפני כמה חודשים ביקרתי אצל ראש הממשלה קמרון, קיימנו שיחה מאוד פורייה על כל הנושאים שתיארתי בדברי הפתיחה שלי. לפני מספר שבועות הייתי בוועידת האקלים בפריז, נפגשתי שוב עם הנשיא הולנד ודנתי איתו בכל מה שדיברתי עליו עכשיו. לפני כן ביקרתי באיטליה בהזמנתו של ראש הממשלה רנצי וקיימנו דיונים מצוינים על כל הנושאים שציינתי כעת. לא אכנס לפרטים, אבל כל אחת מהפגישות הללו עסקה בכך. היו ביקורים כמובן של מנהיגי ליטא ועוד. אינני זוכר. הרשימה היא ארוכה. זה קורה עכשיו, היו לי פגישות רבות בפריז, וכל הדיונים הללו אינם רק למראית עין, לא מדובר רק בלחיצות ידיים וחילופי מילות נימוסין. אנו מדברים על שיתוף פעולה הולך וגדל בין המדינות הללו וישראל בשני נושאים מרכזיים: ביטחון וטכנולוגיה. יש גם סוגיות נוספות, אבל שתי הסוגיות הללו תמיד עולות. ולכן יחסינו ושיתוף הפעולה שלנו עם מדינות אירופה, כמעט מקיר אל קיר, גדל ומתעצם, כמו עם מדינות אחרות בעולם".

בהתייחסו לדבריה של שרת החוץ השוודית אשר טענה שישראל השתמשה בכוח מופרז במאמציה לדכא את האלימות הפלשתינית של 4-3 החודשים האחרונים, ואמרה שיש צורך בחקירה בינלאומית, אמר נתניהו: "ישראל אינה חסינה מביקורת, אבל יש להחיל עליה את אותן אמות המידה שמחילים על כולם. אני חושב שמה שאמרה שרת החוץ השוודית הוא שערורייתי, הוא בלתי מוסרי, בלתי צודק ופשוט מוטעה. אנשים מגנים על עצמם מפני תוקפים החמושים בסכינים שמתכוונים לדקור אותם למוות, הם יורים בהם וזה נקרא הרג ללא משפט? אז למה סן ברנרדינו לא נקרא הרג ללא משפט? ולא מזמן נורה טרוריסט שאחז בסכין בפריז. האם גם כאן מדובר בהרג ללא משפט? האם שרת החוץ השוודית טוענת שיש לחקור את מה שקרה בפריז או בארה"ב? זה מוטעה וזה מסמן את ישראל בצורה אבסורדית. אינני יודע אם זה...אינני רוצה לקרוא לזה בשמות אחרים, אומר רק שזה שערורייתי ואבסורדי. זה בלתי מוסרי וזה טיפשי.

ראש הממשלה הביע תמיכה בחוק שקיפות העמותות של שרת המשפטים איילת שקד: "אני לא מבין כיצד יתר שקיפות היא אנטי דמוקרטית. איך גילוי של מימון מצד ממשלות זרות הוא בלתי דמוקרטי? אני חושב שזאת דרישה מובנת מאליה בכל דמוקרטיה. זאת לא רק דעתי. אני מחזיק כאן בהחלטת בית הנבחרים האמריקני מס' 5 מה-6 בינואר 2015, כלומר מלפני שנה: חשיפתם של תשלומים זרים לעדים בפני בית הנבחרים: במקרה של עד המופיע שלא במסגרת ממשלתית, הצהרה כתובה של העדות המוצעת חייבת לכלול קורות חיים וגילוי של כל מענקים או חוזים פדרליים או חוזים ותשלומים שמקורם בממשלה זרה שהתקבלו במהלך השנה הקלנדרית הנוכחית או בשנתיים שקדמו לה. לא מדובר ב-50 אחוזים, אלא בכל אחוז שהוא, דולר אחד! דולר אחד מכל ממשלה זרה צריך להיות גלוי אם אדם מופיע בפני בית המחוקקים האמריקני. ואז נאמר שהגילוי יכלול את הסכום ואת המדינה שעומדת מאחורי כל תשלום או חוזה שמקורו בממשלה זרה והוא נוגע לנושא הנדון. בד"כ הייתי אומר 'בכך סיימתי את טיעוניי'. החוק המוצע בישראל בנושא שקיפות של ארגונים לא ממשלתיים איננו אנטי דמוקרטי. זוהי שקיפות, שהיא לבה של הדמוקרטיה. זה משהו שנהוג במדינות אחרות, כפי שהראיתי זה עתה. אני חושב שכאשר שומעים על השימוש והניצול של ארגונים לא ממשלתיים כאן, המינימום שאנו רוצים הוא שקיפות, ואני חושב שזה נדרש וזה פשוט שכל ישר. ושוב, אני חושב שמחילים על ישראל סטנדרט אחר. אם מדובר במוסר אוניברסלי, זה בסדר. מוסר כפול או במקרה של ישראל, מוסר משולש, הוא לא בסדר ולא מקובל".

