|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  

  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

קיבלה הקפאה ארעית

מגה: האשמים - הספקים והתקשורת

הרשת טוענת שדרישות ספקיה לתשלום במזומן והפרסומים השליליים עליה הביאו לקריסתה מדווחת על התחייבויות של 1.3 מיליארד שקל סבורה שניתן למכור את הסניפים ואף את כולה כמקשה אחת
17/01/2016  |   איציק וולף, איתמר לוין   |   חדשות   |   מגה - המשבר   |   תגובות
עצרו אספקה

מעגל שוטה
"כל מו"מ מודלף מיידית לתקשורת, לרבות פרטי הצעות שהוחלפו, תוך שלעיתים נמסר מידע חסר שחר לאמצעי התקשורת שבעצמם חגו ונברו סביב מגה, מתוך מטרה ברורה של ייצור כותרות ולא חשוב מה. אפשר היה לחוות 'בזמן אמת' ועל גבי לוח המכירות של מגה את ההשפעה של הלחץ התקשורתי והשימוש בתקשורת, שבעצם קיומו מזין את המעגל השוטה אליו נקלעה מגה"

מצעד המפסיקים
מגה מדווחת, כי תנובה עצרה את ביצוע הזמנותיה, החברה המרכזית למשקאות (קולה-קולה) וטרה עובדות מולה כאילו היא עדיין תחת צו של בית המשפט, פיסלברי צמצמה את האספקה, מילועוף עצרה את האספקה, עוף טוב הודיעה על עצירת האספקה, אסם דורשת תשלום של 2 מיליון שקל במזומן כתנאי לחידוש האספקה, נעצרה האספקה של חברות יוניליוור, דנשר, סוגת, גורי והנמל, נפסקה האספקה מרוב ספקי הסיגריות וחלק מספקי הירקות דורשים תשלומים במזומן בלבד

"פוטנציטל אדיר"
"לאחר מכירת סניפי רשת YOU נותרה מגה בעיקר עם רשת מגה בעיר, אשר סניפיה ממוקמים במרכזי הערים, במיקומים מצוינים, והם משרתים את קהל הלקוחות באזור. מדובר ברשת שהייתה שנים על גבי שנים רווחית מאוד. יש בה פוטנציאל אדיר לחזור להיות רשת עירונית מובילה, המתחרה ראש בראש עם הרשת העירונית של שופרסל. קיומה של רשת זו חשוב לצרכן והוא בר קיימא"

רשת מגה מבקשת (יום א', 17.1.16) הקפאת הליכים ל-60 יום, במהלכם יעבור ניהולה לידי נאמנים שימנה בית המשפט ואשר יוסמכו למכור את הרשת כולה או חלקים מפעילותה. סגן נשיא בית המשפט המחוזי מרכז, אילן שילה, הוציא צו הקפאת הליכים ארעי עד להחלטה אחרת, וקבע דיון בבקשה למחר (יום ב', 18.1.16).

בבקשה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז, תולה מגה בספקיה את האשמה בכך שלא הצליחה להיחלץ ממצוקתה למרות תוכנית ההבראה המקיפה שביצעה בחודשים האחרונים:

"יחסיה עם ספקיה המשיכו להחריף ושוב נוצר מעגל שוטה שבו ככל שעוד ספק ועוד ספק מתנה את האספקה בתשלום מזומן כך מאיץ שעון החול של מגה ומאלץ אותה ואת בעלת השליטה להאיץ במגעים להכנסת משקיע ולנהל מו"מ תחת לחץ ועם תנאים קשוחים יותר מצד המשקיעים, שמריחים (וחלקם אף מקרבים) את הקץ של מגה, אולי במחשבה שיזכו לרכוש אותה בנזיד עדשים ותחת הסדר קשה לנושיה.

"כל מו"מ מודלף מיידית לתקשורת, לרבות פרטי הצעות שהוחלפו, תוך שלעיתים נמסר מידע חסר שחר לאמצעי התקשורת שבעצמם חגו ונברו סביב מגה, מתוך מטרה ברורה של ייצור כותרות ולא חשוב מה. אפשר היה לחוות 'בזמן אמת' ועל גבי לוח המכירות של מגה את ההשפעה של הלחץ התקשורתי והשימוש בתקשורת, שבעצם קיומו מזין את המעגל השוטה אליו נקלעה מגה.


המסמר האחרון: ספקים גדולים


"את המסמר האחרון תקעו חלק מהספקים הגדולים, שהודיעו לפני יותר משבוע כי לא יספקו סחורות למגה, אלא במזומן בלבד. אין רשת אחת בישראל שמסוגלת לתפקד תחת רכישות במזומן, וכל שכן מגה לא יכולה לעשות כן. בנסיבות אלה, ולאחר שגם מאמצים גדולים מכל הכיוונים שנעשו בשבוע זה לא הצליחו לשנות את גישתם של הספקים כלפי מגה, הגיע דירקטוריון מגה למסקנה כי אין מנוס מהגשת בקשה זו לבית המשפט הנכבד".