לשאלה האם הוא סבור שיהודים אינם בטוחים עוד ברחובות אירופה ומה דעתו על הקריאות שנשמעות בצרפת להשאיר את הכיפה בבית, השיב: "אני חושב שכל יהודי בכל מקום צריך לחיות בבטחה וליהנות מההגנה של הרשויות, ואני משבח את ממשלת צרפת וממשלות אחרות באירופה על עמדתן הנחרצת בסוגיה זאת. עם זאת, כל יהודי צריך לדעת שיש לו בית בישראל, וזאת בחירה שכל אחד צריך לעשות לעצמו, אבל אני חושב שצריכה להיות להם הזכות לחיות שם בבטחה ויש להם הזכות לחיות כאן בבטחה אם יבחרו בכך. לגבי חבישת הכיפה, כנ"ל. אני סבור שצריכה להיות להם הזכות לחבוש כיפה. זה עיקרון שנאמר בצורה מאוד ברורה ע"י הנשיא הולנד וראש הממשלה ואלס, ושוב, אני מברך אותם על כך. אבל לגבי הבחירה הספציפית, זאת בחירה אישית שכל אחד צריך להחליט עבור עצמו וילדיו".

נושאים נוספים אליהם התייחס נתניהו:

  • יחסים מדיניים - ב-1975 לישראל היו יחסים דיפלומטיים עם שני סוגי מדינות - מדינות צפון אמריקה, ארה"ב וקנדה כמובן. זה היה העוגן של היחסים שלנו, וזה עדיין כך. יחסינו עם ארה"ב הם חשובים ביותר. וכמובן מדינות מערב אירופה. היום יש לנו יחסים עם מדינות אסיה ואפריקה, מזרח ומרכז אירופה וישנו משהו גדול מאוד שמתחולל. תיארתי לכם את המגמות השליליות באו"ם. זה נכון וזה משתקף גם במגמות שליליות בגופים אחרים, שאדבר עליהם אח"כ, גופים בינלאומיים או רב-לאומיים. אבל כשמסתכלים על קשרינו עם מדינות אינדיבידואליות, השינוי הוא דרמטי. יש לנו כיום יחסים טובים מאוד עם מדינות קטנות בעולם כמו סין, הודו, יפן, רוסיה, כמעט כל מדינה באפריקה, מדינות באמריקה הלטינית, למעט אחת, ויותר ויותר עם מדינות ערב. יש לנו כמובן את שני הסכמי השלום עם מצרים וירדן, אבל יש לנו יחסים גדלים ומתרחבים עם מדינות ערביות רבות במזה"ת, והשאלה היא למה זה קורה. כשבוחנים את זה בפרספקטיבה של זמן, רואים את השינוי העצום הזה. למה זה קורה? זה קורה משתי סיבות מרכזיות. הראשונה היא עליית האיסלאם הרדיקלי והטרור הנלווה לו שפוגע כמעט בכל מדינה על פני כדור-הארץ, וכשהמדינות הללו מסתכלות סביבן ושואלות את עצמן: מי יכול לסייע לנו? למי יש את המודיעין הצבאי ואת הניסיון בלוחמה נגד הטרוריסטים הללו? הם מגיעים באופן טבעי לישראל. והסיבה השנייה שהם באים היא לא רק כדי להילחם בכוחות המבקשים להחזיר את האנושות לעבר נורא של מלחמות הדת וימי הביניים המוקדמים, אלא גם כי הם רוצים ליהנות מפירות העתיד, וכשהם מסתכלים על ישראל, הם רואים את צמיחת הטכנולוגיה שלנו, ושלוש הסיבות שהם באים לכאן הן טכנולוגיה, טכנולוגיה, טכנולוגיה...מתחוללת מהפכה עצומה. היא לעתים מיטשטשת ע"י ה-BDS ופורומים בינלאומיים, אבל מדינות רבות הגיעו למסקנה הזאת. ומאחר שאני שר החוץ אני יכול לומר לכם, לאנשים הללו שמדברים על בידוד, אני אומר: אולי תתנו לי דקה של בידוד? אני מוצף בבקשות לביקורים, מצד שרים ומנהיגים שרוצים לבוא לכאן או להזמיננו אליהם. זה מה שקורה בעולם. זה שינוי עצום שטומן בחובו הבטחה גדולה לישראל. ולכן חרף האיומים עמם אנו מתמודדים, השגנו רבות ב-40 השנים האחרונות ויש לי את מלוא הביטחון שנמשיך להצליח גם ב-40 השנים הבאות. אינני יודע אם אני אהיה כאן בעוד 40 שנה, אבל אתם מוזמנים לבוא שוב ולבחון את ההנחה הזאת. אני חושב שהשגנו הרבה ובכוונתנו להשיג עוד הרבה.

  • האו"ם - "בשבוע שעבר ציינה הכנסת 40 שנה להחלטת 'הציונות=גזענות' הזכורה לשמצה. אותה החלטה בוטלה, אולם למרבה הצער, האפליה השיטתית נגד ישראל באו"ם לא בוטלה. היא שרירה וקיימת. בכל שנה מתקבלות 20 החלטות בעצרת הכללית של האו"ם נגד ישראל. רוב ההחלטות במועצת זכויות האדם של האו"ם מכוונות נגד ישראל, יותר מכל מדינות העולם גם יחד - סוריה, אירן, קוריאה הצפונית, כולן. זה, למרבה הצער, לא השתנה".

  • היחסים עם ארה"ב - "אירן ממשיכה בתוקפנותה האזורית בעוצמה רבה ובמרץ מחודש, ויש להיאבק גם בכך, והדרך לעשות זאת, כפי שאמרתי לחבריי האמריקנים, היא לתמוך בבני בריתך, ובת בריתה החזקה והגדולה של ארה"ב ברדיוס רחב מאוד היא ישראל. ואגב, אנו דנים כעת, מצויים בשלבים מתקדמים, בהשלמתו של מזכר הבנות בין הממשלה שלי וממשל אובמה, העוסק בתמיכה האמריקנית בביטחונה של ישראל ב-10 השנים הבאות. אתם זוכרים את כל אותן תחזיות בדבר קריסת מערכת היחסים בין ישראל וארה"ב? הדבר היחיד שקרס הן התחזיות הללו. הברית הזאת היא חזקה מאוד, ואני מקווה שנשלים זאת בתוך זמן קצר... יש לנו מערכת יחסים מדהימה. זה לא אומר שאנו מסכימים על כל דבר. זה לא המצב. אבל אנו מסכימים על הדברים הגדולים, וחתירתנו לשלום וביטחון הולכות יד ביד. אני חושב שבלי ביטחון אין סיכוי לשלום. השאלה הגדולה לדעתי היא לא מה יקרה שם, אלא מה יקרה כאן. האם יהיה שינוי ברשות הפלשתינית במובן של שינוי מדיניות? האם הם ישבו למו"מ? אי-אפשר לנהל מו"מ לשלום בלי לנהל מו"מ לשלום. זה לא נוחת מהאוויר. והייתה החלטה נחרצת מצד הרשות הפלשתינית לא לנהל מו"מ, אלא לנסות ללכת על תכתיב בינלאומי על ישראל, שאמור היה להיות נתמך ע"י ארה"ב. זה לא קרה, ואני משוכנע שזה לא יקרה. אנחנו צריכים לשבת ולנהל מו"מ על שלום וביטחון. זאת הייתה ונותרה עמדתי ואני מקווה שהיא תהפוך לעמדה הפלשתינית. אני יודע שזאת גם העמדה האמריקנית".