מגה טוענת, כי הלכה בתוכנית ההבראה הרבה יותר רחוק מכפי שהבטיחה: סגרה או מכרה 55 סניפים מפסידים (ולא רק 32 כפי שתכננה), פיטרה 2,500 עובדים (לעומת 1,200 בתוכנית המקורית), צמצמה במחצית את היקף המטה שלה וקיבלה 360 מיליון שקל מקבוצת אלון רבוע כחול השולטת בה.

עוד אומרת מגה, כי פגעו בה קשות הפרסומים הרבים על המו"מ בינה לבין הבנקים הנושים ולבין מחזיקי האג"ח. "האפקט המיידי של אותו מו"מ מתוקשר הינו תחילתה של רגרסיה משמעותית באמון הספקים במגה... לכל זאת אף הייתה השפעה לרעה גם על תפיסת החברה בעיני הציבור וכתוצאה מכך על היקף המכירות של החברה שכבר החל להתאושש חזרה", נטען בבקשה.


החברה המרכזית סירבה


לדברי מגה, היא לא הצליחה למכור אף אחד מ-32 הסניפים שהוגדרו כ"מכבידים". בין היתר בוטלה עסקה שבעה סניפים לרמי לוי תמורת 38 מיליון שקל, בשל מה שמגה מכנה "התנהלות שאינה ראויה ואינה בתום לב", ובסך-הכל היא מדווחת על נזק של 79 מיליון שקל בשל אי-סגירתם של סניפים אלו. מאידך-גיסא, היא מדווחת על הצלחתה ביציאה מתת-הרשת YOU, אשר סניפיה נמכרו בחודש שעבר.

מגה מדווחת, כי תנובה עצרה את ביצוע הזמנותיה, החברה המרכזית למשקאות (קולה-קולה) וטרה עובדות מולה כאילו היא עדיין תחת צו של בית המשפט, פיסלברי צמצמה את האספקה, מילועוף עצרה את האספקה, עוף טוב הודיעה על עצירת האספקה, אסם דורשת תשלום של 2 מיליון שקל במזומן כתנאי לחידוש האספקה, נעצרה האספקה של חברות יוניליוור, דנשר, סוגת, גורי והנמל, נפסקה האספקה מרוב ספקי הסיגריות וחלק מספקי הירקות דורשים תשלומים במזומן בלבד.

לדברי מגה, בשבוע שעבר היא הגיעה להסכמה עם 29 מבין 30 הספקים המרכזיים שלה לדחיית התשלומים והמשך אספקה במזומן בשבוע שעבר, אך החברה המרכזית - שהיא מונופול במספר תחומים - סירבה להסכים ולכן לא נותרה לה ברירה אלא לבקש את הקפאת ההליכים.


"כדי למכור עוד עיתון"


עוד מאשימה מגה את התקשורת, לדבריה - כדי להגדיל את מכירות העיתונים או את מכירת שטחי הפרסום שלהם באינטרנט: "הקו המאפיין את כל הפרסומים הינו שהם מיהרו להספיד את החברה ולדווח לכל הנושים הפיננסיים שלה וספקיה על מצבם העגום, והכל בלי שכמובן אותם כתבים מצויים ברזי הנתונים המדויקים או בחדרי המו"מ.

"כל דיווח ו/או פרסום תקשורתי שהעלה ספקות באשר לאיתנותן הפיננסית של החברה ורבוע כחול (אף אם הן אינן מסכימות עם האמור בו ו/או עם הספקולציות המובאות במסגרתו), יצרו בהלה רבתי בקרב ספקיה של החברה והביאו להקטנת הסחורות המסופקות לסניפים, ובחלק מן המקרים אף להקפאה מוחלטת של אספקת הסחורות. היינו, תוצאות הרות אסון".

החברה מדווחת על מצבת ההתחייבויות הבאה:

  • לעובדים - 62 מיליון שקל.

  • רשויות המס ורשויות מקומיות - 6 מיליון שקל.

  • ספקים - 477 מיליון שקל, מתוכם ערבה רבוע כחול ל-11 מיליון שקל.

  • הבנקים - 494 מיליון שקל, מתוכם 290 מיליון שקל שרבוע כחול התחייבה להסדיר.

  • אלון רבוע כחול - 257 מיליון שקל בשל הלוואות בעלים והעמדת ערבויות.

לדברי מגה, "לאחר מכירת סניפי רשת YOU נותרה מגה בעיקר עם רשת מגה בעיר, אשר סניפיה ממוקמים במרכזי הערים, במיקומים מצוינים, והם משרתים את קהל הלקוחות באזור. מדובר ברשת שהייתה שנים על גבי שנים רווחית מאוד. יש בה פוטנציאל אדיר לחזור להיות רשת עירונית מובילה, המתחרה ראש בראש עם הרשת העירונית של שופרסל. קיומה של רשת זו חשוב לצרכן והוא בר קיימא. לא מן הנמנע כי יהיו למגה בעיר מתעניינים לרכישתה כמקשה אחת". הבקשה הוגשה באמצעות עוה"ד אמיר ברטוב ויוסי מנדלבאום.