  • היחסים עם רוסיה - "כאשר ראיתי שרוסיה מציבה כוחות צבאיים, כוחות קרקע ואוויר ונשק נגד מטוסים בסוריה, החלטתי שהדבר החכם לעשות הוא לשוחח עם הנשיא פוטין ישירות. אמרתי לו: לכם יש את האינטרסים שלכם בסוריה ולנו יש את שלנו, שהם לא להיות מותקפים ע"י אירן ובנות חסותה מתוך שטח סוריה, ישירות או באמצעות העברת נשק התקפי, נשק קטלני ביותר, מסוריה ללבנון לחזית מלחמה שאירן בונה בלבנון, ואנחנו נמשיך לפעול נגד אותם איומים ומתקפות, והדבר החשוב ביותר לדעתי הוא לוודא שאנו מבינים זה את זה ושאיננו מפילים זה את מטוסיו של זה. החלטנו לעשות מה שנקרא de-confliction, שפירושו לא לירות זה על זה, והקמנו לשם כך מנגנון, והמנגנון הזה ממשיך לפעול. אני חושב ששנינו מכבדים את העובדה שיש לנו אינטרסים ייחודיים ושאנו רוצים לוודא שהתיאום, או אי-העימות ימשיך, וזה מה שאנו עושים. ואלה האינטרסים שלנו בלבנון. הם לא השתנו מאז כניסתו של הצבא הרוסי לסוריה. לא שינינו את היעדים זה עתה. לא רק שלא שינינו את יעדינו, יישמנו אותם, לצד, אגב, מאמץ הומניטרי שממשיך. הקמנו בית חולים שדה על הגבול עם סוריה. קלטנו אלפי סורים, מקרים טרגיים של ילדים קטועי איברים, נשים וגברים שנפגעו בצורה קשה. אנו מטפלים בהם, מכניסים אותם לבתי החולים שלנו במקרה הצורך ואז מאפשרים להם לחזור הביתה. אלא אם כן הם מצולמים. אם הם מצולמים והתמונה שלהם מתפרסמת, הם יוצאו להורג מיד עם חזרתם לסוריה, ולכן אנו מטפלים גם בזה. אני גאה מאוד במפעל הומניטרי זה, אולם אנו ברורים מאוד לגבי דרישות הביטחון שלנו. שמו של מפקד החיזבאללה הוא קאסם סולימאני. מדובר במפעל אירני. ואנו לא נשלים עם העברת נשק קטלני מסוריה לחיזבאללה, וכשאנו רואים זאת ויכולים, אנו פועלים".

  • מינוי שגריר ישראל בברזיל - "האמת היא שיש לנו יחסים הולכים וגדלים עם ברזיל מאותן סיבות שציינתי, סיבות כלכליות, וזה נכון לגבי מדינות רבות, יותר מדינות משאתה חושב, אפילו כאלה שאין לנו יחסים איתן, יש לנו יחסים כלכליים הולכים וגדלים כי יש לישראל מה להציע בכלכלה הגלובלית, והדבר נכון גם לגבי ברזיל ואני מקווה שנוכל לחזק את הקשרים בינינו. אני מאמין שדני דיין הוא מועמד מצוין, הוא זכה לשבחים מכל רחבי הקשת הישראלית, לא רק מהממשלה אלא גם מהאופוזיציה, למעט שוליה הקיצוניים, והוא נותר המועמד שלי. אני חושב שתיוג אנשים הוא הצעד הבא אחרי תיוג מוצרים, ואני לא רוצה לתייג אף אחד, חוץ מלומר לך שהוא מועמד מצוין. הוא המועמד שלי".

  • הסכסוך עם הפלשתינים - "מה שגם לא השתנה בארבעים השנים האחרונות הוא סירובם העיקש של הפלשתינים להכיר במדינה יהודית והמשך ההסתה לאלימות. הפלשתינים דחו את הרעיון של מדינה יהודית ב-1937 ואז ב-1947, אפילו שהחלטת האו"ם אפשרה להם מדינה משלהם. היהודים קיבלו את הצעה החלוקה, הפלשתינים דחו אותה. הם גם דחו את הצעה למדינה משלהם בקמפ-דייויד בשנת 2000 ואז שוב ב-2008 ובשבע השנים האחרונות הם ניהלו איתי מו"מ במשך שש שעות בלבד. הם סירבו לנהל מו"מ על משהו שהם טוענים שהם רוצים, שזה פתרון מדיני לסכסוך. שורש הסכסוך הוא הסירוב להכיר במדינה יהודית, מדינת לאום לעם היהודי, בכל גבול שהוא. זה, לצערי, נותר על-כנו. כולנו מבינים שזה חייב להשתנות ואני מקווה שכך יהיה".


  • עלייה - התחוללו גם שינויים חיוביים ב-40 השנים האחרונות. הנה כמה מספרים: ראשית כל, מבחינה דמוגרפית, ב-1975 ישראל מנתה שלושה מיליון וחצי בני אדם. היום אנחנו למעלה מ-8 מיליון בזכות גלי העלייה ממדינות חבר העמים ומאתיופיה. היום מגיעים לישראל יהודים מצרפת, מאוקראינה וממדינות אחרות.

  • כלכלת ישראל - "בכלכלה חוללנו כאן מהפכת טכנולוגיה עילית ששינתה את פניה של ישראל בעולם. ב-1975 התמ"ג שלנו עמד על 12.3 מיליארד דולר. היום הוא עומד על למעלה מ-300 מיליארד דולר. התמ"ג שלנו לנפש עמד על 3,500 דולר. היום הוא פי עשרה. התמ"ג שלנו לנפש גדל פי עשרה בארבעים שנה. זה הישג אדיר".

  • מדע - "ישראל היא מעצמה טכנולוגית, בין אם זה במחזור מים או בחקלאות, בריאות, IT או סייבר, בכל תחום, בהמצאת חיישנים לרכבים או קסדות למנתחים לצורך מיקרו-כירורגיה, בכל דבר. המדינות הללו באות לכאן כי הן רוצות להשתתף בהבטחת עתיד. ולכן כשהמדינות מסתכלות סביבן, קטנות וגדולות וכל מה שביניהן, הן שואלות: מי ניצב כשרגלו האחת נאבקת באיסלאם הקיצוני שהוא כיום נגע גלובלי וכיצד אנו מניחים את ידינו על יכולות החדשנות וכיצד נוכל לתרגם את מה שקורה בישראל לתועלתנו, וכל מדינה רוצה משהו אחר, אבל כולן רוצות, כמעט כל אחת מהן רוצה את שני הדברים הללו, והן מסתכלות ורואות: הנה מדינה שמסוגלת להתמודד עם שני האתגרים הללו - האתגר של אלה שמבקשים להחזיר אותנו לעבר, והאתגר של אלה המבקשים לצעוד לעבר העתיד. וישראל נמצאת בעמדה ייחודית".

תאריך:  15/01/2016   |   עודכן:  15/01/2016
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נתניהו: האיחוד בונה בשטחים ללא אישורים
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קורןנאוה טבריה
15/01/16 09:43
2
שמ
16/01/16 20:04
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
"כלקח ממלחמת לבנון השנייה וממבצע צוק איתן, פיקוד העורף מחולק היום לעשרים נפות (חטיבות) מאומנות ומתורגלות, המסוגלות להתמודד עם 'איומי ייחוס' שנקבעו על-ידי הפיקוד העליון, ובראש וראשונה עם אפשרות שבמלחמה הבאה נגד חיזבאללה או חמאס תשוגר כמות גדולה מאוד של טילים מכל הסוגים לעבר העורף הישראלי". דברים אלה השמיע, בחלקה השלישי של סדנת אלפרדו על הגנת העורף, מפקד נפת השפלה בפיקוד העורף, אלוף משנה במיל' אורי לוי, השוקד על עבודת דוקטור שלו, בנושא התמודדות המדינה עם התקפה גרעינית.
14/01/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
חברת פנדום ויזם הנדל"ן אדי אביטן רכשו מיוסף לחוביץ מגרש בן 540 מ"ר ברחוב עמוס 9-7, מאחורי שדרות נורדאו בתל אביב. הם ישלמו כ-34.5 מיליון שקל. המגרש מיועד לבניית בניין בן 13 דירות יוקרה, כולל פנטהאוז.
14/01/2016  |  אלעזר לוין  |   חדשות
25% מדירות מחיר למשתכן יימכרו לבני המקום, ובאזורי עדיפות לאומית יימכרו להם 35% מהדירות. כך החליטה (יום ד', 13.1.16) מועצת מקרקעי ישראל. ההחלטה התקבלה כדי לעודד רשויות מקומיות לקדם מכירת מגרשים בשיטה זו.
14/01/2016  |  אלעזר לוין  |   חדשות
מנכ"ל תנובה, אריק שור, הודיע (יום ה', 14.1.16) כי הוא מבקש לסיים את תפקידו בחברה.
14/01/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
מועצת מקרקעי ישראל אישרה (יום ד', 13.1.16) שורת הטבות והנחות נוספות לעשרות אלפי חברי קיבוצים ומושבים, המבקשים לרכוש את הזכויות - למעשה את הבעלות - על בתי המגורים והמגרשים שלהם זאת, בהמשך להטבות שניתנו בעבר. אושרו ההטבות הבאות, שפורסמו לראשונה ב-News1.
14/01/2016  |  אלעזר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il