תאריך:  17/01/2016   |   עודכן:  17/01/2016
איתמר לוין, איציק וולף
+הכנ"ר: חודש הקפאה למגה
20:50 17/01/16  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
החברה המרכזית למשקאות: מגה ביצעה העדפת נושים אסורה; מוטב שתבחן את התנהלותה והתנהלות בעליה ולא תטיל דופי בספקיה
(האן. תומך חלקית [צילום: איתמר לוין])
+עובדי מגה ישביתו סניפי הרשת
15:21 17/01/16  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מאות מעובדי מגה מפגינים בתל אביב אל מול משרדי בעלי השליטה בחברה  ▪  ח"כ חנין: בניגוד ל-3,500 העובדים הנמצאים בסכנת פיטורין, מי שלא צריך לדאוג מאיפה יפרנס את משפחתו בזמן הקרוב הוא בעלי מגה, שהביאו לקריסתה
(הסניפים יהיו סגורים מחר [צילום: ליאור מזרחי, פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מגה: האשמים - הספקים והתקשורת
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
gemny
17/01/16 13:09
2
לא אחראים
17/01/16 15:19
3
לפי דעתי האישית
17/01/16 15:44
 
עו״ד אביחי ורדי
17/01/16 17:59
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגה - המשבר
דירקטוריון מגה החליט בישיבה שנערכה הבוקר (יום א', 17.1.16) לפנות לבית המשפט בבקשה דחופה למתן צו להקפאת הליכים ומינוי נאמן לחברה.
17/01/2016  |  איציק וולף  |   חדשות
חברת ביג מרכזי קניות וחברת מגה אור מציעות במשותף לרכוש את רבוע כחול נדל"ן. ל"גלובס" נודע כי שתי החברות העבירו לאלון רבוע כחול, החברה האם של רבוע כחול נדל"ן, הצעה לרכוש את השליטה בחברה תמורת 1.65 מיליארד שקל.
14/01/2016  |  אילנית חיות  |   חדשות
בוטלה הפגישה שנועדה להבוקר (יום ה', 14.1.16) בין הנהלת רשת מגה להתאחדות תעשיינים. הפגישה, בהסמכת מועצת המנהלים של חברת "אלון רבוע כחול", לא תתקיים לאחר שהצדדים קיבלו חוות דעת לפיהן הפגישה בלתי אפשרית מחשש שתיאום עמדות שכזה יביא לפגיעה בתחרות בשוק המזון. ההנהלה תיפגש עם כל צד בנפרד.
14/01/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
עצוב מאוד להסתובב בימים אלה ליד מדפי רשת המרכולים מגה בעיר. המדפים דלים בסחורה, חסרים המון פריטים חיוניים, ואלה שנמצאים על המדף פרוסים בחזית רחבה, על פני שטח מדף גדול בהרבה מהנדרש, או בלשון הקמעונאים "עושים מריחה".
06/01/2016  |  יובל לובנשטיין  |   כתבות
הנהלת קבוצת מגה, שבראשה עומדים שרגא בירן (בעל השליטה המרכזי) ואביגדור קפלן, חתמה ביום שישי על הסכם למכירת 17 סניפים של הקבוצה, תמורת סכום כולל של 95 מיליון ש"ח. המכירה נעשית כחלק מהתוכנית להצלת רשת מגה מקריסה, ומחמת זאת שבירן וקפלן לא הצליחו עד כה לייצב את עסקי הקבוצה.
05/12/2015  |  יואב יצחק  |   חדשות
רשימות נוספות   /   מגה - המשבר  /  מי ומי  
תביעה על אי-הפעלת סניף מגה  /  יצחק דנון
דוח קשה למגה: ההפסד התפעולי תפח ל-154 מלש"ח  /  שירות גלובס
רבוע כחול עוזרת לחברה-הבת מגה  /  אלעזר לוין
אין חדש תחת השמש  /  איתמר לוין
מגה - הכשלון הניהולי יביא לקריסה  /  מוטי קפלן
המסך יורד - ועולה  /  עו"ד אבי זילברפלד
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
איתן לסרי
איתן לסרי
ברשימת החומרים שאסר ארדואן: פרופילים וכבלים מאלומיניום, מנחושת, פרופילים מפלדה, חומרים המיועדים לקונסטרוקציות בנייה, כבלים חשמליים, זכוכית המיועדת לבנייה ועוד    ענף הבנייה צפוי לשל...
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
מה גרם לאנשים הרואים בעצמם מצביאים מהוללים, חכמים גדולים, נבונים נושאי פרסים, אסטרטגים בעלי חכמה רבה, להתנגד כל כך ו"להרוג" באיבו את החלום, את הציפייה, את הכמיהה של יהודים מגורשים ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il